Рішення
від 12.08.2019 по справі 280/2800/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13 серпня 2019 року Справа № 280/2800/19 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стрельнікова Н.В., розглянувши у порядку спрощеного (письмового) провадження адміністративну справу

за позовною заявою: ОСОБА_1

до Виконавчого комітету Астраханської сільської ради

про визнання неправомірною відмову та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі позивач) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Виконавчого комітету Астраханської сільської ради (далі відповідач), в якому позивач просить суд :

-визнати протиправною відмову відповідача зареєструвати місце проживання малолітньої дитини ОСОБА_2 за місцем проживання та реєстрації матері ОСОБА_1 за адресою: по АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати відповідача зареєструвати місце проживання малолітньої дитини ОСОБА_2 за місцем проживання та реєстрації матері ОСОБА_1 за адресою: по АДРЕСА_1 .

Ухвалою судді від 14.06.2019 відкрито провадження у адміністративній справі №280/2800/19 за правилами спрощеного позовного провадження та призначено до розгляду без виклику сторін.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем безпідставно відмовлено у реєстрації місця проживання малолітньої дитини позивача, посилаючись на відсутність згоди батька, адже позивач фактично не проживає із батьком дитини та розлучена з ним з грудня 2014 року. На думку позивача, звертаючись до органу реєстрації виконавчого комітету Астраханської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області з метою реєстрації своєї дитини, нею надано всі необхідні документи,а тому оскаржувана відмова є протиправною. Просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідач позов не визнає з підстав, викладених у відзиві (вх. №27609 від 04.07.2019) В обґрунтування посилався на те, що дії відповідача повністю відповідають п.11 Правил реєстрації місця проживання, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №207 від 02.03.2016. Тому просить у позові відмовити у повному обсязі.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Як вбачається із матеріалів справи, а саме - свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 ОСОБА_2 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , його батьком є ОСОБА_3 , а матір`ю ОСОБА_1 (а.с. 19).

Згідно із довідкою Астраханської сільської ради від 13.05.2019 ОСОБА_1 зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , у житловому будинку який належить її матері згідно договору дарування від 09.01.2004 року (а.с.15-17). ОСОБА_2 також входить до складу сім`ї позивачки, однак не є зареєстрованим.

14 травня 2019 року позивач звернулася до відповідача із заявою про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 13).

Проте, у реєстрації місця проживання дитини позивача було відмовлено, із зазначенням підстави - "п.11, пп.6 п. 18 постанови КМУ №207 від 02.03.2016 - відсутня згода батька (а.с. 13-14).

Не погоджуючись із відмовою відповідача, та вважаючи її такою, що порушує законні права та інтереси малолітньої дитини, позивач звернулась до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає наступне.

Статтею 13 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" вільний вибір місця проживання обмежується щодо осіб, які не досягли 14-річного віку.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов`язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Батьки або інші законні представники зобов`язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження. Реєстрація місця проживання особи здійснюється в день подання особою документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.

Для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг): письмову заяву; документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження; квитанцію про сплату адміністративного збору; документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації; військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Батьки (усиновлювачі) є законними представниками своїх малолітніх та неповнолітніх дітей (ст.242 Цивільного кодексу України).

Тобто, законними представниками ОСОБА_2 є батько - ОСОБА_3 , та мати - ОСОБА_1 .

Відповідно до статей 160, 161 Сімейного кодексу України місце проживання дитини, яка не досягла десяти років, визначається за згодою батьків. Якщо мати та батько, які проживають окремо, не дійшли згоди щодо того, з ким із них буде проживати малолітня дитина, спір між ними може вирішуватися органом опіки та піклування або судом.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», правила здійснення реєстрації місця проживання, форми необхідних для цього документів, порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207 встановлено, що ці Правила визначають механізм здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні, а також встановлюють форми необхідних для цього документів.

Відповідно до п.18 Правил, у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

Зокрема, при поданні заяви про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини одним із батьків, письмова згода другого з батьків надається шляхом зазначення про це у відповідному полі заяви у присутності особи, яка приймає заяву або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків.

При цьому, пунктом 11 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207, передбачено, що орган реєстрації відмовляє в реєстрації / знятті з реєстрації місця проживання, якщо: особа не подала необхідних документів або інформації; у поданих документах містяться недостовірні відомості або подані документи є недійсними; звернулася особа, яка не досягла 14 років.

Рішення про відмову в реєстрації / знятті з реєстрації місця проживання приймається в день звернення особи або її представника шляхом зазначення у заяві про реєстрацію / зняття з реєстрації місця проживання підстав відмови. Зазначена заява повертається особі або її представнику.

Аналіз змісту зазначених норм дає підстави для висновку, що реєстрація місця проживання малолітньої дитини здійснюється виключно за згодою її законних представників, тобто, батьків. Передбаченим винятком для ненадання згоди одного з батьків, є визначення місця проживання дитини за рішенням суду.

Судом встановлено та не заперечувалось позивачем, що серед документів, доданих позивачем до заяви про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини, не містилась письмова згода батька дитини, ОСОБА_3 щодо реєстрації ОСОБА_2 за місцем реєстрації матері. Разом з цим, останній також не був присутній у момент подачі позивачкою вказаної заяви.

Крім того, у матеріалах справи відсутнє, та позивачем при зверненні до відповідача не надавалось рішення суду, яким було б визначено місце проживання малолітнього ОСОБА_2 .

Отже, дослідивши обставини справи у їх поєднанні із чинним законодавством України, суд зазначає, що у виконавчого комітету Астраханської сільської ради були відсутні правові підстави для реєстрації місця проживання ОСОБА_2 за місцем реєстрації позивача.

Як встановлено частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підсумовуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_1 не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є необґрунтованими та такими, щоне підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) до Виконавчого комітету Астраханської сільської ради (72344, Запорізька область, Мелітопольський район, с.Астраханка, вул. Заводська, 15, код ЄДРПОУ 26182435) про визнання неправомірною відмову та зобов`язання вчинити певні дії відмовити у повному обсязі.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення складено у повному обсязі 13.08.2019 року.

Суддя Н.В.Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2019
Оприлюднено14.09.2022
Номер документу83935939
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них:

Судовий реєстр по справі —280/2800/19

Рішення від 12.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні