Рішення
від 29.08.2019 по справі 640/20644/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 серпня 2019 року № 640/20644/18

мінімуму для працездатних осіб.

Дослідивши обставини справи та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Як убачається із матеріалів справи, за результатами проведених перевірок дотримання відповідачем вимог законодавства, реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та її похідних позивачем виявлено порушення вимог Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні . З огляду на виявлені порушення у відношенні Приватного акціонерного товариства Страхова компанія Фінако-Життя , позивачем складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 № 424-ЦА-УП-Е.

Відповідно до вказаного акту встановлено, що ПАТ Страхова компанія Фінако-Життя порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Уповноваженою особою Комісії за повторне неподання інформації до Комісії, у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 540-ЦА- УП-Е від 10.09.2018, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

22.08.2018 у відношенні ПАТ Страхова компанія Фінако-Життя складено акт № 422-ЦА-УП- Е про правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до вказаного акту позивачем встановлено порушення ПАТ Страхова компанія Фінако-Життя вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині не опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство усунуло вищезазначене правопорушення.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Уповноваженою особою Комісії за неопублікування інформації, у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 541-ЦА-УП-Е від 10.09.2018, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

Також, у відношенні ПАТ Страхова компанія Фінако-Життя відповідачем складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 № 421-ЦА-УП-Е.

Відповідно до вказаного акту відповідачем встановлено порушення ПАТ Страхова компанія Фінако-Життя , а саме порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині нерозміщення в загальнодоступній і-формаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік.

Дія вчинена повторно, оскільки у відношенні ПАТ Страхова компанія Фінако-Життя була винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 595-ЦД-1-Е від 20.12.2017 відповідно до якої, товариством порушено вимоги статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 4 глави 4 розділу II Положення, а саме: нерозміщення на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії ПАТ Страхова компанія Фінако-Життя регулярної річної інформації за 2015 рік в термін, визначений чинним законодавством.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Уповноваженою особою Комісії за повторне нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 543-ЦА-УП-Е від 10.09.2018, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

Оскільки відповідач у добровільному порядку вимоги вищевказаних постанов не виконав та не сплатив визначені суми штрафних санкцій, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідачем не сплачено штрафні санкції у встановлений термін, а також те, що відповідачем не було подано заперечень із зазначенням іншого, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на таке.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі по тексту також - Закон № 448/96-ВР).

Згідно зі статтею 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною першою статті 5 Закону № 448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог статті 6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями статті 7 Закону № 448/96-ВР визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 № 3480-IV регулярна інформація про емітента це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з частиною четвертою статті 40 Закону № 3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні положення закріплені і в Положенні про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2826 від 03.12.2013 (далі по тексту також - Положення № 2826).

Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення № 2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 5 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР передбачена відповідальність для юридичних осіб за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації у вигляді штрафу в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР для юридичних осіб передбачена відповідальність за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у вигляді штрафних санкцій в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР для юридичних осіб передбачена відповідальність у вигляді фінансових санкцій, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно зі статтею 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як убачається із матеріалів справи, відповідачем порушено вимоги статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення № 2826.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, відповідно до пункту 14 частини першої статті 8 Закону № 448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Жодних доказів щодо оскарження постанов від 10.09.2018 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 540-ЦА-УП-Е, № 541-ЦА-УП-Е, № 543-ЦА-УП-Е в адміністративному чи судовому порядку суду не надано.

На момент розгляду справи в суді сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у загальному розмірі 51000,00 грн. відповідачем не сплачена. Проти позову відповідач не заперечив, а відтак доводи позивача не спростував.

Беручи до уваги ту обставину, що суму штрафу у загальному розмірі 51000,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зважаючи на те, що позивачем не понесено витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 72 - 77, 139, 257 255, 263, 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м.Київ, вул.Московська, буд.8, корп.30, код ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства Страхова компанія Фінако-Життя (01001, м.Київ, вул.Михайлівська, буд.12, літера Б , код ЄДРПОУ 33235175) про стягнення штрафних санкцій задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства Страхова компанія Фінако-Життя (01001, м.Київ, вул.Михайлівська, буд.12, літера Б , код ЄДРПОУ 33235175) штраф у розмірі 51000,00 (п`ятдесят одна тисяча гривень 00 коп.) до Державного бюджету України, шляхом перерахування на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 КАС та може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.08.2019
Оприлюднено02.09.2019
Номер документу83937226
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20644/18

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Рішення від 29.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні