Рішення
від 27.08.2019 по справі 916/1334/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"27" серпня 2019 р.м. Одеса Справа № 916/1334/19

Господарський суд Одеської області у складі судді Мостепаненко Ю.І.

при секретарі судового засідання Липі Т.О.

за участю представників сторін:

від позивача - Павельченко І.В. (довіреність б/н від 15.05.2019р.);

від відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому зудовому засіданні справу № 916/1334/19

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес центр Елемент" (65104, м. Одеса, проспект Академіка Глушка,29, код ЄДРПОУ 41690484)

до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Суднового Постачання" (65026, м. Одеса, Польській узвіз, буд.11, код ЄДРПОУ 40341755)

про визнання договору укладеним та стягнення 31 214,28грн.

ВСТАНОВИВ:

15.05.2019р. товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес центр Елемент" звернулось до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Суднового Постачання", в якій просив суд: визнати укладеним між ТОВ "Бізнес Центр Елемент" та ТОВ "Планета Суднового Постачання" договір суборенди від 01.04.2018р. та стягнути з ТОВ "Планета Суднового Постачання" 31 214,28 грн., з яких: 16 080,41 грн. - сума заборгованості з орендної плати, 4 729,11 грн. - сума заборгованості з комплексного обслуговування об'єкта суборенди та відшкодування витрат за споживання електроенергії, 10 404,76 грн. - штрафні санкції. Також, позивач просить суд стягнути з відповідача витрати зі сплати судового збору.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на:

- досягнення між сторонами згоди стосовно всіх істотних умов договору суборенди (нежитлового офісного приміщення) № 504/2018 від 01.04.2018р., при цьому, не підписання відповідачем такого договору;

- неналежне виконання відповідачем умов договору суборенди №504/2018 від 01.04.2018р. в частині здійснення всіх передбачених договором оплат.

В позовній заяві позивач просив суд розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 17.05.2019р. відкрито провадження у справі № 916/1334/19, в задоволені клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження відмовлено, справу прийнято до розгляду за правилами загального позовного провадження із призначенням підготовчого засідання на 13.06.2019 р.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.06.2019р. відкладено підготовче засідання у справі №916/1334/19 на 11.07.2019 р.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 11.07.2019р. строк підготовчого провадження у справі №916/1334/19 продовжено до 15.08.2019р., відкладено підготовче засідання у справі на 25.07.2019 р. о 14:30, попередньо визначено дату та час судового засідання для розгляду справи по суті на 01.08.2019р. о 11:00.

25.07.2019р. в судовому засіданні присутній представник позивача надав додаткові письмові пояснення по справі (вх.№ 14897/19).

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 25.07.2019р. закрито підготовче провадження у справі № 916/1334/19 із призначенням її до розгляду по суті у судовому засіданні на 01.08.2019 р.

В судовому засіданні 01.08.2019р. під час розгляду справи по суті оголошено протокольну перерву до "27" серпня 2019р. о 16год.00хв.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 01.08.2019р. повідомлено товариство з обмеженою відповідальністю "Планета Суднового Постачання" про оголошення у судовому засіданні по справі №916/1334/19 перерви до 27.08.2019 р. о 16:00, в порядку ст.120 ГПК України.

27.08.2019р. в судовому засіданні присутній представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд їх задовольнити.

Відповідач про час та місце судових засідань повідомлявся належним чином шляхом надсилання ухвал суду на його юридичну адресу, що зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у судові засідання не з'явився, про поважність причин відсутності не повідомив, відзив на позовну заяву не надав.

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи, зокрема, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Відповідно до п. 4, п. 5 ч. 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Водночас, ч. 10 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судові рішення відповідно до цієї статті вручаються шляхом надсилання (видачі) відповідній особі копії (тексту) повного або скороченого судового рішення, що містить інформацію про веб-адресу такого рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень.

Приймаючи до уваги, що судові відправлення було повернуто поштою із відміткою у довідках поштової установи "адресант відсутній", а також відсутність жодних повідомлень щодо причин неявки представника відповідача у судові засідання, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача за наявними в ній матеріалами відповідно до п. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України.

В судовому засіданні 27.08.2019 року судом було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.

03.01.2018р . між товариством з обмеженою відповідальністю "Фортех15" (орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Бізнес Центр Елемент" (орендар) було укладено договір оренди №01-01/2018 (нежитлового офісного приміщення), відповідно до п.1.1. якого, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування (оренду) об'єкт оренди - офісні приміщення адміністративної будівлі, розташованої за адресою: м.Одеса, проспект Академіка Глушка,29.

Згідно п.5.3 договору, орендар має право, зокрема, надавати послуги суборенди всього об'єкта оренди загалом або його частин на власний розсуд будь-якому суб'єкту господарювання за будь-якою ціною.

Відповідно до п.8.1 цей договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами та діє протягом 2 (двох) та 11 (одинадцяти) місяців, а саме до 03 грудня 2021 року, включно.

Позивач зазначає, що 01 квітня 2018р. між ТОВ "Бізнес Центр Елемент" та ТОВ "ПЛАНЕТА Суднового Постачання" було досягнуто усіх істотних умов щодо укладання договору суборенди (нежитлового офісного приміщення) 504/2018.

Договір викладений у наступній редакції:

"ДОГОВІР СУБОРЕНДИ № 504/2018

(нежитлового офісного приміщення)

м. Одеса „01" квітня 2018 р.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІЗНЕС ЦЕНТР "ЕЛЕМЕНТ", (код ЄДРПОУ 41690484), у подальшому - „Орендар", в особі директора Бібка Костянтина Вікторовича, який діє на підставі Статуту, з однієї сторони, та

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПЛАНЕТА Суднового Постачання" (ЄДРПОУ №4034175) у особі директора ПОДОБРЕЄВА Олексія Михайловича, що діє на підставі СТАТУТУ, що надалі іменується "Суборендар", з іншої сторони,

надалі при спільному згадуванні іменуються Сторони, а кожен окремо - Сторона, володіючи необхідним обсягом цивільної дієздатності, повністю усвідомлюючи значення своїх дій, та згідно з вільним волевиявленням, уклали цей Договір суборенди (нежитлового офісного приміщення) (надалі - Договір) про наступне:

I. ТЕРМІНИ, ЯКІ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ В ЦЬОМУ ДОГОВОРІ,

ТА ІСТОТНІ УМОВИ СУБОРЕНДИ

1.1. ОБ'ЄКТ СУБОРЕНДИ: Нежитлове нерухоме майно

Опис Об'єкту суборенди: нежитлове приміщення (офіс № 504).

Загальна площа Об'єкту суборенди: 55,4 м (п'ятдесят п'ять цілих чотири десятих) квадратних метрів.

Поштова адреса Об'єкту суборенди: Проспект Академіка Глушка, 29, м. Одеса, 65104.

Вартість Об'єкту суборенди, з урахуванням її індексації, станом на дату укладення цього Договору становить:

1.2. ОРЕНДА ПЛАТА:

Орендна плата - це плата за користування Суборендарем Об'єктом суборенди. Орендна плата сплачується Суборендарем, в порядку та на умовах, визначених цим Договором, щомісячно, виходячи з фактичного строку користування Об'єктом суборенди.

Розмір щомісячної орендної плати за користування Об'єктом оренди складає еквівалент 5.50 доларів США (п'ять доларів США п'ятдесят центів) за 1 кв. М., в тому числі ПДВ (далі - "базова орендна ставка").

Загальний розмір щомісячної орендної плати за користування Об'єктом суборенди складає еквівалент 305 доларів США (триста п'ять доларів США 00 центів), в тому числі ПДВ.

У разі користування Об'єктом суборенди понад строк, визначений умовами цього Договору, Суборендар сплачує плату за користування Об'єктом суборенди в подвійному розмірі.

Орендна плата сплачується Суборендарем в строк до 10 (десятого числа поточного (розрахункового) місяця у національній валюті України - гриві, за курсом, встановленим НБУ станом на перший робочий день поточного (розрахункового) місяця.

У випадку, якщо останній, передбачений для здійснення відповідного платежу, день приходиться на неробочий, то останнім днем здійснення орендної плати вважається перший, наступний за ним робочий день.

Достатньою, самостійною та належною правовою підставою для виконання Суборендарем обов'язку з оплати орендної плати є цей Договір суборенди.

Курсова різниця - різниця у вартості послуги суборенди, що виникає в зв'язку з поточною, зміною курсу гривні до долару США.

Курсова різниця не є санкцією за порушення зобов'язання.

У випадку прострочення Суборендарем виконання обов'язку з оплати орендної плати орендна плата сплачується у наступному порядку:

1. Оплата орендної плати без урахування курсової різниці.

У випадку оплати Суборендарем орендної плати з простроченням, зокрема у період поточного (розрахункового) місяця, орендна плата сплачується в гривневому еквіваленті за курсом гривні до долару США, встановленому Національним Банком України (далі - НБУ) на перший робочий день поточного (розрахункового) місяця.

2. Оплата орендної плати з урахуванням курсової різниці.

У випадку оплати Суборендарем орендної плати з простроченням, зокрема у період, який розраховується з дня, слідуючого за поточним (розрахунковим) місяцем, орендна плата сплачується у гривневому еквіваленті за курсом гривні до долару США, встановленому НБУ станом на перший робочий день місяця, в якому здійснюється оплата, - за умови, що курс гривні до долару США, встановлений НБУ, з дати виникнення зобов'язання Суборендаря по оплаті орендної плати до дати фактичного виконання зазначеного обов'язку збільшився.

У разі зменшення у зазначений період офіційного курсу гривні до долару США, оплата орендної плати здійснюється Суборендарем за курсом гривні до долару США, встановленим НБУ станом на перший робочий день розрахункового місяця, тобто місяця, в якому виникло зобов'язання з оплати орендної плати.

Розмір курсової різниці визначається Орендарем та зазначається в рахунках, які ним виставляються на оплату Суборендарем компенсаційних витрат за попередній місяць.

У випадку, якщо прострочення сплати орендної плати становило більш ніж два місяця Орендар має право розрахувати розмір орендної плати до сплати Суборендарем, з урахуванням курсової різниці за найбільш високим офіційним курсом гривні до долару США, встановленим НБУ, який мав місце в період часу прострочення виконання Суборендарем обов'язку з оплати орендної плати.

1.3. КОМПЛЕКСНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ОБ'ЄКТУ СУБОРЕНДИ:

Комплексне обслуговування Об'єкту суборенди полягає в утриманні Орендарем всієї будівлі, в якій розташований Об'єкт суборенди, в належному стані.

Розмір вартості послуг з комплексного обслуговування Об'єкту суборенди розраховується виходячи із витрат Орендаря на комплексне обслуговування всієї будівлі, а оплачуються Суборендарем в розмірі, який розраховується відповідно до площі приміщення, яке передано в суборенду.

Розмір вартості послуг з комплексного обслуговування будівлі складає еквівалент 1 (один) долар США за 1 (один) метр квадратний, в тому числі ПДВ.

Загальний розмір вартості послуг з комплексного обслуговування Об'єкту суборенди визначено умовами п. 1.2 цього Договору.

1.4. КОМПЕНСАЦІЙНІ ВИТРАТИ:

Компенсаційні витрати (зворотно-експлуатаційні витрати) - це витрати Орендаря за комунальній послуги: спожиту Суборендарем електроенергію, водопостачання, водовідведення в межах площі об'єкту суборенди.

Розмір компенсаційних витрат визначається Орендарем щомісячно за попередній місяць, згідно з даними показників приладів обліку (лічильників) та зазначаються Орендарем в рахунках, які він складає та надає до оплати Суборендарю в перший робочий день місяця, слідуючого за розрахунковим.

Підставою для сплати компенсаційних витрат є виставлений Орендарем рахунок.

Строк оплати компенсаційних витрат складає три робочих дня, які розраховуються з дати отримання Суборендарем рахунку, складеного Орендарем, про сплату компенсаційних витрат, проте в будь-кому разі не пізніше 10 (десятого) числа місяця, наступного за розрахунковим.

1.5. ПЕРЕДАЧА ОБ'ЄКТУ СУБОРЕНДИ:

Передача Об'єкта суборенди від Орендаря до Суборендаря здійснюється уповноваженими представниками Сторін в строк до "01" квітня 2018 року включно.

Повернення Об'єкта суборенди від Суборендаря до Орендаря здійснюється уповноваженими представниками Сторін не пізніше "31" грудня 2018 року включно.

Дострокове повернення Об'єкта суборенди від Суборендаря до Орендаря здійснюється уповноваженими представниками Сторін у випадках встановлених цим Договором, у дату виникнення зобов'язання Суборендаря повернути Об'єкт суборенди Орендарю, а у випадку автоматичного розірвання Договору в дату виникнення підстави для цього розірвання цього Договору.

1.6. СТРОК СУБОРЕНДИ:

Строком суборенди вважається період часу з дати передачі Об'єкта суборенди Суборендарю до дати повернення Суборендарем Об'єкта суборенди Орендарю.

Датою передачі Об'єкта суборенди вважається дата складання та підписання Акту прийому-передачу Об'єкту суборенди.

1.7.СТРОК ДОГОВОРУ СУБОРЕНДИ:

Цей Договір оренди укладено терміном до 31.12.2018 року включно.

II. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

2.1. Предметом Договору суборенди є нерухоме майно визначено умовами п. 1.1 Розділу I цього Договору.

2.2 . Орендатор запевняє, що має належні права на передачу в суборенду нерухомого майна, визначеного умовами п. 1.1 Розділу цього Договору.

2.3. Суборендатор має використовувати Об'єкт суборенди тільки в якості офісних площ. Категорично забороняється використовувати приміщення для проживання, нічлігу.

2.4. Суборендар має право застрахувати Об'єкт суборенди за власний рахунок на суму, не меншу ніж його вартість, від таких страхових випадків, як: загибель або пошкодження Об'єкта суборенди внаслідок вогневих ризиків (пожежі, вибуху, удару блискавки): загибель або пошкодження рідиною з водопровідних, каналізаційних і опалювальних систем або в результаті помилкового вмикання автоматичних систем пожежегасіння; навмисного або ненавмисного знищення або пошкодження Об'єкта суборенди третіми особами, та надати копію Страхового полісу Орендатору.

2.5. У випадку незабезпечення страхування Об'єкта суборенди за свої винні дії, якими спричинено збитки Орендарю та іншим особам, які знаходились на Об'єкті суборенди на законних підставах, за умови, що такі збитки спричинені з вини Суборендаря.

III. Порядок передачі об'єкта суборенди в суборенду та послуг з суборенди

3.1. Прийом-передача Об'єкта суборенди оформляється Актом прийому-передачу Об'єкта суборенди (додаток №1 до цього Договору), в якому зазначається його технічний стан, встановлене в ньому обладнання, можливість нормального функціонування систем, комунікацій та інші відомості.

Акт підписується уповноваженими представниками Сторін та скріплюється їхніми печатками (за наявності) та є невід'ємною частиною цього Договору.

Сторони погодили, що Суборендар матиме доступ до Об'єкта суборенди починаючи з дати підписання уповноваженими представниками Сторін Акту прийому-передачі Об'єкта суборенди.

3.2. Право користування Об 'єктом суборенди виникає в Суборендаря з моменту підписання Сторонами Акту прийому-передачі Об'єкта суборенди. Нарахування плати за Об'єкт суборенди, інших платежів, передбачених цим Договором, та обов'язки Суборендаря щодо їх сплати виникають з моменту передачі Об'єкта суборенди за Актом прийому-передачі Об'єкта суборенди.

3.3. Приймання наданих Орендарем послуг з оренди здійснюється Суборендарем на підставі Акту прийому-передачі наданих послуг суборенди, який складається Орендарем та підписується Сторонами цього Договору не пізніше 3 (трьох) днів з моменту отримання такого Акту Суборендарем.

3.4. Акт прийому-передачі наданих послуг суборенди оформлюється Орендарем в двох екземплярах.

3.5. Акт прийому-передачі наданих послуг суборенди має бути переданий (вручений під підпис/відправлений поштою) Орендарем суборендарю не пізніше останнього робочого дня місяця в якому було надано послуги суборенди.

3.6. Суборендар зобов'язаний повернути Орендарю підписаний Акт прийому-передачі наданих послуг суборенди в день його підписання Суборендарем.

3.7. Суборендар зобов'язаний повернути Орендарю підписаний Акт прийому-передачі наданих послуг суборенди в день його підписання Суборендарем.

IV. Порядок розрахунків

4.1. Базова орендна ставка за Об'єкт може бути переглянута та змінена Орендарем один раз на календарний рік.

4.1.1. Орендар зобов'язаний повідомити Суборендаря про зміну базової орендної ставки за 30 (тридцять) календарних днів до дати впровадження зміненої базової орендної ставки.

4.1.2. Сторони цього Договору домовились, що повідомлення Суборендаря про зміну Орендарем базової орендної ставки за цим Договором та розміру послуг з комплексного обслуговування будівлі здійснюється шляхом направлення на електронну адресу Суборендаря, зазначену в Розділі XIII цього Договору, відповідного повідомлення.

4.1.3. Сторони цього Договору домовились, що у разі реалізації Орендарем права, визначеного умовами п 4.1. цього Договору, новий розмір базової орендної ставки та/або розміру послуг з комплексного обслуговування будівлі вважається запровадженим починаючи з 31 календарного дня, розрахованого з дати відправлення Орендарем повідомлення про зміну орендної ставки та/або розміру послуг з комплексного обслуговування будівлі.

Датою відправлення повідомлення про зміну орендної ставки та/або розміру послуг з комплексного обслуговування будівлі Сторони вважають дату, у яку Орендарем здійснено відповідне відправлення на електронну адресу Суборендаря, зазначену в Розділі XIII цього Договору.

4.1.4. Сторони цього Договору домовились, що зміна розміру базової орендної ставки та/або розміру послуг з комплексного обслуговування будівлі, за ініціативою Орендаря, здійснюється виключно в порядку, визначеному умовами п. 4.1 цього Договору, і не потребує укладання між Сторонами Додаткової угоди до цього Договору.

4.1.5. Сторони цього договору домовилися, що у разі незгоди Орендаря із зміненим розміром базової орендної ставки та/або розміром послуг з комплексного обслуговування будівлі, Суборендар зобов'язаний повідомити Орендаря про свою незгоду продовжувати користатись Об'єктом оренди за зміненим розміром базової орендної ставки та/або розміру послуг з комплексного обслуговування будівлі шляхом зворотного відправлення на електронну адресу Орендаря, визначену Розділом XIII цього Договору, відповідного повідомлення. В такому разі цей Договір буде вважатися дострокове розірваним починаючи з 31 календарного дня, розрахованого з дати відправлення Орендарем в порядку, визначеному умовами пп.. 4.1.3. п. 4.1. цього Договору, повідомлення про зміну розміру базової орендної ставки та/або розміру послуг з комплексного обслуговування будівлі.

4.2. Всі розрахунки з оплати орендної плати проводяться Суборендарем шляхом щомісячних перерахувань на поточний рахунок Орендаря, вказаний в Розділі XIII цього Договору, в порядку визначеному умовами п. 1.2. Розділу I цього Договору.

4.3. Понад орендну плату Суборендар сплачує Орендарю послуги з комплексного обслуговування будівлі та компенсаційні витрати.

4.4. Сплата послуг з комплексного обслуговування будівлі та компенсаційних витрат здійснюється Суборендарем в порядку визначеному умовами п. п. 1.3. та 1.4. Розділу I цього Договору.

4.5. У випадку збільшення витрат Орендаря на послуги з комплексного обслуговування будівлі, внаслідок зміни економічної ситуації в країні, податкових змін та/або збільшення розміру вартості послуг з комплексного обслуговування будівлі за Договором оренди, на підставі якого Орендар володіє та користується Об'єктом суборенди, Орендар має право змінити розмір вартості послуг з комплексного обслуговування будівлі. Орендар зобов'язаний повідомити Суборендаря про зміну розміру вартості послуг з комплексного обслуговування будівлі в порядку, визначеному умовами п. 4.1. цього Договору.

4.6. Суборендар зобов'язується сплатити Орендарю послуги з комплексного обслуговування будівлі та компенсаційні витрати в порядку, визначеному \умовами п. п. 1.3. та 1.4. Розділу I цього Договору до фактичного повернення Об'єкта суборенди.

4.7. Всі розрахунки проводяться національній валюті України - гривні. В тому випадку, якщо останній, передбачений для здійснення відповідного платежу, день приходиться на неробочий, святковий, то останній день розрахунку переноситься на перший, наступний за ним робочий день.

4.8. В разі прострочення сплати орендної плати, Суборендар несе відповідальність згідно з цим Договором і чинним законодавством.

4.9. Здійснення Суборендарем всіх і будь-якого з належних до оплати платежів на рахунок інший, ніж рахунок орендаря, вказаний в розділі XIII цього договору, не вважатиметься належним виконанням Суборендарем своїх платіжних зобов'язань за Договором, а вказані грошові кошти носитимуть статус помилково перерахованих.

4.10. В разі пролонгації Договору розмір орендної плати може бути змінений у бік збільшення.

4.11. Кожна із Сторін самостійно обчислює, нараховує і сплачує податкові та інші платежі, пов'язані з дією даного Договору.

V. Порядок і умови використання Об'єкта суборенди

5.1. Орендар встановлює, а Суборендар погоджується використовувати Об'єкт суборенди належним чином та виключно в якості офісних площ. Суборендар не буде використовувати Об'єкт суборенди або дозволяти його використання для будь-яких цілей або у будь-який спосіб, що заборонений законодавством. Суборендар зобов'язується вести справи і здійснювати контроль над користувачами і відвідувачами таким чином, щоб не створювати незручності, перешкоди іншим особам, які знаходяться в Будівлі, так само як і Орендареві в управлінні Будівлею.

5.1.1. Час роботи Офісного центру для співробітників Суборендаря, з якими Суборендар має договірні відносини, а також для клієнтів, гостей, відвідувачів Суборендаря встановлюється виключно з 7:00 до 24:00.

5.1.2. Вхід співробітників Суборендаря на територію Офісного центру здійснюється на підставі перепусток встановленого зразка з відповідною категорією доступу. Перепустки видаються орендарем згідно списків співробітників, наданих Суборендарем та засвідчених його печаткою та підписом.

5.1.3. Суборендар, у разі необхідності, оновлює списки своїх співробітників не частіше одного разу на квартал. Оновлені списки співробітників мають бути подані Адміністрації Будівлі не пізніше третього місяця кварталу.

5.1.4. Вхід гостей (відвідувачів, клієнтів) Суборендаря на територію Офісного центру здійснюється за гостьовими перепустками, що видаються на підставі заявок Суборендаря.

Заявка Суборендаря на гостьові перепустки здійснюється в усному порядку (телефоном) на вхідну групу Офісного центру.

5.1.5. При використанні електроприладів Суборендар/користувачі зобов'язані дотримуватись правил техніки безпеки. В Об'єкті суборенди Суборендар самостійно та власний рахунок здійснює заміну електролампочок, розеток, що вийшли з ладу, подовжувачів. Використання додаткових обігрівальних приладів забороняється. Збільшення електропотужності (підключення додаткового електроустаткування), заміна існуючих схем, електромереж, телефонних/комп'ютерних мереж, тощо погоджується з Адміністрацією Будівлі.

5.1.6. Після закінчення робочого дня Суборендар зобов'язаний вимкнути освітлення та знеструмити всі електричні прилади розташовані в Об'єкті суборенди.

5.1.7. Співробітникам Суборендаря (гостям, відвідувачам, клієнтам та іншим особам) забороняється:

· розкривати люки ревізії водопостачання та відводу води;

· перебувати на території технічних приміщень Офісного центру, в електрощитових

та інших інженерно-технічних приміщеннях;

· використовувати санітарні прилади туалетних кімнат для миття посуду, зливу залишків чаю (кави), тощо, а також засмічувати їх сторонніми предметами;

· створювати перепони чи загородження, в тому числі, тимчасового характеру.

5.1.8. Суборендар не має права тримати в орендованих приміщеннях будь-які види тварин.

5.1.9. Співробітниками Суборендаря (гостям, відвідувачам, клієнтам та іншим особам) забороняється приносити та зберігати на території Офісного центру пальні та вибухонебезпечні суміші (матеріали, рідини, тощо), хімічні речовини, у тому числі газове обладнання та установки, за виключенням рідин та розчинів, що необхідні для прибирання та чистки, в кількості, необхідній для нормального функціонування приміщення.

5.1.10. Суборендарю заборонено:

· допускати перевантаження на підлоги біль ніж 300кг/м 2

· використовувати приміщення в незаконних цілях, для проживання, нічлігу;

· проводити маркетингову, промоушенгову, торгову діяльність, суспільне опитування всередині Будівлі

· встановлювати будь-які автомати для продаж.

5.2. На момент передачі Суборендарю, Об'єкт суборенди відповідає всім санітарним та технічним вимогам та придатний для його використання за призначенням.

Згідно чинному законодавству, Суборендар зобов'язаний самостійно та за власний рахунок:

отримати дозвіл на оренду від органів пожежного нагляду (у випадках, встановлених законодавством);

у випадках здійснення Суборендарем на Об'єкті суборенди окремих видів діяльності, що потребують спеціальних дозволів - отримати такі дозволи на проведення певних видів робіт від органів державного нагляду за охороною праці.

5.3. Відповідальним за дотримання на Об'єкті суборенди норм пожежної та техногенної безпеки є Суборендар.

Протягом одного тижня з моменту підписання сторонами Акту прийому-передачі Об'єкту суборенди у користування, Суборендар зобов'язаний надати Орендарю копію наказу про призначення відповідальних осіб за дотримання норм протипожежної безпеки та охорони праці.

5.4. Суборендар попереджений про заборону паління на Об'єкту суборенди, на його сходах, сходових клітинах, коридорах, крім спеціально відведених для паління місць. Відповідальність, встановлена цим Договором, за недодержання цих правил працівниками/гостями/клієнтами Суборендаря визначена умовами п. 8.3. цього Договору.

5.5. Суборендар зобов'язаний підтримувати Об'єкт суборенди у стані, у якому його було отримано від Орендаря, враховуючи нормальний знос Об'єкта суборенди.

5.6. Несанкціонований доступ Орендаря до Об'єкта суборенди, протягом усього строку суборенди не допускається.

Доступ Орендаря до Об'єкта суборенди здійснюється за попереднім узгодженням з Суборендарем і відбувається в присутності представників Суборендаря. У разі потреби термінового доступу до Об'єкта суборенди, Суборендар повинен бути проінформований про необхідність такого доступу і прибути протягом двох годин з моменту одержання такого повідомлення. При цьому Орендар зобов'язаний дочекатися прибуття представника Суборендаря крім випадків передбачених п. 4.7. Договору

5.7. У випадку, коли очікування прибуття представника Суборендаря спричинить або, на думку Орендаря, може спричинити значне ушкодження або загибель Об'єкта суборенди (наприклад, у випадку аварії/з метою попередження (запобігання) настання аварії, пожежі або інших форс-мажорних обставин), Орендар має право увійти до Об'єкта суборенди у відсутності Суборендаря. Такий доступ (вхід) до Об'єкта суборенди здійснюється зі складанням Орендарем відповідного акту, в якому вказуються причини (підстави), час і перелік осіб, які здійснили доступ (вхід), та надання другого примірника цього акту Суборендареві протягом доби з моменту доступу (входу). Після прибуття представника Суборендаря Орендар здає йому Об'єкт суборенди.

Орендар не несе відповідальності за будь-які ушкодження (збитки), що виникли в результаті такого доступу (входу) до Об'єкта оренди.

VI. Права та обов'язки Сторін

6.1. Орендар має право:

6.1.1. Контролювати технічний і санітарний стан Об'єкта суборенди, для чого за попереднім погодженням з Суборендарем та у супроводі його представників заходить до Об'єкту суборенди;

6.1.2. Вимагати виконання Суборендарем „Правила внутрішнього розпорядку Офісного центру";

6.1.3. Вимагати дострокового розірвання цього Договору у випадках та в порядку, прямо передбачених цим Договором та чинним законодавством України;

6.1.4. Проводити роботи з реконструкції Будівлі, що може спричинити тимчасові незручності Суборендарю та його відвідувачам, при цьому Суборендар визнає та підтверджує, що такі незручності не можуть бути підставою для визнання послуг, що надаються Орендарем Суборендарю за цим Договором, як неналежними. У випадку неможливості подальшого користування Об'єктом суборенди, спричиненою реконструкцією Будівлі, Суборендар має право розірвати цей Договір в односторонньому порядку, попередивши про це Орендаря за один місяць до запланованої дати розірвання;

6.1.5. Вимагати від Суборендаря своєчасного внесення ним оплати відповідно до умов Договору;

6.1.6. Надсилати письмове попередження Суборендарю про наявність заборгованості по сплаті орендних платежів, зворотно-експлуатаційних витрат та послуг з комплексного обслуговування будівлі, із зазначенням суми заборгованості, періоду заборгованості та граничного терміну (строку) її погашення (сплати) у строк за 3 (три) робочих дні до дати запланованого відключення орендованого приміщення від комунікацій;

6.1.7. Самостійно проводити відключення орендованого приміщення Суборендарем від комунікаційних мереж (електро-, водо-постачання та каналізації) у випадку наявності заборгованості по сплаті орендних платежів та/або зворотно-експлуатаційних (компенсаційних) витррат більш ніж за 10 (десять) календарних днів;

6.1.8. Вимагати від Суборендаря сплати штрафу у порядку та на умовах, що зазначені в цьому Договорі.

6.2. Орендар зобов'язаний:

6.2.1. Передати Суборендарю Об'єкт суборенди в термін та у порядку, передбаченому Розділом III цього Договору;

6.2.2. Власними або залученими силами підтримувати будівлю в стані, відповідному до правил пожежної безпеки, санітарних норм, правил охорони праці, що діють на території України у відношенні до аналогічного роду і призначення будинків та приміщень;

6.2.3. Власними або залученими силами забезпечувати та підтримувати належний рівень функціонування всіх структурних елементів та централізованих інжерених мереж будівлі (водопостачання, каналізації, електропостачання, системи опалення). Необхідність проведення ремонтних робіт )в тому числі капітальний ремонт) вищезазначених елементів, комунікацій, мереж, тощо визначається на власний розсуд Орендаря;

6.2.4. Не розголошувати персональні дані Суборендарів та їх співробітників, які стали йому відому у зв'язку з виконанням службових обов'язків.

6.3. Суборендар має право:

6.3.1. Самостійно здійснювати господарську діяльність на Об'єкті суборенди в межах, встановлених чинним законодавством України та цим Договором;

6.3.2. Здійснювати (проводити) за власний рахунок Поліпшення Об'єкта суборенди після отримання письмового погодження Орендаря, що оформлюється шляхом укладення Сторонами відповідної угоди до цього Договору, в якій зазначається перелік, вартість, інженерні особливості, тощо таких Поліпшень;

6.3.3. Користуватись системами (мережами) комунікацій, що знаходяться на Об'єкті суборенди;

6.3.4. Самостійно укладати договори про постачання послуг телефонного та інформаційного зв'язку протягом строку дії цього Договору;

6.3.5. За письмовим погодженням Орендаря встановлювати охоронно-сигналізаційне обладнання для охорони та збереження власного майна, що знаходиться у Об'єкті суборенди;

6.3.6. Застрахувати свою власність, розташовану на Об'єкті суборенди (включаючи меблі, обладнання, устаткування та інше майно), про що повідомляє Орендаря;

6.3.7. Надавати своїм клієнтам та пов'язаним особам послуги із реєстрації місця знаходження за адресою Об'єкта суборенди, виключно за попереднім погодженням із Орендарем.

6.4. Суборендар зобов'язаний:

6.4.1. Прийняти у Орендаря Об'єкт суборенди в термін, зазначений у п. 1.5. Розділу I цього Договору;

6.4.2. Використовувати Об'єкт суборенди відповідно з Розділом V цього Договору;

6.4.3. Забезпечити виконання своїми працівниками та їх відвідувачами "Правил внутрішнього розпорядку офісного центру " (Розділ V цього Договору);

6.4.4. Нести повну матеріальну відповідальність за збереження обладнання, інвентарю та комунікацій (в тому числі систем постачання енергії, гарячої води, водопостачання та водовідведення, електропостачання та ін.), що встановлені на Об'єкті суборенди;

6.4.5. Утримувати та експлуатувати Об'єкт суборенди та розміщене в ньому устаткування та обладнання відповідно до встановлених технічних правил, правил санітарної і протипожежної безпеки, що діють на території України у відношенні аналогічного роду і призначення будинків і приміщень;

6.4.6. З метою узгодження поточного ремонту Об'єкту суборенди завчасно подати Орендарю письмову заяву про погодження такого ремонту. У заяві викладається обґрунтування необхідності здійснення таких робіт та їх передбачуваний перелік;

6.4.7. Самостійно та за власний рахунок здійснювати експлуатацію, поточний ремонт та заміну внутрішнього сантехнічного та електрообладнання, що знаходиться на Об'єкті суборенди;

6.4.8. Виконувати правила пожежної та техногенної безпеки та нести відповідальність за їх порушення. Забезпечувати додержання протипожежних вимог стандартів, норм, правил, а також виконання вимог приписів і постанов органів державного пожежного нагляду, органів державного нагляду у сфері удільного захисту та техногенної безпеки та інших структурних підрозділів Держтехногенбезпеки України. Не допускати використання засобів протипожежного захисту і зв'язку, пожежної техніки, обладнання та інвентарю не за призначенням. Проводити службове розслідування випадків пожеж, документи розслідування подавати Орендарю;

6.4.9. Нести повну матеріальну відповідальність за збитки, заподіяні Об'єкту суборенди та/або Будівлі з власної вини чи необережності або з вини чи необережності своїх відвідувачів, або осіб, залучених для виконання поточних робіт (ремонту) підрядних організацій;

6.4.10. Своєчасно і в повному обсязі сплачувати Орендарю плату за Об'єкт суборенди та здійснювати інші платежі, передбачені цим Договором;

6.4.11. За власний рахунок здійснювати поточний ремонт Об'єкту оренди для підтримання його у первинному стані. Вартість поточного ремонту Орендарем не відшкодовується;

6.4.12. У разі припинення дії цього Договору (або його дострокового розірвання) в день закінчення строку суборенди за Актом прийому-передачі Об'єкта суборенди повернути Об'єкт суборенди Орендарю у стані, відповідно до п. 7.1. цього Договору.

VII. Порядок повернення Орендарю Об'єкта суборенди

7.1. Повернення Об'єкта суборенди після закінчення строку суборенди або у зв'язку з припиненням або достроковим припиненням (розірвання) цього Договору оформлюється Актом прийому-передачу Об'єкту суборенди, що складається та підписується представниками Сторін, в день закінчення строку суборенди або в день припинення або дострокового припинення цього Договору, за умови виконання Суборендарем умов цього пункту щодо стану Об'єкта суборенди.

7.1.1. Об'єкт суборенди повинен бути повернений Орендарю у первинному стані. При цьому Сторони погоджуються та виходять з того, що документом, що підтверджує первинний стан Об'єкта суборенди, є відповідний Акт прийому-передачу Об'єкта суборенди.

7.1.2. Сторони зобов'язані за місяць до закінчення строку дії цього Договору, при відсутності згоди Сторін про продовження цього Договору, а при достроковому його розірванні - за один день до дати дострокового розірвання, створити спільну комісію для огляду Об'єкта суборенди з метою його подальшого прийняття Орендарем. За наслідками огляду Об'єкта суборенди Сторони складають та підписують Акт огляду Об'єкта суборенди, в якому зазначають стан Об'єкта суборенди, встановлене в ньому обладнання та враховують здійснені Суборендарем поліпшення Об'єкта суборенди (якщо такі мали місце), виявлені несправності та недоліки Об'єкта суборенди.

7.1.3. У разі, якщо за результатами огляду та складання Акту огляду Об'єкта суборенди виявиться, що Об'єкт суборенди не відповідає первинному стану, Орендар має право вимагати від Суборендаря, а Суборендар зобов'язується привести за власний рахунок Об'єкт суборенди до первинного стану або компенсувати вартість ремонтних робіт (та ринковими цінами, що визначаються угодою Сторін або незалежним оцінювачем), необхідних для приведення Об'єкту суборенди до первинного стану.

7.1.4. Під "первинним станом" Сторони розміщують стан Об'єкта суборенди в якому він передавався Суборендарю в суборенду та який зафіксовано Актом прийму-передачі Об'єкта суборенди в суборенду.

7.2. Об'єкт суборенди вважається фактично переданим (повернутим) Орендарю в день підписання Акту прийому-передачі Об'єкту суборенди. В будь-якому випадку, дата складеного та підписаного Сторонами Акту прийому-передачі Об'єкту суборенди вважається останнім днем суборенди.

7.3. В разі прострочення підписання Акту прийому-передачу Об'єкту суборенди з вини Суборендаря, нарахування плати за Об'єкт суборенди та інших платежів, передбачених Договором, здійснюється до моменту підписання такого Акту в порядку та на умовах визначених цим Договором

7.4. Суборендар при здачі об'єкта суборенди орендарю не має права проводити демонтаж конструкцій (сходи, перегородки, другий ярус, пандуси, сцени, додаткове електрообладнання тощо, які суборендарем були капітальна побудовані в об'єкті суборенди за особисті кошти, і які не входили в класичний ремонт об'єкта суборенди.

VIII. Відповідальність Сторін

8.1. За невиконання чи неналежне виконання зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України, з рахування особливостей, встановлених цим Договором.

8.2. У випадку невиконання та/або неналежного виконання Суборендарем обов'язку по оплаті орендних платежів, здійсненню виплат компенсаційних витрат та послуг з комплексного обслуговування Об'єкту суборенди, більш ніж на 60 (шістдесят) календарних днів, цей Договір вважається достроково розірваним починаючи за 61 (шістдесят першого) календарного дня, який рахується з дати невиконання та/або неналежного Суборендарем обов'язку по сплаті відповідного платежу. В такому випадку не вимагається підписання Сторонами цього Договору будь-яких додаткових угод або здійснення листування за цим Договором.

8.3. У випадку порушення Суборендарем зобов'язань визначних умовами 6.4. цього Договору, Суборендар сплачує на користь Орендаря штраф у розмірі 50% від загального розміру щомісячної орендної плати, визначеної умовами п. 1.2. Розділу I цього Договору. У випадку несплати Суборендарем штрафу в повному обсязі протягом 3 робочих днів з моменту пред'явлення Орендарем вимоги про сплату штрафу, цей Договір може бути достроково розірваний на вимогу Орендаря шляхом направлення на електрону адресу Суборендаря повідомлення про дострокове розірвання цього Договору.

Сторони домовились, що у випадку реалізації Орендарем права на дострокове розірвання цього Договору за порушення працівниками/гостями/клієнтами Суборендаря умов п. 6.4. Договору, цей Договір буде вважатися достроково розірваним на 10 календарний день розрахований з дати направлення Орендарю електронного повідомлення про дострокове розірвання цього Договору.

IX. Умови дострокового розірвання та припинення Договору

9.1. Договір вважається достроково розірваним з ініціативи Орендаря у випадку:

9.1.1. Використання Об'єкта суборенди не за призначенням, в цьому разі Договір вважається достроково розірваним з ініціативи Орендаря в день виявлення нецільового використання Об'єкту суборенди. Факт використання Суборендарем Об'єкту суборенди не за призначенням фіксується Актом про використання Об'єкту суборенди не за призначенням, який складається представником Орендаря;

9.1.2. Істотного погіршення стану Об'єкта суборенди з вини Суборендаря. В цьому разі Договір вважається розірваним в день складення Акту обстеження Об'єкту суборенди та виявлення погіршення його стану;

9.1.3. Відповідно до п.8.2. та 8.3. цього Договору;

9.1.4. В інших випадках, прямо передбачених чинним законодавством України та цим Договором.

9.2. Договір може бути достроково розірваний на вимогу Суборендаря:

9.2.1. Якщо Об'єкт суборенди в силу обставин, за які Суборендар не відповідає, виявиться в стані, непридатному для використання за призначенням;

9.2.2. В інших випадках, прямо передбачених чинним законодавством України та цим Договором.

9.3. Дія Договору припиняється внаслідок:

9.3.1. Закінчення строку його дії;

9.3.2. Загибелі Об'єкту оренди;

9.3.3. Ліквідації суб'єкта господарювання - Орендаря;

9.3.4. Зміни власника Об'єкта оренди шляхом продажу, міни чи дарування Об'єкта оренди;

9.3.5. За погодженням Сторін;

9.3.6. Дострокового розірвання цього Договору у випадках, передбачених чинним законодавством та умовами цього Договору.

9.4. Після закінчення строку дії цього Договору Суборендар, який належно виконує свої обов'язки за цим Договором, має переважне право на укладання Договору на новий термін. Умови Договору суборенди на новий термін встановлюються за домовленістю Сторін.

X. Вирішення спорів

10.1. Всі розбіжності або суперечності та спори, що можуть виникнути під час виконання цього Договору або у зв'язку з ним, будуть по можливості вирішуватися шляхом переговорів між Сторонами.

10.2. Всі спірні питання, розбіжності та протиріччя, що можуть виникнути між Сторонами відносно цього Договору або у зв'язку з ним, а також його порушенням та які не можуть бути вирішені Сторонами шляхом переговорів, підлягають рішенню у встановленому законодавством України порядку у господарському суді згідно з чинним законодавством України.

XI. Форс-мажорні обставини

11.1. Жодна із Сторін не несе відповідальності за повне або часткове невиконання своїх зобов'язань по Договору, якщо таке невиконання є наслідком обставин непереборної сили - обставин, які не можуть бути передбачені при укладанні Договору і проти виникнення яких вони не можуть прийняти відповідні заходи.

11.2. Сторони домовились, що до таких обставин будуть відноситись:

стихійні лиха (бурі, циклони, повені, землетруси, пожежі і т. ін.);

війна і воєнні дії, введення надзвичайного стану, заколот, блокада, безчинства, безпорядки та інші протиправні дії;

зруйнування Будинку внаслідок дії вибухових пристроїв, що знаходились у землі;

введення органами держаної влади обмежень на здійснення певних видів діяльності;

прийняття нових законодавчі актів державними органами, що можуть суттєво вплинути на виконання Сторонами своїх зобов'язань;

інші обставини непереборної сили, що знаходяться поза межами контролю Сторін.

11.3. У випадку неможливості виконання зобов'язання внаслідок обставин непереборної сили, строк його виконання відповідно переноситься на період існування таких обставин і їхніх наслідків.

XII. Особливі умови

12.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін і скріплення печатками Сторін (за її наявності).

12.2. Договір укладено при повному розумінні Сторонами його предмету та умов. Підписанням цього Договору Сторони засвідчують досягнення згоди з усіх істотних умов цього Договору встановлених чинним законодавством України.

12.3. Договір укладено українською мовою у двох автентичних оригінальних примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному примірнику для кожної із Сторін.

12.4. У випадку зміни місцезнаходження, банківських реквізитів, статусу платника податків, змін в установчих та реєстраційних документах або контактних номерів телефонів, електронної пошти, Сторони повинні повідомляти одна одну протягом трьох днів з дати таких змін.

12.5. Будь-яка умова Договору може бути змінена лише за взаємною згодою Сторін.

12.6. Зміни та доповнення до цього Договору дійсні тільки у тому випадку, коли вони складені у письмовій формі та підписані Сторонами, за виключенням змін до цього Договору, які стосуються зміни розміру базової орендної ставки та/або розміру послуг з комплексного обслуговування будівлі, порядок внесення яких визначено умовами п. 4.1. цього Договору.

XIII. Реквізити Сторін

ОРЕНДАРСУБОРЕНДАР ТОВ "БІЗНЕС ЦЕНТР "ЕЛЕМЕНТ"ТОВ "ПЛАНЕТА СУДНОВОГО ПОСТАЧАННЯ" ЄДРПОУ 41690484ЄДРПОУ № 40341755 проспект Академіка Глушка, 29, м. Одеса, 65104 Адреса: м. Одеса Польський узвіз буд.. № 1 тел./факс 048 7377119р/р № Email: sktbelement@gmail.com п/р № НОМЕР_1 в Южному ГРУ ПАТ КБ „ПриватБанк" м. Одеса МФО 328704 ІПН 416904815512Т.м. 096 110-69-77 Директор Директор К.В. Бібік Подобреєв О.М. "

Судом встановлено, та не заперечено позивачем, що вищезазначений договір суборенди №504/2018 не підписаний уповноваженим представником ТОВ "ПЛАНЕТА Суднового Постачання".

Позивач, в свою чергу, стверджує, що між ТОВ "Бізнес Центр Елемент" та ТОВ "ПЛАНЕТА Суднового Постачання" було досягнуто усіх істотних умов щодо укладання договору суборенди (нежитлового офісного приміщення) 504/2018, на підставі чого просить суд визнати вищевказаний договір укладеним.

Також, позивач зазначає, що 01.04.2018р. між ТОВ "Бізнес Центр "Елемент" та ТОВ "Планета Суднового постачання" підписано акт прийому - передачі об'єкту суборенди за договором № 504/2018 від 01.04.2018р., з якого вбачається, що з 01.04.2018р. орендар - ТОВ "Бізнес Центр "Елемент" передав в суборенду суборендарю - ТОВ "Планета Суднового постачання" у тимчасове платне користування нежиле приміщення, яке розташоване за адресою: Проспект Академіка Глушка, 29, м. Одеса, 65104, на п'ятому поверху, шестиповерхового будівлі, загальною площею 55,4 м. (офіс №504), яке призначене для використання суборендарем своєї господарської діяльності.

На виконання вимог договору суборенди № 504/2018 від 01.04.2018р., між сторонами підписано акти наданих послуг № 88 від 30.04.2018р. та № 196 від 31.05.2018р., відповідно до яких позивач в квітні, травні 2018р. надав відповідачу наступні послуги з оренди приміщень, комплексного обслуговування БЦ та відшкодування витрат за споживання електроенергії - на загальну суму 20 809,52грн.

Також, позивачем було виставлено відповідачу відповідні рахунки.

Актом звірки взаємних розрахунків за період з січня 2018р. по травень 2018р., сторони узгодили, що станом на 31.05.2018р., заборгованість відповідача складає 20 809,52 грн. (11 363,82грн. -30.04.2018р. та 9 445,70грн. - 31.05.2018р.).

Виставлені позивачем рахунки №88 від 01.04.2018р. та №197 від 01.05.2018р. не були оплачені відповідачем, з огляду на що позивач звернувся до відповідача з претензією-вимогою від 12.02.2019р., в якій просив сплатити заборгованість у загальній сумі 20 809,52грн, , але ТОВ "Планета Суднового постачання" борг не сплатило, що і стало підставою для звернення ТОВ "Бізнес Центр "Елемент" до суду з даним позовом, в якому він просить суд визнати укладеним між ТОВ "Бізнес Центр Елемент" та ТОВ "Планета Суднового Постачання" договір суборенди від 01.04.2018р. та стягнути з ТОВ "Планета Суднового Постачання" 31 214,28 грн., з яких: 16 080,41 грн. - сума заборгованості з орендної плати, 4 729,11 грн. - сума заборгованості з комплексного обслуговування об'єкта суборенди та відшкодування витрат за споживання електроенергії, 10 404,76 грн. - штрафні санкції.

Розглянувши вимогу позивача про визнання укладеним між сторонами договору суборенди № 504/2018 від 01.04.2018р. у вищезазначеній письмовій редакції, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку. Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

У відповідності до ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Ст. 627 ЦК України передбачено, що відповідно до статті 6 ЦК України сторони є вільними в укладанні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. ст. 628, 629 ЦК України).

В ст. 638 ЦК України передбачено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Ч.1, 6 283 ГК України передбачено, що за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. До відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно з приписами ст. 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Відповідно до ст. 760-763, ст. 765 Цивільного кодексу України, предметом договору найму може бути річ, яка визначена індивідуальними ознаками і яка зберігає свій первісний вигляд при неодноразовому використанні (неспоживна річ). Право передання майна у найм має власник речі або особа, якій належать майнові права. За користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Якщо розмір плати не встановлений договором, він визначається з урахуванням споживчої якості речі та інших обставин, які мають істотне значення. Договір найму укладається на строк, встановлений договором. Якщо строк найму не встановлений, договір найму вважається укладеним на невизначений строк. Наймодавець зобов'язаний передати наймачеві майно у користування негайно або у строк, встановлений договором найму.

Згідно ст.. 774 Цивільного кодексу України, передання наймачем речі у користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом. Строк договору піднайму не може перевищувати строку договору найму. До договору піднайму застосовуються положення про договір найму.

Ч. 1 ст. 793 Цивільного кодексу України встановлено, що договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) укладається у письмовій формі.

Відповідно до ч. 1 ст. 795 Цивільного кодексу України, що передання наймачеві будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) оформляється відповідним документом (актом), який підписується сторонами договору. З цього моменту починається обчислення строку договору найму, якщо інше не встановлено договором.

При цьому, договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.

Загальний порядок укладання господарських договорів визначено також в ст. 181 ГК України, згідно з якою господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Проект договору може бути запропонований будь-якою із сторін. У разі, якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір, відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору, сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони. У разі досягнення сторонами згоди щодо всіх, або окремих умов, зазначених у протоколі розбіжностей, така згода повинна бути підтверджена у письмовій формі (протоколом узгодження розбіжностей, листами, телеграмами, телетайпограмами тощо). У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами ЦК України.

Враховуючи роз'яснення Вищого господарського суду України надані ним в Постанові Пленуму від 29.05.2013 р. за № 11 "Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними" в абз. 6 та 7 п. 2.6. зазначеної постанови визначено, "не вважаються вчиненими правочини (укладеними господарські договори), в яких (за якими): відсутні передбачені законом умови, необхідні для їх укладення (не досягнуто згоди за всіма істотними для даного правочину умовами); не отримано акцепт стороною, що направила оферту; не передано майно, якщо відповідно до законодавства необхідна його передача; не здійснено державну реєстрацію або нотаріальне посвідчення, необхідні для його вчинення, тощо.

В обґрунтування позовних вимог про визнання договору укладеним, позивач посилається на той факт, що між сторонами досягнуто згоди щодо всіх істотних вимог договору, проте, суд не може погодитись із такою позицією позивача, оскільки договір суборенди не підписаний з боку відповідача, поряд з тим, позивачем не надано суду жодного документу, підтверджуючого: направлення відповідачу проекту договору, або відмови відповідача укладати договір у запропонованій позивачем редакції.

У п.2.7. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 12 від29.05.2013р. „Про деякі питання практики застосування законодавства про оренду (найм) майна" зазначено, що у задоволенні позовних вимог про визнання договору оренди укладеним слід відмовляти, якщо не подано доказів наявності спору стосовно такого укладення, оскільки зазначені вимоги зводяться за своїм змістом до встановлення юридичного факту. Разом з тим, зацікавлена особа не позбавлена права звернутися до господарського суду з позовом про спонукання укласти договір оренди за наявності умов, передбачених частиною першою статті 187 ГК України.

З огляду на непідписання відповідачем договору суборенди, що вказує на недосягнення сторонами згоди щодо істотних умов договору суборенди, та ненадання позивачем доказів листування, переписки щодо пропозицій (оферти та акцепта) ТОВ "Бізнес центр Елемент" укласти з ТОВ "Планета Суднового Постачання" вищевказаний договір у запропонованій позивачем редакції, доказів наявності між сторонами спору стосовно укладення договору, у суду відсутні підстави для задоволення вимоги позивача про визнання договору суборенди (нежитлового офісного приміщення) №504/2018 укладеним від 01.04.2018р.

Разом з тим, суд відхиляє посилання позивача докази, які ніби то свідчать про виконання сторонами саме договору суборенди (нежитлового офісного приміщення) 504/2018 від 01.04.2018р. : акт приймання передачі об`єкта суборенди від 01.04.2018р.(що є додатком №1 до договору), акти наданих послуг № 88 від 30.04.2018р. та № 196 від 31.05.2018р. та акт звірки взаємних розрахунків за період з січня по травень 2018р., - які підписані обома сторонами та скріплені печатками останніх, та в яких зазначено, що ці документи складені за договором суборенди (нежитлового офісного приміщення) 504/2018 від 01.04.2018р. - оскільки зазначені документи не містять посилань на досягнення згоди між сторонами стосовно всіх істотних умов договору суборенди , а лише фіксують наявність між сторонами фактичних орендних правовідносин щодо передачі в суборенду відповідачу у тимчасове платне користування нежилого приміщення, яке розташоване за адресою: Проспект Академіка Глушка, 29, м. Одеса, 65104, на п'ятому поверху, шестиповерхової будівлі, загальною площею 55,4 м. (офіс №504)

Щодо вимоги позивача про стягнення з ТОВ "Планета Суднового Постачання" 16 080,41 грн. суми заборгованості по орендній платі та 4 729,11 грн. - суми заборгованості з комплексного обслуговування об'єкта суборенди та відшкодування витрат за споживання електроенергії, суд зазначає наступне.

Ст. 509 ЦК України встановлено, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Так, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов'язання ( ст. 901 ЦК України ).

Відповідно до ч. 1 ст. 903 ЦК України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Ст. 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 639 ЦК України договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом. Якщо сторони домовились укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть, якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася.

Відповідно до ч.2 ст. 640 ЦК України, якщо відповідно до акта цивільного законодавства для укладення договору необхідні також передання майна або вчинення іншої дії, договір є укладеним з моменту передання відповідного майна або вчинення певної дії.

Згідно до ст.759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Як встановлено матеріалами справи, 01.04.2018р. між ТОВ "Бізнес Центр "Елемент" та ТОВ "Планета Суднового постачання" підписано акт прийому - передачі об'єкту суборенди, з якого вбачається, що з 01.04.2018р. орендар - ТОВ "Бізнес Центр "Елемент" передав в суборенду суборендарю - ТОВ "Планета Суднового постачання" у тимчасове платне користування нежиле приміщення, яке розташоване за адресою: Проспект Академіка Глушка, 29, м. Одеса, 65104, на п'ятому поверху, шестиповерхового будівлі, загальною площею 55,4 м. (офіс №504), яке призначене для використання суборендарем своєї господарської діяльності.

Також, в матеріалах справи наявні акти наданих послуг № 88 від 30.04.2018р. та № 196 від 31.05.2018р., відповідно до яких Замовник - ТОВ "Планета Суднового постачання" з одного боку, і Виконавець - ТОВ "Бізнес Центр "Елемент", з іншого боку, склали ці акти про те, що виконавцем були надані наступні послуги:

1) за актом надання послуг №88 від 30.04.2018р. на загальну суму 11 363,82грн, з яких:

-оренда приміщення (55,4 м 2) за квітень 2018р. - сума з ПДВ 8 087,85 грн.;

-комплексне обслуговування БЦ (55,4 м 2) - сума з ПДВ 1470,32 грн.;

-відшкодування витрат за споживання електроенергії за березень 2018р. - кількість 0,707 тис. кВт.год - сума з ПДВ 1 805,65грн;

(на зазначену суму позивачем виставлено ТОВ "Планета Суднового постачання" відповідний рахунок на оплату №88 від 01.04.2018р.)

2) за актом надання послуг №196 від 31.05.2018р. на загальну суму 9 445,70 грн., з яких:

- оренда приміщення (55,4 м 2) за травень 2018р. - сума з ПДВ 7 992, 56грн.;

- комплексне обслуговування БЦ (55,4 м 2) - сума з ПДВ 1 453,14 грн.;

(на зазначену суму позивачем виставлено ТОВ "Планета Суднового постачання" відповідний рахунок на оплату №197 від 01.05.2018р.)

Вищезазначені акти наданих послуг підписані між сторонами та скріплені печатками останніх.

З огляду на викладене, господарський суд вважає, що наявні у матеріалах справи акт прийому - передачі об'єкту суборенди від 01.04.2018р., акти наданих послуг №88 від 30.04.2018р. та № 196 від 31.05.2018р., фіксують факт надання позивачем відповідачу відповідних послуг, та існування між сторонами орендних правовідносин, а дії сторін є такими конклюдентними діями, які свідчать про виникнення між ними зобов'язань, зокрема, зобов'язання позивача щодо надання в оренду майна та надання послуг відповідачу, зобов'язання відповідача щодо сплати орендної плати за об'єкт оренди та щодо розрахунку за отримані послуги.

Також, в матеріалах справи міститься підписаний сторонами та скріплений печатками останніх акт звірки взаємних розрахунків за період з січня 2018р. по травень 2018р., в якому, станом на 31.05.2018р., визначено суму заборгованості відповідача у розмірі 20 809,52 грн. (11 363,82грн. -30.04.2018р. та 9 445,70грн. - 31.05.2018р.)

Відповідно до ч.1 ст.530 ЦК України якщо у зобовязанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Водночас вимогами ч.2 ст.530 ЦК України передбачено, якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Як встановлено судом, виставлені позивачем рахунки №88 від 01.04.2018р. та №197 від 01.05.2018р. не були оплачені відповідачем, з огляду на що позивач звернувся до відповідача з претензією-вимогою від 12.02.2019р., в якій просив сплатити заборгованість у загальній сумі 20 809,52грн, (зазначена претензія направлена відповідачу 15.02.2019р.), але ТОВ "Планета Суднового постачання" борг не сплатило.

При цьому, жодних заперечень щодо отриманих послуг відповідач до суду не надав, як і не надав доказів, що спростовують надання зазначених послуг позивачем та відсутність боргу відповідача.

З огляду на вищевикладене, господарський суд доходить висновку про обґрунтованість і правомірність позовних вимог ТОВ "Бізнес Центр "Елемент" про стягнення з відповідача на користь позивача 20 809,52грн, з яких: 16 080,41грн. - за фактично надане в суборенду приміщення за квітень, травень 2018р., 4 729,11грн. - за фактично надані послуги з комплексного обслуговування об'єкта суборенди в квітні, травні 2018р., відшкодування витрат за споживання електроенергії, а отже, і їх задоволення.

Що стосується вимог позивача про стягнення з відповідача 10 404,76 грн. - суми штрафних санкцій на підставі п. 8.3 договору суборенди, суд зазначає про відсутність підстав для їх задоволення, з огляду на наступне.

Так, у відповідності до ч.1 ст.549, п.3 ч.1 ст.611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки (штрафу, пені)- грошової суми, яку боржник повинен сплатити кредиторові у рази порушення ним зобов'язання.

За порушення у сфері господарювання учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених ГК України, іншими законами та договором (частина друга статті 193, частина перша статті 216 та частина перша статті 218 ГК України).

Розмір штрафних санкцій відповідно до частини четвертої статті 231 ГК України, встановлюється законом, а в разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в передбаченому договором розмірі. При цьому, розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов'язання або в певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов'язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Право встановити в договорі розмір та порядок нарахування штрафу надано сторонам частиною четвертою статті 231 ГК України.

Оскільки, судом встановлено, що договір суборенди (нежитлового приміщення) від 01.04.2018р. № 504/2018 є неукладеним, а стягнення штрафу, відповідно до законодавства України, можливе лише в передбаченому договором розмірі, а також, оскільки сторони у своїх конклюдентних діях не передбачили такий вид санкції за неналежне виконання зобов'язання, як неустойку у вигляді штрафу, суд вважає безпідставним нарахування відповідачу суми штрафних санкцій.

Згідно з ч.1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У відповідності до ч.1 ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Приймаючи до уваги наведене, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для часткового задоволення позовних вимог зі стягненням з відповідача 20 809,52грн. (16 080,41 грн. + 4 729,11 грн.)

Враховуючи вищезазначене, з огляду на часткове задоволення позову, витрати по сплаті судового збору покладаються на сторін пропорційно розміру задоволених вимог, відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес центр Елемент" (65104, м.Одеса, проспект Академіка Глушка,29, код ЄДРПОУ 41690484) до товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Суднового Постачання" (65026, м.Одеса, Польській узвіз, буд.11, код ЄДРПОУ 40341755) про стягнення 31 214,28 грн. та визнання договору укладеним - задовольнити частково.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Планета Суднового Постачання" (65026, м.Одеса, Польській узвіз, буд.11, код ЄДРПОУ 40341755) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес центр Елемент" (65104, м.Одеса, проспект Академіка Глушка,29, код ЄДРПОУ 41690484) 16 080 (шістнадцять тисяч вісімдесят) грн. 41 коп. - заборгованості по орендній платі, 4 729 (чотири тисячі сімсот двадцять дев'ять) грн. 11 коп. - заборгованості з комплексного обслуговування об'єкта суборенди та відшкодування витрат за споживання електроенергії та 1 279 (одну тисячу двісті сімдесят дев'ять) грн. 38 коп. - витрат по сплаті судового збору.

3. В решті позову відмовити.

Рішення Господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом 20-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Наказ видати після набрання рішення законної сили.

Повний текст рішення складено 06 вересня 2019 р.

Суддя Ю.І. Мостепаненко

Дата ухвалення рішення27.08.2019
Оприлюднено09.09.2019
Номер документу84076652
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1334/19

Ухвала від 24.12.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 16.12.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 13.12.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Рішення від 27.08.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 01.08.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 25.07.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 11.07.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 13.06.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 17.05.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні