Рішення
від 10.09.2019 по справі 640/6787/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 вересня 2019 року № 640/6787/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства АТЛЕТИКА ВІВА про стягнення коштів В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі також - позивач, НЦКПФР, Комісія) з позовом до Приватного акціонерного товариства АТЛЕТИКА ВІВА , код ЄДРПОУ 35253793 (далі також - відповідач, ПрАТ АТЛЕТИКА ВІВА ), в якому просила стягнути з відповідача до Державного бюджету України на відповідний рахунок штраф у сумі 5 100 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не сплачено штраф у розмірі 5 100 грн., який виник за наслідками складення ряду актів відносно ПрАТ АТЛЕТИКА ВІВА (код ЄДРПОУ 35253793, місцезнаходження: 02140, м. Київ, вул. Гмирі Бориса, 2) про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2018 за №663-ДП-Е, №665-ДП-Е і №666-ДП-Е та на підставі постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.01.2019 №51-ДП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.04.2019 відкрито провадження у справі №640/6787/19 за вказаним позовом НЦКПФР та дану справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Копія ухвали надіслана на адресу ПрАТ АТЛЕТИКА ВІВА , що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом №0105103853962 та в силу положень ч. 4 ст. 124, ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції чинній станом на день вчинення відповідної процесуальної дії), остання вважається врученою належним чином відповідачу.

Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі, а також про його процесуальні права та обов`язки, зокрема, про право надати свій відзив на позов або заяву про визнання позову.

Однак у встановлений судом строк відповідач відзив на позов та жодні додаткові документи до суду не подав.

За змістом норм ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України справи у спорах про стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження, а також інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, відносяться до незначної складності, які розглядаються в порядку спрощеного провадження відповідно правил гл. 10 розд. ІІ цього Кодексу.

Зокрема, ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на викладене вище та відсутність клопотань сторін про розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи та прийняття рішення у справі по суті з огляду на наступне.

29.11.2018 уповноваженою особою НЦКПФР - директором департаменту нагляду за станом корпоративного управління та корпоративними фінансами Жупаненком В.М. на підставі рішення Комісії від 10.07.2018 №453 у відношенні ПрАТ АТЛЕТИКА ВІВА порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: щодо допущених Акціонерним товариством порушень вимог п. 4 гл. 4 розд. ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів в частинах нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік, неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік та не опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань, - про що були винесені відповідні постанови від 29.11.2018 №26/02/35556, №26/02/35558 і №26/02/35559. Зокрема, у текстах цих постанов від 28.11.2018 Акціонерне товариство повідомлялось про можливість подання письмових пояснень по суті виявлених правопорушень та про необхідність підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів, із зазначенням дати, часу і місця вчинення таких дій.

Копії цих постанов про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 28.1.2018 були надіслані позивачем на адресу відповідача поштою 30.11.2018.

17.12.2018 уповноваженою особою НЦКПФР - директором департаменту правозастосування Ягнич О. А. складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №663-ДП-Е, №665-ДП-Е і №666-ДП-Е. У текстах даних актів від 17.12.2018 зафіксовано, що ПрАТ АТЛЕТИКА ВІВА всупереч норм ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , п. 1 розд. 1, п. 4 гл. 4 розд. ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 №2826 (що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 №2180/24712):

- станом на 29.11.2018 регулярна річна інформація емітента - АТ АТЛЕТИКА ВІВА за 2017 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (http://stockmarket.gov.ua) відсутня;

- станом на 29.11.2018 регулярна річна інформація АТ АТЛЕТИКА ВІВА за 2017 рік в Системі моніторингу фондового ринку відсутня;

- станом на 29.11.2018 відомості щодо опублікування регуляторної річної інформації емітента АТ АТЛЕТИКА ВІВА за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань Комісії відсутні.

За висновками цих актів АТ АТЛЕТИКА ВІВА (код ЄДРПОУ 35253793) порушило вимоги п. 4 гл. 4 розд. ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 №2826, а саме в частинах: нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік; неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік у вигляді електронних документів; не опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань.

Відповідно до постанов уповноваженої особи НЦКПФР - члена Комісії Назарчук І.Р. від 04.01.2019 вих. №14/01/272, №14/01/273, №14/01/275, розгляд описаних вище справ про правопорушення на ринку цінних паперів, порушених відносно ПрАТ АТЛЕТИКА ВІВА було призначено на 17.01.2019 об 10 год. 40 хв., 10 год. 42 хв. та 10 год. 47 хв. Копії постанов про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів разом з примірниками актів від 17.12.2018 були надіслані позивачем на адресу відповідача поштою 08.01.2019.

17.01.2019 уповноваженою особою НЦКПФР - члена Комісії Назарчук І.Р. прийнято постанову вих. №14/01/1611 про об`єднання справ про правопорушення на ринку цінних паперів, порушених відносно ПрАТ АТЛЕТИКА ВІВА , в одне провадження, а також за результатами розгляду об`єднаних в одне провадження справ про правопорушення на ринку цінних паперів - постанову №51-ДП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів та розпорядження №49-ДП-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Згідно тексту постанови від 17.01.2019 №51-ДП-Е Комісією застосовано до ПрАТ АТЛЕТИКА ВІВА за не опублікування ним інформації, не розміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та неподання інформації до Комісії санкцію у вигляді штрафу у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 грн. Копія цієї постанови разом із розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери були надіслані 23.01.2019 поштою на адресу акціонерного товариства (що підтверджується копією Списку №1 листів рекомендованих та копією фіскального чеку відділення ПАТ Укрпошти від 23.01.2019 №4502).

Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив зазначену вище суму штрафу, Комісія звернулась до суду із цим позовом про стягнення штрафу у судовому порядку

Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 №448/96-ВР.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно з ч. 1 ст. 5, п. 14 ст. 8 цього Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Зокрема, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

За змістом норм ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 №3480-IV регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.

Так, відповідно до п. 4 гл. 4 розд. ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826 (далі - Положення), розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватися, зокрема, шляхом подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

В силу ч. 9 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок відповідальність за повноту розкриття інформації, передбаченої цією статтею, несе емітент та/або особа, що здійснює управлінські функції в ньому.

Пунктами 5, 6 і 7 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за:

- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з ч. 3 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

В ході судового розгляду справи відповідач не надав суду жодних доказів сплати штрафу у розмірі 5 100 грн., що виник на підставі постанови НЦКПФР від 17.01.2019 №51-ДП-Е, або скасування такої постанови відповідача у досудовому чи судовому порядку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження рішення (постанови) позивача або сплати суми штрафу, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 5 - 11, 12, 72 - 77, 90, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, адреса: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30) задовольнити.

2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства АТЛЕТИКА ВІВА (код ЄДРПОУ 35253793, адреса місцезнаходження: 02140, м. Київ, вул. Гмирі Бориса, 2) штраф у розмірі 5 100,00 грн. (п`ять тисяч сто гривень) 00 коп. до Державного бюджету України, а саме: на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Суддя Т.О. Скочок

Дата ухвалення рішення10.09.2019
Оприлюднено11.09.2019
Номер документу84132387
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6787/19

Рішення від 10.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні