Рішення
від 05.09.2019 по справі 340/1680/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/1680/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Інфо Поле" (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (відповідач -1) та Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (відповідач -2) , про скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідачів, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення № 1411195/40170101 від 15.04.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 11.03.2019 та зобов`язати зареєструвати її в Єдиному державному реєстрі податкових накладних днем подання.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що спірне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної було прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки, на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкової накладної, були надані пояснення і документи, вичерпний перелік яких встановлено Кабінетом Міністрів України. Однак, такі не були взяті контролюючим органом до уваги, що й стало причиною винесення оскаржуваного рішення.

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог представник відповідачів у відзиві вказував на те, що подана податкова накладна відповідала критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, а надані позивачем пояснення та документи не усунули виявлене порушення (а.с.80-82).

Дослідивши наявні в справі матеріали суд дійшов наступних висновків.

Позивач зареєстрований як юридична особа, перебуває на податкову обліку як платник податків.

Відповідачі є суб`єктами владних повноважень, які у спірних правовідносинах реалізують надані їм повноваження.

Встановлено, що між позивачем (постачальник) та СТОВ "Славутич" (покупець) укладено договір поставки № ТП-8/2019 від 06.03.2019 р..

На виконання умов договору, згідно Специфікації №1 від 06.03.2019р. позивач 22.03.2019р. здійснив поставку СТОВ "Славутич" товару (гібрид та насіння соняшника) всього на суму 151110,23 грн., в т.ч. ПДВ - 25185,04 грн., що підтверджується видатковою накладною №35 від 22.03.2019 р. (а.с.16-18).

Товар покупцем із складу постачальника доставлено власним автомобілем, що підтверджується товарно-транспортною накладною № Р35 від 22.03.2019 р. (а.с.19).

Розрахунки між сторонами проведені шляхом зарахування коштів у сумі 214806,32 грн. на розрахунковий рахунок позивача 11.03.2019 р., які надійшли як оплата за посівний матеріал (а.с.10-24).

На дату виникнення податкових зобов`язань за фактом отримання оплати за товар позивачем було складено податкову накладну №6 від 11.03.2019 р. на загальну суду 214806,32 грн., в т.ч. ПДВ - 35801,05 грн. (а.с.25-26).

Податкову накладну в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку 28.03.2019 р. було направлено на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Згідно Квитанції реєстрацію податкової накладної було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки вона відповідає вимогам п.п.1.6. п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.28).

14.04.2019 р. позивачем направлено до контролюючого органу пояснення та додаткові документи на підтвердження здійснення господарської операції за цією податковою накладною, а саме було надало: пояснення у довільній формі №54 від 12.04.19; банківську виписку за березень 2019; документи покупця: договір поставки №ІП-8/2019 від 06.03.2019 із специфікацією №1 від 06.03.2019, видаткова накладна №35 від 22.03.2019, ТТН №Р35 від 22.03.19, рахунок на оплату №35 від 06.03.2019; документи постачальника: договір №126-03/19 від 07.03.19, специфікація №1 від 12.03.19, видаткову накладну №794 від 20.03.2019, експрес - накладна №59000408472349 від 20.03.2019, платіжне доручення №86 від 12.03.2019, податкову накладну №106 від 12.03.19, сертифікат від 02.11.18 №1039-088, сертифікат від 16.11.18, що підтверджує наявність у ТОВ "ІНФО ПОЛЕ" насіння гібриду соняшника "НС ИМИСАН" (екстра) п.о., насіння гібриду соняшника "РИМИ" (екстра) п.о., рахунок на оплату №2 від 13.04.19, видаткова накладна №4 від 22.03.19, що підтверджує наявність у ТОВ "ІНФО ПОЛЕ" гібриду соняшника ЕS HARDI (екстра фракції); договір оренди складу №20190401 від 01.04.2019 та санітарний сертифікат №13 від 13.12.2018 (а.с.29-57).

Рішенням Комісії ДФС обласного рівня від 15.04.2019 №1141195/40170101 у реєстрації податкового накладної відмовлено з підстав ненаданням позивачем копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів, послуг і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) (а.с.58).

Позивач подав скаргу на таке рішення (а.с.59-71), яку залишено без задоволення (а.с.72).

Не погодившись з цим позивач звернувся до адміністративного суду.

При вирішенні спору суд виходить з того, що відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно до пункту 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29 грудня 2010 року (надалі - Порядок №1246), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до пункту 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

21 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок № 117).

Відповідно до п.п.5, 6 Порядку № 117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п.п.12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/ послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій (ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Судом встановлено, що зупинення реєстрації податкової накладної здійснено на підставі того, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Суд зазначає, що Критерії ризиковості платника податку були викладені в листі ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18, у пп.1.6 п.1 яких вказано, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Однак, в квитанції від 28.03.2019 р., якою зупинена реєстрація податкової накладної від 11.03.2019 р. №6, не зазначено якій саме вимогі пп.1.6 п.1 Критерії ризиковості відповідає така накладна (а.с.28).

У відповідності до п.п.15 - 21 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв`язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: - реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; - відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; - ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з п. 27 Порядку № 117, рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Позивачем було подано для реєстрації в ЄРПН податкову накладну від 11.03.2019 р. № 6, однак, за наслідком проведеного моніторингу встановлено не відповідність накладної вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

З метою виконання такої вказівки позивачем були надані пояснення та копії первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджено матеріалами справи.

Не зважаючи на вказане рішенням Комісії ДФС обласного рівня від 15.04.2019 №1141195/40170101 у реєстрації податкового накладної №6 від 11.03.2019 р. відмовлено.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних зазначено "ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні".

При цьому, у такому рішенні не було наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної. Не зазначено, що саме стало підставою для її не прийняття, а також не конкретизовано, яких саме документів з визначеного переліку позивачем не надано.

Відповідно ч.2ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідачами не доведено, що оскаржуване рішення прийнято обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для його прийняття, неупереджено, добросовісно та розсудливо, отже, таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Відтак, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, п.19, п.20 Порядку № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну датою їх фактичного надходження.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України здійснені позивачем документально підтверджені витрати по сплаті судового збору в сумі 3842 грн. підлягають стягненню за рахунок відповідачів (а.с.12-15).

Керуючись ст.ст.139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов - задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 15.04.2019 року №1141195/40170101.

3. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 11.03.2019 року, днем її подання - 28.03.2019 року.

4. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Інфо Поле" (код 40170101) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (код 39393501) судовий збір в розмірі 1921 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).

5. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Інфо Поле" (код 40170101) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код 39292197) судовий збір в розмірі 1921 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Третього апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Відповідно до підпункту 15.5 п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2019
Оприлюднено09.09.2019
Номер документу84069977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/1680/19

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 05.09.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні