ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"21" серпня 2019 р.м. Одеса Справа № 916/1183/19
Господарський суд Одеської області у складі судді Волков Р.В.,
При секретарі судового засідання Цісельському К.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу №916/1183/19,
за позовом: Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65107, код ЄДРПОУ 39765871)
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету позову, на стороні позивача:
1) Одеська обласна рада (проспект Шевченка, буд. 4, м. Одеса, 65032, код ЄДРПОУ 25042882), 2) Лиманська районна рада Одеської області (проспект 40-річчя Визволення, буд. 1, смт Доброслав, Лиманський район, Одеська область, 67500, код ЄДРПОУ 24527249),
3) Крижанівська сільська рада Лиманського району Одеської області (вул. Ветеранів, буд. 5, с. Крижанівка, Лиманський район, Одеська область, 67562, код ЄДРПОУ 05384560),
про стягнення 73925,00 грн.
Представники сторін:
від позивача - Піндюр Т.С.;
від відповідача - не з`явився;
від Одеської обласної ради - Гайдук Н.А.;
від Лиманської районної ради Одеської області - не з`явився;
від Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області - не з`явився.
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Держгеокадастру в Одеській області звернулось до господарського суду Одеської області з позовом до Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" про стягнення 73925,00 грн.
Ухвалою від 02.05.2019 було відкрито провадження у справі, постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 03.06.2019.
03.06.2019 засідання відкладено на 26.06.2019.
26.06.2019 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів, відкладено засідання на 10.07.2019.
10.07.2019 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
10.07.2019 до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету позову, на стороні позивача, залучено: Одеську обласну раду; Лиманську районна рада Одеської області; Крижанівську сільську раду Лиманського району Одеської області. Відкладено судове засідання на 19.07.2019.
19.07.2019 судове засідання не відбулося у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному. Ухвалою від 22.07.2019 підготовче засідання призначено на 29.07.2019.
29.07.2019 закрито підготовче провадження, судове засідання з розгляду справи по суті призначено на 08.08.2019.
08.08.2019 відкладено розгляд справи на 21.08.2019.
21.08.2019 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
В обґрунтування позову позивач вказує, що за результатами перевірки встановлено, що за відомостями Відділу у Лиманському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, Крижанівською сільською радою 2018 року затверджено розрахунки розміру втрат сільськогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню при вилученні сільськогосподарських угідь на земельних ділянках, які розташовані на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, в тому числі відповідачу сума нарахованих втрат становить 73925,00 грн.
Рішенням тридцять третьої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання від 29.08.2018 Про затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок з для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку відповідачу затверджено проекти землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок. Вказаним рішенням відповідача зобов`язано протягом 2 місяців з моменту прийняття даного рішення здійснити оплату втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь за вищезазначені земельні ділянки. При погодженні та затвердженні проекту землеустрою особою визнаються розрахунки розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Відповідачем втрати сільськогосподарського виробництва не сплачено.
В обґрунтування відзиву відповідач вказує, що зміна категорій земельних ділянок відбулась на підставі Рішення XVI сесії V скликання Крижанівської сільської ради від 30 вересня 2008 року №570-V з земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови, надано земельні ділянки фізичним особам. На момент набуття права власності у фізичних осіб був відсутній обов`язок відшкодовувати втрати сільськогосподарського виробництва у зв`язку зі звільненням, передбаченим ст. 208 ЗК України. Надалі земельні ділянки перейшли від фізичних осіб до відповідача на підставі договорів дарування, під час якого їх цільове призначення не змінювалось. Рішенням Крижанівської сільської ради від 29.08.2018 не відбулось вилучення земель сільськогосподарського призначення, яке б завдало якихось сільськогосподарських втрат, відбулась зміна цільового призначення земельних ділянок в межах категорії земель житлової та громадської забудови. Обов`язок з відшкодування втрат прямо пов`язаний із фактом переходу земель сільськогосподарського призначення до іншої категорії земель, а на підставі вищевказаного рішення сільради не відбулось зміни земель сільськогосподарського призначення на іншу категорію земель, оскільки вказана зміна відбулась за 10 років до зазначеного вище рішення. При цьому, зміна об`єкта будівництва у межах відповідної категорії земель не є зміною цільового призначення, а є зміною порядку користування. Вказує, що пункти 13-17 рішення сільради не породжують обов`язку з оплати втрат сільськогосподарського виробництва, оскільки таке рішення не є правочином або іншим зобов`язанням, яке породжує права та обов`язки відповідно до ЦК України. Обов`язок щодо сплати таких втрат виникає згідно з вимогами ЗК України і не може виникнути безпосередньо з рішення органу місцевого самоврядування.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
За результатами перевірки (акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 21.12.2018 №931-ДК/1030/АП/09/01/-18) (а.с. 16-19) встановлено, що за відомостями Відділу у Лиманському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, Крижанівською сільською радою 2018 року затверджено розрахунки розміру втрат сільськогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню при вилученні сільськогосподарських угідь на земельних ділянках, які розташовані на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, в тому числі, Обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" сума нарахованих втрат становить 73925,00 грн.
Рішенням тридцять третьої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання від 29.08.2018 №752-VII Про затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок з для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку Обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" за адресою: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3, АДРЕСА_4, АДРЕСА_5 (далі - рішення від 29.08.2018) (витяг з рішення а.с. 20-23) затверджено проекти землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок з для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку Обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" за такими адресами:
АДРЕСА_1 ;
АДРЕСА_2 ;
АДРЕСА_3 ;
АДРЕСА_4 ;
АДРЕСА_5 .
Згідно з п.п. 6-10 рішення від 29.08.2018 цільове призначення земельних ділянок:
загальною площею 0,0600 га, кадастровий номер: 5122783200:02:001:0811 ;
загальною площею 0,2280 га, кадастровий номер: 5122783200:02:001:0848 ;
загальною площею 0,2499 га, кадастровий номер: 5122783200:02:001:0867 ;
загальною площею 0,1980 га, кадастровий номер: 5122783200:02:001:0849 ;
загальною площею 0,1980 га, кадастровий номер: 5122783200:02:001:0850 , -
які належать на праві власності Обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія", змінено з для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку за вищевказаними адресами.
Відповідно до п.п. 13-17 рішення від 29.08.2018 Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" зобов`язано протягом двох місяців з моменту прийняття даного рішення здійснити оплату втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь за вищезазначені земельні ділянки.
Судом встановлено, що 08.11.2011 року право власності на земельну ділянку площею 0,0600 га, кадастровий номер 5122783200:02:001:0811 перейшло від ОСОБА_1 до відповідача на підставі Договору дарування земельної ділянки (а.с. 75-77).
10.04.2014 право власності на земельну ділянку площею 0,2499 га, кадастровий номер 5122783200:02:001:0867 перейшло від ОСОБА_2 до відповідача на підставі Договору дарування земельної ділянки (а.с. 85-87).
02.07.2014 право власності на земельну ділянку площею 0,2280 га, кадастровий номер 5122783200:02:001:0848 перейшло від ОСОБА_3 до відповідача на підставі Договору дарування земельної ділянки (а.с. 79-82).
29.07.2015 право власності на земельну ділянку площею 0,1980 га, кадастровий номер 5122783200:02:001:0850 перейшло від ОСОБА_4 до відповідача на підставі Договору дарування земельної ділянки (а.с. 95-98).
24.02.2017 право власності на земельну ділянку площею 0,1980 га, кадастровий номер 5122783200:02:001:0849 перейшло від ОСОБА_5 до відповідача на підставі Договору дарування земельної ділянки (а.с. 90-92).
Відповідач посилається на рішення XVI сесії V скликання Крижанівська сільської ради від 30.09.2008 року №570-V, яким передано у приватну власність земельну ділянку кадастровий номер 5122783200:02:001:0811 ОСОБА_1 ; рішення XVI сесії V скликання Крижанівська сільської ради від 30.09.2008 року №571-V, яким передано у приватну власність земельні ділянки: кадастровий номер 5122783200:02:001:0848 - ОСОБА_3 , кадастровий номер 5122783200:02:001:0867 - ОСОБА_2 ; кадастровий номер 5122783200:02:001:0849 - ОСОБА_5 , кадастровий номер 5122783200:02:001:0850 - ОСОБА_4 , однак копії таких рішень відсутні у матеріалах справи, як і копії державних актів на землю: ЯЖ в„–717133 ; ЯЖ в„–706362 ; ЯЖ в„–706371 ; ЯЖ в„–707380 ; ЯЖ в„–706363 , на які є посилання у договорах дарування.
За змістом статей 18, 19 ЗК України до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об`єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим. Землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії, як, зокрема, землі сільськогосподарського призначення.
Згідно зі ст. 22 ЗК України землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей. До земель сільськогосподарського призначення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування: а) громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства; б) сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; в) сільськогосподарським науково-дослідним установам та навчальним закладам, сільським професійно-технічним училищам та загальноосвітнім школам - для дослідних і навчальних цілей, пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства; г) несільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям, релігійним організаціям і об`єднанням громадян - для ведення підсобного сільського господарства; ґ) оптовим ринкам сільськогосподарської продукції - для розміщення власної інфраструктури.
За змістом статті 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
За змістом статті 207 ЗК України втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель. Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов`язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом, а також внаслідок використання для будівництва, розміщення і експлуатації об`єктів нафтогазовидобування та облаштування родовища. Відшкодуванню підлягають також втрати, завдані обмеженням прав власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, або погіршенням якості угідь внаслідок негативного впливу, спричиненого діяльністю громадян, юридичних осіб, органів місцевого самоврядування або держави, а також у зв`язку з виключенням сільськогосподарських угідь, лісових земель і чагарників із господарського обігу внаслідок встановлення охоронних, санітарних та інших захисних зон.
Втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва компенсуються незалежно від відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.
Втрати сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва визначаються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Статтею 208 ЗК України передбачено, що від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва звільняються громадяни та юридичні особи у разі використання земельних ділянок для будівництва шкіл, дошкільних закладів, державних об`єктів охорони здоров`я, культури, фізкультури та спорту, соціального забезпечення, державних об`єктів дорожнього будівництва, культових споруд релігійних організацій, кладовищ, меліоративних систем, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд, під будівництво і обслуговування жилих будинків і господарських будівель, для розміщення внутрігосподарських об`єктів сільськогосподарських, рибогосподарських і лісогосподарських підприємств, організацій та установ, для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, видобування торфу за умови повернення земельних ділянок у стані, придатному для попереднього використання, під об`єкти і території природно-заповідного фонду, під будівництво і обслуговування об`єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, для залісення деградованих та малопродуктивних земель на підставі документації із землеустрою, а також всеукраїнські громадські організації осіб з інвалідністю України, їх підприємства (об`єднання), установи та організації, що фінансуються з Державного бюджету України, у разі використання земельних ділянок для будівництва реабілітаційних установ для осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю, об`єктів фізкультури, спорту та соціального забезпечення для осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю.
Втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, підлягають відшкодуванню і зараховуються до відповідних бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України. Кошти, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, використовуються на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою, а також на проведення інвентаризації земель, проведення нормативної грошової оцінки землі. Використання цих коштів на інші цілі не допускається (стаття 209 Земельного кодексу України).
Згідно з пунктами 1, 4 Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 № 1279 (далі - Порядок), втрати сільськогосподарського виробництва, спричинені вилученням сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сіножатей, пасовищ) для використання їх у цілях, не пов`язаних із веденням сільського господарства, визначаються на основі нормативів цих втрат по Автономній Республіці Крим, областях, містах Києву та Севастополю за формулою, визначеною у Порядку і підлягають відшкодуванню юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених земельних ділянок для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.
Сторонами у вказаному розрахунку зазначено назву угідь рілля , що відповідно до Переліку угідь згідно з Класифікацією видів земельних угідь (КВЗУ) (Додаток 4 до Порядку Ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051) становить групу 001 Рілля - група включає сільськогосподарські угіддя, які систематично обробляються і використовуються під посіви сільськогосподарських культур, включаючи посіви багаторічних трав, а також чисті пари (ГОСТ 26640-85) та парники, оранжереї і теплиці До ділянок ріллі не належать сіножаті і пасовища, що розорані з метою їх докорінного поліпшення і використовуються постійно під трав`яними кормовими культурами для сінокосіння та випасання худоби, а також міжряддя садів, які використовуються під посіви.
Ст.144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно з ч.1 ст. 10 цього Закону сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Ст. 25 цього Закону передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
За положеннями ч.ч.1, 2 ст.11 ЦК України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Так, відповідно до п.п. 13-17 рішення тридцять третьої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання від 29.08.2018 №752-VII Про затвердження проектів землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок з для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку Обслуговуючому кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" за адресою: АДРЕСА_1, АДРЕСА_2, АДРЕСА_3, АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" зобов`язано протягом двох місяців з моменту прийняття даного рішення здійснити оплату втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь за вищезазначені земельні ділянки.
У матеріалах справи, водночас, відсутні докази оскарження, визнання незаконним чи скасування рішення від 29.08.2018, у зв`язку з цим посилання відповідача на те, що пункти 13-17 рішення сільради не породжують обов`язку з оплати втрат сільськогосподарського виробництва, оскільки таке рішення не є правочином або іншим зобов`язанням, яке породжує права та обов`язки відповідно до ЦК України, - є такими, що не відповідають дійсності.
При цьому згідно з розрахунками розміру втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь, які підлягають відшкодуванню при вилученні сільськогосподарських угідь (а.с. 24-28), які підписані Обслуговуючим кооперативом "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" і Начальником головного управління Держгеокадастру в Одеській області, вартість втрат сільськогосподарського виробництва становить:
- на земельну ділянку загальною площею 0,0600 га ріллі, кадастровий номер: 5122783200:02:001:0811 , яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 - 5003,00 грн.;
- на земельну ділянку загальною площею 0,2033 га ріллі, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 - 16894,00 грн.;
- на земельну ділянку загальною площею 0,1980 га ріллі, яка розташована за адресою: АДРЕСА_4 - 16509,00 грн.;
- на земельну ділянку загальною площею 0,1980 га ріллі, яка розташована за адресою: АДРЕСА_5 - 16509,00 грн.;
- на земельну ділянку загальною площею 0,2280 га ріллі, кадастровий номер: 5122783200:02:001:0848 , яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 - 19010,00 грн.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Згідно з пп.10 п. а ч.1 ст.6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання встановленого законодавством порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Згідно з ч.1 ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Відповідно до п.1 ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Згідно з ч.1 ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Слід зазначити, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини та, зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 р. (заява №4909/04), відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
На підставі викладеного та керуючись ст. 144 Конституції України, ст.ст. 2, 10, 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст.11, 15, 16 ЦК України, ст.ст. 18, 19, 20, 22, 207, 208, 209 ЗК України, Порядком визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 № 1279, ст.ст.46, 73, 74, 75, 77, 79, 86, 91, 98, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65107, код ЄДРПОУ 39765871) до Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" (вул. Вишнева, буд.2, напівпідвал №43, с. Крижанівка, Лиманський район, Одеська область, 67562, код ЄДРПОУ 34396969), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету позову, на стороні позивача: Одеська обласна рада (проспект Шевченка, буд. 4, м. Одеса, 65032, код ЄДРПОУ 25042882), Лиманська районна рада Одеської області (проспект 40-річчя Визволення, буд. 1, смт Доброслав, Лиманський район, Одеська область, 67500, код ЄДРПОУ 24527249), Крижанівська сільська рада Лиманського району Одеської області (вул. Ветеранів, буд. 5, с. Крижанівка, Лиманський район, Одеська область, 67562, код ЄДРПОУ 05384560), про стягнення 73925,00 грн., - задовольнити.
2. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Південна будівельна компанія" (вул. Вишнева, буд.2, напівпідвал №43, с. Крижанівка, Лиманський район, Одеська область, 67562, код ЄДРПОУ 34396969) на користь Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65107, код ЄДРПОУ 39765871) 73925,00 грн., 1921,00 грн. витрат зі сплати судового збору.
3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом двадцяти днів з моменту складення повного тексту.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Вступна та резолютивна частина рішення оголошені в судовому засіданні 21.08.2019. Повний текст рішення складений та підписаний 02 вересня 2019 р.
Суддя Р.В. Волков
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2019 |
Оприлюднено | 02.09.2019 |
Номер документу | 83956460 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Волков Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні