РІШЕННЯ
Іменем України
Справа № 133/1954/19
Козятинський міськрайонний суд Вінницької області
27.08.2019 року
в складі головуючого судді Воронюк В.А.
при секретарі Полонській Н.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Козятині справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Волинської митниці ДФС України про скасування постанови у справі про порушення митних правил,-
встановив:
Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправною та скасувати повністю Постанову у справі про порушення митних правил № 2057/20500/19 від 24.07.2019р якою його притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу в сумі 68212,47 грн.
В обгрунтування позовних вимог зазначив, що 24 липня 2019 року Волинською митницею ДФС України в особі заступника начальника Волинської митниці ДФС України Германа Василя Миколайовича було винесено Постанову про порушення митних правил № 2057/20500/19, згідно якої його було визнано винним у порушенні митних правил за ознаками ст.485 Митного Кодексу України і накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300% від різниці митних платежів, що становить 68212,47 грн.
Прийнята Постанова у справі про порушення митних правил є необгрунтованою, винесеною з порушенням чинного законодавства, викладені у ній обставини та підстави є такими, що не відповідають дійсності, а розгляд справи є неповним та необ`єктивним.
Дана постанова мотивована тим, що він вчинив протиправні дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати в повному обсязі митних платежів в загальній сумі 22 737 грн. 49 коп. заявивши у митних деклараціях неправдиві відомості щодо митної вартості товарів та надав з цією метою органу доходів і зборів документи, що місять такі відомості.
Зазначені висновки не відповідають фактичним обставинам справи з наступних підстав. 23 травня 2019 р. заступником начальника відділу кінологічного забезпечення управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Волинської митниці ДФС Войтюком С.С, складено протокол про порушення ним митних правил.
Згідно вказаного протоколу, до переліку витрат, які мають включатися до митної вартості товарів, за період з 01.01.2016 по 31.10.2018 року не було додано договру страхування та витрати на страхування імпортних товарів. Оскільки працівники ТОВ Осі Фуд Солюшнс Україна не мають спеціальних знань стосовно розмитнення та належного декларування експортно-імпортного вантажу/товару, 01.08.2014 р. між ТОВ Осі Фуд Солюшнс Україна та ТОВ Торгова компанія Корса було укладено договір № 08/2014 про митне оформлення експортного - імпортного вантажу.
Всі операції щодо митного оформлення/декларування здійснювало ТОВ Торгова компанія Корса , а саме митний брокер/декларант ОСОБА_2
Він особисто не заповнював жодної декларації, та не підписував їх, більше того, він особисто не підписував і вищевказаний договір № 08/2014 про митне оформлення експортного - імпортного вантажу, оскільки почав виконувати обов`язки директора ТОВ Осі Фуд Солюшнс Україна лише з 01.07.2018року, а з акту перевірки вбачається, що донарахування були здійснені з 01.01.2016року, тобто ще за 2 роки до того, як він почав виконувати обов`язки директора ТОВ Осі Фуд Солюшнс Україна .
Після складання органами ДФС акту від 25.01.2019року № 1/02-32-14-09/24939503 Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ Осі Фуд Солюшнс Україна в десятиденний термін з моменту отримання податкових повідомлень-рішень сплатило всі донарахування та штрафні санкції та 16.04.2019р. надіслало лист до Волинської митниці з проханням провести коригувальні дії до вищевказаних митних декларацій, але посадові особи Волинської митниці не прийняли до уваги, вищевказаний лист та факт сплати ТОВ Осі Фуд Солюшнс всіх донарахованих сум, та 23.05.2019 склали протокол про порушення митних правил № 2057/20500/19.
На момент складення протоколу про порушення митних правил № 2057/20500/19 всі належні митні платежі та штрафні санкції сплачені в строк та в повному обсязі, згідно повідомлень - рішень ДФС.
Разом із тим відповідачем були проігноровані його пояснення, які надавалися при розгляді справи, в тому числі відсутність у його діях складу порушення ст.485 МК України - вини у формі умислу.
Оскільки в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченого ст 485 МК України, у відповідача відсутні правові підстави для винесення оскаржуємої постанови і притягнення його до адміністративної відповідальності.
Ухвалою суду від 31.07.2019 року провадження у справі відкрито та призначено до розгляду.
Позивач в судове засідання не з"явився, проте надав заяву в якій просив справу слухати у його відсутність, заявлені позовні вимоги підтримує в повному обсязі, просить позов задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з"явився. Надіслав відзив на позовну заяву в якому вважає безпідставними твердження позивача, просить в позові відмовити. Вважає, що митнецею правильно вирішено питання щодо кваліфікаціїї дій ОСОБА_1 за порушення митних правил та встановлено ознаки порушення статті 485 Митного кодексу України. Протокол про скоєння ОСОБА_1 адміністративного правопорушення передбаченого ст. 485 Митного коднексу України від 23.05.2019 складений на основі акту про результати документальної планової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи від 25.01.2019, в якому були зафіксовані порушення митних правил на дату оформлення товару за митними деклараціями типу UA205090/2018/055953 від 16/07/2018 №UА205090/2018/064775 від 14.08.2018 року, №UА205090/2018/070108 від 30/08/2018; №UА205090/2018/073481 від 10.09.2018 року, №UА205090/2018/075255 від 14/09/2018 № UА205090/2018/077652 від 21.09.2018року, №UА205090/2018/085367 від 12/10/2018, №UА205090/2018/087657 від19.10.2018року, №UА205090/2018/090049 від 26/10/2018. Керівником підприємства ТзОВ ОСІ Фуд Солюшнс Україна був в цей період ОСОБА_1 , Окрім того згідно гр.9 вказаних митних декларацій особою, відповідальною за фінансове врегулювання є ТзОВ ОСІ Фуд Солюшнс Україна , а тому відповідальною особою за виконання товариством вимог, передбачених законодавством з питань державної митної справи та надання точних та повних відомостей для здійснення митного контролю та митного оформлення товару є безпосередній керівник підприємства ОСОБА_1 , навіть в той момент коли він уповноважував інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Згідно з ч. 2 ст. 459 та пп. 7, 43 ст. 4 МК України, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Отже, обов`язки директора зводяться до виконання організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, а тому директор визначається посадовою особою в розумінні КпАП та службовою - згідно з Кримінальним кодексом та несе відповідальність за додержання підприємством законодавства України під час здійснення своєї безпосередньої діяльності.
У зв`язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, у відповідність до положень ч. 4 ст. 229 КАС України, судом не здійснювалося.
Положеннями ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 ст. 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Суд, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.
Судом встановлено, що з 29.11.2018 по 11.01.2019 на ТОВ "ОСІ Фуд Солюшнс Україна" проводилась документальна планова виїзна перевірка дотримання законодавства України з питань державної митної справи про що було складено акт від 25.01.2019 Головним управлінням ДФС у Вінницькій області, відповідно до якого було виявлено порушення зокрема під час митного оформлення товарів за митними деклараціями типу ІМ40ДЕ №UA205090/2018/055953 від 16.07.2018 року, №UA205090/2018/064775 від 14.08.2018 року, №UA205090/2018/070108 від 30.08.2018 року, №UA205090/2018/073481 від 10.09.2018 року, №UA205090/2018/075255 від 14.09.2018 року, №UA205090/2018/077652 від 21.09.2018 року, №UA205090/2018/085367 від 12.10.2018 року, №UA205090/2018/087657 від 19.10.2018 року, №UA205090/2018/090049 від 26.10.2018 року внаслідок чого недоплачено митних платежів в загальній сумі 22737 грн 49 коп .
В даний період Керівником підприємства ТзОВ ОСІ Фуд Солюшнс Україна був ОСОБА_1 ,
Як вбачається із договору №08/2014 про митне оформлення експерно-імпортного вантажу від 01.серпня2014 року, що між ТОВ Торгова компанія Корса " (виконавцем ) та ТзОВ ОСІ Фуд Солюшнс Україна в особі директора ОСОБА_3 (замовником ) був укладений договір, який надавав право митному брокеру (виконавцю ) здійснювати декларування та митне оформлення товарів. Договір діє на даний час.
Окрім того згідно гр.9 вказаних митних декларацій особою, відповідальною за фінансове врегулювання є ТзОВ ОСІ Фуд Солюшнс Україна , а тому відповідальною особою за виконання товариством вимог, передбачених законодавством з питань державної митної справи та надання точних та повних відомостей для здійснення митного контролю та митного оформлення товару є безпосередній керівник підприємства ОСОБА_1 , навіть в той момент коли він уповноважував інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Після складання акта ТОВ "Осі Фкуд Солюшнс Україна" всі донараховані та штрафні санкціїї сплатило, про що свідчать палтіжні доручення у справі та направило в Волинську митницю лист про здійснення коригування до митних декларацій які зазначені у додатку № 1.
Проте посадові особи Волинської митниці не здійснили корегування в митних деклараціях за зазначений вище період , а на підставі акта перевірки 23 травня 2019 року заступником начальника відділу кінологічного забезпечення управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Волинської митниці ДФС Войтюк С.С. складено протокол про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальноьсті за вчинення протиправних дій, спрямованих на неправомірне звільнення від сплати митних платежів в загальній сумі 22737 грн 49 коп. здійснене через декларанта митного брокера ТОВ "Торгова Компанія "Корса " ОСОБА_2 за період з 16.07.2018 по 26.10.2019 ( а.с.13-21 ).
На підставі зазначеного протоколу 24 липня 2019 року заступником начальника Волинської митниці ДФС Германом Василем Миколайовичем на підставі протоколу від 23 травня 2019 року про порушення митних правил, винесено постанову в справі про порушення митних правил №2057/20500/19 про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, а саме за те, що ОСОБА_1 , який в період з 01.07.2018 року по даний час перебуває на посаді директора ТзОВ ОСІ Фуд Солюшнс Україна , Вінницька область, м. Козятин, вулиця Довженка, будинок 33, (код ЄДРПОУ 24939503) під час митного оформлення товарів за митними деклараціями типу ІМ40ДЕ №UA205090/2018/055953 від 16.07.2018 року, №UA205090/2018/064775 від 14.08.2018 року, №UA205090/2018/070108 від 30.08.2018 року, №UA205090/2018/073481 від 10.09.2018 року, №UA205090/2018/075255 від 14.09.2018 року, №UA205090/2018/077652 від 21.09.2018 року, №UA205090/2018/085367 від 12.10.2018 року, №UA205090/2018/087657 від 19.10.2018 року, №UA205090/2018/090049 від 26.10.2018 року вчинив протиправні дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати в повному обсязі митних платежів в загальній сумі 22 737 (двадцять дві тисячі сімсот тридцять сім) гривень 49 копійок, тобто через декларанта (митного брокера) ТОВ Торгова Компанія Корса , м.Київ, вул.Мельникова 12, громадянина ОСОБА_2 , який заявив у вищевказаних митних деклараціях неправдиві відомості щодо митної вартості товарів та надав з цією метою органу доходів і зборів документи, що містять такі відомості. Вказаною постановою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України та накладено адміністативне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 68 212 (шістдесят вісім тисяч двісті дванадцять) гривень 47 копійок (а.с.5-12).
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.
Статтею 245 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно ст. 486 Митного кодексу України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Згідно ст. 487 Митного кодексу України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ч.1 ст. 467 Митного кодексу України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Відтак, при розгляді справ про порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України, та вирішенні питання про строк накладення адміністративного стягнення необхідно з`ясовувати питання про день коли було виявлено вказане правопорушення органом доходів і зборів.
За змістом ст. 491 МК України передбачене ст. 485 МК України правопорушення може бути виявлено посадовими особами органу доходів і зборів безпосередньо (під час переміщення через митний кордон чи митного оформлення товарів, тощо) або ж внаслідок офіційних письмових повідомлень про вчинення особою порушення митних правил, отриманих від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу або офіційного письмового повідомлення про вчинення порушення митних правил, отриманого від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
Як вбачається з матеріалів справи , зокрема акту про результати документальної планової виїзної перевірким дотримання законодавства України з питань державної митної справи складеного 25.01.2019 Головним управлінням ДФС у Вінницькій області, що перевірка на ТОВ "ОСІ Фуд Солюшнс Україна" проводилась з 29.11.2018 по 11.01.2019 та тривала 30 робочих днів. Якщо вважати, що виявлення порушень митного оформлення декларацій відбулося 11.01.2019 року, тобто в останній день перевірки, а постанова начальника Волинської митниці ДФС України про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу була винесена 24.07.2019, то на момент її винесення закінчився строк 6 місяців з моменту виявлення правопорушення в межах якого можливо накладати адміністративне стягнення.
За таких обставин, суд вважає, що рішення про стягнення штрафу з ОСОБА_1 , за порушення ст.485 МК України яке накладено оскаржуваною постановою від 24.07.2019 року, було винесено поза межами строків, передбачених статтею 467 Митного кодексу України, що виключає можливість притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил та накладення на нього адміністративного стягнення.
Таким чином постанова начальника Волинської митниці ДФС України Германа Василя Миколайовича від 24.07.2019 року про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 68212 грн 47 коп підлягає скасуванню з закриттям провадження у справі у зв`язку з пропуском строків накладення адміністативного стягнення.
Керуючись ст. 19, 62 Конституції України, ст. 2, 6, 77, 139, 229, 241-246, 250, 255 КАС України, ст. 458,467, 486, 487-489, 495 МК України, суд,
ухвалив :
Позов ОСОБА_1 до Волинської митниці Державної фіскальної служби про скасування постанови у справі про порушення митних правил - задовольнити частково.
Скасувати постанову начальника Волинської митниці ДФС України Германа Василя Миколайовича від 24.07.2019 року у справі про порушення митних правил № 2057/20500/19 про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за ст. 485 МК України з накладенням стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 68212 грн 47 коп
Провадження у справі про порушення митних правил №2057/20500/19 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 485 МК України - закрити у зв`язку з пропуском строків накладення адміністративного стягнення.
Рішення може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення або складання тексту судового рішення.
Повний текст судового рішення складений 27 серпня 2019 року.
Суддя В.А. Воронюк
Дата документу 27.08.2019
Суд | Козятинський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2019 |
Оприлюднено | 30.08.2019 |
Номер документу | 83908872 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Козятинський міськрайонний суд Вінницької області
Воронюк В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні