справа № 2-а-1831/09/0470
категорія статоблік у-6.11
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2009 року м. Дн іпропетровськ
Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого судді Чорн ої В.В.
при секретарі Черн енко А.А.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дні пропетровського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приват ного підприємства «Альянс - П рестиж» про стягнення адміні стративно - господарських с анкцій та пені, -
в с т а н о в и в :
19.01.2009 р. Дніпропетровське о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів з вернулося до суду із зазначе ним адміністративним позово м, в якому просить стягнути з п риватного підприємства «Аль янс - Престиж» адміністратив но- господарські санкції в с умі 6136 грн. 16 коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 р., та пені в сумі 674 грн. 31 коп . за несвоєчасну сплату адмін істративно-господарських са нкцій.
Позовну заяву обґрунтова но тим, що на виконання положе нь Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», приватне п ідприємство «Альянс - Прести ж», при середньообліковій чи сельності штатних працівник ів підприємства - 19 осіб, пов инно було створити у 2007 р. 1 робо че місце, та працевлаштувати на нього інваліда. Проте, жодн ого інваліда працевлаштован о не було. Таким чином, відпові дач не виконав норматив щодо створення одного робочого м ісця для працевлаштування ін валіда, чим порушив вимоги ст .ст.18, 19 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні», у зв' яз ку з чим зобов' язаний сплат ити адміністративно-господа рські санкції в сумі 6136 грн. 16 к оп., виходячи з розміру середн ьорічної заробітної плати шт атного працівника, та пеню на суму заборгованості по спла ті адміністративно - господ арських санкцій у сумі 674 грн. 31 коп., за несвоєчасну їх сплат у. У добровільному порядку ві дповідач не сплачує суму заб оргованості, тому позивач зв ернувся до суду із зазначени м адміністративним позовом.
В судове засідання сторо ни не з' явились. Представни к позивача надіслав суду зая ву про розгляд справи без йог о участі, та про підтримання п озовних вимог у повному обся зі.
Відповідач про дату, час та місце проведення судового з асідання повідомлений належ ним чином. У судове засідання не з' явився, заперечень про ти позову не надав, з клопотан ням про відкладення розгляду справи не звертався.
За таких обставин, у відпові дності до вимог ст.128 КАС Украї ни, справу розглянуто без уча сті сторін.
Дослідивши матеріали спра ви та чинне законодавство, су д доходить висновку про задо волення позовних вимог, вихо дячи з наступного.
Статтею 18 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» вс тановлено, що забезпечення п рав інвалідів на працевлашту вання та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про викон ання роботи вдома, здійснюєт ься шляхом їх безпосередньог о звернення до підприємств, у станов, організацій чи до дер жавної служби зайнятості.
Підбір робочого місця з дійснюється переважно на під приємстві, де настала інвалі дність, з урахуванням побажа нь інваліда, наявних у нього п рофесійних навичок і знань, а також рекомендацій медико- соціальної експертизи.
Підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов' язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , у тому числі спеціальні робо чі місця, створювати для них у мови праці з урахуванням інд ивідуальних програм реабілі тації і забезпечувати інші с оціально - економічні гаран тії, передбачені чинним зако нодавством, надавати державн ій службі зайнятості інформа цію, необхідну для організац ії працевлаштування інвалід ів у порядку, встановленому К абінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 19 вищевка заного Закону, для підприємс тв, установ, організацій, у том у числі підприємств, організ ацій громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, установлюється норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків середньоо блікової чисельності штатни х працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 д о 25 осіб - у кількості одного р обочого місця. Підприємства, установи, організації, фізич ні особи, які використовують найману працю, самостійно ро зраховують кількість робочи х місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нор мативу, встановленого частин ою першою цієї статті, і забез печують працевлаштування ін валідів.
Аналіз вищевказаних норм д ає підстави дійти до висновк у, що на підприємства, установ и, організації, які використо вують найману працю, покладе но обов' язок, по-пе рше, виділяти та створювати р обочі місця для працевлаштув ання інвалідів; по-д руге, надавати державній слу жбі зайнятості інформацію, н еобхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни; по-третє, якщо середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, сплачуват и відповідним відділенням Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно - гос подарські санкції.
Судом встановлено, що пр иватне підприємство «Альянс - Престиж» перебуває на облік у в Дніпропетровському облас ному відділенні фонду соціа льного захисту інвалідів, як підприємство, яке в своїй дія льності використовує найман у працю.
Згідно форми 10 - ПІ «Звіт у про зайнятість та працевла штування інвалідів» за 2007 рік , що надавався відповідачем д о Дніпропетровського обласн ого відділення фонду соціаль ного захисту інвалідів, сере дньооблікова чисельність шт атних працівників обліковог о складу підприємства у 2007 роц і становила 19 осіб, з них чисел ьність інвалідів-штатних пра цівників, які повинні працюв ати на робочих місцях, створе них відповідно до нормативу робочих місць для забезпечен ня працевлаштування інвалід ів, встановленого ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», становить 1 особу, щ о відповідає вимогам законод авства. Проте, у 2007 р. на підприє мстві не працювало жодного і нваліда (а.с. 5).
Згідно інформації Апосто лівського районного центру з айнятості від 29 .12.2008 р. за № 1480, ПП «Альянс - Прест иж» протягом 2007 року не подава ло звіти про наявність вакан сій за формою 3-ПН, та не зверта лося з проханням направляти для працевлаштування на підп риємство осіб, яким встановл ена інвалідність (а.с. 22).
Таким чином, вимоги ст.ст. 18,19, Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні», відповідаче м не виконані.
У відповідності до ч.2 ст. 218 Го сподарського кодексу Україн и, учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення. Відп овідач вказані обставини не довів.
Відповідно до ст.20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадські організації інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж це встановлено норматив ом, передбаченим ст. 19 вказано го Закону, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно - госпо дарські санкції в сумі, яка ви значається в розмірі середнь ої річної заробітної плати ш татного працівника на відпов ідному підприємстві, за кожн е робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. При ць ому, адміністративно - госп одарські санкції розраховую ться та сплачуються підприєм ствами, установами та органі заціями самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го ч.1 ст.19 вказаного Закону.
Крім того, згідно ч. 2 ст. 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні», порушення термі нів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.
Оскільки відповідачем в до бровільному порядку адмініс тративно-господарські санкц ії за невиконання у 2007 р. нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів в строк и, встановлені законом, не бул и сплачені, позивач здійснив розрахунок зазначених санкц ій за даними наданого відпов ідачем звіту за формою 10-ПІ ві д 25.07.2008 року за 2007 рік, виходячи з середньої річної заробітної плати штатного працівника т а кількості незайнятих робоч их місць, призначених для пра цевлаштування інвалідів, в с умі 6163 грн. 16 коп., а також нараху вав пеню за порушення термін ів сплати адміністративно - г осподарських санкцій в сумі 674 грн. 31 коп. Таким чином, загаль на сума, яка підлягає стягнен ню з відповідача, складає 6837 гр н. 47 коп.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність позовних вимог і необ хідність їх задоволення внас лідок порушення відповідаче м у 2007 р. вимог ст.ст. 18-20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» (незабезпечення викона ння встановленого нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів, неподання необхідної для організації працевлаштування інвалідів інформації у державну служб у зайнятості, несплату у вста новлені строки адміністрати вно-господарських санкцій з а невиконання нормативу робо чих місць).
Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167 КАС Ук раїни, суд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов Дніпропетровського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів - з адовольнити.
Стягнути з приватного підп риємства «Альянс - Престиж» (р /р 260033389, ВАТ «Райффайзен Банк Аваль», код ЄДРПОУ 30561653, МФО 380805) н а користь Дніпропетровськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (р/р 31210230700036, банк отрим увача ГУДКУ у Дніпропетровсь кій області, код ЄДРПОУ 25005978, МФО 805012) адміністративно - господ арські санкції за невиконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у 2007 р. в сумі 6163,16 грн. (шість тис яч сто шістдесят три гривні ш істнадцять копійок), та пеню за порушення терміну сплати адміністративно-господарсь ких санкцій в сумі 674,31 грн. (шіс тсот сімдесят чотири гривні тридцять одна копійка).
Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо та ку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку.
Постанова суду може бути о скаржена до Дніпропетровськ ого апеляційного адміністра тивного суду шляхом подачі з аяви про апеляційне оскаржен ня через Дніпропетровський о кружний адміністративний су д протягом десяти днів з дня с кладання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга н а постанову суду подається п ротягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постано ви складений 29 вересня 2009 року.
Суддя В.В.Чорна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2009 |
Оприлюднено | 28.09.2010 |
Номер документу | 8410075 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна Валерія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні