Рішення
від 30.08.2019 по справі 826/16244/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 серпня 2019 року № 826/16244/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення

до Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Соціальна

країна

про анулювання ліцензії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Соціальна країна , в якому просить суд:

- анулювати ліцензію на мовлення серії НР №00129-м від 21.08.2014, видану Товариству з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Соціальна країна .

Позовні вимоги мотивовано тим, що оскільки відповідачем як на час перевірки, так і на момент звернення до суду з даним позовом, не усунені порушення частини сьомої статті 27, пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення , за які до нього вже застосовувалися санкції (попередження та штраф), є законні підстави для анулювання відповідачу ліцензії на мовлення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.11.2018 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та встановлено відповідачу строк для надання до суду відзиву на позовну заяву.

Відповідач проти позову не заперечив, відзивів на позовну заяву не надавав.

Розглянувши подані позивачем документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем видано відповідачу ліцензію на мовлення серії НР № 00129-м від 21.08.2014 строком дії до 21.08.2024.

За результатами моніторингів від 21.06.2017 року позивачем зафіксовано відсутність мовлення ТОВ Телерадіокомпанія Соціальна країна за програмною концепцією 24 год/добу, супутникове мовлення, логотип: С К .

У зв`язку з наведеним, рішенням від 17.08.2017 № 1430 Нацрада визнала порушення ТОВ Телерадіокомпанія Соціальна країна частини сьомої статті 27 та пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення у зв`язку з відсутністю мовлення за програмною концепцією 24 год/добу, супутникове мовлення, логотип: С К та оголосила попередження. Також, зазначеним рішенням відповідача було зобов`язано протягом місяця привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства.

З огляду на зазначене, Нацрада скерувала на адресу ТОВ Телерадіокомпанія Соціальна країна розпорядження про усунення порушень законодавства від 22.01.2018 № 17/95, яке було вручено уповноваженому представнику Відповідача за довіреністю 23.01.2018 року.

Аналогічно, за результатом моніторингу від 06.06.2018 року позивачем зафіксовано відсутність супутникового мовлення ТОВ Телерадіокомпанія Соціальна країна за програмною концепцією 24 год/добу, супутникове мовлення, логотип: С К . Також встановлено невиконання відповідачем рішення від 17.08.2017 № 1430 та розпорядження від 22.01.2018 № 17/95.

У зв`язку з наведеним, рішенням від 11.01.2018 № 10 Нацрада визнала невиконання ТОВ Телерадіокомпанія Соціальна країна рішення від 17.08.2017 № 1430 і розпорядження від 22.01.2018 № 17/95та наклала на нього штраф в розмірі 17708,10 грн.

З метою перевірки виконання вказаного рішення від 11.01.2018 № 10, Нацрадою 11.07.2018 року здійснено моніторинг мовлення ТОВ Телерадіокомпанія Соціальна країна , відповідно до ліцензії НР № 001239-м від 21.08.2014, за результатами якого зафіксовано відсутність супутникового мовлення за програмною концепцією 24 год./добу, логотип: С К , що свідчить про неусунення ТОВ Телерадіокомпанія Соціальна країна , порушень законодавства та невиконання рішення Нацради від 11.01.2018 № 10.

Позивач звернув увагу суду, що рішення Нацради, якими до відповідача були почергово застосовані санкції - оголошення попередження та стягнення штрафу, останнім не оскаржувались та не скасовувались у судовому порядку, а відтак є чинним.

Наказом Нацради від 18.07.2018 № 5а/193 Про позапланову перевірку ТОВ Телерадіокомпанія Соціальна країна , м. Київ (НР № 00129-м від 21.08.2014 року) головному спеціалісту секретаріату представника Нацради було доручено провести відповідну перевірку відповідача.

Уповноваженим на здійснення перевірки особою 25.07.2018 року встановлено відсутність ліцензіата ТОВ Соціальна країна за місцезнаходженням: вул. Банкова, буд 2б, м. Київ, 01601 та складено Акт про відмову в проведенні перевірки телерадіоорганізації від 25.07.2018 року.

Оскільки, відповідач не усунув порушення після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу в установленому Національною радою строки, не виконав пункт 5 рішення Національної ради №10 від 11.01.2018 року, що є підставою для звернення з позовом про анулювання ліцензії згідно частиною 13 статті 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення .

З огляду на зазначене, дослідивши та надавши оцінку наявним у матеріалах справи письмовим доказам за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на безпосередньому, всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наступне.

Частиною другою статті 2 Кодекс адміністративного судочинства України закріплено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуваннях усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини другої статті 6 та частини другої статті 19 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань регулює Закон України Про телебачення і радіомовлення від 21.12.1993 № 3759-XII (далі також - Закон № 3759-XII).

Відповідно до статті 1 Закону № 3759-XII, ліцензія на мовлення - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, використовувати канали мовлення, мережі мовлення, канали багатоканальних телемереж.

Згідно з частиною четвертою статті 7 Закону № 3759-XII, єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).

Ліцензування мовлення здійснюється виключно Національною радою відповідно до порядку та вимог, встановлених цим Законом та Законом України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення (частина перша статті 23 Закону № 3759-XII).

Ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії. Національна рада контролює виконання ліцензіатами умов ліцензій, а в разі їх порушення - застосовує штрафні санкції відповідно до вимог цього Закону (частина сьома статті 27 Закону № 3759-XII).

Відповідно до частини першої, пункту в частини п`ятої статті 37 Закону № 3759-XII анулювання ліцензії на мовлення здійснюється Національною радою у випадках, передбачених цим Законом.

Національна рада може звертатися до суду про анулювання ліцензії на мовлення на підставі, зокрема, факту невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства та ліцензійних вимог.

При цьому, відповідно до статті 59 Закону № 3759-XII, телерадіоорганізація зобов`язана, окрім іншого, дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; виконувати рішення Національної ради та судових органів.

Правові засади діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) як спеціального наглядового та регулюючого державного органу в галузі телерадіомовлення визначає Закон України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення від 23.09.1997 № 538/97-ВР (далі також - Закон № 538/97-ВР).

Згідно з частиною першою статті 1 Закону № 538/97-ВР, Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

Національна рада здійснює, зокрема: нагляд за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій; офіційний моніторинг телерадіопрограм; застосування в межах своїх повноважень санкцій відповідно до закону (стаття 13 Закону № 538/97-ВР).

Відповідно до статті 21 Закону № 538/97-ВР, Національна рада застосовує санкції до порушників законодавства про телебачення і радіомовлення відповідно до вимог Закону України Про телебачення і радіомовлення .

Згідно з частиною першою та третьою статті 71 Закону № 3759-XII відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб`єкти господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.

Рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій можуть бути оскаржені у судовому порядку.

За приписами статті 72 Закону № 3759-XII, санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради.

Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії.

Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.

Рішення про оголошення попередження приймається у разі першого порушення законодавства чи умов ліцензії телерадіоорганізацією або першого порушення законодавства провайдером програмної послуги.

Рішення про стягнення штрафу приймається Національною радою, якщо після оголошення попередження ліцензіат не усунув порушення в установлені Національною радою строки, у разі вчинення таких порушень: телерадіоорганізаціями - 5 відсотків розміру ліцензійного збору за порушення умов ліцензії, визначених ліцензією та додатками до неї, та/або ліцензійних умов.

Рішення про стягнення штрафу може бути оскаржене в судовому порядку.

Якщо порушення не були усунені після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, Національна рада звертається до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або анулювання ліцензії провайдера програмної послуги.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем неодноразово встановлювався факт порушення відповідачем Закону України Про телебачення і радіомовлення , а також застосовувалися до відповідача санкції у вигляді оголошення попередження та стягнення штрафу, доказів про оскарження яких відповідачем суду не надано.

Окрім того, після застосування до відповідача санкції у вигляді стягнення штрафу, як і на момент проведення позапланової перевірки відповідача, прийняття рішення про звернення до суду про анулювання відповідачу ліцензії на мовлення НР № 00129-м від 21.08.2014 року та самого звернення до суду з відповідним адміністративним позовом, зазначені порушення відповідачем усунені не були, що ним не заперечується, отже в силу вищенаведених норм Закону № 3759-XII, свідчить про наявність у позивача правових підстав для звернення до суду про анулювання ліцензії на мовлення.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, за правилами, встановленими статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 2, 6, 72-77, 90, 139 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, 2 ЄДРПОУ 00063928) до Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Соціальна країна (03040, м. Київ, проспект Голосіївський, 70, ЄДРПОУ 38546098) про анулювання ліцензії - задовольнити повністю.

2. Анулювати ліцензію на мовлення, видану Товариству з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Соціальна країна серії НР № 00129-м від 21.08.2014 року.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А. Качур

Дата ухвалення рішення30.08.2019
Оприлюднено09.09.2019
Номер документу84036968
СудочинствоАдміністративне
Сутьанулювання ліцензії

Судовий реєстр по справі —826/16244/18

Рішення від 30.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні