ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" вересня 2019 р. справа № 300/1482/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Матуляка Я.П., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , яка діє в інтересах ОСОБА_2 до Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про зобов`язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , яка діє в інтересах ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про зобов`язання внести зміни в актовий запис про народження №2 від 14.01.1982 року, а саме замінити ім`я дитини з ОСОБА_1 на ОСОБА_2 .
Позовні вимоги мотивує тим, що у всіх документах ім`я позивача зазначено ОСОБА_2 , а при складанні актового запису про її народження було невірно зазначено її ім`я ОСОБА_1 , тому необхідно внести зміни до актового запису про народження позивача.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.07.2019 року дану позовну заяву залишено без руху у зв`язку з її невідповідністю вимогам статтей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України та надано десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків.
17.07.2019 року представником позивача подано суду заяву на виконання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Згідно ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.07.2019 судом відкрито провадження в даній адміністративній справі та постановлено розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідач в порядку передбаченому процесуальним законом, не скористався своїм правом на подання відзиву на позовну заяву. Однак, 15.08.2019, на адресу суду направив лист в якому вказує, що підстав для виправлення імені в актовому записі про народження позивача немає, оскільки в словнику-довіднику Власні імена людей ім`я ОСОБА_2 - скорочений варіант імені ОСОБА_1 та фіксується як документальне.
Дослідивши матеріали справи, а також оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні, судом встановлено наступне.
Позивач звернулась до Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області із заявою про внесення змін до актового запису про її народження №2 від 14.01.1982 року, а саме змінити ім`я дитини з ОСОБА_1 на ОСОБА_2 .
15.06.2019 відповідачем відмовлено позивачу у внесенні змін до актового запису про її народження, про що складено висновок. Підставою для відмови стало те, що у словнику-довіднику Власні імена людей під редакцією Л . Г. Скрипник та Н.П. Дзятківської, виданому Інститутом мовознавства ім. О.О. Потебні, Київ, Наукова думка , 1996 р., ст. 169, 170, ім`я ОСОБА_2 - скорочений варіант імені ОСОБА_1 та фіксується як документальне (а.с.16).
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.1.1 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 року № 96/5 (далі - Правила) внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції у випадках, передбачених чинним законодавством.
Згідно частини 1 статті 16 Закону України Про державну реєстрацію актів цивільного стану визначено, що державна реєстрація зміни імені (прізвища, власного імені, по батькові) (далі - зміна імені) проводиться лише стосовно громадян України.
Відповідно до частини 7 ст. 16 Закону України Про державну реєстрацію актів цивільного стану державна реєстрація зміни імені не тягне за собою внесення змін до актових записів цивільного стану, складених стосовно особи, яка змінила ім`я, та її малолітніх і неповнолітніх дітей, крім передбачених законом випадків, а також повнолітніх дітей.
Згідно з пп. 2.16.23 Правил державна реєстрація зміни імені не тягне за собою внесення змін до актового запису цивільного стану, крім випадків, зазначених у підпункті 2.13.9 пункту 2.13 цього розділу.
Підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є актовий запис про зміну імені. Цей актовий запис є підставою: для зміни прізвищ батьків в актовому записі про народження малолітніх дітей у разі зміни їх прізвища дотриманням вимог статті 148 Сімейного кодексу України; для зміни імені батька та по батькові дитини в актовому записі про народження малолітньої дитини у разі подання батьками заяви про зміну по батькові дитини (пп. 2.13.9 Правил).
Разом з тим, пп. 2.13.12 Правил визначено, що внесення змін до актових записів цивільного стану можливе також і в інших окремих випадках, якщо це не суперечить чинному законодавству України.
Відповідно до ст. 294 Цивільного кодексу України фізична особа має право на ім`я. Фізична особа має право на транскрибований запис її прізвища та імені відповідно до своєї національної традиції. У разі перекручення імені фізичної особи воно має бути виправлене. Якщо перекручення імені було здійснене у документі, такий документ підлягає заміні.
В силу вимог ч. 1 ст. 296 ЦК України фізична особа має право використовувати своє ім`я у всіх сферах своєї діяльності.
Зазначена стаття визначає право фізичної особи на використання її імені. Право на використання імені полягає у наданій фізичній особі можливості використовувати своє ім`я у всіх сферах суспільних відносин, в тому числі при вчиненні правочинів, зазначенні свого імені у різного роду посвідченнях особи, документах про освіту, вимагати зазначення свого імені як автора, тощо.
Відповідно до статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Положення статті 8 Конвенції про захист прав і основних свобод людини передбачають, що кожна людина має право на повагу до її особистого і сімейного життя.
Практика Європейського суду з прав людини свідчить, що сфера дії статті 8 Конвенції розповсюджується також і на питання, пов`язані з реєстрацією та зміною імені та прізвища.
Зокрема, у своїх рішеннях Європейський Суд з прав людини, зазначав, що ...стаття 8 не містить ніяких явних положень щодо імен. Однак, імена, як і прізвища, є способом ідентифікації осіб у їх сім`ях і суспільстві, а тому стосуються особистого і сімейного життя... (справа Бургхартц проти Швейцарії, рішення від 22 лютого 1994, справа Stjerna проти Фінляндії, рішення від 25 листопада 1994, справа Guillot проти Франції, рішення від 24 жовтня 1996).
Відповідно до ст.28 Цивільного кодексу України фізична особа набуває прав та обов`язків і здійснює їх під своїм ім`ям.
Ім`я фізичної особи, яка є громадянином України, складається із прізвища, власного імені та по батькові, якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить.
Ім`я людини - важливий ідентифікаційний код, що підтверджує саме її існування на землі, юридичні, соціальні й особисті права, дає можливість жити й утверджуватися в людському суспільстві, і в той же час вирізнятись серед інших людей.
Судом встановлено, що в актовому записі №2 від 14.01.1982 року ім`я позивача зазначене ОСОБА_1 . Вказана обставина не заперечується сторонами у справі.
В той же час, в матеріалах справи мітяться копії свідоцтва про народження ОСОБА_2 серії НОМЕР_1 від 14.01.1982 (а.с.14), паспорта громадянина України серії НОМЕР_2 , виданого на ім`я ОСОБА_2 (а.с.10), довідки про присвоєння ідентифікаційного номера ОСОБА_2 (зворотній бік а.с.10), свідоцтва про шлюб (повторне) ОСОБА_2 серії НОМЕР_3 від 28.04.2005 (а.с.15), свідоцтва про неповну загальну середню освіту серії НОМЕР_4 від 10.06.1997, виданого ОСОБА_2 (а.с.19).
Відтак, судом встановлено, що в усіх вищевказаних документах ім`я позивача зазначено ОСОБА_2 .
Як наслідок, на думку суду, відмова відповідача в задоволенні заяви позивача про внесення змін до актового запису про народження, з мотивів наявної інформації у словнику-довіднику Власні імена людей під редакцією Л . Г. Скрипник та Н.П. Дзятківської, виданому Інститутом мовознавства ім. О.О. Потебні, Київ, Наукова думка , 1996 р., ст. 169, 170, щодо того, що ім`я ОСОБА_2 - скорочений варіант імені ОСОБА_1 та фіксується як документальне, з урахуванням встановлених судом обставин, є необґрунтованою та суперечить вищенаведеним нормам права.
Пунктом 2.12. Правил встановлено, що на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку.
Відповідно до п.п.2.13.2 та 2.16.7 Правил підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є, зокрема, постанова адміністративного суду. На підставі рішення суду про внесення змін, доповнень або виправлень в актові записи цивільного стану вносяться відповідні зміни, які зазначені в рішенні суду.
Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, підсумовуючи все вищевикладене, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
Згідно із частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як наслідок, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області підлягає стягненню судовий збір в розмірі 768,40 грн., сплачений згідно квитанції від 16.07.2019 (а.с.4).
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 , АДРЕСА_1 ), яка діє в інтересах ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_6 , АДРЕСА_2 ) до Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 35367132, вул. А. Міцкевича, 8, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200) про зобов`язання до вчинення дій - задовольнити.
Зобов`язати Коломийський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області внести зміни до актового запису про народження №2 від 14 січня 1982 року, складеного виконавчим комітетом Підгайчиківської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області, шляхом виправлення ім`я дитини з ОСОБА_1 на ОСОБА_2 .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Коломийського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 35367132, вул. А. Міцкевича, 8, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200) на користь ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_6 , АДРЕСА_2 ) судовий збір в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Матуляк Я.П.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2019 |
Оприлюднено | 15.09.2019 |
Номер документу | 84221856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Матуляк Я.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні