Рішення
від 04.09.2019 по справі 160/4862/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2019 року Справа № 160/4862/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЖукової Є.О. за участі секретаря судового засіданняРубана А.В. за участі: представників позивача представника третьої особи Брилевського А.Д., Мішиної О.А. Бондаренка П.Ю. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Публічного акціонерного товариства "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ" про, з урахуванням уточненої позовної заяви від 20.08.2019 р., застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, -

ВСТАНОВИВ:

28.05.2019 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ про застосування заходів реагування, в якому позивач, з урахуванням уточненої позовної заяви, надісланої на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду 20.08.2019 року, просить суд повністю зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, яка пов'язана із експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: твердопаливний котел, 10 варочних котлів, 4 змішувачі, місця зберігання їдкого натрію, відкритого майданчику зберігання шляму (відходів забою тварин та напівфабрикатів) Публічним акціонерним товариством ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ до повного усунення порушення.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.05.2019 р. дану позовну заяву було залишено без руху з огляду на невідповідність зазначеного адміністративного позову вимогам ст.160, 161 КАС України, та надано позивачу строк до 13 червня 2019 року для усунення зазначених в ухвалі недоліків.

12.06.2019 р., через канцелярію Дніпропетровського окружного адміністративного суду позивачем було надіслано квитанцію про сплату судового збору від 11.06.2019 р. №0. 0. 1377606858.1, за позовні вимоги немайнового характеру.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.06.2019 року у справі №160/4862/19 провадження було відкрито та справа призначена до розгляду в порядку підготовчого провадження, за правилами загального позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовано наступним.

Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 10.05.2019 року по 11.05.2019 року на підставі наказу про проведення позапланової перевірки від 08.05.2019 року №556-П, направлення на перевірку від 08.05.2019 № 4-4425-3-3 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Публічного акціонерного товариства ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ (місцезнаходження; вул. Титова, буд. 202, м. Верхньодніпровськ, Верхньодніпровський район, Дніпропетровська область, 51600, ЄДРПОУ 00381433). За результатом перевірки складено акт.

Основний вид економічної діяльності підприємства: код КВЕД 10.71 виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання.

Щодо повного зупинення діяльності відповідача, з урахуванням уточненої позовної заяви від 20.08.2019 року, пов'язаної із експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, позивач зазначає наступне.

Під час візуального огляду виробничого цеху в будівлі, яка належить ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ встановлено наявність джерела утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, таких як: твердопаливний котел, 10 варочних котлів, 4 змішувачі, місце зберігання їдкого натрію. Крім того, позивач зазначає, що на відкритому майданчику на бетонованій поверхні зберігається шлам (відходи забою тварин та напівфабрикати).

Інвентаризація викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від вищезазначених джерел викидів не проведена. Дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на підприємстві відповідача були відсутні, що є порушенням вимог ст.ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря .

В тексті акта перевірки № 340/3-10/19 було зазначено, що за результатами перевірки, проведеної в період з 27.02.2019 по 28.02.2019 року Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області видано приписи від 05.03.2019 року № 4-2158-3-3 з метою усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства, які не виконані по теперішній час. Невиконання приписів є порушенням вимог ст.20 прим.2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. ст. 8, 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

В судове засідання, призначене на 07.08.2019 року з'явились представник позивача та представник Верхньодніпровської районної ради, який 07.08.2019 року подав до канцелярії Дніпропетровського окружного адміністративного суду заяву про залучення до справи у якості третьої особи, яка обґрунтована наступним.

До Верхньодніпровської районної ради протягом 2018-2019 років надходили численні звернення та скарги громадян, які мешкають у Верхньодніпровському районі щодо шкідливої та протизаконної діяльності, яка відбувається на території ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ у місті Верхньодніпровську, а саме: виробництво невідомої біологічної речовини, наслідком якого є забруднення повітря та стічних вод.(копія звернення міститься в матеріалах справи.)

Представник Верхньодніпровської районної ради зазначає, що шкідливі викиди у стічних водах перевищують нормативні значення у десятки разів, що підтверджується Протоколом вимірювань показників складу та властивостей стічних вод від 11.03.2019 року та Протоколом дослідження стічної води від 12.03.2019 року, копії яких містяться в матеріалах справи.

З даного приводу було проведено декілька засідань Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Верхньодніпровській райдержадміністрації, на яких були присутні керівники місцевих органів та комунальних підприємств, а також власник ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ .

На засіданні Комісії з питань ТЕБ та НС, яке відбулося 28.03.2019 року, було прийнято рішення з 29 березня 2019 року призупинити виробничу діяльність підприємства ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ до отримання усіх необхідних дозвільних документів, що підтверджується протоколом засідання комісії з питань ТЕБ та НС №6 від 28.03.2019 року, копія якого міститься в матеріалах справи.

Представник Верхньодніпровської районної ради також зазначає, що Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області було накладено штрафні санкції на ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ у розмірі 751 140 грн., 166 920 грн., 4173 грн.

З тексту заяви Верхньодніпровської районної ради встановлено, що для вирішення вищезазначеної екологічної проблеми, пов'язаної з діяльністю ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ , від Верхньодніпровської районної ради, а також громади району були направлені письмові звернення до Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області, яка і звернулася з позовною заявою до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Також подання даної заяви до Дніпропетровського окружного адміністративного суду зумовлено тим, що Верхньодніпровська районна рада виступає як представницький орган, який обраний громадянами для представництва їх спільних інтересів та зобов'язана ефективно представляти та захищати спільні інтереси свого району. Саме тому Верхньодніпровська районна рада звернулася із заявою про залучення у якості третьої особи у справі №160/4862/19 як представницький орган, який захищає зазначені спільні інтереси громадян-мешканців даного району та просить суд задовольнити дану заяву.

У судове засідання, призначене 21.08.2019 року з'явились представник позивача та представник Верхньодніпровської районної ради.

Під час судового засідання судом було поставлено питання про залучення Верхньодніпровської районної ради у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову на стороні позивача - Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

Повноважний представник позивача не заперечував щодо поданої заяви.

Суд ухвалив, із занесенням ухвали у протокол судового засідання від 21.08.2019 року - заяву Верхньодніпровської районної ради - задовольнити. Залучити Верхньодніпровську районну раду у якості третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову на стороні позивача.

Також, під час судового засідання, повноважний представник позивача подав клопотання про долучення доказів до матеріалів справи, яке обґрунтовано наступним.

З метою підтвердження факту того, що відповідач - ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ є учасником кримінального провадження, були долучені - копія запиту Верхньодніпровського ВП Жовтоводського ВП ГУНП України у Дніпропетровській області від 18.04.2019 року №47.1-3671 та копія ухвали Верхньодніпровського районного суду Дніпропетровської області у справі №173/1043/19 про проведення огляду території відповідача по кримінальному провадженню №1201904043000022 від 18.03.2019 року.

Також повноважним представником позивача були долучені копії фотографій, які були зроблені під час перевірки території відповідача, що підтверджують факт незаконної діяльності підприємства.

В цьому ж судовому засіданні, повноважним представником третьої особи було подано заяву про долучення доказів по справі №160/4862/19, а саме: копія відповіді Верхньодніпровського відділення поліції Жовтоводського ВП ГУНП у Дніпропетровській області від 16.05.2019 року №47.1-4599 та копія витягу з єдиного реєстру досудових розслідувань, які підтверджують той факт, що відносно відповідача - ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ відкрито кримінальне провадження №1201904043000022 від 18.03.2019 року за ознаками правопорушення, передбаченого ч.1 ст.241 Кримінального кодексу України.

Також повноважний представник позивача, під час судового засідання, надав наступні документи: заперечення відповідача до акту №136/3/19; відповідь Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області на запит відповідача; докази повідомлення відповідача про час та місце судового засідання; припис Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області, складений за результатами перевірки відповідача.

Від відповідача жодних заяв чи клопотань не надходило.

Також відповідач не надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву чи будь-які інші заперечення проти даного позову.

Під час судового засідання, призначеного на 21.08.2019 року, судом було поставлено питання щодо можливості почати розгляд справи за даною явкою, оскільки відповідач до зали судового засідання свого повноважного представника не направив та належним чином не повідомлений про час та місце судового засідання.

Повноважний представник позивача заперечував. Представник третьої особи підтримав думку позивача.

Судом було поставлено питання про можливість належного повідомлення відповідача про час та місце судового засідання зі сторони позивача чи третьої особи.

Суд ухвалив, із занесенням ухвали у протокол судового засідання, від 21.08.2019 року - покласти обов'язок щодо належного повідомлення відповідача про час та місце судового засідання на позивача та третю особу.

У судове засідання, призначене на 04.09.2019 року, з'явились представники позивача та представник третьої особи.

У судовому засіданні, призначеному на 04.09.2019 року, повноважний представник третьої особи надав докази належного повідомлення відповідача про час та місце судового засідання, а саме: поштові квитанції щодо відправлення судової повістки відповідачу рекомендованим листом та акт про вручення судової повістки.

Відповідач до зали судового засідання свого повноважного представника не направив. Жодних заяв, клопотань чи документів по справі від відповідача не надходило.

Докази належного повідомлення відповідача про час та місце судового засідання містяться в матеріалах справи.

Також, під час судового засідання, представником третьої особи були надані письмові пояснення, що містять відомості щодо незаконної діяльності підприємства та переліку дій, які вчинялися безпосередньо органами державної влади та місцевого самоврядування задля вирішення вищезазначених екологічних проблем.

В судовому засіданні судом було поставлено на розгляд питання щодо можливості переходу до розгляду справи по суті за доказами, які наявні у матеріалах справи.

Повноважні представники як позивача так і третьої особи не заперечували щодо переходу до розгляду справи по суті.

Таким чином, враховуючи зазначене вище, суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду зазначеної справи по суті, застосувавши принцип процесуальної економії та у відповідності до ст.ст.192 - 211, 217, 224 - 228 КАС України безпосередньо 04.09.2019 року.

Дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про те, що дана позовна заява підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що протягом 2018-2019 років до третьої особи - Верхньодніпровської районної ради надходила велика кількість звернень громадян та колективних скарг стосовно діяльності, яка відбувається на території ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ з порушенням чинного природоохоронного законодавства, що, як наслідок, призводить до порушення конституційних прав громадян-мешканців Верхньодніпровського району на безпечне для життя і здоров'я довкілля, гарантованих ст.50 Конституції України.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що відповідачем дійсно здійснюються викиди шкідливих речовин у стічні води Верхньодніпровського району, що підтверджується Протоколом вимірювань показників складу та властивостей стічних вод від 11.03.2019 року та протоколом дослідження стічної води від 12.03.2019 року.

Також в матеріалах справи міститься протокол засідання Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Верхньодніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області №6 від 28.03.2019 року, з тексту якого судом встановлено, що ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ мало призупинити виробничу діяльність з 29.03.2019 року, до отримання усіх необхідних дозвільних документів відповідно до норм чинного законодавства.

Вимоги зазначеного протоколу відповідачем виконані не були.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що саме численні письмові звернення від громади Верхньодніпровського району до Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області, стали наслідком звернення останньої з позовом до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Під час судового засідання, призначеного на 21.08.2019 року, повноважним представником позивача було подано клопотання про долучення доказів до матеріалів справи від 21.08.2019 року, а саме таких документів як: копія запиту Верхньодніпровського ВП Жовтоводського ВП ГУ НП України у Дніпропетровській області від 18.04.2019 року №47.1-3671, з тексту якого судом встановлено, що 18.03.2019 року Верхньодніпровським ВП Жовтоводського ВП ГУ НП України у Дніпропетровській області було відкрито кримінальне провадження №12019040430000222 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.241 КК України, в якому фігурантом виступає відповідач - ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ , а також встановлено, що даний запит є однією з підстав позапланової вихідної перевірки відповідача, що була проведена в період з 10.05.2019 року по 11.05.2019 року на підставі наказу про проведення позапланової перевірки від 08.05.2019 року №556-П.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що ухвалою Верхньодніпровського районного суду Дніпропетровської області від 17.04.2019 року у справі №173/1043/19 було задоволено клопотання слідчого Верхньодніпровського ВП Жовтоводського ВП ГУ НП України у Дніпропетровській області капітана поліції Говорушко В.О. на проведення огляду території, земельної ділянки та будівель на території підприємства ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ із залученням у якості спеціалістів представників Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області, з метою перевірки додержання вимог екологічного законодавства.

Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 10.05.2019 року по 11.05.2019 року на підставі наказу про проведення позапланової перевірки від 08.05.2019 року №556-П, направлення на перевірку від 08.05.2019 № 4-4425-3-3 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Публічного акціонерного товариства ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ (місцезнаходження; вул. Титова, буд. 202, м. Верхньодніпровськ, Верхньодніпровський район, Дніпропетровська область, 51600, ЄДРПОУ 00381433).

До матеріалів справи долучені в якості доказів, фотографії територій підприємства під час проведення перевірки, на яких чітко зображені як твердопаливний котел, так і варочні котли, змішувачі, а також шлям у брикетах тощо.

Під час судового засідання, призначеного на 04.09.2019 року, повноважний представник позивача - старший державний інспектор Мішина О.А. надала пояснення щодо проведеної перевірки відповідача в період з 10.05.2019 року по 11.05.2019 року.

Представник позивача зазначила, що за результатами минулої перевірки відповідача проведеної в період з 27.02.2019 по 28.02.2019 року Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області видано припис від 05.03.2019 року № 4-2158-3-3 з метою усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства, які не виконані.

Представник позивача також зазначила, що під час перевірки відповідача в період з 10.05.2019 року по 11.05.2019 року, ніхто з керівництва чи уповноважених осіб підприємства присутній не був, була відсутня можливість зв'язку з власником чи керівництвом підприємства. На територію підприємства, як зазначила повноважний представник позивача, перевіряючих впустила охорона, яка, однак, відмовилася надати будь-які пояснення з приводу господарської діяльності відповідача.

Під час перевірки, контролюючим органом було виявлено цілий ряд порушень чинного екологічного законодавства, зокрема: відсутність статуту підприємства, виписки в Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; відсутність підтверджуючих та дозвільних документів; відсутність проектної документації та висновку з оцінки впливу на довкілля; відсутність можливості у перевіряючих здійснити інструментально-лабораторних вимірювань на стаціонарному джерелі викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря; відсутність інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; відсутність статистичної звітності та розрахунку екологічного податку; виявлені у приміщенні виробничого корпусу житлові приміщення; відсутність інформації щодо джерел водопостачання та водовідведення; не вжито заходів щодо попередження забруднення зливової поверхні підприємства; відсутні технічні паспорти, реєстрові картки об'єктів утворення, оброблення та утилізації відходів; не здійснення моніторингу місць утворення та зберігання відходів; не обладнано місця тимчасового зберігання відходів; не забезпечуються вимоги щодо видалення та розміщення відходів; виявлено засмічення на території підприємства різними видами відходів; виявлення факту спалювання рослинності; виявлено земельну ділянку з видимими ознаками забруднення ґрунту виробничими стічними водами.

За результатом перевірки складено акт №340/3-10/19, копія якого міститься у матеріалах справи.

Зі змісту вищезазначеного акта судом встановлено, що відповідач - ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ порушив вимоги чинного законодавства, а саме: ст.ст.20 прим.2, 24, 51, 55 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища ; ст.ст. 8, 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ; ст.ст. 3, 17 Закону України Про оцінку впливу на довкілля ; ст.ст. 10, 11, 29 Закону України Про охорону атмосферного повітря ; ст.ст. 40, 44, 70, 96, 105 Водного кодексу України; ст.ст. 7, 17, 26, 27, 29, 32, 33, 34 Закону України Про відходи ; ст.ст. 164, 167 Земельного кодексу України; ст.ст. 35, 45 Закону України Про охорону земель .

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що за результатами перевірки, проведеної в період з 27.02.2019 по 28.02.2019 року Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області видано припис від 05.03.2019 року № 4-2158-3-3 з метою усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства, які не виконані.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що в період з 10.05.2019 року по 11.05.2019 року була проведена позапланова перевірка ПАТ Верхньодніпровськхліб щодо дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища. За результатами перевірки Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області видано припис від 16.05.2019 року № 4-5143-3-3 за метою усунення виявлених порушень природоохоронного законодавства, які не виконані.

Відповідно до змісту припису ПАТ Верхньодніпровськхліб було приписано наступне: до 01.07.2019 року розробити інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря відповідно до фактичного стану підприємства з урахуванням всіх джерел утворення викидів та обсягів викидів, що обґрунтовується ст.ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря ; до 01.07.2019 року отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з урахуванням всіх джерел утворення викидів, що обґрунтовується ст.ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря ; до 16.05.2019 року не допускати здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди, що обґрунтовується ст.ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря ; до 20.02.2020 року складати статистичний звіт по формі 2-ТП (повітря) відповідно до вимог чинного законодавства, що обґрунтовується ст. 10 Закону України Про охорону атмосферного повітря ; до 01.07.2019 року забезпечити здійснення розрахунку податкового зобов'язання з екологічного податку в частині викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря відповідно до вимог чинного законодавства, що обґрунтовується ст.24 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища ; до 01.06.2019 року обладнати організовані стаціонарні джерела викидів вимірювальними портами для здійснення інструментально-лабораторних вимірювань у відповідності до вимог нормативної документації, що обґрунтовується ст.ст. 10, 29 Закону України Про охорону атмосферного повітря ; до 01.06.2019 року забезпечити проведення виробничого контролю за викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів підприємства, що обґрунтовується ст.ст. 10, 29 Закону України Про охорону атмосферного повітря ; до 01.07.2019 року надати до Держекоінспекції у Дніпропетровській області інформацію та підтверджуючі документи щодо джерел водопостачання та водовідведення, що обґрунтовується ст.ст. 40, 44 Водного кодексу України та ст. 20 прим. 2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища ; ст.ст. 8, 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ; до 01.06.2019 року запровадити ведення первинного обліку у сфері охорони водних ресурсів, що обґрунтовується ст.44 Водного кодексу України; до 20.02.2020 року забезпечити складання статистичної звітності по формі 2-ТП (водгосп) відповідно з вимогами чинного законодавства, а саме ст.25 Водного кодексу України; до 01.07.2019 року розробити питомі балансові норми водоспоживання та водовідведення відповідно до фактичного стану підприємства, у відповідності до ст.ст. 40, 44 Водного кодексу України; до 01.06.2019 року надати на розгляд Держекоінспекції у Дніпропетровській області інформацію та копії документів, які розглядаються в ході інспекційної перевірки в повному обсязі, відповідно до ст.ст. 8, 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , ст. 20 прим. 2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища ; до 01.07.2019 року забезпечити контроль за станом та впливом бетонованої накопичувальної ємності на ґрунти та підземні водоносні горизонти, що обґрунтовується ст.ст. 44, 96, 105 Водного кодексу України, ст.35 Закону України Про охорону земель та ст.. 164 Земельного кодексу України; до 01.07.2019 року запровадити контроль за якістю та кількістю стічних (зливових) вод, відповідно до ст. 44 Водного кодексу України; до 01.07.2019 року вжити достатні заходи з охорони водних ресурсів, відповідно ст.ст. 44, 105 Водного кодексу України; до 01.07.2019 року вжити заходи щодо попередження забруднення зливової поверхні території підприємства, відповідно до ст.ст. 44, 96, 98 Водного кодексу України, ст. 164 Земельного кодексу України; ст. 35 Закону України Про охорону земель ; до 01.07.2019 року встановити водовимірювальну апаратуру щодо обліку об'ємів скидання води, відповідно до ст.44 Водного кодексу України; до 01.07.2019 року забезпечити збирання, очищення та відведення зливових стоків з території підприємства у відповідності до вимог ст.ст. 44, 70, 105 Водного кодексу України, ст. 164 Земельного кодексу України; ст. 35 Закону України Про охорону земель ; до 16.05.2019 року здійснювати виробничу діяльність на підставі проектної документації з розділом оцінки впливу на навколишнє середовище погодженої, згідно з вимогами ст.ст. 3, 17 Закону України Про оцінку впливу на довкілля , ст. 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища ; до 01.07.2019 року розробити інвентаризацію відходів відповідно до фактичного стану підприємства з урахуванням всіх видів відходів, що утворюються при діяльності господарства, відповідно до ст.ст. 7, 17, 26 Закону України Про відходи ; до 01.07.2019 року визначити склад і властивості всіх видів відходів, що утворюються при діяльності господарства, ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров'я людини, відповідно до ст.17 Закону України Про відходи ; до 01.07.2019 року розробити та погодити згідно вимог законодавства нормативи граничних показників утворення всіх видів відходів у технологічних процесах та нормативи питомих показників утворення всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства, що обґрунтовується ст. 7 Закону України Про відходи ; до 01.07.2019 року розробити технічні паспорти відходів (ТПВ) на всі види відходів, що утворюються при діяльності підприємства, відповідно до ст.26 Закону України Про відходи , постанови КМУ від 01.11.1999 року №2034; до 01.07.2019 року розробити реєстрові картки об'єктів утворення, оброблення та утилізації відходів, відповідно до ст.27 Закону України Про відходи ; до 01.07.2019 року забезпечити ведення первинного обліку кількості відходів, що утворюються на підприємстві за формою 1-ВТ в повному обсязі, відповідно до ст.17 Закону України Про відходи ; до 20.02.2020 року забезпечити складання статистичної звітності по формі №1 - відходи в повному обсязі, відповідно до ст.17 Закону України Про відходи ; до 01.07.2019 року обладнати місця тимчасового зберігання відходів у відповідності до вимог ст.ст. 17, 33 Закону України Про відходи ; до 01.07.2019 року забезпечити здійснення моніторингу місць утворення та зберігання відходів у повному обсязі, відповідно до ст.29 Закону України Про відходи ; до 01.07.2019 року укласти договори щодо видалення та утилізації всіх відходів, відповідно до ст.ст. 17, 32, 33, 34 Закону України Про відходи , ст. 55 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .

Суд зазначає, що буд-яких доказів оскарження наведених вище приписів відповідачем до суду не надано.

Відповідно до Інструкції про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, яка затверджена наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 10 лютого 1995 р. № 7 окремою главою 2.4 визначає, що звіт по інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві повинен мати розділ Характеристика джерел утворення забруднюючих речовин . Поняття джерела утворення викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря наведено в п. 1.5 Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, яка затверджена наказом Мінприроди № 639 від 10.12.2008, а саме: джерело утворення забруднюючих речовин - об'єкт, у якому відбувається утворення забруднюючих речовин. Слід зазначити, що відповідно до п. 1.1 Методики її розроблена відповідно до Законів України "Про охорону навколишнього природного середовища" та "Про охорону атмосферного повітря", постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 № 1780 "Про затвердження Порядку розроблення та затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел", наказу Мінприроди України від 27.06.2006 № 309 "Про затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.08.2006 за № 912/12786.

Під час візуального огляду виробничого цеху в будівлі, яка належить ПАТ ВЕРХНЬОДНЩРОВСЬКХЛІБ в наявності джерела утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря: твердопаливний котел, 10 варочних котлів, 4 змішувачі, місце зберігання їдкого натрію. Крім того, на відкритому майданчику на бетонованій поверхні зберігається шлям (відходи забою тварин та напівфабрикати).

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що інвентаризація викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від вищезазначених джерел викидів не проведена. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на підприємстві відсутні, що є порушенням вимог ст. ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря .

Також підприємством порушені вимоги чинного законодавства щодо поводження, зберігання та утилізації відходів, а саме: представник позивача зазначив, що відходи на підприємстві зберігається прямо на території, без будь-яких ємностей чи контейнерів; відходи забою тварин та напівфабрикати зливаються безпосередньо у стічні води, що є грубим порушенням норм Водного кодексу України.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що відповідачу - ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ було відомо про відкриття провадження у справі №160/4862/19 та призначення її до розгляду у порядку підготовчого провадження за правилами загального позовного провадження, що підтверджується поштовими повідомленнями, що містяться в матеріалах справи.

Однак, жодних доказів, пояснень чи будь-яких інших документів від відповідача до суду не надходило.

Також суд зауважує, що відповідач жодним чином не оскаржував ні акти перевірки, ні рішення суб'єктів владних повноважень, ні будь-які приписи, винесені щодо даного підприємства, окрім подання заперечень від 11.03.2019 року до акту перевірки №136/3/19, з тексту яких судом встановлено, що відповідач вважає, що перевірку підприємства 27.02.2019 року було проведено протиправно та з численними порушеннями норм чинного законодавства.

Копія даних заперечень міститься в матеріалах справи.

Оцінивши надані сторонами у справі докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, відповідно до ст.86 КАС України, та надавши відповідь на кожен із специфічних, доречних та важливих доводів заявника в світлі висновку, викладеного в пункті 25 Рішення Європейського Суду з прав людини Проніна проти України (заява №63566/00, Страсбург 18 липня 2006 року), суд приходить до висновку про можливість винесення законного і об'єктивного рішення у справі з урахуванням всіх обставин, наведених вище.

При цьому, суд зауважує, що п.1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов'язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ст.10 Закону України Про охорону атмосферного повітря підприємства, установи, організації а громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік; заздалегідь розробляти спеціальні заходи щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і вживати заходів для ліквідації причин, наслідків забруднення атмосферного повітря; забезпечувати здійснення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин стаціонарних і пересувних джерел та ефективності роботи газоочисних установок; забезпечувати розроблення методик виконання вимірювань, що враховують специфічні умови викиду забруднюючих речовин; використовувати метрологічно атестовані методики виконання вимірювань і повірені засоби вимірювальної техніки для визначення параметрів газопилового потоку і концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та викидах стаціонарних і пересувних джерел; здійснювати контроль за проектуванням, будівництвом і експлуатацією споруд, устаткування та апаратури для очищення газопилового потоку від забруднюючих речовин і зниження впливу фізичних та біологічних факторів, оснащення їх засобами вимірювальної техніки, необхідними для постійного контролю за ефективністю очищення, дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів та інших вимог законодавства в галузі охорони атмосферного повітря; своєчасно і в повному обсязі сплачувати екологічний податок.

Виконання заходів щодо охорони атмосферного повітря не повинно призводити до забруднення грунтів, вод та інших природних об'єктів.

Відповідно до ст.12 Закону України Про охорону атмосферного повітря господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до норм чинного законодавства.

Відповідно до ст.29 ЗУ Про охорону атмосферного повітря , виробничий контроль за охороною атмосферного повітря здійснюється підприємствами, установами, організаціями та громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності в процесі їх господарської та іншої діяльності, якщо вона справляє шкідливий вплив на стан атмосферного повітря.

Відповідно до ст.17 Закону України Про відходи , суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані: а) запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів; б) забезпечувати приймання та утилізацію використаних пакувальних матеріалів і тари, в яких знаходилася продукція цих підприємств, установ та організацій - суб'єктів господарської діяльності, або укладати угоди з відповідними організаціями на їх збирання та утилізацію; в) визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також ступінь небезпечності відходів для навколишнього природного середовища та здоров'я людини відповідно до нормативно-правових актів, які затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища; г) на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку; д) забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки; е) брати участь у будівництві об'єктів поводження з відходами; є) здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а також забезпечувати за власний рахунок екологічно обґрунтоване видалення тих відходів, що не підлягають утилізації; ж) не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки; з) не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах; и) здійснювати контроль за станом місць чи об'єктів розміщення власних відходів; і) своєчасно в установленому порядку сплачувати екологічний податок, що справляється за розміщення відходів; ї) надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища інформацію про відходи та пов'язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи; й) призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами; к) забезпечувати розробку в установленому порядку та виконання планів організації роботи у сфері поводження з відходами; л) відшкодовувати шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу, здоров'ю та майну громадян, підприємствам, установам та організаціям внаслідок порушення встановлених правил поводження з відходами, відповідно до законодавства України; м) забезпечувати професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами; н) мати ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами і/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів; о) мати погоджений із уповноваженими органами виконавчої влади план дій на випадок виникнення надзвичайної ситуації, пов'язаної з поводженням з небезпечними відходами; п) передбачати при укладанні угод на поставку в Україну товарної продукції утилізацію чи вивезення з України використаних пакувальних матеріалів і тари; р) здійснювати планування нового будівництва або реконструкції об'єкта поводження з відходами з дотриманням вимог законодавства про містобудування; с) мати дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, якщо їхня діяльність призводить до утворення відходів, для яких Пзув перевищує 1000; т) виконувати інші обов'язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.

Суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів, для яких Пзув від 50 до 1000, зобов'язані щороку подавати декларацію про відходи за формою та у порядку, встановленими Кабінетом Міністрів України.

Суб'єкти господарювання, які в установленому порядку визначені виконавцями послуг на вивезення побутових відходів на певній території, здійснюють їх роздільне збирання.

Суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.

Відповідно до ст.26 Закону України Про відходи , державному обліку та паспортизації підлягають в обов'язковому порядку всі відходи, що утворюються на території України і на які поширюється дія цього Закону. Державний облік та паспортизація відходів здійснюються у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Система і форми звітності, порядок надання і використання відповідної інформації про відходи, а також порядок перегляду їх номенклатури розробляються на основі державного класифікатора відходів і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері статистики, за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища та інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади.

Відповідно до ст.29 Закону України Про відходи , з метою визначення та прогнозування впливу відходів на навколишнє природне середовище, своєчасного виявлення негативних наслідків, їх відвернення та подолання виробники відходів, їх власники, а також центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища здійснюють моніторинг місць утворення, зберігання і видалення відходів. Моніторинг місць утворення, зберігання і видалення відходів є складовою єдиної системи державного моніторингу навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст.31 Закону України Про відходи , з метою запобігання або зменшення обсягів утворення відходів та стимулювання впровадження маловідходних технологій Кабінет Міністрів України, міністерства та інші центральні і місцеві органи виконавчої влади в межах своєї компетенції здійснюють:

а) розроблення та впровадження науково обґрунтованих нормативів утворення відходів на одиницю продукції (сировини та енергії), виконання робіт і надання послуг, що регламентують їх кількісний та якісний склад, відповідно до передових технологічних досягнень;

б) періодичний перегляд встановлених нормативів утворення відходів, спрямований на зменшення їх обсягів, з урахуванням передового вітчизняного і зарубіжного досвіду та економічних можливостей;

г) розроблення та впровадження системи поводження з пакувальними матеріалами і тарою; системи збирання, видалення, знешкодження та утилізації відпрацьованих мастил (олив); системи збирання, заготівлі та утилізації зношених шин, резинотехнічних виробів та відходів резинотехнічного виробництва; системи заготівлі та утилізації непридатних до використання транспортних засобів; системи збирання та утилізації електричного та електронного обладнання; системи збирання, видалення, знешкодження, утилізації відходів, що утворюються у процесі медичного обслуговування, ветеринарної практики, пов'язаних з ними дослідних робіт;

д) розроблення загальних вимог щодо поводження з побутовими відходами;

е) розроблення системи інформаційного, науково-методичного забезпечення виробників відходів відомостями про технологічні та інші можливості зменшення обсягів утворення та утилізації відходів.

Відповідно до ст.33 Закону України Про відходи , зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

На кожне місце чи об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів.

Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов'язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, в якому визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відходів відповідно до встановлених умов їх зберігання.

Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися лише для відходів, заявлених на одержання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами.

Забороняється змішування чи захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія.

Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів, у тому числі побутових, у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об'єктів, в інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людини. Захоронення відходів у надрах допускається у виняткових випадках за результатами спеціальних досліджень з дотриманням стандартів, норм і правил, передбачених законодавством України.

Відповідно до ст.34 Закону України Про відходи , усі небезпечні відходи за ступенем їх шкідливого впливу на навколишнє природне середовище та на життя і здоров'я людини поділяються на чотири класи і підлягають обліку.

Відповідний клас відходів визначається виробником відходів відповідно до нормативно-правових актів, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Суб'єкт господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об'єкт поводження з небезпечними відходами, зобов'язаний:

- забезпечити запобігання забрудненню ними навколишнього природного середовища, а у разі виникнення такого забруднення - ліквідувати забруднення та його наслідки для навколишнього природного середовища та здоров'я людини;

- вживати заходів, направлених на запобігання аваріям, обмеження і ліквідацію їх наслідків та захист людей і навколишнього природного середовища від їх впливу;

- повідомляти про аварію, що сталася на зазначеному об'єкті, і про заходи, вжиті для ліквідації її наслідків, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та населення;

- забезпечувати експлуатацію зазначених об'єктів і перевезення небезпечних відходів з додержанням вимог природоохоронного законодавства;

- мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (не підлягає ліцензуванню зберігання (накопичення) суб'єктом господарювання утворених ним небезпечних відходів, якщо протягом року з дня утворення небезпечні відходи передаються суб'єктам господарювання, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами);

- ідентифікувати об'єкти поводження з небезпечними відходами відповідно до Закону України "Про об'єкти підвищеної небезпеки";

- мати план локалізації та ліквідації аварії на об'єкті;

- мати декларацію безпеки;

- надавати інформацію про такі об'єкти відповідно до Закону України "Про об'єкти підвищеної небезпеки".

У разі порушення суб'єктом господарської діяльності ліцензійних умов поводження з небезпечними відходами ліцензія анулюється у встановленому законом порядку.

До поводження з небезпечними відходами допускаються особи, які мають професійну підготовку, підтверджену свідоцтвом (сертифікатом) на право роботи з небезпечними речовинами, та не мають медичних протипоказань. Допуск працівників до роботи забезпечується відповідною посадовою особою підприємства, установи, організації.

Перевезення небезпечних відходів дозволяється лише за наявності їх паспорта та ліцензії на поводження з ними і в порядку, визначеному законодавством про перевезення небезпечних вантажів.

Перевезення небезпечних відходів здійснюється за умови обов'язкового страхування цивільної відповідальності перевізника за збитки, які можуть бути завдані ним під час перевезення, відповідно до закону.

Розміщення небезпечних відходів дозволяється лише у спеціально обладнаних місцях та здійснюється відповідно до ліцензійних умов щодо поводження з небезпечними відходами. Провадження інших видів діяльності, не пов'язаної з поводженням з небезпечними відходами, на території, відведеній для їх розміщення, забороняється.

Підприємства, установи та організації - суб'єкти господарської діяльності, на території яких зберігаються небезпечні відходи, відносяться відповідно до закону до об'єктів підвищеної небезпеки.

Відповідальність суб'єкта господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об'єкт поводження з небезпечними відходами, за шкоду, яка може бути заподіяна аваріями на таких об'єктах життю, здоров'ю, майну фізичних та/або юридичних осіб, підлягає обов'язковому страхуванню відповідно до закону.

Як встановлено в судовому засіданні, та підтверджено матеріалами справи, позивачем, під час проведення перевірки, були виявлені факти грубого порушення природоохоронного законодавства України, експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: твердопаливний котел, 10 варочних котлів, 4 змішувачі, місце зберігання їдкого натрію, відкритого майданчику на бетонованій поверхні зберігання шлам (відходи забою тварин та напівфабрикати) ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ (місцезнаходження: вул. Титова, буд.202, м. Верхньодніпровськ, Дніпропетровська область, 51600, ЄДРПОУ 00381433), що прямо забороняється законодавством.

При цьому суд зазначає, що відповідачем, у відповідності до норм ст.ст. 73-74 КАС України, не було надано жодних належних та допустимих доказів до суду, які б могли спростувати доводи позивача.

Враховуючи наведені вище доводи позивача та третьої особи, суд приходить до висновку щодо обґрунтованості позовних вимог та задоволення позовної заяви Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ про, з урахуванням уточненої позовної заяви від 20.08.2019 р., застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Відповідно до ч. 8 ст. 6 Закону України Про судовий збір розподіл судового збору між сторонами та перевірка повноти сплати судового збору здійснюються відповідно до процесуального законодавства.

Однак, враховуючи обставини справи та повне та всебічне обґрунтування позовних вимог, суд прийшов до висновку про стягнення з ПАТ ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ на користь Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області судовий збір, сплачений за подання позовної заяви у розмірі 1 921, 00 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна грн., 00 коп.), відповідно до квитанції про сплату судового збору від 11.06.2019 року.

Керуючись ст. ст. 242-244, 246, 250, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Публічного акціонерного товариства "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ" про застосування заходів реагування, - задовольнити.

Повністю зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: твердопаливний котел, 10 варочних котлів, 4 змішувачі, місця зберігання їдкого натрію, відкритого майданчику зберігання шляму (відходів забою тварин та напівфабрикатів) Публічного акціонерного товариства ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ (місцезнаходження: вул. Титова, буд. 202, м. Верхньодніпровськ, Верхньодніпровський район, Дніпропетровська область, 51600, ЄДРПОУ 00381433) до повного усунення порушення.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКХЛІБ" на користь Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області судовий збір, сплачений за подання даної позовної заяви у розмірі 1 921,00 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна грн., 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 12 вересня 2019 року, згідно з вимогами ч.3 ст.243 КАС України.

Суддя Є.О. Жукова

Дата ухвалення рішення04.09.2019
Оприлюднено13.09.2019
Номер документу84191487
СудочинствоАдміністративне
Суть, з урахуванням уточненої позовної заяви від 20.08.2019 р., застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря

Судовий реєстр по справі —160/4862/19

Рішення від 04.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Рішення від 04.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні