Справа № 761/34657/19
Провадження № 1-кс/761/23887/2019
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2019 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , вивчивши клопотання старшого слідчого в ОВС 3 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України підполковника юстиції ОСОБА_2 про призначення комплексної судової експертизи у кримінальному провадженні № 22019000000000061 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212 та ч. 2 ст. 364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий в ОВС 3 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України підполковник юстиції ОСОБА_2 звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням про призначення комплексної судової експертизи у кримінальному провадженні № 22019000000000061 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212 та ч. 2 ст. 364 КК України.
Клопотання мотивовано тим, досудовим розслідування встановлено, що у період з 2015 року по теперішній час директор ПП «Ювелірне виробництво підприємство «Віолет» (код ЄДРПОУ 32117457, АР Крим, м. Севастополь, вул. Генерала Петрова, 2, кв. 27), що також являється директором підприємства, яке зареєстровано в анексованому АР Крим ООО «Ювелирный дом «Виолет» (ИНН 9204001930, КПП- 920401001) ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , діючи за попередньою змовою групою осіб з громадянами України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , а також невстановленими працівниками ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі налагодили протиправний механізм із виготовлення на території АР Крим ювелірних виробів, їх клеймування на вказаній території державним пробірним клеймом неналежного зразка (яке мало б бути знищеним), подальшим їх переміщенням на митну територію України з приховуванням від митного контролю та подальшою їх реалізацією на територію України, без сплати при цьому обов`язкових відрахувань до державного бюджету України. У ході досудового розслідування отримано інформацію, що особи на даний час здійснили виробництво з метою реалізації ювелірних виробів, на яких, з метою ухилення від сплати податків проставлене державне пробірне клеймо Кримського казенного підприємства пробірного контролю, використання якого припинено наказом Міністерства № 1069 від 21.10.2014, у кількості понад 3000 одиниць, вагою понад 50 кг. 13.06.2019, на виконання постанови процесуального керівника у вказаному кримінальному провадженні. ГУ КЗЕ СБ України проведено контроль за вчиненням злочину у формі контрольованої закупки ювелірних виробів у ході якого, за адресою розташування з точки з реалізації ювелірних виробів під брендом « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ( АДРЕСА_1 , ТРЦ «Ocean Plaza» 1 поверх) придбано ювелірні вироби, виробництва ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет». Відповідно до листа Міністерства фінансів України від 23.07.2019 на ювелірних виробах, придбаних 13.06.2019 під час здійснення контрольованої закупки, нанесено відбитки державних пробірних клейм, які були виготовлені для Кримського казенного підприємства пробірного контролю, використання якого припинено наказом Міністерства № 1069 від 21.10.2014. Згідно з листом Центрального казенного підприємства пробірного контролю від 25.07.2019, при клеймуванні вищевказаних ювелірних виробів виробництва ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет», придбаних 13.06.2019 під час здійснення контрольованої закупки, до сплати підлягав збір на обов`язкове державне пенсійне страхування у розмірі 10% від вартості основного дорогоцінного металу у перерахунку на вагу чистого металу, що міститься у сплаві, з якого виготовлено ювелірний та побутовий виріб, визначений за офіційним курсом НБУ на банківські метали на час подання платником збору ювелірних та побутових виробів на клеймування до казенного підприємства пробірного контролю. Згідно з листа Міністерства фінансів України від 01.04.2019, інформація щодо ювелірних виробів, поданих ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет» до Кримського казенного підприємства пробірного контролю для клеймування державним пробірним клеймом, пробірної плати за випробування і клеймування ювелірних виробів та побутових виробів з дорогоцінних металів, обов`язкових відрахувань до Пенсійного фонду України з 2012 року по 27.03.2019 до Міністерства не надходило. 13.08.2019 р. на підставі ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва проведено обшуки: за місцем розташування підпільного складу, під час якого виявлено та вилучено ювелірні вироби з бирками ПП «Ювелірне виробниче підприємство «Віолет», за адресою: м. Київ, вул. Семена Скляренка, буд. 15; за місцем фактичного проживання ОСОБА_4 та ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_2 під час якого виявлено та вилучено ювелірні вироби з бирками. На даний час в ході досудового розслідування виникла необхідність у з`ясуванні обставин, що мають значення для кримінального провадження, а саме встановлення матеріалу, якого виготовлені зазначені ювелірні вироби, державного пробірного клейма та іменника, відтиски яких проставлені на вищевказаних ювелірних виробах, дати клеймування та проставлення іменника на ювелірних виробах, відповідності державного пробірного клейма та іменника, відтиски яких проставлені на вищевказаних ювелірних виробах встановленим в Україні нормам та стандартам, фактичної вартості вказаних виробів, а також розмір податків, зборів та обов`язкових платежів, які необхідно було сплатити під час (до, після) клеймування ювелірних виробів. У зв`язку з чим у кримінальному провадженні необхідно провести комплексну судову експертизу ювелірних виробів.
Вивчивши зміст клопотання та долучені до нього документи, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч.1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.
Як вбачається зі змісту ч.2 ст.242 КПК України слідчий або прокурор зобов`язані звернутися з клопотанням до слідчого судді для проведення експертизи, в тому числі для визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.
Разом зтим,зач.1,2ст.244КПКУкраїниу разіякщодляз`ясування обставин,щомаютьзначення длякримінальногопровадження,необхідніспеціальнізнання,стороникримінальногопровадження маютьправозвернутисяз клопотаннямпропроведенняекспертизи дослідчогосудді. Уклопотаннізазначаються: 1)короткийвикладобставин кримінальногоправопорушення,узв`язкуз якимподаєтьсяклопотання; 2)правовакваліфікаціякримінального правопорушенняіззазначеннямстатті (частинистатті)законуУкраїнипро кримінальнувідповідальність; 3)викладобставин,якимиобґрунтовуютьсядоводи клопотання; 4)видекспертногодослідження,щонеобхіднопровести,таперелікзапитань,якінеобхіднопоставити передекспертом. До клопотання також додаються копії матеріалів, якими обґрунтовуються доводи клопотання.
Як вбачається з прохальної частини клопотання, слідчий просить доручити експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (м. Київ, вул. Смоленська, 6) з залученням, за необхідності, фахівців (працівників, спеціалістів, тощо) Міністерства фінансів України та казенних підприємств пробірного контролю провести комплексну судову експертизу в рамках вказаного кримінального провадження.
Відповідно до Наказу Міністерства юстиції України №53/5 від 08.10.1998 рокуПро затвердження Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень(далі Наказ), комплексною є експертиза, що проводиться із застосуванням спеціальних знань різних галузей науки, техніки або інших спеціальних знань (різних напрямів у межах однієї галузі знань) для вирішення одного спільного (інтеграційного) завдання (питання). До проведення таких експертиз у разі потреби залучаються як експерти експертних установ, так і фахівці установ та служб (підрозділів) інших центральних органів виконавчої влади або інші фахівці, що не працюють у державних спеціалізованих експертних установах.
Як вбачається зі змісту клопотання, слідчим не обґрунтовано необхідність застосування одночасно різних галузей науки чи різних напрямів, які потребують спеціальних знань для вирішення спільного завдання.
Також, слідчим не зазначено у клопотанні види експертних досліджень, що необхідно провести експертами Київського науково-дослідного інституту судових експертних Міністерства юстиції України.
Відповідно до ч.4 ст.244 КПК України слідчий суддя, встановивши, що клопотання подано без додержання вимог частини другої цієї статті, повертає його особі, яка його подала, про що постановляє ухвалу.
Зважаючи на викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що на даний час клопотання підлягає поверненню слідчому.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 242, 244, 309 України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання старшого слідчого в ОВС 3 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України підполковника юстиції ОСОБА_2 про призначення комплексної судової експертизи у кримінальному провадженні № 22019000000000061 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212 та ч. 2 ст. 364 КК України - повернути.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 84027527 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Юзькова О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні