ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення апеляційної скарги без руху
03 вересня 2019 рокуЛьвів№ 857/8966/19
Суддя Восьмого апеляційного адміністративного суду Большакова О.О., перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Закарпатській області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 березня 2019 року у справі № 2а-0770/770/12 за адміністративним позовом Товариства з додаткововю відповідальністю "Завод будівельної індустрії" до Мукачівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області про скасування податкового повідомлення - рішення,
встановила:
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 березня 2019 року задоволено повністю адміністративний позов Товариства з додаткововю відповідальністю "Завод будівельної індустрії" до Мукачівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області про скасування податкового повідомлення - рішення.
Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління ДФС у Закарпатській області подало апеляційну скаргу.
Відповідно до вимог частини 1 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Із матеріалів справи слідує, що оскаржене судове рішення проголошено 12 березня 2019 року, повне судове рішення складено 22 березня 2019 року.
Вказане рішення апелянт оскаржив 09.04.2019.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2019 року апеляційну скаргу Мукачівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області повернуто апелянту на підставі п. 1 ч. 4 ст. 298 КАС України.
11 липня 2019 року засобами поштового зв`язку Головним управлінням ДФС у Закарпатській області повторно подано апеляційну скаргу на оскаржуване рішення суду першої інстанції, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження. При цьому, разом із апеляційною скаргою апелянт заявив клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження. В обґрунтування поважності причин його пропуску апелянт зазначає, що причиною пропуску строку на подання апеляційної скарги є той факт, що відповідач не мав змоги усунути недоліки апеляційної скарги в межах встановленого процесуального строку у зв`язку з недостатністю кошторисних призначень для сплати судового збору.
Разом з тим, причину пропуску строку можна вважати поважною, якщо вона одночасно відповідає таким умовам: 1) це обставина або кілька обставин, яка безпосередньо унеможливлює або ускладнює можливість вчинення процесуальних дій у визначений законом або судом строк; 2) це обставина, яка виникла об`єктивно, незалежно від волі особи, яка пропустила строк; 3) ця причина виникла протягом строку, який пропущено; 4) ця обставина підтверджується належними і допустимими засобами доказування.
Поважними причинами пропуску строку на оскарження судового рішення можуть бути визнані лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що звертається до суду, пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та повинні бути підтверджені належними доказами.
Доказів, у підтвердження наявності обставин, які б перешкоджали Головному управлінню ДФС у Закарпатській області своєчасно оскаржити рішення суду не надано.
Клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження фактично обґрунтоване незгодою з ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2019 року про повернення апеляційної скарги.
Вказані обставини не є належним доказом поважності пропуску строку на апеляційне оскарження та неможливості вчасного оскарження судового рішення, оскільки апелянт є суб`єктом владних повноважень та повинен слідкувати за своєчасністю оскарження рішення суду першої інстанції. Крім того, апелянт в разі незгоди із ухвалою апеляційного суду про повернення апеляційної скарги, мав можливість оскаржити її в касаційному порядку.
Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Згідно з частиною третьою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Оскільки вказані апелянтом підстави не свідчать про поважність причин пропуску строку апеляційного оскарження, вважаю, що апеляційну скаргу слід залишити без руху, надавши термін для усунення недоліку.
Вказаний недолік апеляційної скарги повинен бути усунутий шляхом надіслання на адресу Восьмого апеляційного адміністративного суду вмотивованої заяви про поновлення строку апеляційного оскарження із наведенням поважних підстав його пропуску.
При цьому, особі, яка подає апеляційну скаргу, слід роз`яснити, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України в разі, якщо заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження не буде подано в зазначений строк, або наведені нею підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження будуть визнані неповажними, суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження.
Керуючись статтями 295, 298, 299 Кодексу адміністративного судочинства України,
ухвалила:
апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Закарпатській області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 березня 2019 року у справі № 2а-0770/770/12 за адміністративним позовом Товариства з додаткововю відповідальністю "Завод будівельної індустрії" до Мукачівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області про скасування податкового повідомлення - рішення - залишити без руху.
Встановити Головному управлінню ДФС у Закарпатській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліку апеляційної скарги.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
СуддяО. О. Большакова
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2019 |
Оприлюднено | 05.09.2019 |
Номер документу | 83985191 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні