Рішення
від 09.09.2019 по справі 420/3792/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3792/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Орленко А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІМ-Транс" до Головного управління ДФС в Одеській області, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень -рішень,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІМ-Транс" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області, про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень -рішень від 20.03.2019р. №0012441414, №0012431414.

Ухвалою суду від 01.07.2019р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що не погоджується із прийняттям відповідачем оскаржених податкових повідомлень-рішень від 20.03.2019р., наголосивши, що у відповідача були відсутні підстави для проведення документальної позапланової виїзної перевірки та контролюючим органом порушено процедуру направлення документів на перевірку. Разом з тим, позивач зазначав, що всі висновки контролюючого органу у акті перевірки щодо порушення ТОВ ФІМ-Транс податкового законодавства грунтуються на матеріалах кримінальних проваджень №32018040040000008 від 06.02.2018р., №32017130000000029 від 28.08.2018р. та №32017100060000104 від 17.11.2017р., які жодним чином не стосуються ТОВ ФІМ-Транс , ТОВ Лонг Сервіс та їх посадових осіб. Також, позивач посилався на те, що нормами чинного українського законодавства передбачено індивідуальну юридичну відповідальність, а тому, на його думку, ТОВ ФІМ-Транс , як платник податку не може відповідати за порушення допущені іншими платниками податків. Водночас, представник позивача зазначав, що перевірка проводилась за період березень 2017 року тоді як контролюючий орган посилається на дані станом на квітень 2017 року та серпень 2018 року; при перевірці контролюючі органи вказують на наявність кримінальних проводжень, які нібито мають відношення до спірних відносин, однак по жодному із них не винесено вироку, вони не стосуються відносин між ТОВ Фім-Транс та ТОВ Лонг Сервіс , контролюючим органом не вказано правовий статус юридичних осіб про які йде мова в акті перевірки; контролюючий орган вказуючи на наявність порушень ТОВ Перевозчик та ТОВ Фармконсалт не підтверджує такі порушення жодними документами, зокрема, актами перевірки. Щодо реальності господарської операції, позивач зазначав, що у березні 2017 року ТОВ Фім-Транс мало господарські взаємовідносини з ТОВ Лонг Сервіс , в частині надання послуг транспортного експедирування та факт реальності здійснення операцій за вказаним договором підтверджується первинними документами. У зв`язку з викладеним та посилаючись на практику Європейського суду з прав людини, Верховного Суду та те, що обов`язок доведення правомірності рішення покладається на відповідача, просить суд скасувати податкові повідомлення-рішення.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення позовних вимог ТОВ ФІМ-Транс з підстав викладених у відзиві на позовну заяву від 22.07.2019р., зазначивши, що при проведенні перевірки було встановлено те, що ТОВ ФІМ-ТРАНС укладено з ТОВ Лонг Сервіс договір на транспортно-експедиційне обслуговування від 22.11.2016р. №ТЕП- 2211/16, відповідно до умов якого виписано на адресу ТОВ ФІМ-ТРАНС податкові накладні та акти виконаних робіт на загальну суму 716275,00грн. ТОВ ФІМ-ТРАНС придбало транспортно-експедиційні послуги у ТОВ Лонг Сервіс 16.03.2017р., 29.03.2017р., 31.03.2017р. на загальну суму 716275грн. ТОВ Лонг Сервіс придбалотранспортно-експедиційні послуги перевезення зернових культур у ТОВ Перевозчик 15.03.2017р., 29.03.2017р., 31.03.2017 р. на загальну суму 715977,63грн. ТОВ Перевозчик придбало транспортно-експедиційні послуги у ТОВ Фармконсалт 31.03.2017 р. на загальну суму 498700грн. та мало реалізацію транспортно-експедиційних послуг в березні 2017 року - транспортно-експедиційні послуги зернових культур 15.03.17, 29.03.17, 31.03.17 ТОВ Лонг Сервіс . Відповідно до Фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва зареєстрованого за №9073069276 від 24.04.2017 за І квартал 2017 року ТОВ Перевозчик не має основних фондів, а ТОВ Фармконсалт (код ЄДРОПУ 41070226) не має придбання транспортно-експедиторських послуг. Проведеним аналізом встановлено, що у ТОВ Фармконсалт відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг( штатна чисельність працюючих 1 особа - директор підприємства ОСОБА_1 ; підприємством не надавалось фінансовий звіт, податкова декларація з податку на прибуток підприємств; згідно поданих податкових декларацій за 2017рік ТОВ Фармконсалт здійснювало господарські операції тільки у березні, квітні 2017 року та з серпня 2017 року не подавало будь-якої звітності.). Також, відповідач зазначив, що ТОВ Фармконсалт не відображає у податковій звітності інформацію, що свідчить про наявність у нього основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, а відповідні послуги із залученням стороннього ресурсу не здійснювались. Представник відповідача зазначала, що відсутність у ТОВ Фармконсалт необхідних трудових та виробничих ресурсів та/або з урахуванням змісту і специфіки вказаних операцій, які передбачають наявність основних засобів, об`єктів оподаткування, складських приміщень, необхідних виробничих потужностей та/або транспорту (зокрема, вантажного та іншого спеціального призначення), забезпечення спеціальних умов для зберігання товарів, а також враховуючи, що відповідні сторонні послуги з експлуатації основних засобів та обладнання не придбавалися, вбачається відсутність об`єктивно необхідних умов для реального здійснення задокументованих між ТОВ Фармконсалт та його контрагентами господарських операцій щодо придбання та реалізації товарів/послуг, їх транспортування, розвантаження/ навантаження і зберігання та місця надання. За вказаних обставин, під час перевірки, встановлено відсутність факту реального здійснення оформлених ТОВ Фармконсалт операцій з придбання товарів/послуг та їх реалізації на адресу - покупця. У зв`язку з викладеним та посилаючись на інформацію в Єдиному державному реєстрі судових рішень по кримінальним справам, відповідач вважає, що ТОВ Фармконсалт не могло реалізувати послуги, у зв`язку з відсутністю необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського та професійного персоналу, виробничих активів, транспортних засобів тощо, що в свою чергу підтверджується дефектністю первинних документів, наданих до перевірки.

31.07.2019р. до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій представник ТОВ ФІМ-Транс зазначив, що жодних доказів правомірності прийнятого рішення відповідач разом із відзивом не надав. Так, на думку представника позивача, контролюючим органом не було надано жодних доказів із відповідним обгрунтуванням того, яке відношення має господарська діяльність ТОВ Фармконсалт у межах податкової перевірки предметом якої є перевірка позивача щодо взаємовідносин з ТОВ Лонг Сервіс .

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

У період з 11.02.2019р. по 15.02.2019р. Головним управлінням ДФС в Одеській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ФІМ-ТРАНС , з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ Лонг Сервіс , за період березень 2017 року, за результатами якої складено акт №000109/15-32-14-14/38522323 від 22.02.2019р. (а.с.157-164 т.2).

У ході перевірки були встановлені порушення ТОВ ФІМ-ТРАНС п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту на суму 94360,00грн. та заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у сумі 25019,00грн.

На підставі висновків акту перевірки ГУ ДФС в Одеській області №000109/15-32-14-14/38522323 від 22.02.2019р. було прийнято податкові повідомлення-рішення від 20.03.2019р.:

- №0012431414, яким визначено суму завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 94360,00грн. (а.с.171, т.2);

- 0012441414 , яким збільшено суму грошового зобов`язання по податку на додану вартість у розмірі 25019,00грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 6255,00грн. (зворотній лист а.с. 171 т.2)

Під час проведеної перевірки Головним управлінням ДФС в Одеській області встановлено, що між ТОВ ФІМ-ТРАНС та ТОВ Лонг Сервіс укладено договір на транспортно-експедиційне обслуговування від 22.11.2016 №ТЕП- 2211/16. Додатковою угодою №6 від 27.02.2017 р. до договору №ТЕП-2211/16 від 22.11.2016 р. сторони узгодили ставки за організацію перевезення зернових та олійних культур та визначили, що входить (але не виключає) до послуг транспортного експедирування. Відповідно до умов договору ТЕП-2211/16 від 22.11.2016 ТОВ Лонг Сервіс у березні 2017 року виписано на адресу ТОВ ФІМ-ТРАНС податкові накладні та акти виконаних робіт на загальну суму 716 275,00грн. Розрахунки між суб`єктами господарювання за монтажно-будівельні роботи здійснювалося у безготівковій формі. До перевірки надано виписки по рахунку. ТОВ ФІМ-ТРАНС придбало транспортно-експедиційні послуги : перевезення зернових культур у ТОВ Лонг Сервіс 16.03.2017р. 29.03.2017р., 31.03.2017 р. на загальну суму 716275грн, у т.ч. ПДВ 119379,17грн. Згідно податкової декларації з податку на додану вартість від 18.04.2017р. №9067967295 за березень 2017 року ТОВ ФІМ-ТРАНС має від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумок податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у сумі 94360,00 грн. ТОВ Лонг Сервіс придбало транспортно-експедиційні послуги перевезення зернових культур у ТОВ Перевозчик 15.03.2017р.29.03.2017р., 31.03.2017 р. на загальну суму 715977,63грн, у т.ч. ПДВ 119329,60грн. ТОВ Перевозчик придбало транспортно-експедиційні послуги у ТОВ Фармконсалт 31.03.2017р. на загальну суму 498700грн. та мало реалізацію транспортно-експедиційних послуг у березні 2017 року наступним контрагентам: Транспортно-експедиційні послуги зернових культур 15.03.17, 29.03.17, 31.03.17 ТОВ Лонг Сервіс на суму 715977,63грн.; Транспортно-експедиційні послуги іншим суб`єктам підприємницької діяльності на суму 112250грн. Відповідно до Фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва зареєстрованим за №9073069276 від 24.04.2017р. за І квартал 2017 року ТОВ Перевозчик не має основних фондів. ТОВ Фармконсалт не має придбання транспортно-експедиторських послуг. Проведеним аналізом встановлено, що у ТОВ Фармконсалт відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг: юридична адреса: Чернівецька обл. м. Чернівці вул. Руська буд. 1 а; зареєстроване платником ПДВ з 01.02.2017р., станом на дату складання акту перевірки свідоцтво платника анульоване 30.08.2018р. контролюючим органом за відсутність поставок та ненадання декларацій. Штатна чисельність працюючих відповідно звіту Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам (вх. до ДПІ від 20.04.2017року № 9070361782) у березні 2017 року на підприємстві працювала 1 особа - директор підприємства ОСОБА_1 . Підприємством не надавалось: фінансовий звіт, податкова декларація з податку на прибуток підприємств. Згідно поданих податкових декларацій за 2017рік ТОВ Фармконсалт здійснювало господарські операції тільки в березні, квітні 2017 року та з серпня 2017 року не подавала будь-якої звітності. ТОВ Фармконсалт не відображає у податковій звітності інформацію, що свідчить про наявність у нього основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, а відповідні послуги із залученням стороннього ресурсу не здійснювались. Відсутність у ТОВ Фармконсалт необхідних трудових та виробничих ресурсів та/або з урахуванням змісту і специфіки вказаних операцій, які передбачають наявність основних засобів, об`єктів оподаткування, складських приміщень, необхідних виробничих потужностей та/або транспорту (зокрема, вантажного та іншого спеціального призначення), забезпечення спеціальних умов для зберігання товарів, а також враховуючи, що відповідні сторонні послуги з експлуатації основних засобів та обладнання не придбавалися, вбачається відсутність об`єктивно необхідних умов для реального здійснення задокументованих між ТОВ Фармконсалт та його контрагентами господарських операцій щодо придбання та реалізації товарів/послуг, їх транспортування, розвантаження/ навантаження і зберігання та місця надання. За вказаних обставин встановлено відсутність факту реального здійснення оформлених ТОВ Фармконсалт операцій з придбання товарів/послуг та їх реалізації на адресу - покупця. Відповідно до інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі судових рішень, зареєстровано в ЄРДР кримінальне провадження за № 32018040040000008 від 06.02.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. З ст. 212 КК України, відповідно якого встановлено, що ТОВ ЕЛАЙЗ ПРОМ (код 4029857), ТОВ ФАРМКОНСАЛТ (код 41070226), ТОВ ВІТАРУС-К (код 40810129), за податковими (юридичними) адресами не знаходяться, у підприємств відсутні основні засоби, виробничі потужності, складські приміщення (дільниці), на підприємстві працює лише 1 директор, тобто підприємства фактично не мали засобів та можливостей виконувати роботи, надавати послуги та здійснювати постачання ТМЦ на адресу ТОВ ВКФ САЛФИТ... . Також , відповідно до інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі судових рішень, згідно ухвали Старобільського Районного Суда Луганської Області 17.05.18 431/1724/18/6097/2018 провадження № 1-кс/431/427/18 по справі № 431/1724/18 від 17 травня 2018 року в м. Старобільськ та доданим матеріалам кримінального провадження № 32017130000000029 від 28.08.2018 року ТОВ Фармконсалт (код ЄДРПОУ 41070226) - зареєстроване у м. Чернівцях, використовувалось у якості вигодо транспортуючого суб`єкта господарювання та проміжної ланки між суб`єктами з ознаками фіктивності та суб`єктами реального сектору економіки, має розбіжності у співставленнях податкових зобов 'язань та податковим кредитом з ПДВ у мільйони гривень... . Відповідно до інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі судових рішень, зареєстровано в ЄРДР кримінальне провадження за №32017100060000104 від 17 листопада 2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.І ст.205 КК України: в ході досудового розслідування встановлено, що підприємства транзитно - конвертаційної групи ТОВ "ЛАНТЕРГО" (код 41203298), ТОВ "ФАРМКОНСАЛТ" (код 41070226), ТОВ "БГ "ВАВІЛОН" (код 41197522)... створені з метою надання послуг з мінімізації податкових зобов`язань, які підлягають сплаті до бюджету, тобто своїми діями в період 2017-2018рр. сприяли умисному ухиленню від сплати податків реально діючим суб`єктам господарювання. Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що ТБ "ПОЛОНЕКС" (код: 39205429) в період 2017-2018рр формувало податковий кредит з ПДВ за рахунок ТОВ "ЛАНТЕРГО" (код 41203298), ТОВ "ФАРМКОНСАЛТ" (код 41070226), ТОВ "БГ "ВАВІЛОН" (код 41197522)... та являється одним з основних замовників товарів (робіт, послуг) у зазначених підприємств. . Таким чином, контролюючий орган прийшов до висновку, що ТОВ Фармконсалт не могло реалізовувати послуги, у зв`язку з відсутністю необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського та професійного персоналу, виробничих активів, транспортних засобів тощо, що в свою чергу підтверджується дефектністю первинних документів, наданих до перевірки та наведених вище.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно із положеннями п. 198.1, 198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до положень п. 200.1., 200.2 ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

За нормами Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996-ХІУ від 16.07.1999р. бухгалтерський та податковий облік базується на даних первинних документів, які підтверджують здійснення господарських операцій. Згідно визначення, яке наведено у статті 1 Закону України №996-ХІУ, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

У статті 9 даного Закону зазначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Дотримання наведених вимог дає можливість підтвердити виконання договору.

Судом встановлено, що 22.11.2016р. між ТОВ ФІМ-Транс (замовник) та ТОВ ЛОНГ СЕРВІС (виконавець) укладено договір на транспортно-експедиційне обслуговування №ТЕП-2211/16, п.1.1 п.1 якого визначено, що замовник доручає, а виконавець зобов`язується організувати виконання послуг з транспортного експедитування внутрішніх та експортно-імпортних перевезень вантажів у залізничних вагонах, а також надавати додаткові послуги пов`язані із зазначеними перевезеннями по території України (а.с.120-121 т.1). Пунктом 4 вказаного договору №ТЕП-2211/16 визначено, що вартість еспедирування визначається сторонами Додатковою угодою до цього Договору в залежності від найменування вантажу та станції завантаження. По результатам роботи виконавець надає Замовнику Акт виконаних робіт, до якого додається перелік відвантажених вагонів.

Додатковою угодою №6 від 27.02.2017р. до договору №ТЕП-2211/16 сторони узгодили ставки за організацію перевезення зернових та олійних культур по станціям (а.с.122 т.1).

Додатковою угодою №7 від 07.03.2017р. до договору №ТЕП-2211/16 сторони узгодили ставки за організацію перевезення зернових та олійних культур по станціям (а.с.123 т.1).

На підтвердження реальності укладення вказаного договору ТОВ ФІМ-Транс надано перевіряючим та до суду: рахунки на оплату №21 від 16.03.2017р., №23 від 29.03.2017р. №26 від 31.03.2017р. (а.с.124-126 т.1); виписки по рахунках ТОВ ФІМ -Транс станом на 06.04.2017р., станом на 16.03.2017р. та станом на 29.03.2017р. (а.с.127-133 т.1), реєстри відвантажених вагонів та накладні (а.с. 134-250 т.1; а.с.1-112 т.2), акт наданих послуг(а.с.128 т.2).

Так, предметом документальної позапланової виїзної перевірки, проведеної Головним управлінням ДФС в Одеській області були взаємовідносини ТОВ ФІМ-ТРАНС з ТОВ Лонг Сервіс , за період березень 2017 року.

При цьому, відповідно до акту перевірки перевіряючим у ході перевірки було встановлено, що ТОВ Лонг Сервіс придбало транспортно-експедиційні послуги перевезення зернових культур у ТОВ Перевозчик , в свою чергу ТОВ Перевозчик придбало транспортно-експедиційні послуги у ТОВ Фармконсалт . Разом з тим, жодних обгрунтованих посилань на відповідні первинні документи та доказів згідно яких контроюючим органом було зроблено такий висновок не зазначено в акті перевірки та не надано до суду.

В той самий час, під час перевірки контролюючим органом не було досліджено та не надано оцінку первинним документам, наданим ТОВ ФІМ-ТРАНС разом із листом від 13.02.2019р. №1302/19-1 (а.с. 119-122 т.2). Натомість, Головним управлінням ДФС в Одеській області за наслідками проведеного аналізу було зроблено висновок про те, що у ТОВ Фармконсалт відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг без проведення відповідної перевірки вказаної юридичної особи.

Крім того, у акті перевірки №000109/15-32-14-14/38522323 від 22.02.2019р. Головне управління ДФС в Одеській області посилається на інформацію, наявну в Єдиному державному реєстрі судових рішень, а саме щодо кримінальних проваджень за №32018040040000008 від 06.02.2018, №32017100060000104 від 17 листопада 2017 року. При цьому, відсутні посилання на наявність вироків у цих кримінальних справах та їх відношення до вказаних господарських операцій позивача.

Таким чином, жодного належного доказу та обґрунтування, з відповідним посиланням на первинні документи, того, що господарські операції між позивачем та ТОВ Лонг Сервіс не були здійснені перевіряючим не зазначено в акті перевірки.

Посилання відповідача у акті перевірки на відсутність факту реального здійснення оформлених ТОВ Фармконсалт операцій з придбання товарів/послуг та їх реалізації на адресу покупця, зокрема по ланцюгу постачання позивачу, ґрунтуються лише на припущеннях, оскільки фактичні докази зазначеного на момент здійснення вищезазначених операцій до суду надано не було.

Водночас, суд не приймає до уваги посилання контролюючого органу на відкриті кримінальні провадження, у яких, зокрема, вказуються підприємства з ознаками фіктивності серед яких наявне ТОВ Фармконсалт , оскільки, предметом документальної позапланової виїзної перевірки були взаємовідносини ТОВ ФІМ-ТРАНС з ТОВ Лонг Сервіс , а також, відсутність вироків у зазначених в акті перевірки справах.

Суд зазначає, що з огляду на принцип персональної відповідальності платника податку право на податковий кредит не може ставитись у пряму залежність від додержання податкової дисципліни третіми особами.

Окрім цього відповідно до ст. 61 Конституції України, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, тому позивач не може нести відповідальність за можливі протиправні дії інших юридичних осіб, а факти вчинення злочину, в тому числі у вигляді фіктивного підприємництва чи ухилення від сплати податків можуть встановлюватись виключно відповідним рішенням суду.

При цьому, докази проведення перевірок зазначених контрагентів позивача, які б свідчили про нереальність вказаних господарських операцій з позивачем відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ч.2 ст.2 Податкового кодексу України справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У зв`язку з викладеним, суд вважає, що податкові повідомлення -рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 20.03.2019р. №0012441414, №0012431414 прийняті відповідачем необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Частиною 1 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з платіжного доручення №1921 від 13.06.2019р. позивачем сплачено судовий збір за подання вказаного адміністративного позову у розмірі 1921,00грн.

Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви ТОВ "ФІМ-Транс", суд вважає за можливе стягнути з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача сплачений судовий збір у розмірі 1921,00 грн.

Щодо вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІМ-Транс" про стягнення витрат на правову допомогу в розмірі 40 000,00грн., суд зазначає наступне.

Частинами 4,5 ст.134 КАС України передбачено, для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Однак, оскільки на підтвердження договору №274 /16 від 29.08.2016р., укладеного між адвокатом Олійником О . С . та ТОВ ФІМ-Транс про надання правової допомоги, до суду не надано детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги, суд приходить до висновку про відсутність підстав для стягнення на користь позивача витрат на правову допомогу у розмірі 40 000,00 грн.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІМ-Транс" підлягає задоволенню .

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІМ-Транс"-задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення -рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 20.03.2019р. №0012441414, №0012431414.

Стянути з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, м. Одеса, вул. Семінарська,5 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІМ-Транс" (код ЄДРПОУ 38522323, м. Одеса, Миколаївська дорога, 197) судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадять одна гривня).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлено 09.09.2019р.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2019
Оприлюднено11.09.2019
Номер документу84128104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3792/19

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні