Справа №127/23383/19
Провадження №1-кс/127/13114/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 серпня 2019 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області
в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання слідчого Вінницького ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018020110000113 від 29.08.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.367 КК України, до трьох місяців, -
ВСТАНОВИВ:
23.08.2019 року до суду надійшло клопотання слідчого Вінницького ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018020110000113 від 29.08.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.367 КК України, до трьох місяців.
Клопотання обґрунтовує тим, що ВВП ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеним до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018020110000113 від 29.08.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.367 КК України
В ході досудового розслідування встановлено, що у 2013 році Головним управлінням Держгеокдастру у Вінницькій області без відома та погодження з Гуменською сільською радою було виділено частину сільськогосподарських земель невідомим особам, а саме наступні земельні ділянки:
кадастровий номер 0520681400:03:003:0071 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_4 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0075 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_5 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0072 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_6 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0068 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_7 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0076 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_8 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0069 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_9 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0073 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_10 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0077 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_11 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0066 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_12 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0070 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_13 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0078 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_14 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0067 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_15 ,
кадастровий номер 0520681400:03:003:0074 загальною площею 1,8967 га була передана у приватну власність фізичній особі гр. ОСОБА_16 , а потім передані юридичній особі ТОВ «Агровін-Альянс», про що було прийнято Державний реєстратором рішення №36254594, 36255862, 36253018, 36251101, 36253958, 36254215, 36256060, 36254988, 36252719, 36255504, 36252335, 36252010, 36254410 від 21.07.2017 року.
Після цього вищевказані земельні ділянки були об`єднанні в одну, якій присвоєно кадастровий номер 0520681400:03:003:0085 про що було прийнято рішення №36799646 від 29.08.2017 року, а право власності зареєстровано за ТОВ «Агровін-Альянс».
Відповідно до відповіді Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, наданої на запит Вінницької місцевої прокуратури, Головне управління надає завірені копії наказів «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» щодо відведення у власність громадян земельних ділянок із земель державної власності сільськогосподарського призначення (землі запасу) на території Гуменської сільської ради Вінницького району Вінницької області, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, щодо надання завірених копій наказів про затвердження документації із землеустрою, повідомляємо, що зазначена документація не надходилана затвердження до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області.
Відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна власником земельної ділянки площею 24,6571 га (кадастровий номер - 0520681400:03:003:0085) для ведення особистого селянського господарства є Товариство з обмеженою відповідальністю «Агровін-Альянс», код ЄДРПОУ :41439796.
Підстава виникнення права власності зазначена: Протокол установчих зборів Учасників ТОВ «Агровін-Альянс», серія та номер З, виданий 29.07.2017, видавник: 'ГОВ «Агровін-Альянс», відмітка щодо поділу земельної ділянки, серія та номер:б/н, виданий 28.08.2017, видавник :Відділ у Вінницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, державний кадастровий реєстратор.
Підстава внесення запису: Рішення про державну реєстрацію прав та обтяжень, індексний номер:36799275 від 29.08.2017, ОСОБА_17 , Виконавчий комітет Вінницької міської ради, Вінницька область.
Відповідно до вимог ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" Державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі:
1)Укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;
2)свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;
3)свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;
4)виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, ми їх дублікатів;
5)свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;
6)свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката;
7)рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;
8)державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;
9)рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно;
10)ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;
11)заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;
12)рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації;
13)рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;
14)інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Відповідно до вимог ст. 125 та 126 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Зважаючи на вищевикладені норми законодавства, у громадян ОСОБА_12 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_6 , ОСОБА_10 , ОСОБА_16 , ОСОБА_20 , ОСОБА_8 , ОСОБА_11 , ОСОБА_14 право власності на земельні ділянки не виникло, а відтак, на момент складання Протоколу установчих зборів Учасників ТОВ «Агровін-Альянс», серія та номер 2, виданий 12.07.2017 вказані громадяни не були власниками земельних ділянок та не могли передати їх у власність ТОВ «Агровін-Альянс».
В свою чергу Протоколу установчих зборів Учасників ТОВ «Аг ровін- Альянс», серія та номер 3, виданий 29.07.2017 про об`єднання земельних ділянок, що належать на праві приватної власності ТОВ «Агровін_Альянс» не міг бути підставою для реєстрації права власності на земельну ділянку ТОВ «Агровін_Альянс».
Встановлено, що земельна ділянка площею 25,2542 га в тому числі: проектна дорога 0,5971 га, пасовища 24,6571 га із земель сільськогосподарського призначення (землі запасу) Гуменської сільської ради Вінницького район, знаходиться, у відповідності до ст. 150 Земельного кодексу України, на особливо цінних землях (шифр агрогрупи 41 д - чорноземи опідзолені і слабореградовані та темно-сірі сильнореградовані середньосуглинкові) та надана вона без висновку обов`язкової державної землевпорядної експертизи технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.
Належність земельної ділянки до особливо цінних земель підтверджується інформацією Державного підприємства Вінницький науково- дослідний та проектний інститут землеустрою від 12.06.2018 № 6148.
Згідно інформації слідує, що згідно матеріалів крупномасштабного обслідування ґрунтів (арх. справа ДХУІ 14-3-14) на ділянках поширені: чорноземи опідзолені і слабореградовані та темно-сірі сильнореградовані середньосуглинкові (шифр агровиробничої групи ґрунтів 4 Ід), лучні і чорноземно-лучні середньосуглинкові (шифр агровиробничої групи ґрунтів ІЗЗд) ґрунти.
Агровиробнича група ґрунтів 41 д в межах Вінницької області (зона Правобережного лісостепу) віднесена до переліку особливо цінних груп ґрунтів регіонального значення (наказ Держкомзему № 245 від 6 жовтня 2003 року), які у складі земель сільськогосподарського призначення відносяться до особливо цінних земель (ст. 150 Земельного кодексу України).
До листа додано фрагмент картограми агровиробничих груп ґрунтів Гуменської сільської ради Вінницького району.
До особливо цінних ґрунтів регіонального рівня належать найродючіші в межах певних регіонів, однак на інших територіях вони можуть поступатися ґрунтам загальнодержавного рівня.
Класифікація ґрунтів за групами здійснюється на підставі даних природно-сільськогосподарського районування території України. Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 245 від 6.10.2003 року затверджений Перелік особливо цінних груп ґрунтів, які складають особливо цінні землі. У його складанні враховано пріоритет сільськогосподарського використання земель, придатних для сільськогосподарського виробництва, передбачений ст. 23 Закону України, а також конкретні економічні й екологічні основи оптимального землекористування. Передбачено також регіональну диференціацію підходів до їх зачислення до особливо цінних. Територіальними одиницями взято природно-господарські провінції, економічні та екологічні умови в яких є подібними, а в основу переліку покладено агровиробничі групи ґрунтів.
Відповідно до Указу Президента України від 02.12.1995 року №1118 «Про суцільну агрохімічну паспортизацію земель сільськогосподарського призначення», з метою здійснення державного контролю за зміною показників родючості та забруднення ґрунтів токсичними речовинами і радіонуклідами, раціонального використання земель сільськогосподарського призначення, запроваджено суцільну агрохімічну паспортизацію всіх земель сільськогосподарського призначення на території України.
Відповідно до вищевказаного Указу, Мінагрополітики України видано наказ від 11.10.2011 року №536 «Про затвердження Порядку ведення агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки», зареєстрованого Міністерством юстиції України 23.12.2011 року за №1517/20255 (далі - Порядок), відповідно до пункту 3.5 якого, наявність агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки є обов`язковою при передачі земельних ділянок у власність, користування, наданні дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, консервації та рекультивації земель і в інших випадках, передбачених законодавством України.
Пунктом 3.2 Положення про державну установу «Інститут охорони ґрунтів України» (далі - Положення), затвердженого наказом Мінагрополітики України від 20.03.2013 року №198 «Про перейменування та затвердження нової редакції Положення про державну установу «Інститут охорони ґрунтів України» зазначено, що предметом діяльності даного інституту є проведення агрохімічної паспортизації для визначення показників родючості ґрунтів та рівня їх забруднення токсичними речовинами, а також спостереження за змінами цих показників внаслідок господарської діяльності та виготовлення і видача агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки з висновком про родючість та екологічний стан ґрунтів і рекомендацій щодо проведення заходів, спрямованих на підвищення родючості ґрунтів і запобігання негативного впливу, в тому числі антропогенного.
На підставі вказаних нормативно-правових актів, функції щодо проведення агрохімпаспортизації, видача, виготовлення агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки віднесені виключно до повноважень державної установи «Інститут охорони ґрунтів України» та її обласних філій.
Не дивлячись на наявність особливо цінних земель у складі земель наданих у власність громадян із земельної ділянки площею 25,2542 га в тому числі: проектна дорого 0,5971 га, пасовища 24,6571 га із земель сільськогосподарського призначення (землі запасу) Гуменської сільської ради Вінницького район, експертиза землевпорядної документації не проводилась, агрохімічна паспортизація грунтів земельної ділянки не проводилась, як встановлено Законом України «Про охорону земель»
Внаслідок допущених порушень не досягається передбачена ст. 182 Земельного кодексу України мета землеустрою, яка полягає в забезпеченні раціонального використання та охорони земель, створенні сприятливого екологічного середовища та поліпшення природних ландшафтів.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності ТОВ «Агровін-Альянс» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Фактично ТОВ «Агровін-Альянс» набув право власності на земельну ділянку для отримання прибутку без аукціону, при цьому, держава не отримала жодної копійки.
Таким чином, державний реєстратор Виконавчого комітету Вінницької міської ради ОСОБА_17 , не здійснивши належної перевірки наданих заявником документів, не пересвідчившись в наявності документів зідповідно до вимог ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", які необхідні для здійснення реєстрації права власності, безпідставно, 28.08.2017, зареєструвала право власності за ТОВ «Агровін_Альянс» на земельну ділянку площею - 24,6571 га, для ведення особистого селянського господарства, що зумовило вибуття з державної власності 24,6571 га земельних ділянок, які відносяться до категорії особливо цінних земель.
У вказаному кримінальному провадженні проведено необхідні слідчі дії, спрямовані на всебічне, повне і неупереджене дослідження всіх обставин кримінального провадження, однак повідомити особі про підозру та закінчити досудове розслідування в передбачений річний строк, а саме до 29.08.2019, не представляється можливим, оскільки необхідно отримати ще ряд доказів, які можуть бути використані у подальшому під час судового розгляду, та перевірити вже отримані докази.
Зокрема, в рамках даного кримінального провадження необхідно провести наступні слідчі та процесуальні дії, що потребують додаткового часу:
-отримати відповідь на запит із Управління юстиції у Вінницькій області;
-допитати в якості свідка ОСОБА_21 та з`ясувати чи дійсно він завіряв вказані накази, чи його підпис стоїть, чому копії зроблено не з оригіналу документу (на котрому стоїть підпис керівника), а роздруковано та завірено печаткою (з`ясувати порядок надання копій наказів в ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області) тощо.
-звернутися з клопотанням до слідчого судді про надання тимчасового доступу до документів, а саме: наказів про затвердження документації із землеустрою.
-з`ясувати, на підставі яких документів державний реєстратор/нотаріус здійснює державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, чи вважається протокол установчих зборів учасників ТОВ таким документом.
реєстраційній справі № 1336947205206, заведеної на підставі заяви ТОВ «Агровін-Альянс» щодо державної реєстрації права власності на земельну ділянку площею 24,6571 га, підстава виникнення права власності: протокол установчих зборів Учасників ТОВ «Агровін-Альянс» від 29.07.2017. Разом з тим, встановлено, що у реєстраційній справі відсутній вказаний протокол, хоча у картці прийому заяви № 95588137 зазначено, що серед поданих із заявою документів рахується Протокол.
-з`ясувати порядок перевірки державним реєстратором документів, поданих разом із заявою та з`ясувати які документи в обов`язковому порядку долучаються до реєстраційної справи, а у яких випадках документи не долучаються до реєстраційної справи, як встановлено у даному випадку.
З урахуванням наведеного, а також враховуючи, що вищевказані дії не могли бути здійснені та завершені раніше з об`єктивних причин, беручи до уваги ступінь тяжкості та характер вчиненого злочину і те, що строк досудового розслідування кримінального провадження №42018020110000113 закінчується 29.07.2019, а для повного і неупередженого розслідування потрібно не менше чотирьох місяців, тому слідчий просив клопотання задовольнити.
В судове засідання слідчий не з`явився, однак останнім було подано заяву про розгляд клопотання без його участі. Вимоги клопотання підтримав за обставин, викладених у ньому.
Дослідивши клопотання слідчого, матеріали, додані до клопотання, матеріали кримінального провадження, слідчий суддя встановив наступне.
ВВП ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеним до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018020110000113 від 29.08.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.367 КК України.
На підставі ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості; вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Досудове розслідування повинно бути закінчено: протягом одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.
Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави24 КПК України. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати: двох місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину невеликої або середньої тяжкості; дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 4 ст. 294 КПК України строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.
Слідчим суддею встановлено, що вищевказане клопотання подано без додержання вимог ч.2ст.295-1 КПК України, зокрема, не зазначені: всі слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії проведені під час кримінального провадження; обставини, що перешкоджали здійснити інші необхідні процесуальні дії раніше, з посиланням на докази цьому; строк необхідний для проведення або завершення процесуальної дії; інші відомості, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування. Також до клопотання додано лише витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, проте, інших документів та матеріалів, якими би слідчий обґрунтовував доводи клопотання не додано.
Крім того, слідчим у клопотанні зазначено, що строк досудового розслідування кримінального провадження №42018020110000113 закінчується 29.07.2019 року.
З урахуванням викладеного, також враховуючи, що клопотання слідчого про продовження строків досудового розслідування є необґрунтованим, слідчий суддя вважає, що у задоволенні даного клопотання про продовження строку досудового розслідування слід відмовити.
Керуючись ст. ст.32,219,294,295-1 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання слідчого Вінницького ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018020110000113 від 29.08.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.367 КК України, до трьох місяців відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2019 |
Оприлюднено | 20.02.2023 |
Номер документу | 83932028 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Михайленко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні