Рішення
від 04.09.2019 по справі 260/972/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

04 вересня 2019 року м. Ужгород№ 260/972/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Луцович М.М.

при секретарі судових засідань - Симканич Ю.В.

та осіб, що беруть участь у справі:

представник позивача - Андрющенко А .М . ;

представника відповідача - Блага О.П.;

розглянувши у судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Каштан" (вул. Майдан Незалежності, буд. 4, м. Хуст, Закарпатська область, 90400) до Головного управління ДФС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Каштан" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатом фактичної перевірки позивача, відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0001584001 від 24.06.2019 р. про накладення штрафу в сумі 10000,00 грн. Фактичною перевіркою було встановлено факт продажу позивачем 02.10.2018 р. однієї пляшки горілки, ціна якої була нижчою за встановлену мінімальну роздрібну ціну відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №957 від 30.10.2008 р., зі змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України №748 від 05.09.2018 року. Однак, позивач наголошував, що Постанова Кабінету Міністрів України №748 від 05.09.2018 року, яка була опублікована 22.09.2018 року - набула чинності 03.10.2018 року, а тому у відповідача були відсутні правові підстави для застосування до позивача штрафних санкцій за продаж 02.10.2018 року алкогольних напоїв за ціною нижчою ніж встановлено згідно вказаної Постанови.

У судовому засіданні представник позивача просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі, з мотивів викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, з мотивів викладених у відзиві на позов, вказавши на те, що відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України №957 від 30.10.2008 р., зі змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України №748 від 05.09.2018 року, яка набрала чинності 02.10.2018 роу мінімальна роздрібна ціна на горілку "Малинівка легка" об`ємом 0,25 л. з вмістом спирту 35% становила 39,10 грн. Проте позивачем в порушення вимог вказаної Постанови було продано 02.10.2018 року горілку "Малинівка легка" об`ємом 0,25 л. з вмістом спирту 35% за ціною 35,00 грн., у зв`язку з чим відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0001584001 від 24.06.2019 р. про накладення штрафу в сумі 10000,00 грн.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що відповідачем було проведено фактичну перевірку позивача з питань додержання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, результати якої відображені в Акті (довідці) №000499 від 06.06.2019 року (а.с. 8-9).

В ході проведеної фактичної перевірки, результати якої відображені в Акті (довідці) №000499 від 06.06.2019 року, відповідачем було встановлено, що позивачем здійснено роздрібну торгівлю алкогольними напоями за ціною нижчою від встановлених мінімальних роздрібних цін, а саме: згідно фіскального чеку від 02.10.2018 року №0000018264 реалізовано одну пляшку горілки "Малинівка легка" об`ємом 0,25 л. з вмістом спирту 35% за ціною 35,00 грн.

Як зазначено в Акті (довідці) фактичної перевірки №000499 від 06.06.2019 року, відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 "Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 року №957" починаючи з 02.10.2018 року мінімальна роздрібна ціна на вище вказану горілку становить 39,10 грн.

За результатами проведеної фактичної перевірки, відповідачем на підставі Акта (довідки) перевірки №000499 від 06.06.2019 року було винесено податкове повідомлення-рішення від 24.06.2019 р. №0001584001, згідно якого за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів до позивача застосовано штрафні санкції у сумі 10000,00 грн. (а.с. 6).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України.

Згідно ст. 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до частини десятої статті 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" Кабінетом Міністрів України згідно Постанови від 30.10.2008 року №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" було установлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв згідно з додатком.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 були внесені зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв".

Так, відповідно до змін внесених Постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв" мінімальна роздрібна ціна на горілку об`ємом 0,25 л. з вмістом спирту 35% становить 39,10 грн.

При цьому суд відхиляє твердження представника позивача про те, що Постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957" набрала чинності 03.10.2018 року, оскільки таке спростовується наступним.

Згідно п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957" зазначено, що ця постанова набирає чинності через 10 днів з дня її опублікування.

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957" була опублікована в офіційному виданні "Урядовий кур`єр" від 22.09.2018 р. № 178.

Набрання чинності актами Кабінету Міністрів України врегульовано статтею 55 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", якою визначено, що постанови Кабінету Міністрів України, крім постанов, що містять інформацію з обмеженим доступом, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими постановами, але не раніше дня їх опублікування.

У випадках, передбачених законом, постанови Кабінету Міністрів України або їх окремі положення, що містять інформацію з обмеженим доступом, не підлягають опублікуванню і набирають чинності з моменту їх доведення в установленому порядку до виконавців, якщо цими постановами не встановлено пізніший термін набрання ними чинності.

Згідно ч. 5 ст. 55 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" офіційне опублікування постанов Кабінету Міністрів України здійснюється в газеті "Урядовий кур`єр" та Офіційному віснику України, а також в інших офіційних друкованих виданнях і друкованих засобах масової інформації, визначених законом. Крім того, акти Кабінету Міністрів України оприлюднюються шляхом їх розміщення на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів України.

Враховуючи вище викладене, суд приходить висновку, що Постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957", яка була опублікована 22.09.2018 року набрала чинності через 10 днів з дня її опублікування, а саме: 02.10.2018 року.

Також, дату набрання чинності Постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957" саме - 02.10.2018 року зазначено і на офіційному порталі Верховної Ради України - https://zakon.rada.gov.ua.

З огляду на вище викладене суд приходить висновку, що згідно вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957" - з 02.10.2018 року мінімальна роздрібна ціна на горілку об`ємом 0,25 л. з вмістом спирту 35% становила 39,10 грн.

Натомість, як встановлено в ході розгляду справи по суті, підтверджується наявними матеріалами справи та не заперечувалося позивачем - ТОВ "Каштан" 02.10.2018 року було продано горілку "Малинівка легка" об`ємом 0,25 л. з вмістом спирту 35% за ціною 35,00 грн.

Таким чином, суд приходить висновку, що позивачем в порушення вимог Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та Постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року №748 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957" було здійснено роздрібну торгівлю алкогольними напоями за ціною нижчою від встановлених мінімальних роздрібних цін.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відтак, відповідач як суб`єкт владних повноважень надав до суду належні та допустимі докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і довів правомірність прийнятого ним податкового повідомлення-рішення №0001584001 від 24.06.2019 р.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 241, ч. 3 ст. 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Каштан" (вул. Майдан Незалежності, буд. 4, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 22080407) до Головного управління ДФС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 39393632) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

2. Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду в строки визначені ст. 295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається у відповідності до вимог п. 15.5 ч. 1 Розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України.

СуддяМ.М. Луцович

Відповідно до ч. 3 ст. 243 КАС України рішення суду у повному обсязі складено та підписано 09.09.2019 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2019
Оприлюднено10.09.2019
Номер документу84097853
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/972/19

Постанова від 12.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 04.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні