Справа № 560/1571/19
РІШЕННЯ
іменем України
05 вересня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.
за участю:секретаря судового засідання Тимощука І.П., представника позивача Храмченко Н.В., представників відповідачів Карповича В.М. та Поліщука Є.Р. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Укррентсервіс" до Державної фіскальної служби України , Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Укррентсервіс" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить:
визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Хмельницькій області № 1129999/41359648 від 03 квітня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04 березня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану ПП "Укррентсервіс";
зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від № 1 від 04 березня 2019 року, подану ПП "Укррентсервіс";
стягнути з відповідачів на користь ПП "Укррентсервіс" судовий збір у сумі 3842,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 15 квітня 2019 року отримано Рішення Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1129999/41359648 (по податкові накладній № 1 від 04 березня 2019 року).
Даним рішенням було відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної від 04 березня 2019 року з підстав: "ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування". Також, в додатковій інформації зазначено, що відсутнє свідоцтво про реєстрацію комбайна.
Дане твердження підстав відмови в реєстрації податкової накладної № 1 від 04 березня 2019 року на думку позивача є хибним, адже позивач вважає, що подав повний перелік документів, які підтверджують реальність здійснення операцій по спірній податковій накладній, зокрема, договори про надання послуг по оренді, договори купівлі-продажу техніки (що підтверджує право власності позивача на предмет оренди по договору оренди), договір суборенди приміщення, первинні документи щодо постачання послуг (акти здачі-приймання робіт (надання послуг), акти приймання-передачі майна в оренду. Більш того, відповідачем всі документи було прийнято та надано позивачу підтверджуючий документ.
Стосовно відсутнього свідоцтво про реєстрацію комбайна, то позивач зазначає, що в квитанції була відсутня дана вимога та вказує, що це не первинний документ і він не стосується даної заблокованої податкової № 1 від 04 березня 2019 року і тому позивач не міг знати які саме документи хотів бачити податковий орган.
Позивач вважає, що вказане рішення відповідача прийнято з порушенням норм податкового законодавства, є протиправним та підлягає скасуванню у зв`язку із чим звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 05 червня 2019 року відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
24 червня 2019 року представником Головного управління ДФС у Хмельницькій області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що ГУ ДФС у Хмельницькій області діяло виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами у межах повноважень, наданих чинним законодавством. Оскаржуване рішення винесене відповідно до норм, чинного законодавства, на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, саме тому на думку відповідача останнє є законним та обґрунтованим, а підстави для задоволення позову - відсутні.
01 липня 2019 року представником позивача подано до суду відповідь на відзив на адміністративний позов де зазначає, що конкретна причина блокування податкової накладної позивачу була невідома, оскільки в квитанції було загальне посилання на п. 1.6. Критеріїв без конкретизації пункту. Позивач повідомляє, що ПП "Укррентсервіс" зареєстрований платником податку з 01 жовтня 2018 року, податкова накладна № 1 від 04 березня 2019 року, тобто на момент реєстрації податкової накладної пройшло більше трьох місяців (а саме, минуло майже півроку) з моменту реєстрації позивача як платника податку і він не підпадає під даний критерій, інших підстав, як першопричини зупинення реєстрації податкової накладної відповідачами зазначено не було.
Отже, на переконання позивача відповідачем взагалі безпідставно було заблоковано податкову накладну № 1 від 04 березня 2019 року. В свою чергу позивачем були надані усі необхідні документи для реєстрації ПН, що стосується оренди комбайна.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю та просила суд позов задовольнити.
Представники відповідачів заперечували проти задоволення заявлених позовних вимог, вказували на правомірність оскаржуваного рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представників відповідача, дослідивши матеріали позовної заяви, оцінивши наявні в матеріалах належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Суд встановив, що Приватне підприємство "Укррентссрвіс" (далі - ПП "Укррентсервіс") 29 травня 2017 року пройшло процедуру державної реєстрації та перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області. Профільними видами діяльності підприємства є надання в оренду техніки та устаткування різного призначення за КВЕД 77.11 послуги оренди автомобілів і маловантажних автотранспортних засобів, 77.12 послуги оренди вантажних автомобілів, 77.31 послуги оренди сільськогосподарських машин і устаткування, 77.39 послуги оренди інших машин, устаткування та майна.
18 лютого 2019 року між ПП "Укррентсервіс" та СФГ "Надія" (код ЄДРПОУ 31919463) було укладено договір оренди № О-УКРС-2/19.
За умовами даного Договору ПП "Укррентсервіс" передав в оренду техніку СФГ "Надія".
На підтвердження факту передачі техніки сторонами були підписано акти прийому- передачі транспортних засобів від 18 лютого 2019 року.
Згідно умов договору орендна плата сплачується за графіком, який може коригуватися за домовленістю між Орендарем та Орендодавцем. Акт наданих послуг за оренду складається щоквартально на останню дату кварталу поточного року.
За договором оренди № О-УКРС-2/19 від 18 лютого 2019 року був сплачений авансовий платіж за оренду комбайна платіжним дорученням № 82 від 04 березня 2019 року в сумі 50 000,00 грн. згідно виписки АТ КБ "Приватбанк".
Позивачем під час здійснення вказаної господарської операції з постачання вищезгаданого товару, було оформлено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 04 березня 2019 на суму 50 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 8333,33 грн.
26 березня 2019 року позивач отримав від відповідача Квитанцію з інформацією, про зупинення реєстрації податкової накладної № 1 від 04 березня 2019 року.
Квитанція містила інформацію: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. ПН/РК № 1 від 04 березня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
01 квітня 2019 року ПП "Укррентсервіс" подано повідомлення №5 від 01 квітня 2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 04 березня 2019 року та скановані копії наступних документів:
Договір №15-02/19 ОС купівлі продажу техніки з відстроченням платежу від 15 лютого 2019 року ТОВ "Пан комбайн" - продавець, ТОВ "Укррентсервіс" - покупець. Предмет договору комбайн зернозбиральний самохідний марки КЗС-1218, вартість 204000,00 грн. оплата до 01 березня 2019 року; Договір оренди транспортних засобів № О-УКРС-2/19 від 18 лютого 2019 року СФГ Надія - орендар, предмет договору комбайн зернозбиральний КЗС-1218СХ 2009 р.в. вартість 850 000,00 грн. Строк дії оренди до 01 грудня 2019 року, загальний розмір орендної плати складає 280 000,00 грн.; Договір № 100 оренди нежитлового приміщення від 01 лютого 2019 року, орендодавець ТОВ "Славінвест" предмет договору нежитлове офісне приміщення за адресою м. Хмельницький вул . Шевченка 64, площа 22 м.кв. Акт здачі приймання приміщення від 01 лютого 2019 року; Акт приймання-передачі від 15 лютого 2019 року ТОВ "Пан Комбайн" - продавець, ПП "Укррентсервіс" - покупець.; Акт прийому передачі транспортних-засобів від 18 лютого 2019 року ПП "Укррентсервіс" - орендодавець, СФГ "Надія" - орендар.; ПН №9 від 15 лютого 2019 постачальник ТОВ "Пан Комбайн" на суму 204000,00 грн.; ПН №1 від 04 березня 2019 року отримувач СФГ "Надія" оренда комбайна, на суму 50 000,00 грн.; ВН №5 від 15 лютого 2019 року, постачальник ТОВ "Пан Комбайн", покупець ПП "Укрентсервіс" комбайн зернозбиральний КЗС-1218 - - СХ 1 шт., на суму 204 000,00 грн.; Акт звіряння за період лютий 2019 - березень 2019 року з СФГ "Надія"; Акт звіряння за період лютий 2019 - березень 2019 року з ТОВ "Пан Комбайн"; Картка рах. 361 за 18 лютого 2019 року - 29 березня 2019 року; Картка рах. 631 за 15 лютого 2019 року - 29 березня 2019 року; Виписка банку за 04 березня 2019 року (ПД № 82 платник СФГ "Надія" на суму 50 000,00 грн.); ПД №258 від 01 березня 2019 року платник ПП "Укррентсервіс", отримувач ТОВ "Пан Комбайн" на суму 204 000,00 грн.
15 квітня 2019 року позивачем було отримано Рішення Комісії відповідача, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1129999/41359648 (по податковій накладній № 1 від 04 березня 2019 року).
Даним рішенням було відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної № 1 від 04 березня 2019 року з підстав: "ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування". Також, в додатковій інформації зазначено, що відсутнє свідоцтво про реєстрацію комбайна.
Позивач вважає оскаржуване рішення містить недостовірну інформацію про те, що платником податків не надано копії документів необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в реєстрі, оскільки самим органом не було вказано перелік документів, які необхідно надати, а позивач усі наявні документи та пояснення надав, тому позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За приписами п. 74.2. ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).
У відповідності до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис"; Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п. 13 Порядку № 1246).
Аналогічні норми містяться і у пп. 201.16.1. п. 201.16. ст. 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2. статті 74 цього Кодексу.
Згідно з пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Аналізуючи доводи представника відповідача щодо правомірності винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, суд враховує наступне.
Зі змісту квитанцій №1 від 04 березня 2019 року слідує, що фіскальним органом зроблено висновок про те, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Суд звертає увагу, що відповідно до пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Тобто, у вказаному пункті наведено сім обставин, які вказують на наявність у контролюючого органу повноважень щодо розгляду питання про встановлення ризиковості платника податків.
Згідно з п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117) перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Разом з тим, суд зазначає, що фіскальним органом, в порушення п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України не вказано у квитанції №1 від 04 березня 2019 року, конкретної обставини, передбаченої пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, що надало б змогу позивачу надати відповідний перелік документів, передбачений п. 14 Порядку № 117.
Водночас, суд враховує, що позивачем на адресу відповідача було направлено повідомлення з документами, які підтверджують реальність здійснення господарської операції за податковою накладною №1 від 04 березня 2019 року та пояснення про діяльність.
Проте, Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області, незважаючи на вищевказане повідомлення позивача та додані до нього документи, прийнято рішення № 1129999/41359648 від 03 квітня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04 березня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів послуг, зберігання і транспортування". Також, в додатковій інформації зазначено, що відсутнє свідоцтво про реєстрацію комбайна.
Таким чином, на прийняття рішення комісії ГУ ДФС у Хмельницькій області № 1129999/41359648 від 03 квітня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04 березня 2019 року вплинув той факт, що платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних, а саме: не надано свідоцтво про реєстрацію комбайна.
Однак, суд не може погодитися із такою позицією контролюючого органу, оскільки про необхідність подачі свідоцтва про реєстрацію комбайна, відповідачем вказано уже в рішенні про відмову у реєстрації, а не в квитанції про її зупинення.
Крім цього, відповідачами не доведено, що неподання платником саме цих документів спростовує реальний характер господарських операцій і є безперечною перешкодою для реєстрації податкових накладних.
На переконання суду, надані відповідачу документи цілком підтверджують зміст, обсяг та реальний характер господарських операцій, проведених позивачем та його контрагентом, факти розрахунків між ними, передачу/отримання техніки, добросовісне виконання сторонами їх зобов`язань.
До того ж, суд звертає увагу, що свідоцтво про реєстрацію комбайна в розумінні ПК України не є первинним документом, а також не визначений переліком документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до Порядку №117.
Згідно з п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Так, до матеріалів справи на підтвердження здійснення господарських операцій на виконання яких було складено податкову накладну №1 від 04 березня 2019 року, ПП "Укррентсервіс" було надано ряд підтверджуючих документів, а саме: Договір №15-02/19 ОС купівлі продажу техніки з відстроченням платежу від 15 лютого 2019 року ТОВ "Пан комбайн" - продавець, ТОВ "Укррентсервіс" - покупець. Предмет договору комбайн зернозбиральний самохідний марки КЗС-1218, вартість 204000,00 грн. оплата до 01 березня 2019 року; Договір оренди транспортних засобів № О-УКРС-2/19 від 18 лютого 2019 року СФГ Надія - орендар, предмет договору комбайн зернозбиральний КЗС-1218СХ 2009 р.в. вартість 850 000,00 грн. Строк дії оренди до 01 грудня 2019 року, загальний розмір орендної плати складає 280 000,00 грн.; Договір № 100 оренди нежитлового приміщення від 01 лютого 2019 року, орендодавець ТОВ "Славінвест" предмет договору нежитлове офісне приміщення за адресою м. Хмельницький вул. Шевченка 64, площа 22 м.кв. Акт здачі приймання приміщення від 01 лютого 2019 року; Акт приймання-передачі від 15 лютого 2019 року ТОВ "Пан Комбайн" - продавець, ПП "Укррентсервіс" - покупець.; Акт прийому передачі транспортних-засобів від 18 лютого 2019 року ПП "Укррентсервіс" - орендодавець, СФГ "Надія" - орендар.; ПН №9 від 15 лютого 2019 постачальник ТОВ "Пан Комбайн" на суму 204000,00 грн.; ПН №1 від 04 березня 2019 року отримувач СФГ "Надія" оренда комбайна, на суму 50 000,00 грн.; ВН №5 від 15 лютого 2019 року, постачальник ТОВ "Пан Комбайн", покупець ПП "Укрентсервіс" комбайн зернозбиральний КЗС-1218 - - СХ 1 шт., на суму 204 000,00 грн.; Акт звіряння за період лютий 2019 - березень 2019 року з СФГ "Надія"; Акт звіряння за період лютий 2019 - березень 2019 року з ТОВ "Пан Комбайн"; Картка рах. 361 за 18 лютого 2019 року - 29 березня 2019 року; Картка рах. 631 за 15 лютого 2019 року - 29 березня 2019 року; Виписка банку за 04 березня 2019 року (ПД № 82 платник СФГ "Надія" на суму 50 000,00 грн.); ПД №258 від 01 березня 2019 року платник ПП "Укррентсервіс", отримувач ТОВ "Пан Комбайн" на суму 204 000,00 грн.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що за загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Так, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пп. 1.6 п. 1 Критеріїв без наведення відповідного підпункту (обставини), є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 23 жовтня 2018 року по справі №822/1817/18 та у постанові від 02 квітня 2019 року по справі №822/1878/18.
Положеннями ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну подану Приватним підприємством "Укррентсервіс" № 1 від 04 березня 2019 року.
Таким чином, оскільки відповідач не довів правомірність оскаржуваних дій, а встановлені обставини справи свідчать про їх протиправність, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Приватного підприємства "Укррентсервіс", а тому даний адміністративний позов слід задовольнити.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог ст. 139 КАС України, суд вирішив присудити на користь Приватного підприємства "Укррентсервіс" за рахунок асигнувань відповідача витрати зі сплати судового збору в сумі 5286,00 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Хмельницькій області № 1129999/41359648 від 03 квітня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04 березня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Приватним підприємством "Укррентсервіс".
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від № 1 від 04 березня 2019 року, подану Приватним підприємством "Укррентсервіс".
Стягнути на користь Приватного підприємства "Укррентсервіс" 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 10 вересня 2019 року
Позивач:Приватне підприємство "Укррентсервіс" (вул. Шевченка, 64, Хмельницький, Хмельницька область, 29009 , код ЄДРПОУ - 41359648) Відповідач:Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, Київ 53, 04655 , код ЄДРПОУ - 39292197) Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)
Головуючий суддя П.І. Салюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2019 |
Оприлюднено | 11.09.2019 |
Номер документу | 84132144 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні