Рішення
від 30.08.2019 по справі 826/9238/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 серпня 2019 року № 826/9238/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Григоровича П.О., розглянувши в спрощеному провадженні адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області доДержавного підприємства Укроборонлізинг про стягнення податкового боргу, В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просить стягнути з відповідача кошти у рахунок погашення податкового боргу по земельному податку в розмірі 407 657,11 грн.

В прохальній частині позову позивачем заявлено одночасно два способи виконання судового рішення: стягнення боргу з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків та 2) за рахунок готівки, що належить відповідачу.

Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг по земельному податку з юридичних осіб в сумі 407 657,11грн, виник за наступних підстав.

Відповідно до поданих відповідачем декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), а саме:

- за 2016 рік від 22.02.2016р. в загальній сумі 42053,86грн; за 2017 рік від 20.02.2017р. в загальній сумі 308606,00грн; за 2018 рік від 15.02.2018р. в загальній сумі 51434,52грн.

- згідно податкового повідомлення-рішення форми Ш № 0040611205 від 27.11.2017, яким зобов`язано відповідача сплатити штраф у сумі 5562,73грн.

Оскільки в добровільному порядку сума заборгованості відповідачем не сплачена, позивач вважає цю суму податковим боргом та просить стягнути його у судовому порядку.

Відповідач правом на подання відзиву не скористався. Ухвала про відкриття провадження у справі отримана відповідачем 13.07.2018, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення №0105102765555.

Окружний адміністративний суд міста Києва погоджується з позовними вимогами, виходячи з наступних мотивів.

Згідно з визначенням підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлює, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Доказів сплати суми податкового зобов`язання до суду не надано також не надано суду доказів оскарження податкового повідомлення-рішення, тому, сума в розмірі 407 657,11 вважається податковим боргом.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Суд встановив, що позивач надсилав відповідачу податкову вимогу від 23.01.2014 №39-11, яка була отримана уповноваженим представником відповідача 05.02.2014, що підтверджується належним чином завіреною копією поштового повідомлення про вручення №3230203799556.

Відповідно до п.95.1 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

За таких обставин суд приходить до висновку про наявність підстав для стягнення податкового боргу з рахунків відповідача у банках, відповідно до п.95.3 Податкового кодексу України, внаслідок чого позовні вимог в цій частині підлягають задоволенню.

Стосовно стягнення податкового боргу за рахунок готівки, суд зазначає наступне.

Пунктами 95.4, 95.5 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним контролюючим органом.

Послідовний аналіз п.п.95.1-95.5 Податкового кодексу України дає змогу дійти висновку, що податковий борг платника підлягає погашенню не з будь-яких джерел для його погашення і в будь-якій послідовності, на вільний розсуд контролюючого органу, а у визначеній законодавцем послідовності: 1) за рахунок коштів на рахунках в банках; 2) за рахунок готівки; 3) за рахунок майна платника податків.

Оскільки позивачем не надано доказів відсутності грошових коштів на рахунках відповідача в банках, що є достатніми для погашення податкового боргу в сумі 407 657,11 грн, Окружний адміністративний суд міста Києва не вбачає правових підстав для застосування способу виконання судового рішення у формі стягнення з відповідача зазначеного боргу за рахунок готівки.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 2, 6, 72-77, 90, 139, 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства Укроборонлізинг кошти в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 407 657,11 грн (чотириста сім тисяч шістсот п`ятдесят сім грн 11 коп.) з рахунків ДП Укроборонлізинг у банках, що обслуговують даного платника податків.

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39492190, адреса: 29000, Хмельницька обл., місто Хмельницький, ВУЛИЦЯ ПИЛИПЧУКА, будинок 17).

ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО УКРОБОРОНЛІЗИНГ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 30488626, адреса: 04050, м.Київ, ВУЛИЦЯ МЕЛЬНИКОВА, будинок 81, БУДІВЛЯ №2).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя П.О. Григорович

Дата ухвалення рішення30.08.2019
Оприлюднено05.09.2019

Судовий реєстр по справі —826/9238/18

Рішення від 30.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні