Ухвала
від 29.08.2019 по справі 757/45880/19-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/45880/19-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2019 року слідчий суддяПечерського районногосуду містаКиєва ОСОБА_1 ,при секретарі ОСОБА_2 ,розглянувши увідкритому судовомузасіданні вприміщенні судув м.Києві клопотанняслідчогоПершого слідчоговідділу Територіальногоуправління Державногобюро розслідувань,розташованого ум.Києві ОСОБА_3 про проведення експертизи,

В С Т А Н О В И В :

Слідчий Першогослідчого відділуТериторіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого ум.Києві ОСОБА_3 ,за погодженнямз прокуроромвідділу Генеральноїпрокуратури України ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді із клопотанням про проведення експертизи.

Орган досудового розслідування вказує, що у провадженні Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві перебувають матеріали кримінального провадження № 62019100000000111, внесеного 01.02.2019 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

З матеріалів клопотання вбачається, що посадовими особами апарату Верховної Ради України, за попередньою змовою з керівниками окремих суб`єктів господарської діяльності, діючи всупереч інтересам служби, зловживаючи своїм службовим становищем та з метою одержання неправомірної вигоди, уклали ряд договорів щодо надання послуг, пов`язаних з програмним забезпеченням ВРУ та прийняли виконані послуги, які не відповідають державним стандартам та вимогам, наведеним у договорах про надання послуг, у зв`язку з чим не було досягнуто мети їх укладання, внаслідок чого, спричинено тяжкі наслідки державі.

Згідно з Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах" та Постановою КМ України від 29.03.2006 № 373 "Про затвердження правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах", на всіх етапах створення та експлуатації автоматизованих систем, в яких зберігається та/або обробляється відкрита та/або конфіденційна інформація, що є власністю держави, або вимога щодо захисту якої встановлена законом, у тому числі конфіденційна інформація про фізичну особу, повинен бути забезпечений захист інформації відповідно до розробленого службою захисту інформації Замовника плану захисту інформації в АС.

Вимоги дозахисту інформаціїкожної окремоїсистеми встановлюютьсятехнічним завданнямна створенняавтоматизованої системиабо системизахисту.В процесістворення абопісля впровадженняАС повиннабути створенакомплексна системазахисту інформації.

ГОСТ 34.601-89 визначає наступні стадії та етапи створення АС, які повинні встановлюватись в договорах на створення АС:

-Формування вимог до АС;

-Розробка концепції АС;

-Технічне завдання;

-Ескізний проект;

-Технічний проект;

-Робоча документація;

-Ввід у дію;

-Супроводження АС.

Технічне завдання (ТЗ) на АС є основним документом, який визначає вимоги та порядок створення, розвиток чи модернізацію автоматизованої системи, у відповідності до якого відбувається розробка автоматизованої системи та її частин та приймання при вводі в дію.

Технічне завдання, зокрема, повинно містити погоджений із замовником перелік документів технічного та робочого проектів, згідно ГОСТ 34.201-89, вид та порядок проведення експертизи технічної документації, порядок їх затвердження, перелік документів, які випускаються на машинних носіях.

Тобто документи технічного та робочого проектів розробляються у відповідності до вимог затвердженого технічного завдання у складі, який визначений затвердженим Замовником переліком документів технічного та робочого проектів.

Вимоги на АС для новостворюваного об`єкта, в об`ємі визначеному ГОСТ 34.602-89, можуть бути включені в Завдання на проектування. В такому разі Технічне завдання на АС не розробляється.

Згідно ГОСТ 34.601-90 на стадіях "Технічний проект" та "Робоча документація" розробник АС, зокрема, виконує наступні заходи у визначеному порядку:

- розробляє, оформлює, погоджує та затверджує документацію Технічного проекту в об`ємі, який необхідний для опису повної сукупності проектних рішень і достатнього для подальшої роботи по створенню АС. Види документів згідно ГОСТ 34.201-89;

- розробляє, оформлює, погоджує та затверджує робочу документацію, яка містить всі необхідні та достатні відомості для забезпечення виконання робіт по вводу АС в дію та її експлуатацію, а також для підтримання рівня експлуатаційних характеристик у відповідності до прийнятих проектних рішень. Види документів згідно ГОСТ 34.201-89;

- здійснює розробку програм та програмних засобів системи, вибір, адаптацію та (або) прив`язку програмних засобів що закуповуються, розробляє програмну документацію у відповідності до ГОСТ 19.101-77.

Впровадження автоматизованої системи (чи підсистеми) в дію повинно відбуватись у відповідності до вимог затвердженого Замовником Технічного завдання, документів технічного та робочого проектів, в тому числі у відповідності до програми та методики випробувань (попередніх, дослідної експлуатації та приймальних), тобто після розроблення та затвердження зазначених документів.

Так, встановлено, що Управлінням справами Верховної Ради України (код ЄДРПОУ 20064120) в особі Першого заступника Керівника Апарату ВР України керуючого справами ОСОБА_5 (Замовник) укладено договір № 81-2017/195 від 26.12.2017 з ТОВ НВФ «ГРІС» (код ЄДРПОУ 24360803, платник єдиного податку 5%, Виконавець), предметом якого були послуги щодо розробки модуля електронної взаємодії суб`єктів права законодавчої ініціативи (код ДК 021:2015-72210000-0 Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення), встановлено (тендер UA-2017-11-16-003596-a-c1) з наступними умовами: ціна договору складала 2 990 000 грн.; визначені цим договором послуги повинні бути надані у строк, не пізніше 28.12.2017; моментом надання послуг згідно з умовами договору вважається день підписання Сторонами Акту наданих послуг; на всі об`єкти інтелектуальної власності, які будуть створені у процесі виконання, виключні права на володіння, користування і розпорядження належать Замовнику (Управлінню справами ВРУ).

Відповідно до підписаного Сторонами Акту № 1 від 27.12.2017 приймання-передачі наданих послуг, Виконавець надав Замовнику у повному обсязі послуги, зокрема: створення структури даних та бізнес-логіки модулю ЕВЗІ (220000 грн.); розробка електронного кабінету працівника Адміністрації Президента України (розробка специфікацій, текст-кейсів, дизайну візуальних форм діючого макету (260800 грн.); розробка електронного кабінету працівника Секретаріату Кабінету Міністрів України та міністерства або органу виконавчої влади (розробка специфікацій, текст-кейсів, дизайну візуальних форм діючого макету (255600 грн.); розробка електронного кабінету працівника відділу контролю апарату ВР України (розробка специфікацій, текст-кейсів, дизайну візуальних форм діючого макету (228400 грн.); автоматизація моніторингу проходження внесених суб`єктами права законодавчої ініціативи законопроектів у ВР України (645200 грн.); тестування електронних кабінетів користувачів (450420 грн.); розроблення робочої документації (380100 грн.); підготовка до впровадження в дослідну експлуатацію (283780 грн.).

Відповідно доПостанови КабінетуМіністрів Українивід 12.08.2009№ 869«Про затвердженнязагальних вимогдо програмнихпродуктів,які закуповуютьсята створюютьсяна замовленнядержавних органів»,зокрема,п.4,договору додаєтьсятехнічне завданняна створенняпрограмного продукту,яке складаєтьсяз урахуваннямвимог державних,галузевих ічинних вУкраїні міжнароднихстандартів,норм тарегламентів імістить технічні,якісні,функціональні характеристикита перелікробіт,необхідних длястворення програмногопродукту. Відповідно до законодавства про державну мову в технічному завданні зазначаються вимоги щодо створення україномовних інтерфейсів. У технічному завданні передбачається, відповідно до абзацу шостого пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ №129 ( 129-2016-п ) від 24.02.2016 зокрема, виконання таких робіт: розроблення техніко-економічного обгрунтування на створення програмного продукту; обгрунтування вибору технічних параметрів та характеристик програмного продукту з урахуванням потреб державного органу, а також покладених на нього функцій, здійснення яких забезпечуватиметься шляхом використання такого продукту; проведення аналізу сумісності вибраних технічних параметрів та характеристик створюваного програмного продукту з відповідними параметрами та характеристиками програмних продуктів, які використовуються державним органом; розроблення у разі потреби навчальної програми з використання (експлуатації, технічної підтримки) програмного продукту; проведення випробувань, приймання та введення в експлуатацію програмного продукту; урахування положень нормативних документів з питань технічного та криптографічного захисту інформації для програмного продукту, що містить механізми захисту інформації.

У договорі також зазначається, що за результатами виконаних робіт виконавець разом з програмним продуктом і комплектом технічної, експлуатаційної та програмної документації до нього передає державному органові звіт про його випробування. Склад, зміст і форма подання зазначеної документації визначається державним органом з урахуванням вимог державних, галузевих та чинних в Україні міжнародних стандартів, норм та регламентів. До складу зазначеної документації включаються, зокрема, інструкції з використання (експлуатації) та технічної підтримки програмного продукту, резервного копіювання даних та відновлення інформації у разі виникнення позаштатних ситуацій під час його експлуатації, а у разі потреби - методики проведення оновлення програмного продукту. Зазначена документація створюється виконавцем з урахуванням можливості забезпечення технічної підтримки програмного продукту органом або іншим виконавцем.

В порушення Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 № 869, у технічному завданні до договору не містяться дані про виконання вказаних робіт. Крім того, у договорі відсутня інформація, що за результатами виконаних робіт виконавець разом з програмним продуктом і комплектом технічної, експлуатаційної та програмної документації до нього передає державному органові звіт про його випробування.

У порушення вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.1998 № 121 "Про затвердження переліку обов`язкових етапів робіт під час проектування, впровадження та експлуатації засобів інформатизації" (далі постанова № 121), відповідно до якого замовники засобів інформатизації, що створюються за рахунок бюджетного фінансування, зобов`язані передбачати у договорах з виконавцями робіт та технічних завданнях на створення цих засобів обов`язкові етапи робіт згідно із затвердженим переліком, а також пункту 3 постанови № 121, яким встановлено, що бюджетне фінансування проектування, впровадження та експлуатація засобів інформатизації здійснюється лише за умови виконання обов`язкових етапів робіт, що не відображено ані у договорі, ані у технічному завданні до договору. Відтак, Управлінням справами ВР України у вказаному договорі не враховано вимоги щодо обов`язкового етапу "Введення засобів інформатизації в експлуатацію та обов`язкових етапів "Визначення потреби у засобах інформатизації та вивчення питання щодо можливості їх модернізації для забезпечення виконання необхідних функцій", "Проведення випробувань створених або модернізованих засобів інформатизації", "Введення засобів інформатизації в експлуатацію".

Крім того, у технічному завданні до договору міститься посилання на ДСТУ 3918-1999 (ISO/IEC 12207:1995) як на документ, на підставі якого здійснюється розробка програмного забезпечення. У той же час вказаний ДСТУ скасовано наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30 грудня 2014 року № 1493 «Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, змін до національних стандартів України та скасування національних стандартів України».

Також встановлено, що Управлінням справами Верховної Ради України (код ЄДРПОУ 20064120) в особі Першого заступника Керівника Апарату ВР України керуючого справами ОСОБА_5 (Замовник) укладено договір № 80-2017/194 від 26.12.2017 з ТОВ НВФ «ГРІС» (код ЄДРПОУ 24360803, платник єдиного податку 5%, Виконавець), предметом якого були послуги щодо розробки Інтернет-порталу електронного документообігу Верховної Ради України (код ДК 021:2015-72420000-0 Послуги у сфері розвитку Інтернету), встановлено (тендер UA-2017-11-16-003631-a-c1) з наступними умовами: ціна договору складала 2 990 000 грн.; визначені цим договором послуги повинні бути надані у строк, не пізніше 28.12.2017; моментом надання послуг згідно з умовами договору вважається день підписання Сторонами Акту наданих послуг.

Відповідно до підписаного Сторонами Акту № 1 від 27.12.2017 приймання-передачі наданих послуг, Виконавець надав Замовнику у повному обсязі послуги, зокрема: розробка «Електронного кабінету народного депутата України» (підготовка документа до реєстрації; створення нового законопроекту/документу/набору документів з використанням шаблонів, спільна робота над документами, інструменти для дискусій з іншими народними депутатами України; підписання документів ЕЦП, автоматизація роботи з єдиною базою документальної інформації з будь-якої точки простору за допомогою Інтернет) 600 850 грн.; розробка «Електронного кабінету консультанта-помічника народного депутата України» (підготовка документа до реєстрації; спільну роботу над документами, використання шаблонів документів, підказки про комплектність пакету супровідних документів, налаштування персональних сторінок «на контролі», інформування (персональний електронний кабінет, електронна пошта тощо) 450 500 грн.; розробка «Електронного кабінету працівника Апарату Верховної Ради України» (підготовка, реєстрація документів на всіх етапах опрацювання різними підрозділами; вибір маршруту згідно бізнес-моделі (автоматичний або вільно обраний користувачем); опрацювання вхідної/створення вихідної документації; підтвердження виконавцем отримання документу і резолюції, миттєвий доступ до нових надходжень завдань, повідомлень чи документів, інформування (персональний електронний кабінет, електронна пошта тощо) 450 200 грн.; розробка «Електронного кабінету Адміністратора Інтернет-портал ІнПЕД» (автентифікацію користувачів системи; розподіл прав доступу для користувачів; аудит роботи користувачів у системі) 420 670 грн.; тестування електронних кабінетів; розроблення робочої документації Інтернет-порталу ІнПЕД 347 220 грн.; підготовка до впровадження в дослідну експлуатацію 212 000 грн.

В порушення Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 №869, у договорі відсутня інформація, що за результатами виконаних робіт виконавець разом з програмним продуктом і комплектом технічної, експлуатаційної та програмної документації до нього передає державному органові звіт про його випробування.

У порушення вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.1998 № 121 "Про затвердження переліку обов`язкових етапів робіт під час проектування, впровадження та експлуатації засобів інформатизації" (далі постанова № 121), відповідно до якого замовники засобів інформатизації, що створюються за рахунок бюджетного фінансування, зобов`язані передбачати у договорах з виконавцями робіт та технічних завданнях на створення цих засобів обов`язкові етапи робіт згідно із затвердженим переліком, а також пункту 3 постанови № 121, яким встановлено, що бюджетне фінансування проектування, впровадження та експлуатація засобів інформатизації здійснюється лише за умови виконання обов`язкових етапів робіт, що не відображено ані у договорі, ані у технічному завданні до договору. Відтак, Управлінням справами ВР України у вказаному договорі не враховано вимоги щодо: обов`язкового етапу "Введення засобів інформатизації в експлуатацію"; обов`язкових етапів "Визначення потреби у засобах інформатизації та вивчення питання щодо можливості їх модернізації для забезпечення виконання необхідних функцій", "Проведення випробувань створених або модернізованих засобів інформатизації", "Введення засобів інформатизації в експлуатацію", «Проведення навчання фахівців для забезпечення функціонування засобів інформатизації», «Розроблення технічного завдання на створення або модернізацію засобів інформатизації».

Також встановлено, що Управлінням справами Верховної Ради України (код ЄДРПОУ 20064120) в особі Першого заступника Керівника Апарату ВР України керуючого справами ОСОБА_5 (Замовник) укладено договір № 79-2017/193 від 26.12.2017 з ТОВ НВФ «ГРІС» (код ЄДРПОУ 24360803, платник єдиного податку 5%, Виконавець), предметом якого були послуги щодо розробки програмного забезпечення з управління ресурсами, бібліотеками та веб-додатками електронного документообігу Верховної ради України (код ДК 021:2015-72260000-5 Послуги, пов`язані з програмним забезпеченням) з наступними умовами: ціна договору складала 2 190 800 грн.; визначені цим договором послуги повинні бути надані у строк, не пізніше 28.12.2017; моментом надання послуг згідно з умовами договору вважається день підписання Сторонами Акту наданих послуг.

Відповідно до підписаного Сторонами Акту № 1 від 27.12.2017 приймання-передачі наданих послуг, Виконавець надав Замовнику у повному обсязі послуги, зокрема: класифікація та систематизація всіх довідників існуючих систем 140000 грн.; розробка інструментів для перенесення масивів даних з існуючих інформаційних систем та налагодження взаємодії 170000 грн.; створення загальносистемних та міжсистемних баз і структур даних; розробка підсистеми роботи щодо синхронізації з існуючими інформаційними системами «Кадри» та Active Directory 170000 грн.; розробка підсистеми синхронізації роботи із документами з інших інформаційних систем Верховної Ради України 180800 грн.; розробка підсистеми управління налаштуваннями сховищ документів законодавчого процесу бібліотек законопроектів 150000 грн.; розробка підсистеми реалізації конструювання, плануванн, створення, модернізації, видалення елементів моделі електронного документообігу 210000 грн.; розробка підсистеми управління сервісами та веб-додатками, для законодавчого процесу у Верховній Раді України 260000 грн.; розробка підсистеми керування архівами документів та бібліотеками електронного документообігу 201000 грн.; тестування підсистеми 180000 грн.; підготовка до впровадження у дослідну експлуатацію.

В порушення Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 № 869, у договорі відсутня інформація, що за результатами виконаних робіт виконавець разом з програмним продуктом і комплектом технічної, експлуатаційної та програмної документації до нього передає державному органові звіт про його випробування.

У порушення вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.1998 № 121 "Про затвердження переліку обов`язкових етапів робіт під час проектування, впровадження та експлуатації засобів інформатизації", відповідно до якого замовники засобів інформатизації, що створюються за рахунок бюджетного фінансування, зобов`язані передбачати у договорах з виконавцями робіт та технічних завданнях на створення цих засобів обов`язкові етапи робіт згідно із затвердженим переліком, а також пункту 3 постанови № 121, яким встановлено, що бюджетне фінансування проектування, впровадження та експлуатація засобів інформатизації здійснюється лише за умови виконання обов`язкових етапів робіт, що не відображено ані у договорі, ані у технічному завданні до договору. Відтак, Управлінням справами ВР України у вказаному договорі не враховано вимоги щодо: обов`язкового етапу "Введення засобів інформатизації в експлуатацію"; обов`язкових етапів "Визначення потреби у засобах інформатизації та вивчення питання щодо можливості їх модернізації для забезпечення виконання необхідних функцій", "Проведення випробувань створених або модернізованих засобів інформатизації", "Введення засобів інформатизації в експлуатацію", «Проведення навчання фахівців для забезпечення функціонування засобів інформатизації», «Розроблення технічного завдання на створення або модернізацію засобів інформатизації».

Також встановлено, що Управлінням справами Верховної Ради України (код ЄДРПОУ 20064120) в особі Першого заступника Керівника Апарату ВР України керуючого справами ОСОБА_5 (Замовник) укладено договір № 150 від 30.10.2018 з ТОВ «Елеганс Україна» (код ЄДРПОУ 37079872), предметом якого були послуги щодо розробки автоматизованої системи «Електронний законопроект» Верховної Ради України (код ДК 021:2015-72260000-5 Послуги, пов`язані з програмним забезпеченням), умовами якого встановлено: ціна договору становила 10490000 грн.; строк надання послуг передбачався до 25.12.2018; замовнику належать всі майнові права на створену за цим договором продукцію (п. 9 Технічного завдання до договору).

30.10.2018 підписано додаткову угоду № 1 до вказаного договору, відповідно до якої всі майнові та авторські права на програмне забезпечення, розроблене під час надання послуг за цим договором, залишається у розробника, а замовнику залишається право користування цим програмним забезпеченням, що є прямим порушенням тендерних вимог, Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 № 869.

У порушення вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.1998 № 121 "Про затвердження переліку обов`язкових етапів робіт під час проектування, впровадження та експлуатації засобів інформатизації" (далі постанова № 121), відповідно до якого замовники засобів інформатизації, що створюються за рахунок бюджетного фінансування, зобов`язані передбачати у договорах з виконавцями робіт та технічних завданнях на створення цих засобів обов`язкові етапи робіт згідно із затвердженим переліком, а також пункту 3 постанови № 121, яким встановлено, що бюджетне фінансування проектування, впровадження та експлуатація засобів інформатизації здійснюється лише за умови виконання обов`язкових етапів робіт, що не відображено ані у договорі, ані у технічному завданні до договору.

Враховуючи зазначене, фінансування Управлінням справами ВР України за рахунок бюджетних коштів засобів інформатизації здійснено з порушенням вимог пункту 3 постанови № 121.

Слідчий всудове засіданняне з`явився,подав досуду заявув якійвимоги викладенів клопотанніпідтримав вповному обсязі та просив проводити розгляд провадження у його відсутність.

Дослідивши додані до клопотання документи, слід дійти наступного висновку.

За умовами ч. 1 ст. 244 КПК України, у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Відповідно до ч. 3 ст. 244 КПК України клопотання розглядається слідчим суддею місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, не пізніше п`яти днів із дня його надходження до суду. Особа, яка подала клопотання, повідомляється про місце та час його розгляду, проте її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання, крім випадків, коли її участь визнана слідчим суддею обов`язковою.

Відповідно до ч. 1 ст. 242 КПК України, експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Згідно ч. 2 ст. 242 КПК України, слідчий або прокурор зобов`язані звернутися з клопотанням до слідчого судді для проведення експертизи щодо: 1) встановлення причин смерті; 2) встановлення тяжкості та характеру тілесних ушкоджень; 3) визначення психічного стану підозрюваного за наявності відомостей, які викликають сумнів щодо його осудності, обмеженої осудності; 4) встановлення віку особи, якщо це необхідно для вирішення питання про можливість притягнення її до кримінальної відповідальності, а іншим способом неможливо отримати ці відомості; 5) встановлення статевої зрілості потерпілої особи в кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених статтею 155 Кримінального кодексу України. 6) визначення розміру матеріальних збитків, шкоди немайнового характеру, шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням.

Згідно ст. 243 КПК України, експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до абз. 2 ч. 6 ст. 244 КПК України, слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.

Враховуючи те, що для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження необхідні спеціальні знання, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.

На підставі викладеного і керуючись ст. 242-244, 309 КПК України слідчий суддя

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Призначити укримінальному провадженні№ 62019100000000111комплексну комісійнукомп`ютерно технічну експертизута судовоекономічну експертизи.

Проведення експертизи доручити експертам Українського науково дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України (вул. Миколи Василенка, 3, м. Київ, 03113).

На вирішення експертам поставити запитання:

- Чи відповідає програмне забезпечення (вихідний код програмного забезпечення), надане для експертного дослідження на флеш накопичувачі KINGSTON та яке було поставлене до Апарату Верховної Ради України відповідно до умов договорів №№ 81-2017/195 від 26.12.2017; 80-2017/194 від 26.12.2017; 79-2017/193 від 26.12.2017; 150 від 30.10.2018, технічним вимогам та технічним завданням до них?

- Чи відповідає програмне забезпечення (вихідний код програмного забезпечення), надане для експертного дослідження на флеш накопичувачі KINGSTON та яке було поставлене до Апарату Верховної Ради України відповідно до умов договорів №№ 81-2017/195 від 26.12.2017; 80-2017/194 від 26.12.2017; 79-2017/193 від 26.12.2017; 150 від 30.10.2018 державним стандартам та іншим нормативним документам, які визначають порядок проектування, впровадження та експлуатацію засобів інформатизації?

- Чи були підстави, з технічної точки зору, які передбачені державними стандартами (ДСТУ, ГОСТ) та нормативно-правовими актами України та міжнародними нормативно-правовими актами, що регулюють порядок створення автоматизованих інформаційних систем, розробку програмного забезпечення, засобів інформатизації та підтверджують фактичне виконання робіт та наданих послуг, для підписання актів приймання-передачі програмного забезпечення до договорів №№ 81-2017/195 від 26.12.2017; 80-2017/194 від 26.12.2017; 79-2017/193 від 26.12.2017; 150 від 30.10.2018 та Актів виконаних робіт по даним договорам?

- Чи відповідають роботи, які вказані в Актах виконаних робіт по договорах №№ 81-2017/195 від 26.12.2017; 80-2017/194 від 26.12.2017; 79-2017/193 від 26.12.2017; 150 від 30.10.2018, предметам вказаних договорів?

- Чи враховано технічні вимоги, щодо закупівлі чи розробки програмного продукту, які передбачені постановою КМУ №869 від 12.08.2009 «Про затвердження загальних вимог до програмних продуктів, які закуповуються та створюються на замовлення державних органів» під час укладання договорів, здійсненні розробки, поставки та впровадженні програмного забезпечення, яке надано на дослідження (№№ 81-2017/195 від 26.12.2017; 80-2017/194 від 26.12.2017; 79-2017/193 від 26.12.2017; 150 від 30.10.2018)?

- Чи враховано вимоги щодо закупівлі чи розробки програмного продукту, які передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.1998 № 121 під час укладання та реалізації договорів, здійсненні розробки, поставки та впровадженні програмного забезпечення, яке надано на дослідження (№№ 81-2017/195 від 26.12.2017; 80-2017/194 від 26.12.2017; 79-2017/193 від 26.12.2017; 150 від 30.10.2018)?

- Яке програмне забезпечення встановлене на наданих на дослідження носіях?

- Чи використовувалось надане на дослідження програмне забезпечення у відповідності до умов договорів? Якщо так, то коли і як саме?

- Чи працездатне програмне забезпечення, яке міститься на наданих для дослідження носіях та чи відповідає у повному обсязі таке програмне забезпечення технічним вимогам, договорам, специфікаціям?

- Яка сума матеріальних збитків завданих державі в особі Управління справами Верховної Ради України за результатами укладання та виконання договорів №№ 81-2017/195 від 26.12.2017; 80-2017/194 від 26.12.2017; 79-2017/193 від 26.12.2017; 150 від 30.10.2018?

При проведенні експертизи надати дозвіл експертам на залучення інших спеціалістів в галузі спеціальних знань, необхідних для проведення експертного дослідження.

Для ознайомленняекспертам надатифлеш накопичувач KINGSTONіз програмнимзабезпеченням (вихіднийкод програмногозабезпечення) та всі необхідні для проведення дослідження матеріали кримінального провадження № 62019100000000111, внесеного 01.02.2019. Забезпечити експерту доступ до об`єктів дослідження.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про судову експертизу» дозволити часткове пошкодження об`єктів дослідження у тій мірі, в якій це необхідно для експертного дослідження.

Клопотання експертів за результатами виконання комплексної комісійної комп`ютерно технічної експертизи та судово економічної експертизи надсилати для розгляду на адресу слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_3 чи іншого слідчого, який перебуває у складі групи слідчих по вказаному кримінальному провадженні, за адресою: м. Київ, бульвар Лесі Українки 26, 01133.

Копію ухвали направити для виконання до Українського науково дослідного інституту спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України (вул. Миколи Василенка, 3, м. Київ, 03113).

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.08.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу84113991
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —757/45880/19-к

Ухвала від 29.08.2019

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Білоцерківець О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні