Постанова
від 03.12.2009 по справі 2а-38265/09/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Полтава Справа № 2а-38265/09/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - ,

при секретарі - Бредун М.В .,

за участю:

представника позивача -Хар ко Є.А.

представників відповідача - Немчук М.С., Струкової Л.В., Мих айлик Г.М., Городянин Я.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Агрофірма Кулико во Ландшафт Центр" до Полтав ської міжрайонної податково ї інспекції Полтавської обла сті про скасування податков их повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмежен ою відповідальністю "Агрофір ма Куликово Ландшафт Центр" (н адалі-позивач) звернулося до Полтавського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом до Полтав ської міжрайонної податково ї інспекції Полтавської обла сті (надалі - Полтавська МДПІ) про визнання недійсними пода ткових повідомлень-рішень По лтавської міжрайонної подат кової інспекції Полтавської області від 21 січня 2009 року № 00 00032301/0, № 0000042301/0, № 0000011701/0.

В обґрунтування своїх вимо г посилається на те, що зазнач ені податкові повідомлення-р ішення ґрунтуються на акті № 27/23/31894198 від 15.01.2009 року, який складен о із порушенням вимог п.п. 1.3 п. 1 т а п. 3 Порядку оформлення резул ьтатів документальних перев ірок щодо дотримання податко вого та валютного законодавс тва суб'єктами підприємницьк ої діяльності-фізичними особ ами, затвердженого в Мінюсті України 30.06.2004 року за № 803/9402. Крім т ого, зазначає, що вказані в акт і перевірки відомості не від повідають дійсності та факти чним обставинам господарськ ої діяльності позивача, тому відповідачем помилково визн ачено суми заниження податкі в, та відповідно суми податко вих зобов'язань.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні проти п озову заперечували та просил и відмовити у задоволенні по зовних вимог.

У своїх запереченнях посил аються на те, що Полтавською М ДПІ проведено позапланову ви їзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Куликово Ландшаф т Центр" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за п еріод діяльності з 01.10.2007 року по 01.10.2008 року, яка набрала форму ак та № 24/23/31894198 від 15.01.2009 року. На підст аві зазначеного акта, складе ного у відповідності до вимо г Порядку оформлення результ атів невиїзних документальн их, виїзних планових та позап ланових перевірок з питань д отримання податкового, валют ного та іншого законодавства , затвердженого наказом Держ авної податкової адміністра ції України від 10.08.2005 року № 327, п рийняті спірні податкові пов ідомлення-рішення. Зазначают ь, що позивачем протягом січн я-грудня 2007 року та січня-грудн я 2008 року податкова звітність до Полтавської МДПІ не подав алась, тому згідно із пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України „Про поряд ок погашень зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” контролюючий орга н зобов'язаний був самостійн о визначити суму податкового зобов'язання платника подат ків. Крім того, вважають, що но рми Порядку оформлення резул ьтатів документальних перев ірок щодо дотримання податко вого та валютного законодавс тва суб`єктами підприємницьк ої діяльності-фізичними особ ами, затвердженого наказом Д ПА України від 11.06.04 №326, на який по силається позивач, до даних п равовідносин не застосовуєт ься, оскільки зазначений пор ядок розроблено для використ ання посадовими особами орга нів державної податкової слу жби при проведенні документа льних перевірок щодо дотрима ння податкового та валютного законодавства суб'єктами пі дприємницької діяльності - ф ізичними особами.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, приход ить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою від повідальністю “Агрофірма “К уликово Ландшафт Центр” взят о на податковий облік Полтав ською МДПІ 23.12.2002 року та станом на 01.09.2009 року з податкового облі ку не знято, що підтверджуєть ся довідкою Полтавської МДПІ від 08.09.2009 року № 2905/10/10-016.

Постановою господарського суду Полтавської області ві д 15.04.2008 року у справі № 3/27-08 за адмі ністративним позовом Полтав ської міжрайонної державної податкової інспекції до Тов ариства з обмеженою відповід альністю “Агрофірма “Кулико во Ландшафт Центр” про припи нення юридичної особи позов задоволено та припинено юри дичну особу - Товариство з о бмеженою відповідальністю “ Агрофірма “Куликово Ландшаф т Центр” (код ЄДРПОУ 31894198). Разом з тим, судом встановлено, на м омент розгляду справи запис до Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців про держа вну реєстрацію припинення юр идичної особи не внесено. Згі дно із витягом з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів станом на 26.06.2009 року позивач знаходиться у стані припинен ня підприємницької діяльнос ті.

У термін з 22.12.2008 року по 09.01.2009 рок у головними державними подат ковими ревізорами - інспекто рами Полтавської міжрайонно ї податкової інспекції Полта вської області Михайликом Г. М. та Воробйовою О.Ю. на підста ві направлення від 22.12.2008 року № 000575 згідно із пунктом 7 частин и 6 статті 11-1 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні", відповідно до нака зу Полтавської міжрайонної п одаткової інспекції Полтавс ької області № 614 від 19.12.2008 року т а на виконання постанови зас тупника начальника ВРКС СВ П М ДПА у Полтавській області п ро проведення документально ї перевірки проведено позапл анову виїзну перевірку Това риства з обмеженою відповіда льністю "Агрофірма Куликово Ландшафт Центр", код за ЄДРПОУ 31894198, з питань дотримання вимог податкового законодавства з а період з 01.10.2007 року по 01.10.2008 року, валютного та іншого законод авства за період з 01.10.2007 року по 01.10.2008 року.

За результатами перевірки складено акт від 15.01.2009 року № 24/23 /31894198, у якому зафіксовані, зокре ма, наступні порушення:

- п. 4.1, ст. 4, п.п.11.3.1 п. 11.3 ст.11, п. 5.1 та п.п . 5.3.9. п. 5.3. ст. 5 Закону України “Про оподаткування прибутку підп риємств” № 283/97 від 22.05.1997 року (із з мінами і доповненнями), встан овлено заниження податку на прибуток в сумі 1044644,00 грн.;

- п.п. 2.3.1 п. 2.3 ст. 2, п.п.7.3.1 п.7.3 та п.п.7. 4.5 п.7.4 ст. 7, п.9.4 ст. 9 Закону Україн и “Про податок на додану варт ість” від 03.04.1997 року №168/97-ВР, із зм інами та доповненнями в резу льтаті чого занижено податок на додану вартість в сумі 933870 г рн.

- п.п “а” п.19.2 ст. 19 Закону Украї ни “Про податок з доходів фіз ичних осіб” від 22.05.2003р. № 889-ІУ, з виплачених сум податку з дох одів фізичних осіб не утриму вався та до бюджету не перера ховувався. За рахунок вказан ого порушення було занижено зобов' язання по сплаті пода тку з доходів фізичних осіб з а 2007 року на 727331,35 грн.

На підставі акту перевірки прийнято:

- податкове повідомлення - рішення від 21.01.2009 року № 0000032301/0, як им позивачу визначено суму п одаткового зобов' язання за платежем податок на прибуто к приватних підприємств в су мі 1453049 грн. 30 коп., з них: за основн им платежем у сумі 1044644 грн. та за штрафними санкціями в сумі 408 405 грн. 30 коп.;

- податкове повідомлення - рішення від 21.01.2009 року № 0000042301/0, яки м позивачу визначено суму по даткового зобов' язання за п латежем податок на додану ва ртість в загальній сумі 1400805 гр н., з них: за основним платежем в сумі 933870 грн., та за штрафними (фінансовими) санкціями в сум і 466935 грн.;

- податкове повідомлення - рішення від 21.01.2009 року № 0000011701/0, яки м позивачу визначено суму по даткового зобов' язання за п латежем податок з доходів на йманих працівників у загальн ій сумі 2181993 грн., з них: за основн им платежем в сумі 727331 грн., та за штрафними (фінансовими) санк ціями в сумі 1454662 грн.

З даними рішеннями не погод ився позивач та оскаржив їх д о суду.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано;обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії);безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудливо ; з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія); з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я; своєчасно, тобто протягом р озумного строку.

Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 11 Закону України "Про д ержавну податкову службу в У країні" органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право здійснюват и документальні невиїзні пер евірки (на підставі поданих п одаткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язан их з нарахуванням і сплатою п одатків та зборів (обов'язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а юридичними особами, їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами Укра їни покладено обов'язок утри мувати та/або сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі), крім Національного банк у України та його установ (дал і - платники податків). Відпові дно до частини 1 статті 11-1 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні" посадо ві особи органу державної по даткової служби вправі прист упити до проведення планової або позапланової виїзної пе ревірки за наявності підстав для їх проведення, визначени х цим та іншими законами Укра їни, та за умови надання платн ику податків під розписку: 1) н аправлення на перевірку, в як ому зазначаються дата його в идачі, назва органу державно ї податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), під стави, дата початку та дата за кінчення перевірки, посади, з вання та прізвища посадових осіб органу державної податк ової служби, які проводитиму ть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печатко ю органу державної податково ї служби; 2) копії наказу керів ника податкового органу про проведення позапланової виї зної перевірки, в якому зазна чаються підстави проведення позапланової виїзної переві рки, дата її початку та дата за кінчення.

Судом встановлено, що відпо відачем надавались керівник у Товариства з обмеженою від повідальністю "Агрофірма Кул иково Ландшафт Центр" ОСОБ А_1. копія наказу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки та направлення на пер евірку, що підтверджується п ідписом та власноручно зробл еним записом ОСОБА_1. на пр имірнику направлення відпов ідача, копія якого наявна у ма теріалах справи.

Суд не бере до уваги доводи позивача про порушення Полта вською міжрайонною податков ою інспекцією Полтавської об ласті вимог Порядку оформлен ня результатів документальн их перевірок щодо дотримання податкового та валютного за конодавства суб'єктами підпр иємницької діяльності - фізи чними особами, затвердженого наказом Державної податково ї служби від 11.06.2004 року № 326 (надал і - Порядок № 326), оскільки відпо відно до пункту 1 цього Порядк у, Порядок № 326 розроблено дл я використання посадовими ос обами органів державної пода ткової служби при проведенні документальних перевірок що до дотримання податкового та валютного законодавства суб 'єктами підприємницької діял ьності - фізичними особами. Та ким чином, вимоги Порядку № 326 не застосовуються для регул ювання спірних правовідноси н.

Пунктом 1 Порядку оформленн я результатів невиїзних доку ментальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податково го, валютного та іншого закон одавства, затвердженого нака зом Державної податкової слу жби від 10.08.2005 року № 327 (надалі - По рядок № 327), встановлено, що цей Порядок розроблено відповід но до вимог Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" для застосування п осадовими особами органів де ржавної податкової служби пр и оформленні матеріалів неви їзних документальних, виїзни х планових та позапланових п еревірок з питань дотримання податкового, валютного та ін шого законодавства, суб'єкта ми господарювання - юридични ми особами, їх філіями, відділ еннями та іншими відокремлен ими підрозділами (далі - суб'єк ти господарювання).

Відповідно до пункту 1.3 Поря дку № 327 акт - це службовий докум ент, який стверджує факт пров едення невиїзної документал ьної або виїзної планової чи позапланової перевірки фіна нсово-господарської діяльно сті суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформа ції про виявлені порушення в имог податкового, валютного та іншого законодавства суб' єктами господарювання. Тому сам акт про результати перев ірки та його зміст не породжу ють для позивача ніяких прав та обов' язків.

Щодо встановленого переві ркою за період з 01.10.2007 року по 01.10.2 008 року заниження податку на п рибуток в сумі 1044644,00 грн., суд заз начає наступне.

Судом встановлено, що за пе ріод з 01.10.2007 року по 01.10.2008 року пози вачем декларації по податку на прибуток до органу держав ної податкової служби не под авались.

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Закон у України „Про оподаткування прибутку підприємств” вало вий доход - це загальна сума до ходу платника податку від ус іх видів діяльності, отриман ого (нарахованого) протягом з вітного періоду в грошовій, м атеріальній або нематеріаль ній формах як на території Ук раїни, її континентальному ш ельфі, виключній (морській) ек ономічній зоні, так і за їх меж ами. Валовий доход включає: 4.1.1. Загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуго вуючих виробництв, що не мают ь статусу юридичної особи, а т акож доходи від продажу цінн их паперів, деривативів, іпот ечних сертифікатів участі, і потечних сертифікатів з фікс ованою дохідністю, сертифіка тів фондів операцій з нерухо містю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розмі щення), операцій з їх кінцевог о погашення (ліквідації) та оп ерацій з консолідованим іпот ечним боргом відповідно до з акону).

Згідно із п.п. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11 Зако ну України „Про оподаткуванн я прибутку підприємств” дато ю збільшення валового доходу вважається дата, яка припада є на податковий період, протя гом якого відбувається будь- яка з подій, що сталася раніше : або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на бан ківський рахунок платника по датку в оплату товарів (робіт , послуг), що підлягають продаж у, у разі продажу товарів (робі т, послуг) за готівку - дата її о прибуткування в касі платник а податку, а за відсутності та кої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обс луговує платника податку; аб о дата відвантаження товарів , а для робіт (послуг) - дата факт ичного надання результатів р обіт (послуг) платником подат ку.

Встановлено, що на розрахун ковий рахунок позивача у пер іод з 01.10.2007 року по 30.10.2008 рік № 26004054500052 , відкритий платником 17.01.2003 рок у у Полтавській філії ГРУ ЗАТ КБ “Приватбанк” надійшли гр ошові кошти в загальній сумі 5443585 грн. 26 коп., що підтверджуєть ся копією руху коштів, наявно ю у матеріалах справи.

Частина коштів, у сумі 5084395 грн ., перерахована позивачем на р озрахунковий рахунок № 26055054526256, щ о також відкритий платником 31.05.2005 року в Полтавській філії Г РУ ЗАТ КБ “Приватбанк”, у пері од з 01.10.2007 року по 30.10.2008 рік зняті г отівкою через банкомати та е квайрінгові термінали з вико ристанням пластикової картк и № НОМЕР_1, про що зазначен о в банківській виписці руху коштів по цьому рахунку в гра фі “призначення - операції з пластиковими картками”.

Також проведення операцій по рахунках позивача підтве рджується випискою Полтавсь кої філії ГРУ ЗАТ КБ “Приватб анк” про операції з пластико вою карткою з ідентичним № НОМЕР_1 за період з 01.10.2007 року п о 16.05.2008 рік, власником якої банк івською установою зазначаєт ься ОСОБА_1 (керівник Това риства).

В ході перевірки були встан овлено та зафіксовано в акті перевірки отримання позивач ем сум виручки шляхом перера хування коштів від контраген тів на рахунок Товариства з о бмеженою відповідальністю "А грофірма Куликово Ландшафт Ц ентр". Вказані операції не від ображені в даних бухгалтерсь кого та податкового обліку п озивача. Перевіркою встановл ено, що отриманий валовий дох ід підприємства становить 45363 21 грн., у тому числі: 4 квартал 2007 р оку в сумі 1244574 грн., І квартал 2008 р оку в сумі 1901373 грн., ІІ квартал 2008 року в сумі 1390374 грн. Крім того, п еревіркою встановлено та заф іксовано у акті, що згідно ро зрахункового рахунку № 26004054500052, я кий відкрито підприємством у Полтавській філії ГРУ ЗАТ КБ “Приватбанк”, валові витрат и підприємства за перевіряєм ий період становлять 357747,00 грн. , у тому числі: 4 квартал 2007 року в сумі 257530 грн.; І квартал 2008 року в сумі 74977 грн.; ІІ квартал 2008 року в сумі 25240 грн.

Відповідно до п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про оподаткування п рибутку підприємств” об'єкт ом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зм еншення суми скоригованого в алового доходу звітного пері оду, визначеного згідно з пун ктом 4.3 цього Закону на: суму ва лових витрат платника податк у, визначених статтею 5 цього З акону; суму амортизаційних в ідрахувань, нарахованих згід но із статтями 8 і 9 цього Закон у.

Згідно із п. 10.1 ст. 10 Закону Укр аїни "Про оподаткування приб утку підприємств” прибуток п латників податку, включаючи підприємства, засновані на в ласності окремої фізичної ос оби, оподатковується за став кою 25 відсотків до об'єкта опо даткування.

Проведеною перевіркою за п еріод з 01.10.2007 року по 01.10.2008 року вст ановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 1044644 грн., у тому числі: за 4 кварт ал 2007 року в сумі 246761,00 грн., за 1 ква ртал 2008 року в сумі 456599,00 грн., за 2 к вартал 2008 року в сумі 341284,00 грн..

Таким чином, суд приходить д о висновку, що висновки перев іряючих про порушення позива чем п.п. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4 та п.п. 11.3.1 п. 11.3 ст .11 Закону України “Про оподатк ування прибутку підприємств ” в результаті чого занижено суму податку на прибуток в ро змірі 1044644 грн. ґрунтуються на в имогах чинного законодавств а України.

Щодо встановленого переві ркою за період з 01.10.2007 року по 01.10.2 008 рік заниження суми податок на додану вартість в розмірі 933870 грн., суд зазначає наступне .

Судом встановлено, що за пер іод з 01.10.2007 року по 01.10.2008 рік позива чем декларації по податку на додану вартість до органів д ержавної податкової служби н е подавались.

Актом № 1 від 16 січня 2008 р оку про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість Товариству з обмеж еною відповідальністю “Агро фірма “Куликово Ландшафт Цен тр” анульовано реєстрацію п латника податку на додану ва ртість та зобов'язано поверн ути податковому органу Свідо цтво та всі його засвідчені к опії разом із супровідним ли стом протягом двадцяти кален дарних днів від дня прийнятт я рішення про анулювання.. Вка заний акт разом із супровідн им листом направлено позивач у, що підтверджується квитан цією Укрпошти № 215600026655 від 16.01.2008 ро ку, копія якої наявна у матері алах справи.

Разом з тим, проведеною пере віркою встановлено отриманн я підприємством у період з 01.10.2 007 року по 01.10.2008 рік на свої рахун ки від приватного підприємця ОСОБА_2. кошти за макулату ру в загальній сумі 4804353 грн. 75 ко п. та встановлено, що Товарист вом з обмеженою відповідальн істю "Агрофірма Куликово Лан дшафт Центр" видавались прив атному підприємцю ОСОБА_2 . податкові накладні на загал ьну суму 933870 грн.: № 259 від 29.11.2007 року , № 233 від 30.11.2007 року, № 1 від 04.01.2008 року , № 156 від 01.02.2008 року, № 233 від 01.03-31.03.2008 ро ку, № 259 від 01.04-30.04.2008 року.

Законом України “Про подат ок на додану вартість” від 03.04.1 997 № 168/97-ВР (далі - Закон України “Про ПДВ”) визначено коло пла тників податку на додану вар тість, об' єкти, база, ставки о податкування, перелік неопод атковуваних та звільнених ві д оподаткування операцій, ос обливості оподаткування екс портних та імпортних операці й, поняття податкової наклад ної, порядок обліку, звітуван ня та внесення податку до бюд жету.

Відповідно до пп. 3.1.1. п. 3.1. ст.3 За кону України “Про ПДВ” об'єкт ом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце нада ння яких знаходиться на митн ій території України

Пунктом 4.1. ст. 4 Закону визнач ено, що база оподаткування оп ерації з поставки товарів (по слуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної ) вартості, визначеної за віль ними цінами, але не нижче за зв ичайні ціни, з урахуванням ак цизного збору, ввізного мита , інших загальнодержавних по датків та зборів (обов'язкови х платежів), згідно із законам и України з питань оподаткув ання (за винятком податку на д одану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенс ійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'яз ку, що включається до ціни тов арів (послуг)). До складу догов ірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми ко штів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податк у безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в з в'язку з компенсацією вартос ті товарів (послуг).

Згідно пп. 7.3.1. п. 7.3. ст. 7 Закону У країни “Про ПДВ” датою виник нення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, пос луг) вважається дата, яка прип адає на податковий період, пр отягом якого відбувається бу дь-яка з подій, що сталася рані ше:

або дата зарахування кошті в від покупця (замовника) на ба нківський рахунок платника п одатку як оплата товарів (роб іт, послуг), що підлягають пост авці, а у разі поставки товарі в (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбу ткування в касі платника под атку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових к оштів у банківській установі , що обслуговує платника пода тку;

або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що зас відчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Як встановлено вище, позива ч на розрахункові рахунки ві дкриті в установах банку, отр имував кошти від здійснення господарської діяльності, у тому числі і від приватного п ідприємця ОСОБА_2.

Відповідно до пункту 9.4 ст. 9 З акону України “Про податок н а додану вартість” якщо обся г оподатковуваних операцій о соби протягом звітного подат кового періоду перевищує сум у, визначену підпунктом 2.3.1 пун кту 2.3 статті 2 цього Закону, не більше ніж у два рази, така осо ба зобов'язана надіслати под атковому органу заяву про ре єстрацію протягом двадцяти к алендарних днів, наступних з а таким звітним податковим п еріодом. Якщо особа укладає о дну чи більше цивільно-право вих угод (договорів), унаслідо к виконання яких планується здійснення оподатковуваних операцій, обсяг яких перевищ уватиме протягом звітного по даткового періоду у два чи бі льше разів суму, визначену пі дпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 ць ого Закону, то така особа зобо в'язана зареєструватися як п латник цього податку до кінц я такого звітного податковог о періоду. Особа, що не надсила є таку заяву у таких випадках та у такі строки, несе відпові дальність за ненарахування а бо несплату цього податку на рівні зареєстрованого платн ика без права нарахування по даткового кредиту та отриман ня бюджетного відшкодування .

Таким чином, висновки перев іряючих щодо порушення позив ачем п.п.7.3.1 п.7.3 ст. 7 та п. 9.4 ст. 9 Зак ону України “Про податок на д одану вартість” у результаті чого занижено податок на дод ану вартість в сумі 933870 грн.

Крім того, суду надано висно вок експерта № 11 судово-економ ічної експертизи по кримінал ьній справі № 08218021, яким за періо д з 01.10.2007 року по 01.10.2008 року встано влено заниження податку на д одану вартість у сумі 933871 грн.

Щодо встановленого переві ркою за період з 01.10.2007 року по 01.10.2 008 рік заниження позивачем зоб ов' язання по сплаті податку з доходів фізичних осіб за 2007 року на 727331,35 грн., суд зазначає наступне.

Підпунктом 4.2.9 пункту 4.2 статт і 4 Закону України „Про подато к з доходів фізичних осіб” вс тановлено, що дохід, отримани й платником податку від його працедавця, як додаткове бла го, включається до складу заг ального місячного оподатков уваного доходу.

Відповідно до п. 1.15 Закону Ук раїни „Про податок з доходів фізичних осіб” податковий агент - юридична особа (її філі я, відділення, інший відокрем лений підрозділ) або фізична особа чи представництво нер езидента - юридичної особи, як і незалежно від їх організац ійно-правового статусу та сп особу оподаткування іншими п одатками зобов'язані нарахов увати, утримувати та сплачув ати цей податок до бюджету ві д імені та за рахунок платник а податку, вести податковий о блік та подавати податкову з вітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за п орушення норм цього Закону. П ри цьому, згідно пп.8.1.1. п. 8.1 ст. 8 ць ого Закону податковий агент , який нараховує (виплачує) опо датковуваний дохід на корист ь платника податку, утримує п одаток від суми такого доход у за його рахунок, використов уючи ставку податку, визначе ну у відповідних пунктах ста тті 7 цього Закону.

Згідно із пп. „а” п.19.2 ст. 19 Зако ну України „Про податок з дох одів фізичних осіб” особи, як і відповідно до цього Закону мають статус податкових аге нтів, зобов'язані своєчасно т а повністю нараховувати, утр имувати та сплачувати (перер аховувати) до бюджету подато к з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або пі д час такої виплати та за її ра хунок.

Факт здійснення операцій п о розрахунковому рахунку з в икористанням пластикової ка ртки встановлено вище та так ож підтверджується особисти м письмовим свідченням ОСО БА_1. від 12.11.2008 року, наявним у ма теріалах справи.

Судом встановлено , що податок з доходів фізичних о сіб з виплачених громадянці ОСОБА_1 грошових коштів То вариством з обмеженою відпов ідальністю "Агрофірма Кулико во Ландшафт Центр" не утримув ався та до бюджету не перерах овувався.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що висновки перев іряючих про порушення позива чем п.п “а” п. 19.2 ст. 19 Закону Укра їни “Про податок з доходів фі зичних осіб” у результаті чо го занижено зобов' язання п о сплаті податку з доходів фі зичних осіб за 2007 року на зага льну суму 727331,35 грн. ґрунтуєтьс я на вимогах чинного законод авства України.

Згідно із п.п а» п.п 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 17 Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" контролюючий орган зобо в'язаний самостійно визначит и суму податкового зобов'яза ння платника податків у разі якщо платник податків не под ає у встановлені строки пода ткову декларацію.

Підпунктом 17.1.3 п. 17.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" в изначено, що у разі коли контр олюючий орган самостійно дон араховує суму податкового зо бов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пун кту 4.2 статті 4 цього Закону (дан і документальних перевірок р езультатів діяльності платн ика податків свідчать про за ниження або завищення суми п одаткового зобов' язання), т акий платник податків зобов' язаний сплатити штраф у розм ірі десяти відсотків від сум и недоплати (заниження суми п одаткового зобов'язання) за к ожний з податкових періодів, установлених для такого под атку, збору (обов'язкового пла тежу), починаючи з податковог о періоду, на який припадає та ка недоплата, та закінчуючи п одатковим періодом, на який п рипадає отримання таким плат ником податків податкового п овідомлення від контролюючо го органу, але не більше п'ятде сяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян сукупно за весь строк н едоплати, незалежно від кіль кості податкових періодів, щ о минули.

Згідно із п.п. 17.1. 9 п. 17.1 ст. 17 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" у разі коли платник податків здійснює продаж (відчуження ) товарів (продукції) або здійс нює грошові виплати без попе реднього нарахування та спла ти податку, збору (обов'язково го платежу), якщо відповідно д о законодавства таке нарахув ання та сплата є обов'язковою передумовою такого продажу (відчуження) або виплати, таки й платник податків сплачує ш траф у подвійному розмірі ві д суми зобов'язання з такого п одатку, збору (обов'язкового п латежу). Сплата зазначеного ш трафу не звільняє платника п одатків від адміністративно ї або кримінальної відповіда льності та/або конфіскації т аких товарів (продукції) або к оштів відповідно до закону.

Таким чином, податкові пові домлення-рішення винесені По лтавською міжрайонною подат ковою інспекцією Полтавсько ї області від 21 січня 2009 року № 0000032301/0, № 0000042301/0, № 0000011701/0 обґрунтовано , з урахуванням усіх обставин , які були встановлені під час перевірки, неупереджено та с воєчасно.

Зважаючи на вищевикладене , вимоги позивача є необґрунт ованими та не підлягають зад оволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 4, 11 Закону Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств”, ст.ст. 3, 4, 7, 9 Зако ну України “Про податок на до дану вартість”, ст.ст. 4, 17 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", ст. ст. 4 , 8, 19 Закону України “Про податок з доходів фізичних о сіб”, Порядком оформлення ре зультатів невиїзних докумен тальних, виїзних планових та позапланових перевірок з пи тань дотримання податкового , валютного та іншого законод авства, затвердженим наказом Державної податкової служби від 10.08.2005 року № 327, статтями 7, 8, 9, 10 , 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адмініс тративного позову Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Агрофірма Куликово Ландш афт Центр" до Полтавської між районної податкової інспекц ії Полтавської області про с касування податкових повідо млень-рішень відмовити.

Копію постанови направити сторонам.

Постанова відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о. Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений Коде ксом адміністративного судо чинства України, постанова н абирає законної сили після з акінчення цього строку. У раз і подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня складання постанови в п овному обсязі та подачі апел яційної скарги у 20-денний терм ін після подачі заяви про апе ляційне оскарження в порядку , визначеному статтею 186 Кодек су адміністративного судоч инства України.

Повний текст постанови виг отовлено 08 грудня 2009 року.

Суддя Л.О. Єресько

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2009
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу8402470
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-38265/09/1670

Постанова від 03.12.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні