Рішення
від 14.06.2019 по справі 160/3797/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2019 року Справа № 160/3797/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кальника В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Імпульс ДЦ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

24 квітня 2019 року Приватне підприємство "Імпульс ДЦ" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 18.03.2019 року №0008545841.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 18.03.2019 року №0008545841, винесене Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області за результатами проведеної відповідачем камеральної перевірки Приватного підприємства "Імпульс ДЦ", код ЄДРПОУ 35004742 з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних складених за січень 2017 року - липень 2017 року, вересень 2017 року - грудень 2017 року, квітень 2018 року є протиправним, ґрунтується на помилкових судженнях суб`єкта владних повноважень, що викладені в акті перевірки, а відтак, суперечать ч.2 ст.2 КАС України, оскільки за відсутності визначених законом підстав покладають на платника податків додатковий обов`язок по оплаті грошового зобов`язання на користь Державного бюджету України.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.05.2019 року відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідачем 14.05.2019 року отримано копію ухвали суду про відкриття спрощеного позовного провадження в даній адміністративній справі та копію позову разом із копіями доданих до нього документів.

29.05.2019 року на адресу суду від відповідача надійшов відзив щодо заявлених позовних вимог, в якому відповідач просив суд відмовити у задоволенні позову.

Зауважив, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку позивача з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, якою встановлено порушення вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно зареєстровано в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних за січень 2017 року - липень 2017 року, вересень 2017 року - грудень 2017 року, квітень 2018 року. Вказав, що перевірка проведена правомірно, виявлені перевіркою порушення податкового законодавства встановлені вірно, з урахуванням усіх обставин, податкове повідомлення-рішення винесене відповідно до вимог чинного законодавства, у зв`язку із чим, підстави для задоволення позову відсутні.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що посадовими особами Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було проведено камеральну перевірку Приватного підприємства "Імпульс ДЦ", код ЄДРПОУ 35004742 з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних складених за січень 2017 року - липень 2017 року, вересень 2017 року - грудень 2017 року, квітень 2018 року.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 22.02.2019 р. №8335/04-36-58-41/35004742, яким встановлено, що в порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України суб`єктом господарювання порушено граничні строки реєстрації по 25-ти податковим накладним/розрахункам коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за січень 2017 року - липень 2017 року, вересень 2017 року - грудень 2017 року, квітень 2018 року на загальну суму податку на додану вартість 137 955,35 грн.

На підставі акту перевірки 22.02.2019 р. №8335/04-36-58-41/35004742 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області винесене податкове повідомлення-рішення від 18.03.2019 року №0008545841, яким до Приватного підприємства "Імпульс ДЦ" застосовано штраф у розмірі 37 724,86 грн.

Не погодившись з прийнятим контролюючим органом у відношенні позивача податковим повідомленням-рішенням за результатами проведення камеральної перевірки, ПП "Імпульс ДЦ" було направлено на адресу Державної фіскальної служби України скаргу.

Рішенням Державної фіскальної служби України від 10.04.2019 р. № 16790/6/99-99-11-06-01-25 скаргу на податкове повідомлення-рішення від 18.03.2019 року №0008545841 ГУ ДФС у Дніпропетровській області залишено без розгляду.

Правомірність вищенаведеного податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області є предметом даної адміністративної справи.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Згідно із п.п.20.1.4. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За нормами п. 75.1 ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

У відповідності до п.п.75.1.1. п.75.1. ст.75 ПК України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Згідно ст. 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Отже, з наведеного слідує, що предметом камеральної перевірки охоплюються питання своєчасності сплати податкових зобов`язань. Виявлення контролюючим органом цього порушення не потребує наявності будь-яких документів платника податку або необхідності витребувати такі в останнього, достатніми є дані Єдиного реєстру податкових накладних, дані податкових декларацій та дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Згідно з пп.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Матеріалами справи підтверджується, що предметом проведеної камеральної перевірки були питання своєчасності реєстрації ПП "Імпульс ДЦ" податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, складених та зареєстрованих в адресу неплатників ПДВ за період січень 2017 року - липень 2017 року, вересень 2017 року - грудень 2017 року, квітень 2018 року.

Також всі обревізовані накладні визначають ставку оподаткування - 20 відсотків.

Як вбачається з розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 64 з датою складання - 31.01.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 17.02.2017 р. складає 2 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 87 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 88 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 68 з датою складання - 28.02.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 28.11.2017 р. складає 258 днів;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 69 з датою складання - 28.02.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 29.11.2017 р. складає 259 днів;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 89 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 98 з датою складання - 31.03.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 12.12.2017 р. складає 241 день;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 90 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 52 з датою складання - 30.04.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 11.12.2017 р. складає 210 днів;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 53 з датою складання - 30.04.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 13.12.2017 р. складає 212 днів;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 91 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 57 з датою складання - 31.05.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 19.06.2017 р. складає 4 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 92 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 94 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 19.01.2018 р. складає 4 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 54 з датою складання - 30.06.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 11.09.2017 р. складає 58 днів;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 55 з датою складання - 30.06.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 11.09.2017 р. складає 58 днів;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 93 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 62 з датою складання - 31.07.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 14.12.2017 р. складає 121 день;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 95 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 19.01.2018 р. складає 4 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 55 з датою складання - 30.09.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.12.2017 р. складає 64 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 98 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 99 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 18.01.2018 р. складає 3 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 100 з датою складання - 31.12.2017 р., датою реєстрації в ЄРПН - 19.01.2018 р. складає 4 дні;

- кількість днів порушення термінів реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної № 55 з датою складання - 28.02.2018 р., датою реєстрації в ЄРПН - 16.03.2018 р. складає 1 день;

- кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної № 46 з датою складання - 30.04.2018 р., датою реєстрації в ЄРПН - 16.05.2018 р. складає 1 день;

Прострочення термінів реєстрації не є спірним по справі, позивач цю обставину визнає.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку- продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідальність платника за порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачена пунктом 120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України.

Пунктом п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Системний аналіз ст.201, п.120-1.1 ст.120-1 Податковго кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником ПДВ граничного строку реєстрації податкової накладної в ЄРПН є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої п.120-1.1 ст.120-1 Податковго кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затверджений наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 р., до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки ПДВ, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20-у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7-у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

У справі достовірно встановлено, що податкові накладні, які зареєстровані позивачем з порушенням граничного строку, встановленого п.201.10 ст.201 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), містять код ставки ПДВ 20 , що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються ПДВ.

За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність застосування контролюючим органом до позивача штрафних санкцій на підставі п.120-1.1 ст.120-1 ПК України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про те, що податковим органом обґрунтовано застосовані до позивача штрафні санкції на підставі п.120-1.2 ст.120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

При вирішенні наведеного спору суд враховує правову позицію, висловлену Верховним Судом по аналогічній категорії справ, зокрема, в постанові Касаційного адміністративного суду від 04.09.2018р. у справі № 816/1488/17, яка в силу приписів ч.5 ст.242 КАС України та ч.6 ст.13 Закону України Про судоустрій і статус суддів є обов`язковою під час вирішення наведеного спору.

Таким чином, оцінюючи в сукупності вищевикладене, враховуючи підтвердження матеріалами справи обставин, якими контролюючий орган обґрунтував свої твердження про порушення позивачем вимог п.201.10 ст.201 ПК України, що полягали у здійсненні платником податків несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН, а відтак й покладених в основу прийнятого оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, заявлений позивачем позов є безпідставним та необґрунтованим, у звязку з чим не підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Імпульс ДЦ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства Укпаїни судові витрати у справі не стягуються.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Імпульс ДЦ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Судові витрати у справі не стягуються.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2019
Оприлюднено13.09.2019
Номер документу84191642
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/3797/19

Рішення від 14.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні