КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 серпня 2019 року м. Кропивницький справа № 340/1849/19
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жук Р.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного (письмового) провадження адміністративну справу
за позовомГоловного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області (25006, м.Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84, код ЄДРПОУ - 40342220) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Креативне бюро Орієнтир" (25002, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Юрія Олефіренка, 18/21, кв.56, код ЄДРПОУ - 38164481) пропро стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу, - В С Т А Н О В И В:
Головне управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Креативне бюро Орієнтир" (25002, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Юрія Олефіренка, 18/21, кв.56, код ЄДРПОУ - 38164481) на користь Державного бюджету України штраф в розмірі 6800 (шість тисяч вісімсот) гривень.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що ним прийнято рішення №00186, №00188, №00190 та №00189 від 25.04.2019 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на ТОВ Креативне бюро Орієнтир у розмірі 6800 грн. Станом на день звернення до суду відповідач штраф за порушення законодавства про рекламу в добровільному порядку не сплатив. Просить позов задовольнити та стягнути з відповідача суму штрафу.
Ухвалою суду від 29 липня 2019 року відкрито провадження за правилами спрощеного (письмового) провадження (а.с.1).
Зазначеною ухвалою відповідачу встановлено строк для подання до суду відзиву на позовну заяву з відповідними доказами в їх обґрунтування.
У встановлений судом строк відповідачем до суду відзив на позовну заяву не надано.
Розглянувши позовну заяву, оцінивши письмові докази, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що 08.04.2019 року на адресу позивача надійшов лист виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від 08.04.2019 р. за вих.№1846/22-0514 з матеріалами перевірки дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства про рекламу на території м.Кропивницького для вжиття заходів реагування.
Так, згідно наданих матеріалів встановлено, що 08 лютого 2019 року представниками робочого органу Кіровоградської міської ради був проведений огляд рекламних площин на клінбоксі (урни для збору сміття) в кількості трьох штук на території скверу Центральний , одна урна по вул. Преображенській в м. Кропивницькому та встановлено, що вищезазначені рекламні конструкції підлягають демонтажу через їх самовільне розміщення без спеціального дозволу, про що складено відповідні акти.
На підставі складених актів начальником управління містобудування та архітектури Міської ради міста Кропивницького винесено ТОВ Креативне бюро Орієнтир приписи від 08.02.2019 про усунення порушень правил розміщення зовнішньої реклами у місті Кропивницькому, у якому зазначено про необхідність у 15-денний строк усунути порушення шляхом демонтажу зовнішньої реклами, то повідомлено про те, що інформація про порушення ТОВ Креативне бюро Орієнтир чинного законодавства буде направлена до ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області та спеціалізованої інспекції Міської ради міста Кропивницького для застосування штрафних санкцій (а.с.11-18).
Відповідно до листа виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від 08.04.2019 №1846/22-0514 позивачу направлено копії приписів про усунення порушень правил розміщення зовнішньої реклами в м. Кропивницькому, актів огляду стану рекламних засобів та їх фотофіксацію для вжиття до порушників відповідних заходів впливу (а.с.10).
Як вбачається з матеріалів справи, вимоги припису залишилися не виконаними.
12.04.2019 року головним спеціалістом відділу контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства Управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області складено протоколи №000193, №000194, №000196, №000197 про порушення законодавства про рекламу, а саме щодо розміщення зовнішньої реклами у вигляді трьох рекламних площин на клінбоксі (з облаштуванням урни для збору сміття) на території скверу "Центральний" у м.Кропивницькому самовільно, без отримання дозволу на розміщення, який видається на підставі рішення виконавчого органу міської ради, чим порушено ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу (а.с.19-22).
На підставі вищезазначених протоколів позивачем прийнято рішення №00193, №00194, №00196, №00197 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно розповсюджувача реклами ТОВ Креативне бюро Орієнтир (а.с.23-26).
Позивач направив до відповідача повідомлення-вимоги від 12.04.2019 року №05.1-10/2562, №05.1-10/2565, №05.1-10/2564, №05.1-10/2563, згідно з якими ТОВ Креативне бюро Орієнтир повідомлено, що розгляд справи про порушення законодавства про рекламу відбудеться 25.04.2019 о 10 год. 00 хв. Також витребувано інформацію щодо вартості розповсюдженої реклами (договір на виготовлення, встановлення, і розміщення реклами, акти виконаних робіт та документи щодо оплати виготовлення, розміщення, встановлення і розповсюдження реклами (квитанції, платіжні доручення про сплату, тощо), дозвільні документи на розміщення вказаної реклами (а.с.27-30).
Повідомлення - вимоги отримано уповноваженою особою відповідача 15.04.2019, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.31).
Відповідач не прибув у визначену дату та час для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу та не надав витребуваних відомостей та документів, про що свідчить протоколи засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу від 25.04.2019 року №000186, №000188, №000190, №000189 (а.с.32-35).
За результатами розгляду справи вирішено рекомендувати заступнику начальника ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області прийняти рішення про накладення штрафу з урахуванням не наданої інформації про вартість розміщеної реклами у розмірі 1700 грн.
У зв`язку з наведеним, ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області винесено рішення про накладення на ТОВ Креативне бюро Орієнтир штрафу за порушення законодавства про рекламу від 25.04.2019 року №000186, №000188, №000190, №000189, якими до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 6800,00 грн. (а.с.36-39).
Зазначені рішення отримано уповноваженою особою відповідача 08.05.2019, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.40).
У зв`язку з несплатою відповідачем вказаного штрафу в добровільному порядку, ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області звернулось до суду з відповідним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.
Спеціальним нормативно-правовим актом, що визначає засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, є Закон України Про рекламу від 03.07.1996 №270 (далі - Закон №270).
Відповідно до положень статті 1 Закону №270 реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Як зазначено у частині 1 статті 16 Закону №270 розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону №270 контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень, у тому числі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами.
Відповідно до Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 17.07.2017 №565, ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане.
Згідно з підпунктом 7 пункту 4 вищевказаного Положення, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу.
Судом встановлено, що на підставі отриманих матеріалів від Виконавчого комітету Міської ради міста Кропивницького, під час здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу уповноваженою посадовою особою ГУ Держпродспоживслужби в Кіровоградській області, 12.04.2019 року зафіксовано, що на території скверу Центральний в м. Кропивницькому рекламні конструкції підлягають демонтажу через їх самовільне розміщення без спеціального дозволу, про що складено акти та надано до суду відповідні фотокопії.
Відповідно до абзацу 1 частини першої статті 27 Закону №270 особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав) регулює Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 11 Порядку за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду (пункт 12 Порядку).
Пунктом 9 Порядку встановлено, що підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів.
Відповідно до пункту 14 Порядку Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день.
Згідно з пунктом 16 Порядку справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.
За результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку (пункт 18 Порядку).
Обов`язок щодо повідомлення відповідача у письмовому порядку про розгляд справи про порушення законодавства про рекламу, позивачем дотримано, що підтверджується матеріалами справи.
Згідно з вимогами пункту 19, 20 Порядку рішення у справі може бути оскаржено в установленому порядку; сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Відповідно до ч.11 ст.27 Закону №270 рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.
Отже, штрафні санкції до порушників законодавства про рекламу застосовуються на підставі рішення Держпродспоживслужби, яке приймається за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, підставою для початку розгляду якої, у свою чергу, є протокол про порушення законодавства про рекламу.
Сума штрафної санкції, визначена за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, після закінчення строку на оскарження відповідного рішення, якщо його не було оскаржено, набуває статусу узгодженого грошового зобов`язання та підлягає сплаті до державного бюджету.
Не сплачені у добровільному порядку узгоджені штрафні санкції за правопорушення законодавства про рекламу підлягають стягненню з винних осіб у судовому порядку.
Судом з матеріалів справи встановлено, що рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 25.04.2019 року №000186, №000188, №000190, №000189 направлялись відповідачу на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та отримані його уповноваженою особою 08.05.2019, однак в добровільному порядку ним не виконано.
Доказів оскарження рішень про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 25.04.2019 року №000186, №000188, №000190, №000189 учасниками справи не надано, у зв`язку з чим, суд доходить висновку про те, що визначені у них штрафні санкції набули статусу узгодженого грошового зобов`язання.
Станом на момент розгляду справи в суді доказів про сплату штрафних санкцій, визначених рішеннями від 25.04.2019 року №000186, №000188, №000190, №000189, у матеріалах справи відсутні.
Суд звертає увагу, що вимогою заявленого позову є стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій за правопорушення законодавства про рекламу, у зв`язку з чим предметом доказування у даній справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення відповідної заборгованості в судовому порядку: дотримання суб`єктом владних повноважень встановленої процедури прийняття рішення про застосування штрафних санкцій; узгодження визначеного у рішенні грошового зобов`язання; сплата узгоджених грошових зобов`язань у встановлений законом строк.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Суду не надано доказів оскарження рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 25.04.2019 року №000186, №000188, №000190, №000189 відповідачем, штраф у добровільному порядку не сплачено, факт вчинення правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 27 Закону України Про рекламу , підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Відповідно до приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, тому судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст.132, 139, 143, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84, ЄДРПОУ: 40342220) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Креативне бюро Орієнтир" (25002, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Юрія Олефіренка, 18/21, кв.56, код ЄДРПОУ - 38164481) про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Креативне бюро Орієнтир" (25002, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Юрія Олефіренка, 18/21, кв.56, код ЄДРПОУ - 38164481) на користь Державного бюджету України (УК у м. Кроп/м. Кропивницький/21081100, ЄДРПОУ - 38037409, Казначейство України (ЕАП), МФО - 899998, р/р - 31115106011002) штраф у розмірі 6800 (шість тисяч вісімсот гривень) грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя
Кіровоградського окружного
адміністративного суду Р.В. Жук
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2019 |
Оприлюднено | 02.09.2019 |
Номер документу | 83936092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Р.В. Жук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні