Рішення
від 03.09.2019 по справі 560/1796/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1796/19

РІШЕННЯ

іменем України

03 вересня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О.

розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Вектор-А" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Вектор-А" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якій просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0075605805 від 14.05.2019, винесене ГУ ДФС у Хмельницькій області, яким ПП "Вектор-А" зобов`язано сплатити штраф у розмірі 78 831 грн 80 коп.

2. Стягнути з відповідача на користь ПП "Вектор-А" сплачений судовий збір за подання позову.

Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем вимог ст. ст. 54, 75, 102, 114 Податкового кодексу України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 19.04.2019 головним державним ревізором-інспектором відділу податків та зборів з юридичних осіб Хмельницького управління ГУ ДФС у Хмельницькій області ОСОБА_1 О ОСОБА_2 , на підставі п. 75.1 ст. 75 розділу ІІ, п. 200.10 ст. 200 розділу V та п. 102.1 ст. 102 розділу ІІ Податкового кодексу України, в порядку ст. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку ПП "Вектор-А" своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання за березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, листопад 2014 року, квітень та травень 2015 року.

За результатами зазначеної камеральної перевірки було складено акт №1159/22-01-58-05/32995105 від 19.04.2019. За результатами проведеної перевірки, контролюючим органом зроблено висновок про порушення позивачем податкового законодавства, а саме того, що ПП "Вектор-А" самостійно визначено грошове зобов`язання сплачене з перевищенням терміну, передбаченого п. 50.1 ст. 50, п. 57.1 ст. 57, п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України. 19.05.2019 ПП "Вектор-А" отримано податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Хмельницькій області №0075605805 від 14.05.2019, яким за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 394 159 грн, нараховано штраф у розмірі 20% у сумі 78 831 грн за платежем з податку на додану вартість.

Позивач не погоджується з податковим повідомленням-рішенням форми "Ш" №0075605805 від 14.05.2019, винесеним ГУ ДФС у Хмельницькій області, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 01.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

4 липня 2019 року Головне управління ДФС у Хмельницькій області подало до суду клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження у зв`язку із складністю справи, неоднозначністю судової практики з даної категорії справ, враховуючи предмет спору, характер спірних правовідносин та предмет доказування.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 05.07.2019 у задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Хмельницькій області про розгляд справи у порядку загального позовного провадження - відмовлено.

Від представника відповідача 12.07.2019 надійшов відзив на позовну заяву, у якому зазначає, що при проведенні камеральної перевірки ПП "Вектор-А" Головне управління ДФС у Хмельницькій області діяло виключно у відповідності з Податковим кодексом України, у межах повноважень наданих чинним законодавством.

У поданому відзиві представник відповідача також зазначає, що з метою уникнення втрат бюджету, камеральною перевіркою ПП "Вектор-А" охоплено всі наявні (довідково нараховані) штрафні санкції з податку на додану вартість. Отже, висновки акта камеральної перевірки ПП "Вектор-А" від 19.04.2019 №1159/22-01-58-05/32995105 з питання своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання зроблені відповідно до вимог чинного законодавства та на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, як це передбачено пп. 75.1. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України.

Представник відповідача також зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0075605805 від 14.05.2019 винесене на підставі акта камеральної перевірки ПП "Вектор-А" з питання своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання, винесено відповідно до норм чинного законодавства, тому є законним та обґрунтованим, а підстави для задоволення позову - відсутні.

Справа розглянута в порядку спрощеного позовного провадження.

Суд встановив наступні обставини справи.

19.04.2019 головним державним ревізором-інспектором відділу податків та зборів з юридичних осіб Хмельницького управління ГУ ДФС у Хмельницькій області ОСОБА_1 О ОСОБА_2 , на підставі п. 75.1 ст. 75 розділу ІІ, п. 200.10 ст. 200 розділу V та п. 102.1 ст. 102 розділу ІІ Податкового кодексу України, в порядку ст. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку ПП "Вектор-А" своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання за березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, листопад 2014 року, квітень та травень 2015 року.

За результатами зазначеної камеральної перевірки складено акт №1159/22-01-58-05/32995105 від 19.04.2019 про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання за березень, квітень, травень, жовтень, грудень 2013, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, листопад 2014, квітень, травень 2015 по ПП "Вектор-А" (код ЄДРПОУ 32995105)..

За результатами проведеної перевірки, контролюючим органом зроблено висновок про порушення позивачем податкового законодавства, а саме того, що ПП "Вектор-А" самостійно визначено грошове зобов`язання сплачене з перевищенням терміну, передбаченого п. 50.1 ст. 50, п. 57.1 ст. 57, п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України.

Податковим повідомленням-рішенням ГУ ДФС у Хмельницькій області №0075605805 від 14.05.2019, за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 394 159 грн, ПП "Вектор-А" нараховано штраф у розмірі 20% у сумі 78 831 грн за платежем з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Вважаючи податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0075605805 від 14.05.2019 Головного управління ДФС у Хмельницькій області протиправним, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає та враховує наступне.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як передбачено ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Згідно з п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України визначено, що сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до ст. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов`язання минулих податкових періодів, зобов`язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті:

а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку. Цей штраф не застосовується у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній податковий (звітний) рік з метою здійснення самостійного коригування відповідно до статті 39 цього Кодексу у строк не пізніше 1 жовтня року, наступного за звітним;

б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов`язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п`яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов`язання з цього податку.

Згідно з п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України кнтролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:

невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;

завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;

заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Відповідно до пп. 75.1.1. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 102.4 ст. 102 Податкового кодексу України у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Суд встановив, що позивачеві, контролюючим органом, за результатами камеральної перевірки нараховано штраф за затримку сплати грошового зобов`язання в сумі 394 159 грн, а саме за періоди:

- березень 2013 на загальну суму ПДВ 14863,00 грн;

- квітень 2013 року на загальну суму ПДВ 2884,00 грн;

- травень 2013 на загальну суму ПДВ 2345,00 грн;

- жовтень 2013 на загальну суму ПДВ 3780,00 грн;

- грудень 2013 на загальну суму ПДВ 22566,00 грн;

- січень 2014 на загальну суму ПДВ 26061,00 грн;

- лютий 2014 на загальну суму ПДВ 9047,00 грн;

- березень 2014 на загальну суму ПДВ 36115,00 грн;

- квітень 2014 на загальну суму ПДВ 45131,00 грн;

- травень 2014 на загальну суму ПДВ 37658,00 грн;

- червень 2014 за загальну суму ПДВ 45925,00 грн;

- липень 2014 на загальну суму ПДВ 49576,00 грн;

- серпень 2014 на загальну суму ПДВ 28200,00 грн;

- вересень 2014 на загальну суму ПДВ 18258,00 грн;

- листопад 2014 на загальну суму ПДВ 32598,00 грн;

- квітень 2015 на загальну суму ПДВ 19041,00 грн;

- травень 2015 на загальну суму ПДВ 111,00 грн.

Оцінивши досліджені під час судового розгляду справи докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідачем застосовано до ПП "Вектор-А" штрафні санкції, поза межами спеціального строку 1095 днів, що визначений ст. 102 Податкового кодексу України, а тому податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0075605805 від 14.05.2019 необхідно визнати протиправними та скасувати.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи задоволення позовних вимог Приватного підприємства "Вектор-А" в повному обсязі, з врахуванням положень ч. 1 ст. 139 КАС України, на користь позивача необхідно стягнути 1921 грн судових витрат, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства "Вектор-А" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0075605805 від 14.05.2019.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Вектор-А" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області судові витрати в сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Приватне підприємство "Вектор-А" (вул.Волочиська, 1/2А, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 32995105) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)

Головуючий суддя О.О. Михайлов

Дата ухвалення рішення03.09.2019
Оприлюднено04.09.2019
Номер документу83983430
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —560/1796/19

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Рішення від 03.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні