Рішення
від 10.09.2019 по справі 300/1593/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" вересня 2019 р. справа № 300/1593/19

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитюк Р.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер-клуб "ОБС" про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу, -

ВСТАНОВИВ:

25.07.2019 Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області звернулося в суд із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб ОБС" про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу в сумі 500,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб ОБС" законодавства про рекламу Головним управлінням Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області винесено рішення про стягнення штрафу в розмірі 500,00 грн. Сума штрафу відповідачем в добровільному порядку не сплачена, а тому підлягає до стягнення в судовому порядку.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що завідувачем сектору з контролю за рекламою, дотриманням анти тютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області встановлено факт порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб ОБС" вимог ч.1 ст.8 Закону України Про рекламу. Як наслідок було розпочато розгляд справи про порушення законодавства про рекламу за результатом якого винесено рішення про накладення штрафу на позивача в розмірі 500,00 грн. Вказана сума штрафу позивачем у встановлений строк не сплачена, а тому підлягає до стягнення в судовому порядку.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.07.2019 відкрито провадження в даній адміністративній справі. Встановлено відповідачу з дня вручення цієї ухвали десятиденний строк для подання відзиву на позов.

Вказана ухвала суду про відкриття провадження повернулася на адресу суду 13.08.2019 з відміткою укрпошти за закінченням встановленого строку зберігання (а.с.26-29).

У відповідності до п.1 ч. 4 ст. 124 КАС України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

В силу вимог частини 6 статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, розглянувши справу в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог частини 5 статті 262 КАС України без проведення судового засідання та повідомлення і виклику сторін, за наявними у справі матеріалами, встановлено наступне.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667 Держпродспоживслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Основними завданнями Держпродспоживслужби є, зокрема: реалізація державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і реклами в цій сфері; здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами (пункт 3 Положення).

Згідно пункту 4 Положення Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами, приймає рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження.

Питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу регулює Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693.

Згідно пункту 9 Порядку підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Держспоживінспекції та її територіальних органів.

04.03.2019 під час здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу щодо захисту прав споживачів реклами на території міста Івано-Франківськ посадовою особою позивача встановлено розповсюдження зовнішньої реклами типу "сіті-лайт" по вул. Привокзальна, м. Івано-Франківськ рекламного сюжету "Візова підтримка НОМЕР_1 , 0958988841".

На підставі наведеного посадовою особою управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області складено протокол про порушення законодавства про рекламу за № 21 від 07.05.2019, згідно якого встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб ОБС" вимог ч.1 ст.8 Закону України Про рекламу (а. с. 7).

12.02.2019 управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області на адресу керівника рекламно-інформаційного підприємства "Ратуша" направлено вимогу №06.2-12/78 у порядку частини другої статті 26 Закону України "Про рекламу" (а. с. 16).

Приватним підприємцем ОСОБА_1 на вимогу управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області №06.2-12/78 надано інформацію, що рекламна конструкція типу "сіті-лайт" по вулиці Привокзальна знаходиться у його власності, а не в ТОВ "Міське рекламно-інформаційне підприємство "Ратуша", а також зазначено, що замовником даної реклами являється ТОВ "Партнер клуб "ОБС", заміна сюжетів проводиться з періодичністю 2-3 сюжети в місяць. Оплата проводилась готівкою. Вказаний сюжет розміщувався в період з 21.01.2019 по 10.02.2019 (а.с. 10-13).

Згідно пунктів 10, 11 Порядку протокол про порушення законодавства про рекламу подається Держспоживінспекції або її територіальним органам за місцем вчинення порушення. Протокол розглядається у місячний строк. За наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Повідомленням від 02.04.2019 №06.2-12/205 запрошено керівника Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб "ОБС" до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області на розгляд 09.04.2019 питання щодо порушення Закону України Про рекламу, за результатами якого позивачем прийнято рішення № 01-05/61 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (а.с. 15, 19).

Пунктом 12 вказаного Порядку визначено, що справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду. До строку розгляду справи не зараховується час на отримання необхідних доказів і проведення експертизи. Строк розгляду справи може бути продовжений Головою Держспоживінспекції, його заступниками, начальниками територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступниками не більше ніж на три місяці.

В пункті 13 Порядку встановлено, що посадові особи Держспоживінспекції та її територіальних органів, які розглядають справу: перевіряють відповідність реклами вимогам законодавства до змісту та достовірності реклами, порядку її виготовлення і розповсюдження; отримують документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, що стосується порушень законодавства про рекламу; готують попередні висновки і вносять їх на розгляд Голови Держспоживінспекції, його заступників, начальників територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступників.

У відповідності до пункту 14 Порядку Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день.

Відповідно до ч.2 статті 26 Закону України Про рекламу на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Управлінням Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області направлено позивачу вимогу від 21.03.2019 № 06.2-12/177 про надання пояснень та відповідних доказів (а.с.9).

Управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області проведено засідання щодо справи про порушення законодавства про рекламу за результатами якої складено протокол № 21 від 07.05.2019 (а.с. 14).

Згідно вказаного протоколу встановлено, що в порушення ч.1 ст.8 Закону України Про рекламу ТОВ "Партнер клуб "ОБС", в особі директора Гуцул ОСОБА_2 недотримано встановлених законодавством вимог щодо змісту реклами при розповсюдженні засобами зовнішньої реклами, типу "сіті-лайт" по вул. Привокзальна, м. Івано-Франківськ" для невизначеного кола осіб, рекламного сюжету "Візова підтримка НОМЕР_1 0958988841 Австралія Канада Америка Англія", а саме: використання зображення державного символу прапору інших держав. Відповідальність за дане порушення передбачена ст. 27 Закону України Про рекламу.

В подальшому, управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області складено висновок за результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 07.05.2019 за № 06.2-12/286 відповідно до якого за недотримання вимог щодо змісту реклами, передбачених ч.1 ст. 8 Закону України Про рекламу, запропоновано прийняти рішення про накладення штрафу у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами, що передбачено п.2 ч.4 ст. 27 Закону України Про рекламу (а.с. 8).

Того ж дня позивачем прийнято рішення № 01-05/108, яким на Товариство з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб "ОБС" накладено штраф в розмірі 500 грн. (а.с. 9).

Докази оскарження в судовому порядку Товариством з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб "ОБС" рішення № 01-05/108 від 07.05.2019 в суду відсутні.

Статтею 1 Закону України Про рекламу визначено, що реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України Про рекламу реклама не повинна підривати довіру суспільства до реклами та повинна відповідати принципам добросовісної конкуренції.

Згідно ч. 1 ст. 8 Закону України Про рекламу у рекламі забороняється вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.

Особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, у відповідності до ст. 27 Закону України Про рекламу несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть зокрема рекламодавці, винні: у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом; у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами; у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом; у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно.

Пунктом 2 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу встановлено розміри штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу.

При цьому, у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог законодавства про рекламу, на рекламодавців і розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для відмови у позовних вимогах Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області, як наслідок позов до Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб "ОБС" про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу в сумі 500 грн. підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Партнер клуб "ОБС" (код ЄДРПОУ 37409969, вул. Дністровська, 45А, оф. 27, м. Івано-Франківськ) в дохід бюджету штраф за порушення законодавства про рекламу в розмірі 500 (п`ятсот) гривень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2019
Оприлюднено11.09.2019
Номер документу84127484
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1593/19

Рішення від 10.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні