Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 вересня 2019 р. Справа№200/8388/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Троянова О.В., за участю секретаря судового засідання Котова С.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області (вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, Донецька область,87500, ЄДРПОУ 43142826) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ (вул. Італійська, 121, приміщення 2, м. Маріуполь, Донецька область, 87500, ЄДРПОУ 35794116) про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 104563,54 гривень
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС (ДПС) у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 104563,54 гривень.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08 липня 2019 року відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 06 серпня 2019 року.
06 серпня 2019 року відкладено розгляд справи на 28 серпня 2019 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28 серпня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи по суті на 10 вересня 2019 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 13 вересня 2019 року замінено первинного позивача по справ Головне управління ДФС у Донецькій області на Головне управління ДПС у Донецькій області.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ перебуває на податковому обліку в Центральній ДПІ Маріупольського управління Головного управління ДФС у Донецькій області як платник податків за основним місцем обліку. Будучи платником податку на додану вартість та на прибуток приватних підприємств, відповідач станом на 11.04.2019 року має податковий борг на загальну суму 104563,54 гривень, який виник в термін з 11.03.2018 року з причин несплати поточних нарахувань з ПДВ на суму 99397,93 гривень, з податку на прибуток на суму 2105,61 гривень, з адміністративних штрафів на суму 3060,00 гривень.
З метою погашення податкового боргу Головне управління ДФС у Донецькій області (Маріупольське управління) винесло податкову вимогу форми Ю від 04.04.2018 року № 64389-46, яку направлено на адресу відповідача рекомендованим листом та яка повернулась на адресу податкового органу з довідкою за закінченням встановленого строку зберігання . Податкова вимога не оскаржувалась та не відкликалась.
Проте, вжиті заходи не привели до погашення податкового боргу. Посилаючись на вимоги п. 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, позивач просив суд стягнути з відповідача кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 104563,54 гривень.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, причин неявки суду не повідомив. Заяву про відкладення розгляду справи суду не надав.
Відповідач правом надання відзиву на позовну заяву не скористався. Згідно положень частини шостої статті 162 КАС України, суд вирішує справу за наявними матеріалами справи.
У судове засідання на 10 вересня 2019 року сторони не з`явились, повідомлені належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ є юридичною особою та зареєстрований у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 35794116, що підтверджується безкоштовним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 98-99), перебуває на обліку в Головному управлінні ДФС у Донецькій області (Маріупольське управління) як платник податків за основним місцем обліку, що підтверджується безкоштовним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 99) та ідентифікаційними даними (а.с. 13).
Пунктом 20.1.19 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи, зокрема, мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Таким чином, позивач, Головне управління ДФС (ДПС) у Донецькій області, є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Облік платників податків і зборів (обов`язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.
Як передбачено ст. 67 Конституції України та п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Статтею 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Порядок та строки сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість визначені розділом V Податкового кодексу України.
Пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:
а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;
б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Відповідно до вимог статті 203 Кодексу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Згідно з пунктом 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відносини з приводу нарахування та сплати податку на прибуток підприємств врегульовані розділом ІІІ Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку на прибуток підприємств - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначений ст. 137 ПК України.
Так, відповідно до п. 137.1. ст. 137 ПК України податок на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.
Пунктами 137.4 та 137.5 ст. 137 ПК України встановлено, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
При цьому, п.п. 54.3.2 та 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України передбачено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках або якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно з п. 58.1 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Згідно п. 123.1 ст. 123 ПК України у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених п.п. 54.3.1, п.п. 54.3.2, п.п. 54.3.4, п.п. 54.3.5, п.п. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Так, Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ подано до Маріупольської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області податкову декларацію з податку на додану вартість за 9 місяць 2018 року, яка подана 19.10.2018 року, сума податкового зобов`язання, що повинна бути сплачєна до державного бюджету складає 10656,00 гривень (а.с. 15). Зазначена сума заборгованості самостійно задекларована Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ , проте не сплачена у встановлені Податковим кодексом України строки.
Головним управлінням ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ ТРАНС КОМ з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладених/розрахунків коригування з ПДВ за період складання липень, вересень, жовтень та грудень 2017 року, за наслідками якої складено акт від 12.03.2018 № 260/05-99-46-03/35794116. Перевіркою встановлено порушення п. 201.10 ст. 20 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасна реєстрація податкових накладних виписаних у липні, вересні, жовтні та грудні 2017 року (а.с. 25-26). Акт камеральної перевірки від 12.03.2018 № 260/05-99-46-03/35794116 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та отриманий уповноваженим представником відповідача Беззубченко, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 26 зв.бік).
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення рішення від 30.03.2018 року № 0028494603, яким застосовано штраф в розмірі 20% у сумі 5333,33 гривень та штраф в розмірі 40% у сумі 87703,90 гривень, загальна сума штрафу складає 93037,23 гривень (а.с. 23-24), яке направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та якеотримане уповноваженим представником відповідача 19.04.2018 року, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 24 зв.бік).
Головним управлінням ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ ТРАНС КОМ з питань не своєчасності надання податкової звітності з ПДВ за грудень 2017 року, за наслідками якої складено акт від 30.03.2018 року № 451/05-99-46-03/35794116. Перевіркою встановлено порушенняп.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України в частині несвоєчасного подання податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2017 року (а.с. 28-29). Акт камеральної перевірки від 30.03.2018 року № 451/05-99-46-03/35794116 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, який отриманий уповноваженим представником відповідача 06.04.2018 року, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 29).
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення рішення від 18.04.2018 року № 0033824603 яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 170,00 гривень (а.с. 27), яке направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та яке отримане уповноваженим представником відповідача 24.04.2018 року, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 27 зв.бік).
Головним управлінням ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ ТРАНС КОМ з питань не своєчасності надання податкової звітності з ПДВ за лютий 2018 року, за наслідками якої складено акт від 01.06.2018 року № 934/05-99-46-03/35794116. Перевіркою встановлено порушення п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України в частині несвоєчасного подання податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2018 року (а.с. 30). Акт камеральної перевірки від 01.06.2018 року № 934/05-99-46-03/35794116 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, який отриманий уповноваженим представником відповідача 13.06.2018 року, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 31).
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення рішення від 26.06.2018 року № 0072104603 яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020,00 гривень (а.с. 32), яке направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та яке повернувсь на адресу податкового органу з довідкою за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 33).
Головним управлінням ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ ТРАНС КОМ з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з ПДВ згідно податкового повідомлення - рішення від 05.12.2017 року № 0013234603, за наслідками якої складено акт від 28.09.2018 року № 2326/05-99-46-03/35794116. Перевіркою встановлено порушення п.п. 57.1 та 57.3 п. 57 ст. 57 розділу ІІ Податкового кодексу України в частині несвоєчасності сплати суми узгодженого податкового зобов`язання (а.с. 36-37). Акт камеральної перевірки від 28.09.2018 року № 2326/05-99-46-03/35794116 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, який повернувсь на адресу податкового органу з довідкою за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 37 зв.бік-38).
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення рішення від 19.11.2018 року № 0263584603 яким застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 73,33 гривень (а.с. 34), яке направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та яке повернулось на адресу податкового органу з довідкою за закінченням строку зберігання (а.с. 34 зв.бік-35).
Головним управлінням ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ ТРАНС КОМ з питань ненадання податкової звітності про суми податкових пільг за І півріччя 2018 року, ІІІ квартали 2018 року, за наслідками якої складено акт від 13.11.2018 № 3066/05-99-46-03/35794116. Перевіркою встановлено порушення п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України в частині не подання звіту про суми податкових пільг підприємством за І півріччя та ІІІ квартали 2018 рік(а.с. 40-41). Акт камеральної перевірки від 13.11.2018 № 3066/05-99-46-03/35794116направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, який повернувсь на адресу податкового органу з довідкою за закінченням строку зберігання (а.с. 41 зв.бік).
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення рішення від 10.01.2019 року № 0004434603 яким застосовано адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 2040,00 гривень (а.с. 39), яке направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та яке повернулось на адресу податкового органу з довідкою за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 39 зв.бік).
Податковий борг з податку на додану вартість складається з заборгованості по декларації та податкових повідомлень - рішень на загальну суму 99397,93 гривень. Зазначена податкова заборгованість з податку на додану вартість підтверджується карткою особового рахунку (а.с. 20-22).
Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ подано до Маріупольської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за базовий звітний період 2017 року, яка подана 27.02.2018 року та визначено податок на прибуток, нарахований за результатами звітного періоду у розмірі 2114,00 гривень (а.с. 16-17).Зазначена сума заборгованості самостійно задекларована Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ , проте не сплачена у встановлені Податковим кодексом України строки.
Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача, яка підлягає стягненню на підставі податкових декларацій та податкових повідомлень - рішеньстановить 104563,54 гривень.
Податковим органом заявляється сума до стягнення на підставі податкових декларацій та податкових повідомлень - рішеньв сумі 104563,54 гривень у зв`язку з тим, що у відповідача була наявна переплата з податку на додану вартість станом на 29.04.2018 року у розмірі 2670,00 гривень та з податку на прибуток приватних підприємств станом на 11.03.2018 року у розмірі 8,39 гривень, що підтверджується карткою особового рахунку (а.с. 19, 20 зв.бік).
Документи, які свідчать про оскарження або сплату відповідачем податкових зобов`язань та штрафних санкцій, нарахованих відповідно до податкових повідомлень-рішень, в матеріалах справи відсутні.
Підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу України встановлено, що на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На підставі п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу була нарахована пеня з податку на додану вартість у розмірі 325,35 гривень (а.с. 22).
Загальна сума заборгованості (самостійно нараховані зобов`язання,штрафні санкції нараховані відповідно до податкових повідомлень - рішень, пеня та адміністративні штрафи) підтверджується карткою особового рахунку відповідача з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств (а.с. 18-22, 42-43).
Згідно з п. 57.1 ст. 57 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. п. 14.1.175. п. 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.2. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Головним управлінням ДФС у Донецькій області сформовано податкову вимогу форми Ю від 04.04.2018 року № 64389-46 яка надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та яка повернулась на адресу податкового органу з довідкою за закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 14).
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем не вжиті заходи з самостійного погашення податкового боргу.
Строки добровільної сплати узгоджених податкових зобов`язань сплинули, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкових зобов`язань, не призвели до їх погашення.
Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджено правомірність визначення позивачем суми податкового боргу відповідача та наявність підстав для стягнення зазначеної суми боргу в судовому порядку.
Відповідно до ст. 67 Конституції України та ст. 16 Податкового кодексу України, підприємство зобов`язано своєчасно та у повному обсязі сплачувати до бюджетів належні суми податків та зборів (обов`язкових платежів), однак вказані зобов`язання відповідач не виконав.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог у повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.
З огляду на викладене, на підставі положень Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 14, 77, 90, 139, 205, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, код ЄДРПОУ 43142826) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 121, приміщення 2, код ЄДРПОУ 35794116) про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 104563,54 гривень - задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНС КОМ (код ЄДРПОУ 35794116) у банківських установах кошти в рахунок погашення податкового боргу в загальному розмірі 104563 (сто чотири тисячі п`ятсот шістдесят три) гривні 54 копійки.
Рішення прийнято в нарадчій кімнаті в порядку загального позовного провадження (у письмовому провадженні) 16 вересня 2019 року. Повний текст судового рішення складено та підписано 16 вересня 2019 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя О.В. Троянова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2019 |
Оприлюднено | 17.09.2019 |
Номер документу | 84257799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Троянова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні