Постанова
від 07.12.2009 по справі 2а-6187/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія статобліку 6.13

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Запоріжжя, вул. Кремлівсь ка, 65-в

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2009 року (14 год. 00 хв.) Справа № 2а -6187/09/0870

Запорізький окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді Стрельнікової Н.В.

при секретарі Горб овій І.С.

розглянув у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом: Запорізь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів,

м. Запоріжжя

до: Приватно го підприємства «Светоларго »,

м. Запоріжжя

про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені, -

за участю представників сторін:

від позивача: Харл амова О.О., довіреність № 07-24/2866 від 11.06.2009

від відповідача: не з' явився

ВСТАНОВИВ:

Запорізьке обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулося із адміністративним позовом до приватного підприємства «Св етоларго», в якому позивач пр осить суд стягнути з відпові дача 3608 гр. заборгованості, з я ких 3395 грн. - сума адміністрат ивно-господарських санкцій т а 212 грн. 16 коп. пені.

В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається н а те, що відповідач використо вує найману працю працівникі в, а отже за приписами Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів» пов инен забезпечувати працевла штування інвалідів в установ лених законодавством нормат ивах. Відповідно до «Звіту пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів» (форма 10-ПІ рі чна-поштова), наданого відпов ідачем, середньооблікова кіл ькість штатних працівників, що працювали у відповідача, з а звітний період склала 12 осіб , таким чином, середньообліко ва кількість інвалідів, відп овідно до нормативу, встанов леного ч.1 ст.19 Закону, на підпри ємстві Фізичної особи підпри ємця ОСОБА_2 повинна склад ати 1 особу. Згідно відомостей , наданих відповідачем у Звіт і, середньооблікова кількіст ь інвалідів на підприємстві склала 0 осіб, у зв' язку з чим , відповідачу було нарахован о суму адміністративно-госпо дарський санкцій у розмірі с ередньорічної заробітної п лати на підприємстві, що у гро шовому вираженні склало 3395 гр н. 84 коп. та пені в сумі 212 грн. 16 ко п., яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних обліков ої ставки Національного банк у України, що діяла на момент с плати, нараховану на повну су му недоїмки за весь її строк. О скільки відповідач доброві льно не виконує обов' язок щ одо сплати санкцій, чим поруш ує майнові інтереси держави, позивач просить стягнути су му заборгованості в судовом у порядку.

Представник позивача у су довому засіданні позовні ви моги підтримав та просив суд стягнути з відповідача 3608 гр., а саме 3395 грн. 84 коп. суми адмініс тративно-господарських санк цій та 212 грн. 16 коп. пені.

У судове засідання предста вник відповідача не з'явився . Про час, місце та дату судово го засідання відповідач пові домлявся належним чином.

Суд визнав за доцільне вирі шити справу за наявними в ній матеріалами, за відсутності в судовому засіданні предст авника відповідача.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, проаналіз увавши матеріали та фактичні обставини справи, оцінивши н адані докази, суд вважає позо вні вимоги такими, що підляга ють задоволенню повністю, ви ходячи з наступного.

Спеціальним нормативно-пр авовим актом, що регулює та ви значає основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні і гарантії їх рівності з усім а іншими громадянами для уча сті в економічній, політичні й і соціальній сферах життя с успільства, створення необхі дних умов, які дають можливіс ть інвалідам вести повноцінн ий спосіб життя згідно з інди відуальними здібностями і ін тересами, є Закон України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. № 875 -ХІІ.

Судом встановлено, приватн е підприємство «Светоларго» відноситься до категорії су б' єктів, яким, відповідно до ст. 19 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» встановлю ється норматив робочих місць для забезпечення працевлашт ування інвалідів.

Відповідно до приписів ст. 1 9 зазначеного Закону, «для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, встановлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі 4% середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця. Підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о Законом, і забезпечують пра цевлаштування інвалідів. При розрахунку кількість робочи х місць округлюється до ціло го значення».

Як свідчать дані звіту відп овідача ф. 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалі дів за 2008 р., середньооблікова к ількість працюючих на підпри ємстві відповідача у 2008 році с кладала 12 осіб.

Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів повинен ск ладати 1 місце. Згідно із звіто м в 2008 році на підприємстві від повідача не працювало жодно го інваліда.

Статтею 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» вс тановлено, що «підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів є м енша, ніж установлено нормат ивом, передбаченим ст. 19 Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративного-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом».

За правилами ч. 2 ст. 20 Закону п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов' язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Відповідно до абзацу друго го пункту 2 статті 19 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня», державна служба зайнято сті має право одержувати від підприємств, установ і орган ізацій, незалежно від форм вл асності, адміністративні дан і про наявність вакантних ро бочих місць, у тому числі приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільн юваних, прийнятих і звільнен их працівників та інформацію про передбачувані зміни в ор ганізації виробництва і прац і, інші заходи, що можуть призв ести до вивільнення працівни ків.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону Украї ни «Про зайнятість населення »,

підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструютьс я у місцевих центрах зайнято сті за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя, щомісяця подають цим цент рам адміністративні дані у п овному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів …

Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою, затвердженою Наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України від 19 грудня 2 005 року № 420 за погодженням з Дер жкомстатом.

Правила подання роботодав цями звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду та інформ ації про наявність вільних р обочих місць (вакантних поса д) передбачено Порядком пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, нео бхідної для організації їх п рацевлаштування, затверджен им постановою Кабінету мініс трів України «Про реалізацію статей 19 і 20 закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» від 31.01.2007 р. № 70.

Нормами господарського за конодавства встановлено, що «суб' єкти господарювання та інші учасники відносин у с фері господарювання здійсню ють свою діяльність у межах в становленого правового госп одарського порядку, додержую чись вимог законодавства» (ч .3 ст.5 Господарського кодексу України). За порушення встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності до суб' єкті в господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади аб о органами місцевого самовря дування адміністративно-гос подарські санкції, тобто зах оди організаційно-правового або майнового характеру, спр ямовані на припинення правоп орушення суб' єкта господар ювання та ліквідацію його на слідків (ч.1 ст.238 ГК України).

Відповідно до ст. 218 ГК Україн и, підставою господарської в ідповідальності учасника го сподарських відносин, у тому числі для застосування адмі ністративно-господарських с анкцій, є вчинене таким суб' єктом господарське правопор ушення. У частині другої зазн аченої статті визначено, що у часник господарських віднос ин відповідає за порушення п равил здійснення господарсь кої діяльності, якщо не довед е, що ним ужито всіх залежних в ід нього заходів для недопущ ення господарського порушен ня.

На підставі викладеного су д вважає позовні вимоги про с тягнення суми адміністратив но-господарських санкцій та пені обґрунтованими та таким и, які підлягають задоволенн ю у повному обсязі.

Відповідно до п.4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.

На підставі викладеного , керуючись ст.ст. 71, 159-163 КАС Украї ни, суддя -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Запорізького обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до приватного підприємства «Светоларго» п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені, задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підп риємства «Светоларго» (72313, м. М елітополь Запорізької облас ті, вул. Фрунзе, буд. 70, ЄДРПОУ 3523865 8) на користь Запорізького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( 69095, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, 147, о держувач: Держбюджет м. Меліт ополь Запорізької області, р /р 31214230700013, код ЄДРПОУ 34676932, ГУДКУ у З апорізькій області, МФО 813015, 50070000 «Платежі до Фонду соціально го захисту інвалідів за 2008 р.») суму адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів у 2008 р. у розмірі 3608 (тр и тисячі шістсот вісім) грн. 40 к оп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня її складення у пов ному обсязі заяви про апеляц ійне оскарження і поданням п ісля цього протягом 20 днів апе ляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстан ції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС Ук раїни.

Суддя (підпис) Н.В. Стрельнікова

Постанова складена у пов ному обсязі 11 грудня 2009 року.

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя Н.В . Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2009
Оприлюднено15.12.2010
Номер документу8415115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6187/09/0870

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Постанова від 07.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні