ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" вересня 2019 р. Справа № 924/726/19
м. Хмельницький
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Музики М.В., секретаря судового засідання Комарніцькій Н.П., розглянувши матеріали справи
за позовом Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області, м. Хмельницький
до комунального підприємства "Добробут" Меджибізької селищної ради, смт. Меджибіж Летичівського району Хмельницької області
про стягнення 262191,33 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу,
за участю представників сторін:
позивача: Лаздіна Ю.О. - згідно довіреності від 04.06.2019 року;
відповідача: Маріїн М.А. - директор
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду з позовом, у якому просить стягнути 262191,33 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, внаслідок забору підземних вод за відсутності спеціального дозволу на водокористування.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 19.07.2019 року відкрито провадження у справі за позовом Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області, м. Хмельницький до комунального підприємства "Добробут" Меджибізької селищної ради, смт. Меджибіж Летичівського району Хмельницької області про стягнення 262191,33 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, призначено судове засідання.
Повноважний представник позивача позов підтримав в повному обсязі, просить суд задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача в судовому засіданні та у наданому суду відзиві на позовну заяву вважає позовні вимоги необґрунтованими. Зазначає, що дозвіл на спеціальне водокористування №003092 був виданий КП Добробут Меджибізької селищної ради на термін з 09.04.2012 року до 09.04.2015 року. 10.03.2015 року керівництво КП Добробут звернулось до Дозвільного центру Летичівської РДА щодо отримання дозволу на спеціальне водокористування, проте, дозвільним центром відмовлено у видачі такого дозволу по причині допущення помилок при заповненні клопотання. Після усунення недоліків такий дозвіл було отримано з терміном дії з 21.05.2015 року по 21.05.2018 року.
В подальшому, у зв`язку з утворенням Меджибізької селищної об`єднаної територіальної громади усе комунальне майно громад населених пунктів, що увійшли до складу громади, в тому числі, свердловина с. Ярославка (дозвіл на спеціальне водокористування №817 від 02.09.2015 року з терміном дії з 02.09.2015 року по 02.09.2018 року) та каптаж с. Требухівці (дозвіл на спеціальне водокористування №673 від 03.06.2015 року з терміном дії з 03.06.2015 року по 03.06.2018 року), перейшло до комунальної власності Меджибізької селищної ради. Вказані вище джерела водозабору на підставі рішення №18-6/2016 від 31.03.2016 року передано на баланс КП Добробут , проте, у зв`язку з частою зміною керівництва відповідача, про вчинення дій з отримання дозволів на водокористування не відомо.
Загалом, 10.12.2018 року КП Добробут отримано дозвіл на спеціальне водокористування №460/ХМ/49д-18 з терміном дії з 10.12.2018 року по 10.12.2023 року з шести джерел водозабору в населених пунктах Меджибізької ОТГ.
Звертає увагу суду на проведення відповідачем заходів по усуненню недоліків згідно припису позивача; окрім того, повідомляє, що КП Добробут перебуває у складному фінансовому становищі.
Фактичні обставини справи, встановлені судом.
Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області видано КП Добробут Меджибізької селищної ради дозвіл №003092 на спеціальне водокористування із терміном дії з 09.04.2012 року по 09.04.2015 року.
Департамент екології та природних ресурсів Хмельницької обласної держадміністрації повідомив листом від 09.04.2015 року відповідача про відмову у видачі дозволу на спеціальне водокористування по причині недоліків поданого останнім звернення.
Меджибізька селищна рада Летичівського району Хмельницької області у рішенні №18-6/2016 року від 31.03.2016 року передала на баланс КП Добробут Меджибізької селищної об`єднаної територіальної громади комунальне майно Меджибізької селищної об`єднаної територіальної громади згідно з додатком, в тому числі, скважину в с. Ярославка та коптаж в с. Требухівці.
Як вбачаться із акту №77/01, складеного Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області за результатом проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовищі, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у березні 2018 року здійснено перевірку КП Добробут Меджибізької селищної ради, 31530, смт. Меджибіж, вул. Пушкіна, 9, Летичівського району.
За результатами перевірки виявлено наступні порушення: ст. 44 ВКУ - облік забору підземної води по кожному джерелу водозабору не ведеться (лічильники улаштовано лише Требухівці та Ярославка); ст.ст. 16, 19 Кодексу України про надра - у зв`язку з тим, що підприємством не отримано правоустановчі документи на земельні ділянки під джерелами водозабору, підприємство не набуло у відповідності до ст. 23 Кодексу України Про надра права без спеціального дозволу на користування ділянкою надр видобувати підземні води, а отже підприємство здійснює видобування підземних вод із свердловин та каптажів за відсутності спеціального дозволу на користування ділянкою надр; ст.ст. 44, 48, 49 ВКУ - підприємство представило дозвіл на спеціальне водокористування: 003092 від 09.04.2012 року терміном дії з 09.04.2012 року по 09.04.2015 року (Меджибіж); 657 від 21.05.2015 року терміном дії з 21.05.2015 року по 21.05.2018 року (Меджибіж). Встановлено, що в період з 10.04.2015 року по 20.05.2015 року включно підприємство здійснювало спеціальне водокористування за відсутності дозволу на спеціальне водокористування. Підприємство представило дозвіл на спеціальне водокористування, що виданий Ярославській сільській раді: 817 від 02.09.2015 року терміном дії з 02.09.2015 року по 02.09.2018 року (Ярославка). Представлено рішення 6 сесії 7 скликання від 31.03.2016 року №18-6/2016 про передачу на баланс комунального майна Меджибізької селищної ради ОТГ на баланс підприємства, а отже з 31.03.2016 року підприємство здійснює спеціальне водокористування підземною водою із свердловини (Ярославка) за відсутності дозволу на спеціальне водокористування. Підприємство представило дозвіл на спеціальне водокористування, що виданий комунальному підприємству Надія Требуховецької сільської ради: 673 від 03.06.2015 року терміном дії з 03.06.2015 року по 03.06.2018 року (Требухівці). Представлено передавальний акт балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів на баланс підприємства, а отже з 24.02.2016 року підприємство здійснює спеціальне водокористування підземною водою із свердловин (Требухівці) за відсутності дозволу на спеціальне водокористування, в порушення вимог ст.ст. 44, 48, 49 ВКУ.
КП Добробут Меджибізької сільської ради Летичівського району у відповідь на запит позивача у листі повідомила про кількість забраної води за періоди: з 10.04.2015 року по 20.05.2015 року (з коптажного колодязя смт. Меджибіж) - 4,4 тис. м. куб.; з 24.02.2016 року по 12.03.2018 року ( з свердловини с. Требухівці) - 28,4 тис. м. куб.; з 31.03.2016 року по 12.03.2018 року (з свердловини с. Ярославка) - 47,7 тис. м. куб.; з 12.03.2015 року по 12.03.2018 року (враховуючи всі джерела водозаборів) - 240,3 тис. м. куб.
Відповідно до розрахунку розміру відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного використання водних ресурсів за відсутності спеціального дозволу на користування ділянкою надр та дозволу на спеціальне водокористування КП Дорбробут Меджибізької селищної ради (юр. адреса: Хмельницька область, Летичівський район, смт. Меджибіж, вул. Пушкіна, 9) розмір збитків, обумовлений самовільним використанням водних ресурсів при відсутності дозвільного документу, визначеного відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища від 20.07.2009 року №389, склав 262191,33 грн. з розрахунку за період з 12.03.2015 року по 12.03.2018 року, враховуючи всі джерела водозаборів.
Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області винесено постанову №16/01 від 20.03.2018 року про накладення адміністративного стягнення, якою визнано начальника КП Добробут Меджибізької сільської ради ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.ст. 82-1, ч. 1 ст. 78, 60, 82-8, 34, 36 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладено адмінштраф в розмірі 1700,00 грн.
Позивач звернувся до відповідача з листом №1021/06 від 27.03.2018 року, у якому вимагає відшкодувати 262191,33 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу.
Державним агентством водних ресурсів України 10.12.2018 року видано КП Добробут Меджибізької сільської ради дозвіл на спеціальне водокористування №460/ХМ/49д-18 на водокористування свердловиною №1, що розташована в с. Шрубків Летичівського району Хмельницької області, басейн річки Бужок, басейн річки Південний Буг, район басейну річки Південний Буг; свердловина №2, розташована в с. Головчинці Летичівського району Хмельницької області, басейн річки Південний Буг, район басейну річки Південний Буг; каптажний колодязь №3, розташований в с. Требухівці Летичівського району Хмельницької області, басейн річки Південний Буг, район басейну річки Південний Буг; свердловина №4, розташована в с. Ярославка Летичівського району Хмельницької області, басейн річки Бужок, басейн річки Південний Буг, район басейну річки Південний Буг; каптажний колодязь №5, розташований в смт. Меджибіж Летичівського району Хмельницької області, басейн річки Південний Буг, район басейну річки Південний Буг; свердловина №6, розташована в с. Митківці Летичівського району Хмельницької області, басейн річки Бужок, басейн річки Південний Буг, район басейну річки Південний Буг.
Строк дії дозволу: з 10.12.2018 року по 10.12.2023 року.
З вищевикладеного, враховуючи несплату збитків відповідачем в добровільному порядку, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.
Відповідно до статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
В силу положень пункту 9 частини 1 статті 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов`язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Згідно з частиною 1 статті 49 Водного кодексу України спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.
За положеннями частин 1, 2 статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у, зокрема, самовільному спеціальному використанні природних ресурсів.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі (ч. 1 статті 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища").
Пунктом ґ) частини 1 статті 20-1 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища визначено, що до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема, належить: пред`являти претензії про відшкодування збитків і втрат, заподіяних державі в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Відповідно до статті 35 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад здійснюють державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища. Державному контролю підлягають використання і охорона земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України, природних територій та об`єктів, що підлягають особливій охороні, стан навколишнього природного середовища, а також дотримання заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об`єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі. Порядок здійснення державного контролю за охороною навколишнього природного середовища та використанням природних ресурсів визначається цим Законом та іншими законами України.
В силу положень статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 7 статті 7 вказаного Закону встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відповідно до п.1 Положення "Про державну екологічну інспекцію в Україні", затвердженого Указом Президента України від 19 квітня 2017 року №275 Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
У підп. 2, 8 п. 4 вказаного Положення визначено, що Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань в тому числі, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства; пред`являє претензії про відшкодування шкоди, збитків і втрат, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства з питань, що належать до її компетенції, та розраховує їх розмір, звертається до суду з відповідними позовами.
Матеріалами справи стверджується, що за результатами проведення планової перевірки Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області комунального підприємства Добробут Меджибізької селищної ради, про що складено акт №77/01, виявлено порушення ст.ст. 44, 48 та 49 Водного кодексу України, які полягали у водокористуванні без спеціального дозволу: за період з 10.04.2015 року по 20.05.2015 року (Меджибіж) по причині неналежного оформлення документів для надання дозволу; за період з 24.02.2016 року по 12.03.2018 року (с. Требухівці) та з 31.03.2016 року по 12.03.2018 року (с. Ярославка) у зв`язку з не вчиненням дій по переоформленню дозволу.
В подальшому, на підставі виявлених порушень та відповідно до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 N389, здійснено розрахунок розміру збитків в розмірі 262191,33 грн.
Відповідно до частини 2 статті 22 Цивільного кодексу України збитками є: втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
У статті 1166 Цивільного кодексу України визначено загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду, зокрема, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Отже, за змістом вищевказаної статті, для застосування такої міри відповідальності, як стягнення збитків, необхідною є наявність усіх складників цивільного правопорушення, а саме: протиправної поведінки, збитків, причинного зв`язку між протиправною поведінкою боржника та збитками, а також вини. За відсутності хоча б одного із цих чинників цивільно-правова відповідальність не настає.
Обставин, встановлених під час перевірки, відповідачем не спростовано, відповідних дозволів на спеціальне водокористування на зазначені вище періоди не надано.
При цьому, Верховний Суд у постанові від 09.11.2018 року у справі №908/1593/17 вказав, що обставини, які свідчать про виконання особою вимог закону щодо звернення до відповідного органу для отримання певного дозвільного документа, не підмінюють собою сам дозвільний документ, як і не звільняють особу від відповідальності, встановленої законом.
Тому пояснення відповідача щодо невірного оформлення документів для отримання дозволу на водокористування з коптажого колодязя смт. Меджибіж не можуть вважатися підставою для звільнення останнього від відповідальності по відшкодуванню шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу.
Підсумовуючи вищенаведене, суд вважає, що у діях відповідача наявні всі елементи складу правопорушення, зокрема: протиправна поведінка відповідача, яка полягає у здійсненні забору води без дозволу на спеціальне водокристування, що підтверджується матеріалами перевірки; наявна сама шкода, а також причинний зв`язок, що виражений у заподіяні зазначеної шкоди саме протиправною поведінкою відповідача; вина відповідача, виражена у самовільному водокористуванні.
Водночас, щодо розміру шкоди суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п. 9.1., 9.2. Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 N389, розрахунок розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів, здійснюється за формулою Зсам = 5WТар (грн.), де W - об`єм води, що використана самовільно без дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів, м -3 , Тар - розмір, аналогічний ставці рентної плати за спеціальне використання води, встановленої статтею 255 Податкового кодексу України, на дату виявлення порушення (для поверхневих, підземних, шахтних, кар`єрних та дренажних вод - грн/100 м -3 , води для потреб гідроенергетики та рибництва - грн/10000 м -3 , води, яка входить до складу напоїв, - грн/м -3 ). Для води з лиманів Тар аналогічний ставці рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для показника "Інші водні об`єкти", встановленої статтею 255 Податкового кодексу України, на дату виявлення.
Фактичний об`єм води, що використана самовільно без дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів визначається на основі даних: первинної документації, статистичної звітності, ліміту забору та використання води, індивідуальних норм водоспоживання та водовідведення або довідки фізичної особи - підприємця або юридичної особи за підписом керівництва, завіреної печаткою (за наявності).
Як вбачається із розрахунку розміру збитків, наданого позивачем, такий розрахунок здійснено з врахуванням розміру спожитої води без спеціального дозволу в об`ємі 240,3 тис. м. куб., проте, відповідно до довідки відповідача, за періоди, під час яких був відсутній дозвіл на спеціальне водокористування, КП Добробут Меджибізької селищної ради спожито 80,5 тис. м. куб. (4,4 тис. м. куб. з коптажного колодязя смт. Меджибіж, 28,4 тис. м. куб. із свердловини с. Требухівці та 47,7 тис. м. куб. із свердловини с. Ярославка).
Тому вірним буде наступний розрахунок: Зсам = 5 х 80500 х 72,74/100х0,3 = 87833,55 грн. Таким чином, у стягненні 174357, 78 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, слід відмовити про причині проведення невірного розрахунку розміру шкоди.
Враховуючи все вищенаведене, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню та з відповідача в дохід Державного бюджету України слід стягнути 87833,55 грн. шкоди, в стягненні 174357,78 грн. суд відмовляє.
Витрати по сплаті судового збору покладаються на сторони пропорційно задоволеним позовним вимогам.
Керуючись ст.ст. 2, 12, 20, 129, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 247 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
позов Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області, м. Хмельницький до комунального підприємства "Добробут" Меджибізької селищної ради, смт. Меджибіж Летичівського району Хмельницької області про стягнення 262191,33 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, задовольнити частково.
Стягнути з комунального підприємства Добробут Меджибізької селищної ради (31530, Хмельницька область, Летичівський район, смт. Меджибіж, вул. Пушкіна, 9, код 34323403) 87833,55 грн. (вісімдесят сім тисяч вісімсот тридцять три грн. 55 коп.) шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, на користь держави в дохід Державного бюджету України, місцевих бюджетів Хмельницької обласної ради та Меджибізької селищної об`єднаної територіальної громади, для зарахування за реквізитами: УК у Летичівському районі/отг смт. Меджибіж, номер рахунку 33110331022665, код класифікації доходів бюджету 24062100, код отримувача (ЄДРПОУ) 37592837, код банку (МФО ГУДКСУ) 899998, Банк (ГУДКСУ) Казначейство України (ЕАП).
Видати наказ.
Стягнути з комунального підприємства Добробут Меджибізької селищної ради (31530, Хмельницька область, Летичівський район, смт. Меджибіж, вул. Пушкіна, 9, код 34323403) на користь Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області (29000, м. Хмельницький, вул. Івана Франка, 2/2, код 38045514) 1317,50 грн. (одна тисяча триста сімнадцять грн. 50 коп.) витрат по сплаті судового збору.
Видати наказ.
В стягненні 174357, 78 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 05.09.2019 року.
Суддя М.В. Музика
Веб-адреса рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/.
Віддрук. у 3 прим.: 1 - до справи; 2 - позивачу (29000, м. Хмельницький, вул. Івана Франка, 2/2) - рек. з пов. про вручення; 3 - відповідачу (31530, Хмельницька область, Летичівський район, смт. Меджибіж, вул. Пушкіна, 9) - рек. з пов. про вручення
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2019 |
Оприлюднено | 06.09.2019 |
Номер документу | 84040278 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Музика М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні