КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2019 року м. Кропивницький Справа №340/1357/19
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку спрощеного провадження (письмового провадження) в м. Кропивницькому адміністративну справу
за позовом : ОСОБА_1
до відповідача : Мечиславської сільської ради
про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
ОСОБА_1 звернулася з позовом до Мечиславської сільської ради про:
- визнання протиправною та скасування відмови Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області наданої у формі листа від 10.04.2019 р. вих. номер 138 щодо ненадання дозволу на розробку проекту землеустрою про передачу в приватну власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства;
- зобов`язання відповідача прийняти рішення сесії сільської ради про надання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо передачі земельної ділянки площею 2 га у власність, для ведення особистого селянського господарства, із земель сільськогосподарського призначення, яка розташована за межами населеного пункту на території Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що 22.03.2019 р. ОСОБА_1 звернулася до Мечиславської сільської ради із заявою про надання їй дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га із земель сільськогосподарського призначення на території Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області для ведення особистого селянського господарства. Представник позивача зазначає, 16.05.2019 р. увідповідь на адвокатський запит Мечиславська сільська рада Благовіщенського району Кіровоградської області повідомила, що рішення щодо звернення ОСОБА_1 прийнято не було у зв`язку з тим, що депутати сільської ради проголосували проти відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства даній особі. Представник позивача вважає, що відповідачем порушено право позивача на своєчасний, повний та об`єктивний розгляд її заяви до органу місцевого самоврядування та право на отримання земельної ділянки у приватну власність. Представник позивача зауважує, що оскільки позивачем виконано усі вимоги чинного законодавства України щодо виготовлення та оформлення відповідних документів для отримання дозволу на розробку проекту землеустрою, то відмова Мечиславської сільської ради є протиправною.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву у якому заперечив щодо задоволення позову. Відповідач вказує, що позивачка звернулася до Мечиславської сільської ради Благовіщенського району із заявою про виділення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та надала схему земельної ділянки, заява була винесена на розгляд сесії сільської ради та при її розгляді встановлено, що по даній земельній ділянці 06.02.2014 р. прийнято рішення №167 відповідно до якого погоджено передати у власність для ведення особистого селянського господарства особам, які мають місце роботи в соціальній сфері села Мечиславка, а тому 05 квітня 2019 року прийняте рішення про відмову позивачу у виділенні земельної ділянки, оскільки вільних земельних ділянок немає (а.с.53-55).
У відповіді на відзив представник позивача вказує, що будь-які рішення сільської ради щодо погодження передати у власність для ведення особистого селянського господарства особам, які мають місце роботи в соціальній сфері не відповідає ст.122 Земельного кодексу України. тобто не є повноваженнями сільських рад та не можуть породжувати будь-які правові наслідки для фізичних чи юридичних осіб, оскільки рішення сесії сільської ради Про погодження передати у власність для ведення особистого селянського господарства особам, які мають місце роботи в соціальній сфері не може бути підставою для розробки проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки як того вимагає Закон України Про землеустрій . Представник позивача вважає, що відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою надана у формі листа на підставі прийняття сесією рішення від 06.02.2014 р. №167, яке по суті є незаконне може бути підставою для відмови у видачі позивачу відповідного дозволу. Також представник позивача посилається на висновки Верховного Суду викладені у справі №463/3375/15-а від 27.03.2018 р., відповідно до яких лист-відповідь місцевої ради на заяву про надання дозволу сам по собі є фактом протиправної бездіяльності місцевої ради, оскільки відмова у наданні дозволу також повинна прийматися у формі рішення місцевої ради, а не листа, а також те, що місцева рада не має права визначати пріоритетність того чи іншого заявника на стадії надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на одну і ту ж саму земельну ділянку (а.с.64-67).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.06.2019 р. позовну заяву ОСОБА_1 до Мечиславської сільської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії - залишено без руху (а.с.25).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.06.2019 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін (а.с.1-2).
18.07.2019 р. проведено перше судове засідання та розпочато розгляд справи по суті (а.с.69).
Заяв, клопотань від учасників процесу до суду не надходило. Інші процесуальні дії у справі не вчинялися.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
22.03.2019 р. ОСОБА_1 звернулася до Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства на території Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області (а.с.14). До заяви додано копії паспорта та ідентифікаційного номера, графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (а.с.14, зі зворотного боку, а.с.15, 16).
Листом від 10.04.2019 р. №138 сільський голова Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області повідомив ОСОБА_1 , що її заяву від 22.03.2019 р. №В-12 винесено на розгляд двадцять третьої сесії Мечиславської сільської ради сьомого скликання, яка відбулася 05.04.2019 р., в ході розгляду якої рішення прийнято не було у зв`язку з тим, що депутати сільської ради проголосували проти відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (а.с.15).
10.05.2019 р. представник позивача звернувся до Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області з адвокатським запитом щодо надання належним чином завіреної копії рішення 23 сесії Мечиславської сільської ради сьомого скликання від 05.04.2019 р.. яке стосується розгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (а.с.17).
Листом від 15.05.2019 р. №164 сільський голова Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області у відповідь на запит від 10.05.2019 р. повідомив, що рішення щодо ОСОБА_1 прийнято не було у зв`язку з тим, що депутати сільської ради проголосували проти відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (а.с.18).
Окрім того, 11.05.2019 р. представник позивача звернувся з адвокатським запитом до начальника відділу у Благовіщенському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області щодо надання інформації стосовно того. чи входять до земель колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які перебували у приватній власності), у власність Мечиславської сільської ради Благовіщенського району, як комунальна власність згідно з графічними матеріалами, які додані до запиту (а.с.19-20).
Листом від 11.05.2019 р. №88/105-19 в.о. начальника відділу у Благовіщенському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області у відповідь на адвокатський запит повідомив, що згідно зовнішніх меж земель, переданих у колективну власність КСП Дружба Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області (державний акт на право колективної власності на землю серія КР 00 від 04.04.1997 р.), земельна ділянка, що вказана в поданих схематичних матеріалах входить до складу земель колективної власності (а.с.21).
Згідно з ч.2 ст.14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до п. б ч.1 ст.81 Земельного кодексу України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
З огляду на ч.2 ст.116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
При цьому, відповідно до змісту пп. в ч.3 ст.116 Земельного кодексу України, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
На підставі п. б ч.1 ст.121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Відповідно до ч.ч.6, 7 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Пунктами а , б ч.1 ст.12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Таким чином, розпорядження земельними ділянками комунальної власності територіальної громади с. Мечиславка Благовіщенського району Кіровоградської області відноситься до повноважень Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 р. №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно з ч.1 ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Відповідно до ч.1-3 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням.
З системного аналізу зазначених норм судом встановлено, що за результатами розгляду заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, орган місцевого самоврядування приймає одне із рішень визначених ч.7 ст.118 Земельного кодексу України. При цьому, зважаючи на норми Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , таке рішення приймається на пленарних засіданнях.
Судом встановлено, що заява ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 га. Для ведення особистого селянського господарства розглядалася 05.04.2019 р. на пленарному засіданні двадцять третьої сесії сьомого скликання Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області. Відповідно до витягу з протоколу двадцять третьої сесії сільської ради сьомого скликання від 05.04.2019 р. за результатом розгляду заяви ОСОБА_1 прийнято рішення №214 від 05.04.2019 р. Про розгляд заяви ОСОБА_1 (а.с.57-58).
Так, рішенням Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області від 05.04.2019 р. №214 Про розгляд заяви ОСОБА_1 відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого господарства у зв`язку з відсутністю вільних земель запасу та резерву на території Мечислпавської сільської ради (а.с.59).
При цьому, із витягу з протоколу двадцять третьої сесії сільської ради сьомого скликання від 05.04.2019 р. встановлено, що висновок про відсутність вільних земель запасу та резерву на території Мечислпавської сільської ради ґрунтується на тому, що на території сільської ради залишилося 10 га земель запасу та резерву, у 2014 році прийнято рішення сесії сільської ради №167 від 06.02.2014 р. про погодження місця розташування земельних ділянок, що плануються для передачі у власність для ведення ОСГ особам, які мають місце роботи в соціальній сфері села Мечиславка та проживають на її території, а саме: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 по 1,3 га загальною площею 8 га, які на даний час займаються оформленням земельної ділянки (а.с.57-58).
Рішенням Мечиславської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області від 06.02.2014 р. №167 Про розгляд заяв надано погодження місця розташування земельних ділянок, що плануються для передачі у власність для ведення ОСГ особам, які мають місце роботи в соціальній сфері села Мечиславка та проживають на її території (а.с.56).
Частиною 9 статті 118 Земельного кодексу України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно зі ст.126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Згідно з практикою Великої Палати Верховного Суду отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного вирішення питання про надання її у власність, а тому не створює правових наслідків, крім тих, що пов`язані з неправомірністю прийняття рішення органом місцевого самоврядування (постанова від 28 листопада 2018 року у справі № 826/5735/16 (провадження 11-986апп18)).
Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Однак отримання такого дозволу не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття такого права, оскільки сам по собі дозвіл не є правовстановлюючим актом (постанова від 17 жовтня 2018 року у справі № 380/624/16-ц (провадження № 14-301цс18)).
Таким чином, право власності на земельну ділянку набувається особою з моменту державної реєстрації такого права відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , що здійснюється за наявності рішення повноважного органу про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Натомість наявність рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою чи рішення про погодження місця розташування земельних ділянок, що плануються для передачі у власність не є перешкодою для надання дозволу на розроблення документації із землеустрою стосовно цієї земельної ділянки іншій особі.
При цьому, ч.7 ст.118 Земельного кодексу України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.
Суд враховує, що відповідачем не надано доказів перебування обраної позивачем земельної ділянки у власності іншої особи чи затверджено щодо неї проекту землеустрою відповідно до ч.9 ст.118 Земельного кодексу України.
Зважаючи на викладене суд дійшов висновку, що зазначені в рішенні Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області від 05.04.2019 р. №214 Про розгляд заяви ОСОБА_1 підстави для відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства не передбачені ч.7 ст.118 Земельного кодексу України, а тому таке рішення є необґрунтованим та не пропорційним.
Оскільки Мечиславською сільською радою позивач неодноразово повідомлялася про неприйняття рішення за її заявою, у зв`язку з тим, що депутати сільської ради проголосували проти відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, однак до суду надано копію рішення Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області від 05.04.2019 р. №214 Про розгляд заяви ОСОБА_1 , зважаючи на висновки суду щодо необґрунтованості та не пропорційності такого рішення, з метою ефективного захисту прав позивача, відповідно до ч.2 ст.9 КАС України суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, визнати протиправним та скасувати рішення Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області від 05.04.2019 р. №214 Про розгляд заяви ОСОБА_1 .
Разом з тим, судом встановлено, що дії Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області стосовно відмови наданої у формі листа від 10.04.2019 р. вих. номер 138 щодо ненадання дозволу на розробку проекту землеустрою про передачу в приватну власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, є наслідком прийнятого відповідачем рішення, а тому самі по собі такі дії не порушують прав позивача, тому позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною 2 статті 9 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч.1, п.п.2, 10 ч.2 ст.245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.
У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
З огляду на ч.3 ст.245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Зважаючи на викладене та беручи до уваги, що Мечиславською сільською радою Благовіщенського району Кіровоградської області не вчинено всіх дій спрямованих на встановлення відповідності поданих документів приписам чинного законодавства, позовна вимога про зобов`язання відповідача прийняти рішення сесії сільської ради про надання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо передачі земельної ділянки площею 2 га у власність, для ведення особистого селянського господарства, із земель сільськогосподарського призначення, яка розташована за межами населеного пункту на території Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області, задоволенню не підлягає.
При цьому, з метою повного та ефективного поновлення прав позивача суд вважає за необхідне зобов`язати Мечиславську сільську раду Благовіщенського району Кіровоградської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства від 22.03.2019 р. №В-12 та прийняти відповідне рішення.
Водночас суд зауважує, що під час повторного розгляду заяви позивача та дотримуючись порядку надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, встановленого ч.7 ст.118 Земельного кодексу України, відповідач, за умови встановлення відсутності підстав для відмови у наданні такого дозволу (якими є невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку), повинен за заявою позивача прийняти рішення про надання такого дозволу. Натомість відмовляючи у наданні дозволу відповідач зобов`язаний навести усі підстави для відмови з посиланням на норми законодавства, якими такі підстави встановлені.
Згідно з ч.1, 3 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 768,40 грн. (а.с.3), а тому суд стягує на користь позивача документально підтверджені судові витрати (судовий збір) пропорційно до задоволених позовних вимог в розмірі 384,20 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області.
Відповідно до ч.1 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Зважаючи на те, що рішення суду зобов`язує відповідача - суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, суд вважає за необхідне встановити відповідачу строк для подання звіту про виконання постанови - один місяць з дня набрання законної сили рішенням суду.
Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297, 382 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Мечиславської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області від 05 квітня 2019 року №214 Про розгляд заяви ОСОБА_1 .
3. Зобов`язати Мечиславську сільську раду Благовіщенського району Кіровоградської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства від 22 березня 2019 року №В-12 та прийняти відповідне рішення.
4. У задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Зобов`язати Мечиславську сільську раду Благовіщенського району Кіровоградської області подати звіт про виконання рішення суду у строк - один місяць з дня набрання чинності рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2019 року у справі №340/1357/19.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня його проголошення.
Дата складання повного рішення суду - 13 вересня 2019 року.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. Момонт
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2019 |
Оприлюднено | 17.09.2019 |
Номер документу | 84242717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні