Рішення
від 29.08.2019 по справі 480/1966/19
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 серпня 2019 р. Справа № 480/1966/19

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кунець О.М.,

розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного Управління Пенсійного фонду України у Сумській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України у Сумській області (далі - відповідач, ГУ ПФУ у Сумській області), у якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо нездійснення виплати позивачу нарахованої заборгованості за період з 01.10.2016 по 31.08.2018 на підставі рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.06.2018 у справі №818/2015/18 та зобов`язати здійснити відповідну виплату.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 25.06.2018 року у справі №818/2015/18 задоволено позов ОСОБА_1 до Головного Управління Пенсійного фонду України у Сумській області. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області здійснити ОСОБА_1 перерахунок пенсії у розмірі 80% відповідних сум грошового забезпечення з 01 жовтня 2016 року. Рішення набрало законної сили 02.08.2018.

Листом від 29.08.2018 №2087/П-11 відповідач повідомив позивача, що на виконання рішення суду у справі №818/2015/18 здійснено відповідний перерахунок та буде здійснюватися пенсія у новому розмірі. Як зазначає позивач, йому не повідомлено коли саме буде здійснено виплату перерахованої різниці за період з 01.10.2016 по 31.08.2018.

Позивач звернувся до відповідача з заявою щодо виконання рішення суду. Листом від 02.04.2019 року №3026/08-29 позивача повідомлено, що виплата заборгованості, яка виникла внаслідок перерахунку пенсії, буде здійснюватись відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №649 "Питання погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішенням суду". На переконання позивача така бездіяльність відповідача є протиправною, тому звернувся до суду.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву, яку вважає необґрунтованою, оскільки 28.08.2018 набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України "Питання погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду" від 22.08.2018 № 649, якою затверджений Порядок погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду (далі - Порядок).

Порядок визначає механізм погашення заборгованості, що утворилася внаслідок нарахування (перерахунку) пенсійних виплат на виконання судових рішень, за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті Пенсійного фонду України на цю мету.

На виконання рішення суду позивачеві проведений відповідний перерахунок та нараховано суму доплати, яка буде виплачена у порядку передбаченою Постановою КМУ №649. Тому просить відмовити у задоволенні позовних вимог (а.с. 23).

Ухвалою суду від 05.06.2019 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою суду від 23.07.2019 вирішено розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін на 29.08.2019.

В судове засідання 29.08.2019 позивач та представник відповідача не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

На виконання вимог ч. 13 ст. 10 та ч. 1 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (ч. 4 ст. 229 КАС України).

Враховуючи неприбуття сторін, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Дослідивши подані суду письмові докази, доводи сторін, викладені у позовній заяві та відзиві на позовну заяву, суд встановив.

Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Сумській області як одержувач пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 25.06.2018 року по справі №818/2015/18, яке набрало законної сили 02.08.2019, позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області про зобов`язання вчинити дії задоволено. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області здійснити ОСОБА_1 перерахунок пенсії у розмірі 80% відповідних сум грошового забезпечення з 01 жовтня 2016 року (а.с.10-13).

Крім цього, на звернення позивача листом №2087/П-11 від 29.08.2018 ГУ ПФУ в Сумській області повідомлено позивача, що на виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.06.2018 по справі №818/2015/18 у серпні 2018 здійснено перерахунок його пенсії у розмірі 80% відповідних сум грошового забезпечення. Виплату пенсії у новому розмірі буде забезпечено у вересні поточного року та нараховано до виплати і її доплату за період з 01.10.2016 по 31.08.2018 (а.с.32).

Не погодившись з позицією відповідача, позивач звернувся із даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та місцевого самоврядування зобов`язані діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією й законами України.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до ст. 129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

Частиною 2 статті 14 КАС України передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Суд вважає за необхідне зауважити на те, що Конституційний Суд України, розглядаючи справу №1-7/2013 у Рішенні від 26.06.2013 звернув увагу, що вже неодноразово зазначав про те, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини Рішення від 13.12.2012 року N 18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини Рішення від 25.04.2012 року N 11-рп/2012).

Згідно зі ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод та практику Суду як джерело права.

Європейський суд з прав людини в пункті 40 рішення у справі "Горнсбі проти Греції" вказав, що право на суд було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави допускала невиконання остаточного та обов`язкового судового рішення на шкоду одній зі сторін.

Якщо адміністративний (виконавчий) орган відмовляється виконувати, не виконує чи затягує виконання судового рішення, то передбачені статтею 6 гарантії, які забезпечуються стороні на етапі судового розгляду справи, фактично втрачають свій сенс (рішення у справі "Піалопулос та інші проти Греції", пункт 68).

Конституційний Суд України бере до уваги практику Європейського суду з прав людини, який, зокрема, в рішенні у справі "Шмалько проти України" від 20.07.2004 року вказав, що право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду (п. 43).

Право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

Задовольняючи вимоги заяви щодо визнання протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області щодо нездійснення виплати перерахованих коштів, суд виходить з наступного.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №649 "Питання погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду" затверджено Порядок погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 1 цей Порядок визначає механізм погашення заборгованості, що утворилася внаслідок нарахування (перерахунку) пенсійних виплат на виконання судових рішень, за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті Пенсійному фонду України на цю мету.

Відповідно до п.п. 3, 4 Порядку боржник веде облік рішень у реєстрі рішень, виконання яких здійснюється за окремою бюджетною програмою (далі - реєстр), відповідно до порядку, встановленого Пенсійним фондом України.

Черговість виконання рішень визначається датою їх надходження до боржника.

Згідно з п. 5 Порядку для підтвердження суми, що підлягає виплаті, боржник подає до Пенсійного фонду України:

документ, що підтверджує дату надходження судового рішення до боржника;

копію судового рішення (судових рішень) або виконавчого листа;

розрахунок суми, що підлягає виплаті, засвідчений керівником боржника або уповноваженою ним особою.

Суд зазначає, що доказів вчинення дій на виконання п. 5 вищевказаного Порядку відповідачем подано не було як позивачу, так і на вимогу суду яку було зазначено в ухвалі суду 23.07.2019р. (а.с.42). В судове засідання на вимогу суду відповідач не з`явився, будь-яких додаткових пояснень та доказів не надав.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно не виконує рішення суду в частині виплати суми перерахованої пенсії в тій частині рішення, що стосується вчинення відповідних дій, передбачених Порядком погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 649 "Питання погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду", оскільки доказів направлення повного пакету документів до Пенсійного фонду України на виконання рішення суду відповідачем не надано, а тому, з огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного Управління Пенсійного фонду України у Сумській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного Управління Пенсійного фонду України у Сумській області (вул. Пушкіна, 1, м. Суми, 40009, код ЄДРПОУ 21108003) щодо нездійснення виплати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) нарахованої заборгованості за період з 01.10.2016 по 31.08.2018 на підставі рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.06.2018 у справі №818/2015/18 та зобов`язати здійснити відповідну виплату.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2019
Оприлюднено11.09.2019
Номер документу84128336
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/1966/19

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Рішення від 29.08.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні