ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2019 року м. Житомир справа № 240/2744/19

категорія 108010200

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Єфіменко О.В.,

секретаря судового засідання Магдич В.М.,

за участю представника позивача Ратушинської І.О. ,

представника першого відповідача Дідовець Ю.П.,

представників третьої особи Осіпчук А.Я., Караван Ю.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Житомирський меблевий комбінат" до Виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області, Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою міста Житомира" Житомирської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні першого відповідача - Департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради, про визнання протиправним та скасування підпункту 2.7 пункту 2 додатку 2 до рішення від 06.02.2019 №90 та припису від 21.02.2019 №90/2.7, -

встановив:

07.03.2019 до Житомирського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного акціонерного товариства "Житомирський меблевий комбінат" (далі - ПАТ «Житомирський меблевий комбінат» ), у якій просить:

- визнати протиправним та скасувати підпункт 2.7 пункту 2 додатку 2 до рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради №90 від 06.02.2019 у частині відмови ПАТ «Житомирський меблевий комбінат» у наданні дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами за адресою м. Житомир, вул. Київська, 77 (20 банерів та 15 щитів на фасадах будівель);

- визнати протиправним та скасувати припис Комунального підприємства «Інспекція з благоустрою м. Житомира» Житомирської міської ради №90/2.7 від 21.02.2019.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що виконавчим комітетом Житомирської міської ради 06.02.2019 прийняте рішення №90 Про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі . Відповідно до підпункту 2.7 пункту 2 додатку 2 до вказаного рішення, ПАТ Житомирський меблевий комбінат відмовлено у наданні дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами - 20 банерів та 15 щитів на фасадах будівлі за адресою: м.Житомир, вул. Київська, 77. Мотивами для відмови стало те, що заявником подано документи, що неоформлені у відповідності до законодавства, а саме: відповідно до ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , п.п.4, 22 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМ України від 29.12.2003 №2067, п.п.4.12, 5.18, 5.19, 8.15 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі, затверджених рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 №168. На підставі вказаного рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради, КП Інспекція з благоустрою м. Житомира Житомирської міської ради 21.02.2019 винесено припис №90/2.7, яким ПАТ Житомирський меблевий комбінат зобов`язано демонтувати самовільно розміщені засоби зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77.

Позивач із вказаним приписом не погоджується та пояснює, що ним відповідно до чинного законодавства подано необхідні документи на отримання дозволу, однак враховуючи, що відповіді на поданий пакет документів, у встановлений законодавством строк, отримано від відповідача не було, позивач скористався принципом мовчазної згоди на розміщення зовнішньої реклами. Тому не погоджується з рішенням та приписом відповідача та вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, і звернувся до суду з вказаним позовом.

11.03.2019 ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду відмовлено ПАТ «Житомирський меблевий комбінат» у задоволенні заяви про забезпечення позову (Том №1 а.с. 188-191).

Після усунення позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою суду від 30.03.2019 відкрите провадження у справі за правилами загального позовного провадження з проведенням підготовчого засідання та викликом (повідомленням) учасників справи на 18.04.2019 на 11:30.

16.04.2019 на адресу суду від відповідача - Комунального підприємства «Інспекція з благоустрою м. Житомира» Житомирської міської ради (далі - другий відповідач) надійшов відзив на позов від 09.04.2019 №488 (Том №1 а.с. 203-204). У якому в обґрунтування заперечень пояснив, що на час надання позивачу припису від 21.02.2019 №90/27 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 06.02.2019 №90 було діючим та таким, що не визнано нечинним у встановленому порядку, а тому є обов`язковим до виконання. ПАТ «Житомирський меблевий комбінат» надано припис для надання можливості добровільного виконання обов`язкового до виконання рішення органу місцевого самоврядування. З огляду на викладене, представник відповідача - Комунального підприємства «Інспекція з благоустрою м. Житомира» Житомирської міської ради діяла у відповідності до вимог чинного законодавства України та діючих рішень органу місцевого самоврядування Житомирської міської громади, виконуючи покладені на нього зобов`язання.

18.04.2019 на адресу суду від представника відповідача - виконавчого комітету Житомирської міської ради (далі - перший відповідач) надійшов відзив на адміністративний позов (Том №1 а.с. 209-212). В обґрунтування заперечень позовних вимог зазначив, що виконавчим комітетом Житомирської міської ради від 06.02.2019 при прийнятті рішення №90 Про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами у м. Житомирі не порушено вимоги діючих норм законодавства.

Відповідно до підпункту 2.7 пункту 2 до вказаного рішення ПАТ Житомирський меблевий комбінат відмовлено у наданні дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами - 20 банерів та 15 щитів на фасадах будівлі за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77.

Підставою відмови у наданні дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами - 20 банерів та 15 щитів на фасадах будівлі за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 71 є оформлення поданих документів всупереч встановленим вимогам ст. 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , п.п.4, 22 Типових правил розміщення зовнішньої реклами затверджених ПКМУ від 29.12.2003 №2067, п.п.4.12, 5.18, 5.19, 8.15 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі, затверджених рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 №168.

В обґрунтування правомірності прийнятого виконавчим комітетом Житомирської міської ради рішення зазначає наступне.

У даній ситуації не підлягає застосуванню п.б ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності в частині того, що у разі якщо у встановлений законом строк суб`єкту господарювання не видано документ дозвільного характеру або не прийнято рішення про відмову у його видачі, через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб`єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Відмітка в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про дату прийняття заяви є підтвердженням подання заяви та документів державному адміністратору або дозвільному органу, оскільки абзацом п`ятим частини 1 статті 4-1 визначено місячний термін розгляду питання та той факт, що лише через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб`єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.

Отже, рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради №90 прийняте 06.02.2019, а 12.02.2019 Департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради, як уповноважений на те орган, повідомив про розгляд заяви ПАТ Житомирський меблевий комбінат та прийняте рішення виконавчого комітету (лист від 12.02.2019 №3621/11-3629/11), тобто, суб`єкт господарювання, в особі ПАТ Житомирський меблевий комбінат був завчасно повідомлений про результати розгляду заяв та не мав права провадити певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності з 23.01.2019, як про те зазначив у позовній заяві.

Крім того, пояснює, що про належний та своєчасний розгляд уповноваженим органом та Виконавчим комітетом Житомирської міської ради заяв ПАТ Житомирський меблевий комбінат свідчить наступне.

Подані 20.12.2018 до Центру надання адміністративних послуг Житомирської міської ради 9 заяв ПАТ Житомирський меблевий комбінат щодо надання дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами - 20 банерів та 15 щитів на фасадах будівлі за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77 були прийняті в роботу робочим органом з питань розміщення зовнішньої реклами Житомирської міської ради з 21.12.2018. Керівником робочого органу Департаменту містобудування і земельних відносин) прийняте рішення про встановлення ПАТ Житомирський меблевий комбінат з 27.12.2018 строком на три місяці пріоритету на місця розташування рекламоносіїв за вказаною адресою для погодження місць розташування з визначеними заінтересованими органами (особами) та подальшого оформлення дозволів. Одночасно, ПАТ Житомирський меблевий комбінат проінформовано, що на підставі п.24 Типових правил підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламних засобів, є видані у встановленому порядку дозволи та те що встановлений пріоритет на заявлені місця не є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання таких робіт.

Виконавчим комітетом Житомирської міської ради чітко визначено, яким саме встановленим вимогам не відповідають засоби (об`єкти зовнішньої рекламі за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77 ПАТ Житомирський меблевий комбінат , які зазначені у підставі відмови.

Перший відповідач пояснює, що у відповідності до п.п.4 Типових правил розміщення зовнішньої реклами п.п.4.12 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі на території будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою територій населених пунктів. Враховуючи те, що оформлення поданих ПАТ Житомирові меблевий комбінат документів не відповідає встановленим вищезазначені вимогам робочим органом підготовлено на розгляд та Виконавчим комітетом міської ради прийнято рішення про відмову у наданні дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Крім того, важливим є той факт, що ТзОВ Сав-Дістрібюшн видано у встановленому порядку дозволи №2686, 2687, 2688 на розміщення засобів зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська. 77 терміном дії 02.02.2021. Тобто, ПАТ Житомирський меблевий комбінат подано заяви щодо надання дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська АДРЕСА_1 на ті місця розташування рекламоносіїв, на які вже надано та діють дозволи на їх розміщення, які не скасовані у встановленому порядку. Відповідачем у відзиві також зазначено, що проект рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради в якому внесені до розгляду заяви ПАТ Житомирський меблеві комбінат у відповідності до норм ч.3 ст.15 Закону України Про доступ до публічної інформації 05.01.2019 був оприлюднений не пізніше як за 20 робочих днів до дати його розгляду з метою прийняття на офіційному сайті Житомирської міської ради, тобто завчасно.

З огляду на викладене відповідач вважає, що рішення виконавчого комітету Житомирської міської від 06.02.2019 №90 прийняте на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та Законами України ( Про місцеве самоврядування в Україні ; Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності ; Про рекламу , Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених ПКМУ від 29.12.2003 №2067, Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі, затверджених рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 №168), прийняте у належний спосіб - шляхом прийняття відповідного рішення, з метою дотримання вимог законодавства та усунення порушень у сфері благоустрою, з урахуванням дозвільних документів, які існували у позивача, безсторонньо, розсудливо, добросовісно, своєчасно, а тому є законним.

18.04.2019 підготовче засідання оголошено відкладеним на 29.05.2019 до 14:00 у зв`язку з неприбуттям представників відповідачів та клопотанням представника позивача про відкладення засідання для надання можливості ознайомитись з відзивом на адміністративний позов, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 18.04.2019 (Том №2 а.с. 6).

07.05.2019 на адресу суду від позивача надійшли відповіді на відзиви виконавчого комітету Житомирської міської ради (Том №2 а.с. 10-15) та КП «Інспекція з благоустрою м. Житомира» (Том №2 а.с. 19-21).

16.05.2019 на адресу суду від представника відповідача - виконавчого комітету Житомирської міської ради надійшло клопотання про залучення Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради (Том №2 а.с. 24). та заперечення на відповідь на відзив на адміністративний позов (Том №2 а.с. 27-29).

28.05.2019 на адресу суду від представника позивача надійшли письмові пояснення щодо позовних вимог та заперечення на клопотання представника щодо залучення третьої особи для участі у справі Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради (Том №2 а.с. 57-61).

29.05.2019 на адресу суду від представника першого відповідача надійшли додаткові заперечення (Том №2 а.с. 64-65).

У підготовчому засіданні суд ухвалами від 29.05.2019, постановленими у порядку статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) без виходу до нарадчої кімнати, залучено до участі у справі, як третю особу на стороні першого відповідача - Департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради та оголошено перерву у підготовчому засіданні до 27.06.2019 до 09:30, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 29.05.2019 (Том №2 а.с. 86-87).

21.06.2019 на адресу суду від представника позивача надійшли додаткові пояснення (Том №2 а.с. 95-97).

У підготовчому засіданні суд ухвалою від 27.06.2019, постановленою у порядку статті 243 КАС України відклав підготовче засідання на 23.07.2019 на 10:00 у зв`язку із задоволенням клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 27.06.2019 (Том №2 а.с. 100).

22.07.2019 на адресу суду від представника відповідача - виконавчого комітету Житомирської міської ради надійшли письмові заперечення вх. №17063/19 (Том №2 а.с. 106-108).

У підготовчому засіданні суд ухвалами від 23.07.2019, постановленими у порядку статті 243 КАС України без виходу до нарадчої кімнати, продовжив розгляд справи у підготовчому засіданні на 30 днів та оголосив перерву у підготовчому засіданні до 22.08.2019 до 14:00, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 23.07.2019 (Том №2 а.с. 115-116).

20.08.2019 на адресу суду від представника третьої особи надійшли додаткові пояснення по суті заявлених позовних вимог від 19.08.201 вих. №1099/12 (Том №2 а.с. 120-124).

У підготовчому засіданні суд ухвалою від 22.08.2019, постановленою у порядку статті 243 КАС України без виходу до нарадчої кімнати, ухвалив закрити підготовче провадження і перейти до розгляду справи по суті, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 22.08.2019 (Том №2 а.с. 147-149).

У судовому засіданні 22.08.2019 представник позивача заявлені позовні вимоги підтримала повністю та просила їх задовольнити з підстав, що викладені у позовній заяві, відповіді на відзиви та додаткових поясненнях по суті спору.

У судовому засіданні 22.08.2019 представник відповідача проти заявлених вимог заперечувала та просила у задоволенні позову відмовити з підстав, що викладені у відзиві на адміністративний позов (Том №1 а.с. 209-212) та додаткових поясненнях по суті заявлених вимог.

Представник відповідача - КП «Інспекція з благоустрою м. Житомира» у судове засідання 22.08.2019 не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений вчасно та належним чином.

Представники третьої особи у судовому засіданні 22.08.2019 проти заявлених вимог заперечували та просили відмовити у їх задоволенні, з підстав, що зазначені у додаткових поясненнях по суті заявлених вимог (Том №2 а.с. 120-124).

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача та представників третьої особи, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 20.12.2018 ПАТ Житомирський меблевий комбінат подав до центру надання адміністративних послуг Житомирської міської ради 9 заяв на видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77.

06.02.2019 Виконавчим комітетом Житомирської міської ради прийняте рішення №90 Про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі , яким відмовлено ПАТ Житомирський меблевий комбінат у видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами.

Відповідно до підпункту 2.7 пункту 2 додатку 2 до вказаного рішення, ПАТ Житомирський меблевий комбінат відмовлено у наданні дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами - 20 банерів та 15 щитів на фасадах будівлі за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77. Підставою для відмови зазначено, що оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам, відповідно до ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , п.п.4, 22 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМ України від 29.12.2003 №2067, п.п.4.12, 5.18, 5.19, 8.15 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі, затверджених рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 №168 (Том №1 а.с. 17).

21.02.2019 Департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради вручив представнику ПАТ Житомирський меблевий комбінат лист від 12.02.2019 №3621/11-3629/11 про відмову у видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами.

На підставі вказаного рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради, КП Інспекція з благоустрою м. Житомира Житомирської міської ради 21.02.2019 винесено припис №90/2.7, яким ПАТ Житомирський меблевий комбінат зобов`язано демонтувати самовільно розміщені засоби зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77 (Том №1 а.с. 16).

ПАТ Житомирський меблевий комбінат не погодившись із таким рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради та приписом КП Інспекція з благоустрою м. Житомира звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає про таке.

Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України "Про рекламу", розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067 встановлено, що видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» .

Частиною 1 ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності передбачено, що строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з п.10 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067, строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі становить 10 робочих днів.

Відповідач 1 у відзиві на адміністративний позов вказує, що відповідно до абзацу п`ятого частини 1 ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , представницький орган місцевого самоврядування розглядає та приймає на пленарних засіданнях рішення щодо видачі, переоформлення, анулювання або відмови у видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності протягом місяця з дня одержання від суб`єкта господарювання відповідної заяви.

Тобто, оскільки заяви ПАТ Житомирський меблевий комбінат на видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами подано до Житомирської міської ради 20.12.2018, то рішення щодо видачі або відмови у видачі ПАТ Житомирський меблевий комбінат дозволу на розміщення зовнішньої реклами повинно було бути прийнято Виконавчим комітетом Житомирської міської ради у строк до 20.01.2019.

20.12.2018 ПАТ Житомирський меблевий комбінат подано до центру надання адміністративних послуг Житомирської міської ради 9 заяв на видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77.

До заяв додано виписку з ЄДР відносно ПАТ Житомирський меблевий комбінат , фотокартки місць, на яких планувалося розташування рекламного засобу та ескізи рекламних засобів з конструктивними рішеннями.

Проте, на вказану дату 20.01.2019 ПАТ Житомирський меблевий комбінат не отримав ані дозволу, ані відмови.

Відповідно до пункту 6 ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , у разі якщо у встановлений законом строк суб`єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі, то через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб`єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Копія заяви (опису прийнятих документів) з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подачі заяви та документів адміністратору або дозвільному органу.

Днем видачі документа дозвільного характеру вважається останній день строку розгляду заяви дозвільним органом, передбаченого законом.

Таким чином, оскільки ПАТ Житомирський меблевий комбінат не отримано протягом встановленого строку дозволу або відмови у видачі дозволу на розміщення зовнішньої реклами протягом 10 робочих днів з 20.01.2019, а тому позивач набув право на розміщення зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська АДРЕСА_2 77 з 01.02.2019.

Повідомлення Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради про відмову ПАТ Житомирський меблевий комбінат у видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами вручено ПАТ Житомирський меблевий комбінат лише 21.02.2019.

Таким чином, твердження першого відповідача про неможливість застосування п.6 ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності спростовуються реальними обставинами справи, а на дату прийняття Виконавчим комітетом Житомирської міської ради рішення №90 від 06.02.2019 ПАТ Житомирський меблевий комбінат законодавчо вже мало право здійснювати діяльність з розміщення засобів зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77.

Стосовно своєчасного і належного розгляду заяв ПАТ Житомирський меблевий комбінат , про що нібито свідчить встановлення пріоритету на місця розташування рекламоносіїв, суд зазначає наступне.

Пунктами 7.4, 7.5, 7.6, 7.7, 7.8 Розділу 7 рішення Виконавчого комітету Житомирської ради від 11.03.2010 №168 Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі визначено, що копія зареєстрованої заяви на отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами та документів, що додаються до неї, засвідчені підписом адміністратора передаються у день реєстрації заяви або наступного робочого дня до Департаменту містобудування та земельних відносин міської ради.

Заява реєструється Департаментом містобудування та земельних відносин міської ради протягом 3-х робочих днів з дати її надходження в журналі реєстрації заяв та дозволів на розміщення зовнішньої реклами, що ведеться за формою згідно з додатком 3 цих Правил.

Після перевірки місця розташування рекламного засобу, зазначеного у заяві, на предмет наявності на це місце пріоритету іншого заявника або надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу, керівник Департаменту містобудування та земельних відносин міської ради приймає рішення про встановлення за одержувачем пріоритету на заявлене місце або про відмову у встановлені пріоритету.

У разі прийняття рішення про відмову у встановленні пріоритету Департамент містобудування та земельних відносин міської ради протягом 3-х днів надсилає замовнику вмотивовану відповідь.

ПАТ Житомирський меблевий комбінат було подано до центру надання адміністративних послуг Житомирської міської ради 9 заяв на видачу дозволів на розміщення на фасадах ТРЦ Глобал UА 20 банерів та 15 щитів.

До відзиву на позов першим відповідачем надано листа від 27.12.2018 №3622/11 (Том №1 а.с. 226), про те, що Департаментом містобудування та земельних відносин розглянуто одну заяву ПАТ Житомирський меблевий комбінат щодо надання дозволу на розміщення рекламних щитів на фасаді будівлі котельні за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77, місця 4-9, та прийнято рішення про встановлення пріоритету на місця розташування рекламоносіїв строком на 3 місяці.

Суд заначає, що відповідачем не надано доказів направлення/вручення ПАТ Житомирський меблевий комбінат вказаного листа Департаменту містобудування та земельних відносин.

Вказані обставини свідчать про порушення уповноваженим органом Житомирської міської ради порядку розгляду заяв ПАТ Житомирський меблевий комбінат від 20.12.2018, встановленого зокрема розділом 7 рішення Виконавчого комітету Житомирської ради від 11.03.2010 №168 Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі .

Пунктами 23 і 24 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067 встановлено, що дозвіл надається строком на п`ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві.

Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

Пунктом 7 ст.4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності встановлено, що дозвільний орган анулює документ дозвільного характеру з таких підстав:

- звернення суб`єкта господарювання із заявою про анулювання документа дозвільного характеру;

- припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення та ліквідації, якщо інше не встановлено законом);

- припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;

2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру.

У разі якщо анулювання документа дозвільного характеру здійснюється дозвільним органом, рішення про анулювання документа дозвільного характеру видається особисто або надсилається суб`єкту господарювання поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п`яти робочих днів із дня прийняття (винесення) рішення, якщо інше не передбачено законом.

Дія документа дозвільного характеру припиняється через десять робочих днів із дня прийняття (винесення) дозвільним органом рішення про анулювання такого документа, якщо інше не передбачено законом.

Рішення дозвільного органу про анулювання документа дозвільного характеру може бути оскаржено до адміністративного суду.

Анулювання документа дозвільного характеру з підстав, не передбачених законом, забороняється.

Розділом 12 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 №168 Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі встановлено, що дозвіл скасовується до закінчення строку дії на підставі рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради у наступних випадках:

- за письмовою заявою розповсюджувача зовнішньої реклами;

- у разі невикористання місця розташування рекламного засобу безперервно протягом 6 місяців;

- непереоформлення дозволу в установленому порядку.

Перелік підстав для скасування дозволу є вичерпним.

Рішення про скасування дозволу фіксується в журналі реєстрації та надсилається робочим органом розповсюджувачу зовнішньої реклами.

Станом на дату прийняття рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 06.02.2019 №90 та винесення КП Інспекція з благоустрою м. Житомира припису №90/2.7 від 21.02.2019 анулювання дозвільного документа у порядку, визначеному чинним законодавством України, здійснено не було, ПАТ Житомирський меблевий комбінат не отримано рішення про скасування дозволу.

Таким чином, у діях ПАТ Житомирський меблевий комбінат відсутнє порушення чинного законодавства України про порядок розміщення зовнішньої реклами та/або благоустрою населених пунктів, оскільки об`єкти зовнішньої реклами за адресою м. Житомир, вул. Київська, 77 розміщені на підставі отриманого у встановленому порядку дозволу.

Враховуючи вказане, припис КП Інспекція з благоустрою м. Житомира про демонтаж зовнішньої реклами, розміщеної ПАТ Житомирський меблевий комбінат за адресою м. Житомир, вул. Київська, 77, винесено безпідставно.

Щодо підстав відмови у наданні ПАТ Житомирський меблевий комбінат дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77, викладених в рішенні Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 06.02.2019 №90, то вони являється необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності.

Так, в рішенні вказано, що оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам.

Пунктом 9 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМ України від 29.12.2003 №2067 встановлено, що для одержання дозволу заявник подає робочому органу заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються: фотокартка або комп`ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням.

У відповідності до вказаних вимог, ПАТ Житомирський меблевий комбінат було подано до сервісного центру Житомирської міської ради 9 заяв встановленого зразка (згідно додатку №1 до Типових правил розміщення зовнішньої реклами), фотокартки місця для реклами, ескізи рекламних засобів з конструктивними рішеннями та виписку з ЄДР ПАТ Житомирський меблевий комбінат (Том №1 а.с. 23-175).

Крім того, у рішенні Виконавчого комітету вказується на його прийняття на підставі п.п.4, 22 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМ України від 29.12.2003 №2067, п.п.4.12, 5.18, 5.19 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі, затверджених рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 №168.

Але при цьому Виконавчим комітетом Житомирської міської ради не визначено яким саме законодавчо встановленим вимогам до зовнішньої реклами не відповідає розташування рекламних засобів ПАТ Житомирський меблевий комбінат .

Територія за адресою м. Житомир, вул. Київська, 77 належить на праві приватної власності ПАТ Житомирський меблевий комбінат , за вказаною адресою споруджено ТРЦ Глобал UА .

Статтею 16 Закону України Про рекламу встановлено, що зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:

- розміщуватись із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;

- освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;

- фундаменти наземної зовнішньої реклами, що виступають над поверхнею землі, можуть бути декоративно оформлені;

- опори наземної зовнішньої реклами, що розташована вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, повинні мати вертикальну дорожню розмітку, нанесену світлоповертаючими матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі;

- нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менше ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;

- у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

Забороняється розташовувати засоби зовнішньої реклами:

- на пішохідних доріжках та алеях;

- у населених пунктах на висоті менш ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини;

- поза населеними пунктами на відстані менш ніж 5 метрів від краю проїжджої частини.

Розміщення зовнішньої реклами на пам`ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам`яток, історичних ареалів населених місць здійснюється відповідно до цього Закону на підставі дозволів, які оформляються за участю органів виконавчої влади, визначених Законом України "Про охорону культурної спадщини".

Перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлений цим Законом, є вичерпним.

Аналогічні обмеження та заборони щодо розміщення зовнішньої реклами встановлені пунктами 34-37 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМ України від 29.12.2003 №2067, і цей перелік є вичерпним.

Об`єкти зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77, у наданні дозволу на розміщення яких ПАТ Житомирський меблевий комбінат відмовлено, не вказано яким конкретно вимогам не відповідають.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частинами 1, 2 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 1 та 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ч.1 ст.72 КАС України).

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідачами у порушення ч.2 ст.77 КАС України не доведено, а позивачем та наявною у матеріалах справи сукупністю належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів спростовано правомірність підпункту 2.7 пункту 2 додатку 2 до рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради №90 від 06.02.2019 у частині відмови Приватному акціонерному товариству «Житомирський меблевий комбінат» у наданні дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 77 (20 банерів та 15 щитів на фасадах будівель) та припису Комунального підприємства «Інспекція з благоустрою м. Житомира» Житомирської міської ради №90/2.7 від 21.02.2019, а тому позовні вимоги Приватного акціонерного товариства «Житомирський меблевий комбінат» є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем сплачений судовий збір на загальну суму 3842,00 грн. У зв`язку з задоволенням позовних вимог суд дійшов висновку, що судові витрати, понесені позивачем, належать до відшкодування за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів у сумі, що дорівнює 1921,00 грн з кожного.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250-251, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Житомирський меблевий комбінат" (вул. Лейпцизька, 15, м. Київ-15, 01015, код ЄДРПОУ 32744172) до Виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області (майдан ім. С.П.Корольова, 4/2, м. Житомир, 10014, код ЄДРПОУ 04053625), Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою міста Житомира" Житомирської міської ради (вул. Гагаріна, 18, м. Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 20406951), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні першого відповідача - Департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради (вул. Покровська, 6, м. Житомир, 10014, код ЄДРПОУ 02498429), про визнання протиправним та скасування рішення в частині та припису - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати підпункт 2.7 пункту 2 додатку 2 до рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради №90 від 06.02.2019 у частині відмови Приватному акціонерному товариству Житомирський меблевий комбінат у наданні дозволу на розміщення засобів зовнішньої реклами за адресою м. Житомир, вул. Київська, 77.

Визнати протиправним та скасувати припис Комунального підприємства Інспекція з благоустрою м. Житомира Житомирської міської ради №90/2.7 від 21.02.2019.

Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства "Житомирський меблевий комбінат" за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати зі сплати судового збору з Виконавчого комітету Житомирської міської ради Житомирської області 1921,00 грн та з Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою міста Житомира" Житомирської міської ради 1921,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складене 04 вересня 2019 року.

Головуюча суддя О.В. Єфіменко

Зареєстровано 04.09.2019
Оприлюднено 04.09.2019
Дата набрання законної сили 22.08.2019

Судовий реєстр по справі 240/2744/19

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Рішення від 22.08.2019 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 30.03.2019 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 13.03.2019 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 11.03.2019 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону