Категорія 6.14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2009 року Справа №2а-26026/09/1270
Луганський окружний адмін істративний суд у складі
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Глазунової О.О.
та
представників сторін:
від позивача - головний спеціаліст
Бурмак К.В. (довір еність від 27.10.2008, № 802-к)
від відповідача - не при був
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю у Луганській області
до приватного підприємств а «Лідар»
про стягнення штрафу у сумі 11250,06 грн.,
ВСТАНОВИВ:
21 вересня 2009 року інспе кція державного архітектурн о-будівельного контролю у Лу ганській області звернулась до Луганського окружного ад міністративного суду з позов ом до приватного підприємств а «Лідар» про стягнення штра фу у сумі 11250,06 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наст упне.
Відповідно до наданих повн оважень посадовими особами і нспекції державного архітек турно-будівельного контролю у Луганській області була пр оведена перевірка будівницт ва та розміщення будівлі каф е за адресою: м. Луганськ, вул. Д емьохіна, 23 . В ході перевірки в становлені такі правопоруше ння: будівля знаходиться в ст адії будівництва, будівельні роботи зупинено приписом ві д 30.12.2008, виданим начальником інс пекції ДАБК у Луганській обл асті Литвиновим В.І.; буді вництво будівлі здійснюєтьс я з відхиленням від затвердж еної проектної документації , а саме: зведено 4-х поверхову б удівлю (проектом передбачено улаштування 2-х поверхів) , чим порушено вимоги ст. 9 Закону У країни «Про архітектурну дія льність», про що було складен о протокол про правопорушенн я у сфері містобудування від 14 січня 2009 року б/н.
Згідно із Законом України « Про відповідальність підпри ємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушен ня у сфері містобудування» т а Положенням про накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від 06.04.1995 № 244, б ула винесена постанова від 19.0 1.2009 № 1.1.1-7, якою накладено штраф у розмірі 10% вартості виконаних будівельних робіт - 11250,06 грн.
В порушення вимог ст. 3 Закон у України «Про відповідальні сть підприємств, їх об'єднань , установ та організацій за пр авопорушення у сфері містобу дування» штраф у п'ятнадцяти денний термін з дня його накл адання відповідачем не сплач ений, тому позивач просить ст ягнути його в судовому поряд ку.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтр имав, надав пояснення, аналог ічні викладеним у позові.
Відповідач у судове засіда ння не прибув, про дату, місце та час слухання справи повід омлявся належним чином. Прав ом подати суду заперечення п роти позову та докази на підт вердження своїх доводів не с користався.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню повністю з огляду на таке .
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України від 20 травня 1999 року № 68 7-ХІV «Про архітектурну діяльн ість» державний архітектурн о-будівельний контроль та на гляд здійснює центральний ор ган виконавчої влади з питан ь будівництва, містобудуванн я та архітектури. Державний к онтроль та нагляд у системі ц ентрального органу виконавч ої влади з питань будівництв а, містобудування та архітек тури здійснює Державна архіт ектурно-будівельна інспекці я України та її територіальн і органи
Інспекцією державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у Луганській області пр оведена перевірка будівницт ва та розміщення будівлі каф е за адресою: м. Луганськ, вул . Демьохіна, 23 . В ході перевірки встановлені такі правопоруш ення:
1) будівля знаходиться в ста дії будівництва, будівельні роботи зупинено приписом від 30.12.2008, виданим начальником інсп екції ДАБК у Луганській обла сті Литвиновим В.І.;
2) будівництво будівлі здійс нюється з відхиленням від за твердженої проектної докуме нтації, а саме: зведено 4-х пове рхову будівлю (проектом пере дбачено улаштування 2-х повер хів), чим порушено вимоги ст. 9 З акону України «Про архітекту рну діяльність»;
3) не виконано припис від 01.07.2008 про зупинення будівельних ро біт до корегування проектної документації, чим порушено в имоги п. 8 ст. 7 Закону України «П ро основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності».
За результатами перевірки складений акт перевірки № 1.1.1-2 в від 14 січня 2009 року та протоко л про правопорушення у сфері містобудування від 14 січня 2009 року б/н (арк. справи 7, 35-36).
Згідно із ст. 9 Закону Україн и від 20 травня 1999 року N 687-XIV «Про а рхітектурну діяльність» буд івництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація , капітальний ремонт) об'єкта а рхітектури здійснюється від повідно до затвердженої про ектної документації, державн их стандартів, норм і правил, місцевих правил забудови н аселених пунктів у порядку, в изначеному статтею 24 Закону України "Про планування і заб удову територій".
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни від 14 жовтня 1994 року № 208/94-В Р «Про відповідальність підп риємств, їх об' єднань, устан ов та організацій за правопо рушення у сфері містобудуван ня» відповідальність за прав опорушення у сфері містобуду вання несуть підприємства, ї х об' єднання, установи та ор ганізації незалежно від форм власності, які здійснюють пр оектування, роботи по будівн ицтву, реконструкції, рестав рації та капітальному ремонт у, виготовляють будівельні м атеріали, вироби і конструкц ії, а так само які є замовникам и у будівництві або поєднуют ь функції замовника і підряд чика.
Згідно із Законом України в ід 14 жовтня 1994 року № 208/94-ВР «Про в ідповідальність підприємст в, їх об' єднань, установ та ор ганізацій за правопорушення у сфері містобудування», суб ' єктами, які несуть відпові дальність за правопорушення у сфері містобудування є суб ' єкти підприємницької діял ьності, які одержують від сво єї господарської діяльності прибуток, за рахунок якого і с плачують накладений інспекц іями державного архітектурн о-будівельного контролю штр аф . Підприємства, їх об' єдна ння, установи та організації незалежно від форм власност і, які здійснюють проектуван ня, роботи по будівництву, рек онструкції, реставрації та к апітальному ремонту, виготов ляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так са мо які є замовниками у будівн ицтві або поєднують функції замовника і підрядчика, несу ть відповідальність у вигляд і штрафу за виконання будіве льних робіт, що не відповідаю ть державним стандартам, нор мам і правилам або проектним рішенням, - у розмірі десяти відсотків вартості виконани х робіт (п. 4 ч. 1 ст. 1 зазначеного закону).
Порядок накладення штрафі в за правопорушення у сфері м істобудування, передбачених Законом України від 14 жовтня 1994 року № 208/94-ВР «Про відповідал ьність підприємств, їх об' є днань, установ та організаці й за правопорушення у сфері м істобудування», затверджени й постановою Кабінету Мініс трів України від 06 квітня 1995 ро ку № 244.
Згідно з п. 10 Положення про По рядок накладення штрафів за правопорушення у сфері місто будування, затвердженим пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 06 квітня 1995 року № 244 пі дприємство повинно сплатити штраф у 15-денний термін з дня й ого накладення за рахунок пр ибутку, що залишається в розп орядженні підприємства, неза лежно від наслідків фінансов о-господарської діяльності.
Про накладення штрафу за пр авопорушення у сфері містобу дування була складена постан ова від 19 січня 2009 року № 1.1.1-7, відп овідно до якої приватне підп риємство «Лідар» повинно спл атити штраф в розмірі 11250,06 грн.
Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни від 14 жовтня 1994 року № 208/94-В Р «Про відповідальність під приємств, їх об' єднань, уста нов та організацій за правоп орушення у сфері містобудува ння » підставою для розгляду справи про правопорушення у сфері містобудування є прот окол, складений уповноважено ю на те особою інспекції держ авного архітектурно-будівел ьного контролю за результата ми перевірки, разом з протоко лом складається припис про у сунення допущених порушень
У п' ятнадцятиденний терм ін з дня одержання протоколу про правопорушення питання про накладення штрафу розгля дається посадовою особою інс пекції державного архітекту рно-будівельного контролю.
Рішення посадової особи ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю п ро накладення штрафу оформля ється постановою про накладе ння на підприємство штрафу з а правопорушення у сфері міс тобудування відповідно до ць ого Закону.
Штраф підлягає сплаті підп риємством у п' ятнадцятиден ний термін з дня його накладе ння. У разі несплати штрафу у з азначений термін він стягуєт ься у судовому порядку.
Згідно із ст. 3 Закону Україн и від 14 жовтня 1994 року № 208/94-ВР «Пр о відповідальність підприє мств, їх об' єднань, установ т а організацій за правопоруше ння у сфері містобудування » інспекцією державного архі тектурно-будівельного контр олю у Луганській області був складений припис про усунен ня виявленого правопорушенн я від 14 січня 2009 року (арк. справи 33).
Враховуючи те, що відповіда ч постанову інспекції держав ного архітектурно-будівельн ого контролю у Луганській об ласті про накладення штрафу за правопорушення у сферу мі стобудування від 19 січня 2009 рок у № 1.1.1-7 у встановленому порядк у не оскаржив, внаслідок чого вона на момент розгляду спра ви є чинною та такою, що підляг ає виконанню, а також те, що за час судового розгляду справ и у добровільному порядку шт раф у розмірі 11250,06 грн. не сплати в, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими, довед еними і такими, що підлягають повному задоволенню.
Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що позив ач відповідно до п. 42 ч. 1 ст. 4 Де крету Кабінету Міністрів Укр аїни від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито» від сплати де ржавного мита (судового збор у) звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають ст ягненню з відповідача, оскіл ьки у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 16 груд ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 9, 10, 11, 17, 18, 71, 94, 158-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підп риємства «Лідар» (ідентифіка ційний код 31197112, місцезнаходже ння: 91016, Луганська область, м. Лу ганськ, пл. Героїв ВВВ, буд. 7) в д оход Державного бюджету Укра їни (р/р 31119106700002 в ГУДКУ у Луганськ ій області, одержувач - держа вний бюджет м. Луганська, код 2 4046582, МФО 804013, код платежу 21081100) штраф у розмірі 11250,06 грн. (одинадцять тисяч двісті п' ятдесят грив ень шість копійок).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова складена у повно му обсязі 21 грудня 2009 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2009 |
Оприлюднено | 22.09.2010 |
Номер документу | 8417763 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні