Справа № 560/1940/19
РІШЕННЯ
іменем України
10 вересня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Полонське підприємство "Агрохім" до Управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом №84 від 24.06.2019 в якому просить: "Задовольнити та скасувати постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №086253 та №086254 від 07.03.2019 до ПРАТ "Полонське підприємство "Агрохім" в розмірі 1700,00 грн кожний на загальну суму 3400,00 гривень".
В обґрунтування позовних вимог вказує, що постанови за № 086253 та 086254 від 07 березня 2019 року є незаконними, а встановлений тахограф посадові особи Укртрансбезпеки розцінили як порушення Закону України "Про автомобільний транспорт". Зазначає, що оскаржувані постанови виносились як "покарання" за правопорушення в актах перевірки № 112666, 112667, передбачені абзацом 3 ст. 60 ЗУ "Про автомобільний транспорт". Вказує, що а ні статтею 39, а ні статтею 48 Закону № 2344 "Про автомобільний транспорт" прямо не вимагається обов`язкова наявність для водіїв транспортних засобів щоденних листків праці та відпочинку як документів, на підставі яких здійснюється автомобільні пасажирські/вантажні перевезення, відсутність таких документів під час проведення рейдової перевірки не може сама по собі означати порушення режиму праці та відпочинку водієм. Зазначає, що як видно із матеріалів перевірки наявність чи відсутність карток тахографа не встановлювалась посадовими особами Укртрансбезпеки (арк. спр.5-10).
Ухвалою від 11.07.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (арк. спр. 2-3).
31.07.2019 до суду надійшов відзив на позов №2691/38/23-19 від 30.07.2019, згідно якого відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що позивач здійснював перевезення вантажів без оформлення документів, передбачених ст. 48 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме без щоденних листів режиму праці та відпочинку водія. Зазначає, що позивач у своєму позові не заперечує відсутність вищевказаних документів (арк. спр. 69-75).
14.08.2019 до суду від позивача поступила відповідь на відзив, в якій вказує, що у своєму відзиві відповідач не спростував твердження та аргу менти позивача стосовно суті позовних вимог. Зазначає, що як видно із відзиву відповідача на кожен аргумент вказаний в позовній заяві по адміністративній справі останній намагається надати будь-які контраргументи, при цьому вважаючи позивача вже винною особою (арк. спр. 83-85).
З`ясувавши обставини, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог, так і заперечень, та оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.
31.01.2019 о 10:40 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області було проведено перевірку транспортного засобу ДАФ, номерний знак НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , який належить позивачу, та за результатами якої складено Акт №112666 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 31.01.2019 (далі - Акт від 31.01.2019). В Акті від 31.01.2019 зазначено, що під час перевірки виявлено порушення ст. 48 ЗУ "Про автомобільний транспорт". Під час надання послуг з вантажних перевезень згідно ПН №18 від 30.01.2019, в автомобілі встановлено тахограф. Також, виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт": без оформлення щоденних реєстраційних листів режиму праці та відпочинку 31.01.2019. Зазначено, що водій відмовився від пояснень, з актом ознайомлений (арк. спр. 62).
01.02.2019 о 12:38 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Полтавській області було проведено перевірку транспортного засобу Сканія, номерний знак НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_4 , який належить позивачу, та за результатами якої складено Акт №112667 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 01.02.2019 (далі - Акт від 01.02.2019). В Акті від 01.02.2019 зазначено, що під час перевірки виявлено порушення ст. 48 ЗУ "Про автомобільний транспорт". Під час надання послуг з вантажних перевезень згідно ПН №19 від 31.01.2019, в автомобілі встановлено тахограф. Також, виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт": без оформлення щоденних реєстраційних листів режиму праці та відпочинку водія за 01.02.2019. Зазначено, що водій з актом ознайомлений, від пояснень відмовився (арк. спр. 66).
Постановами управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області про застосування адміністративно-господарського штрафу №086253 та №086254 від 07.03.2019 (далі - відповідно постанова №086253 і №086254) до ПРАТ "Полонське підприємство "Агрохім" застосовано адміністративно-господарські штрафи у розмірі 1700,00 грн за кожною з постанов, а всього на загальну суму 3400 гривень. У них вказано про допущення порушення вимог ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за що передбачена абзацом 3 ст. 60 Закону (арк. спр. 61, 64).
Відповідно ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" №2344-III (далі - Закон №2344-III) автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Вказаною статтею Закону №2344-III, також встановлено перелік документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Актом від 31.01.2019 та Актом від 01.02.2019 встановлено, що у зазначених в цих актах автомобілях встановлено тахографи, що також не заперечується позивачем в адміністративному позові.
У п. 3.3 Розділу ІІІ Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385 (далі - Інструкція №385), зазначено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
З 20.12.2010 набула чинності Поправка №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів (ЄУТР) підписаної у Женеві 1 липня 1970 р. в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних днів, а в разі відсутності тахокарт надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.
Згідно з п. 6.1, 6.2 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 07.06.2010 №340 (далі - Положення №340), автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами. Облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.
Отже, позивач повинен виконувати вимоги пунктів 6.1, 6.2 Положення №340, а водії повинні дотримуватись вимог п. 3.3 Розділу ІІІ Інструкції №385, і в тому числі надавати до контролю реєстраційні листки (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних днів, а в разі відсутності тахокарт надавати Бланк підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом, чого було не дотримано, що встановлено та стверджено Актом від 31.01.2019 та Актом від 01.02.2019. Відмова водіїв у цих актах від пояснень фактично підтверджує встановлене порушення, а саме надання послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 Закону №2344-III.
Статтею 60 Закону №2344-III передбачений вичерпний перелік порушень законодавства про автомобільний транспорт, за які застосовуються адміністративно-господарські штрафи.
Так, згідно з абз. 3 ст. 60 Закону №2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Підсумовуючи наведене, суд погоджується з висновками відповідача про порушення позивачем Закону №2344-III, які виявлені та стверджені Актом від 31.01.2019 та Актом від 01.02.2019, і як наслідок, суд вважає правомірними постанови №086253 та №086254 від 07.03.2019.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, суд вважає і приходить до висновку, що позивач не довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, довів правомірність прийняття оскаржуваних постанов, що підтверджено доказами, перевіреними в суді, тому позов не задовольняється.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Полонське підприємство "Агрохім" залишити без задоволення.
Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 10 вересня 2019 року
Позивач:Приватне акціонерне товариство "Полонське підприємство "Агрохім" (вул. Залізнична, 131, Полонне, Полонський район, Хмельницька область, 30500 , код ЄДРПОУ - 05491385) Відповідач:Управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Соборна, 75, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39816845)
Головуючий суддя А.І. Петричкович
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2019 |
Оприлюднено | 11.09.2019 |
Номер документу | 84132146 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні