Рішення
від 13.09.2019 по справі 826/14457/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 вересня 2019 року № 826/14457/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шевченко Н.М., розглянувши у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства Телекомпанія ТЕТ до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення,-

У С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Приватне акціонерне товариство Телекомпанія ТЕТ (далі по тексту - позивач) з позовом до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі по тексту - відповідач, Національна рада), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №1151 від 26.07.2018 Про вимкнення аналогового телевізійного мовлення у регіоні ПрАТ ТК ТЕТ , м. Київ (логотип ТЕТ ) .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 26 липня 2018 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення прийняла рішення №1151 Про вимкнення аналогового телевізійного мовлення у регіоні ПрАТ ТК ТЕТ м. Київ (логотип ТЕТ ). Позивач вважає вказане рішення протиправним з огляду на те, що у відповідача були відсутні правові підстави, виключний перелік яких встановлено ч. 1 ст. 37 Закону України Про телебачення і радіомовлення , для анулювання ліцензії, оскільки зазначений перелік не містить такої підстави для анулювання як перехід від аналогового до цифрового мовлення, а втрата чинності ліцензії можлива лише на підставі рішення суду.

Також позивач зазначає, що переоформлення ліцензії у даному випадку повинно відбуватися за заявою телекомпанії, поданою добровільно.

Крім вказаного вище, в адміністративному позові зазначено також, що представників ПрАТ Телекомпанія ТЕТ не було запрошено на засідання Національної ради при прийнятті рішення, що порушує права Товариства.

Також позивач посилається на те, що у зв`язку з прийняттям спірного рішення з 01.08.2018 було вимкнено аналогове наземне ефірне мовлення ПрАТ Телекомпанія ТЕТ у міста Києві та у Кіровоградській області, що є порушенням прав телекомпанії.

В адміністративному позові також зазначено, що у спірному рішенні відповідача неправильно зазначено організаційно-правову форму телекомпанії, а саме: ТОВ замість правильної - ПрАТ.

У відзиві на позовну заяву відповідач просить залишити адміністративний позов без задоволення, з огляду на те, що оскаржуване рішення прийняте Національною радою на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством. Крім того, зазначає, що Національною радою прийнято рішення №1151 від 26.07.2018, враховуючи План використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 №815 щодо завершення термінів використання радіотехнології аналового телевізійного мовлення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2018 внесено зміни до Плану використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою КМ України від 09.06.2006 № 815, а саме встановлено строк припинення використання радіо технології аналогового телевізійного мовлення 31.08.2018 для міста Києва та Кіровоградської області 31.07.2018.

Перехід від аналового до цифрового мовлення здійснюється відповідно до Плану розвитку, крім територій з особливим режимом мовлення (ч. 7 ст. 22 Закону України Про телебачення і радіомовлення ), а відповідно до п. 3.7 Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору, затвердженого рішенням Національної ради від 01.12.2019 № 1684, завершення переходу від аналового до цифрового мовлення здійснюється у строки, визначені Планом використання радіочастотного ресурсу.

Щодо доводів позивача про відсутність підстав для анулювання ліцензії відповідач зазначає, що ліцензію не було анульовано, а визнано такою, що втратила чинність в частині у зв`язку з необхідністю здійснення переходу на цифрове мовлення.

Стосовно посилань позивача на помилку в зазначенні організаційно правової форми Телеканалу ТЕТ Національною радою надано пояснення про те, що рішенням від 22.08.2018 №1246 було внесено зміни до оскаржуваного рішення, замінивши слова ТОВ Телеканал ТЕТ на ПрАТ Телеканал ТЕТ .

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Приватне акціонерне товариство Телекомпанія ТЕТ здійснює свою діяльність у сфері телевізійного мовлення.

Позивач здійснює діяльність у сфері аналогового наземного ефірного телевізійного мовлення на підставі двох ліцензій:

- ліцензії Серії НР № 00373-м, тип мовлення ефірне (телебачення), територія розповсюдження програм загальнонаціональне, періодичність, час, обсяг мовлення по 24 години на добу, обсяг мовлення на 6 ТВК у м. Лубнах становить 22 години на добу у відрізках часу згідно з додатком 4 до ліцензії на мовлення, виданої Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення 29.11.2011;

- ліцензії Серії НР № 00102-м тип мовлення ефірне (телебачення), територія розповсюдження програм загальнонаціональне, періодичність, час, обсяг мовлення по 24 години на добу, виданої Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення 15.10.2013;

26 липня 2018 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення прийняла рішення №1151 Про вимкнення аналогового телевізійного мовлення у регіоні ПрАТ ТК ТЕТ м. Київ (логотип ТЕТ ), відповідно до якого ліцензії на мовлення НР №00373-м від 29.11.2011 та №00102-м від 15.10.2013 ТОВ Телеканал ТЕТ , м. Київ, втрачають чинність з 01 серпня 2018 року в частині докладних характеристик каналу (мережі) мовлення у м. Київ та Кіровоградській області. Згідно з п. 2 рішення враховуючи п. 1 цього рішення, ТОВ Телеканал ТЕТ , м. Київ, привести ліцензії на мовлення НР №00373-м від 29.11.2011 та №00102-м від 15.10.2013 у відповідність до Плану використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 №815 (зі змінами) шляхом переоформлення, вилучивши канали мовлення, які підлягають вимкненню (згідно з додатком до цього рішення).

Підставою для прийняття вказаного рішення стала постанова Кабінету Міністрів України від 13.06.2018, якою внесено зміни до Плану використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 №815, а саме: встановлено строк припинення використання радіотехнології аналогового телевізійного мовлення 31.08.2018 для м. Києва та Кіровоградської області 31.07.2018.

Вважаючи рішення відповідача №1151 від 26 липня 2018 року протиправним, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення на підставі доводів учасників справи, суд виходить з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, спірні правовідносини виникли у зв`язку визнанням такими, що втратили чинність, ліцензій позивача на здійснення аналогового наземного телевізійного мовлення, у зв`язку з переходом до цифрового мовлення.

Відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, регулює Закон України Про телебачення та радіомовлення (далі по тексту - Закон).

Відповідно до ч. 2 ст. 7 вказаного Закону Кабінет Міністрів України забезпечує проведення державної політики щодо телебачення і радіомовлення, координує діяльність міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади у цій сфері.

Частиною 3 цієї статті передбачено, що забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері телебачення і радіомовлення покладаються на центральний орган виконавчої влади.

Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (ч. 4 ст. 7 Закону України Про телебачення та радіомовлення ).

Згідно з ч. 5 ст.7 цього Закону правові засади формування та діяльності, статус, компетенція, повноваження, функції Національної ради та порядок їх здійснення визначаються Законом України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення .

Державне регулювання національного телерадіоінформаційного простору здійснюється відповідно до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору, який розробляє і затверджує Національна рада згідно з визначеними законами України принципами, завданнями та пріоритетами (ч. 6 ст. 7 Закону).

Судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження від 26.10.2016 №788-р Про затвердження плану заходів щодо впровадження в Україні цифрового телерадіомовлення , яким затверджено план заходів щодо впровадження в Україні цифрового телерадіомовлення.

Пунктом 9 вказаного Розпорядження покладено на Національну раду з питань телебачення і радіомовлення, Держкомтелерадіо, Державне підприємство Український державний центр радіочастот , Адміністрацію Держспецзв`язку, Концерн радіомовлення, радіозв`язку та телебачення, Державне підприємство Український науково-дослідний інститут радіо і телебачення у жовтні 2016 року, підготувати план поетапного вимкнення аналогового телерадіомовлення згідно з планом розвитку національного телерадіоінформаційного простору, затвердженим рішенням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення від 01.12.2010 №1684, Планом використання радіочастотного ресурсу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 №815, планом заходів щодо впровадження системи рухомого (мобільного) зв`язку четвертого покоління, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 1232.

Пунктом 10 Розпорядження передбачено внесення змін до плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору, затвердженим рішенням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення від 01.12.2010 №1684 у грудні 2016 року та покладено на Національну раду з питань телебачення та радіомовлення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 №815 було передбачено, що строк вимкнення аналогового телевізійного мовлення до 01 січня 2016 року.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 №269 строк повного вимкнення аналогового телебачення визначений на 30 червня 2017 року.

Згодом, постановою Кабінету Міністрів України від 19.07.2017 №563 кінцевий строк встановлений на 30.03.2018, постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 №218 - на 30 червня 2018 року, а постановою від 13.06.2018 №509 - на 31 серпня 2018 року, а для міста Києва та Кіровоградської області - на 31 липня 2018 року.

З наведеного вбачається, що строк вимкнення аналогового телевізійного мовлення для м. Києва та Кіровоградської області - 31 липня 2018 року.

Частинами 1 та 2 ст. 21 Закону передбачено, що план розвитку національного телерадіоінформаційного простору (далі - План розвитку) є нормативно-правовим документом, який розробляється Національною радою і затверджується її рішенням відповідно до вимог цього Закону. На підставі Плану розвитку Національна рада приймає рішення щодо створення та розвитку каналів мовлення, мереж мовлення та телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України, визначає конкурсні умови та оголошує конкурси на отримання ліцензій на мовлення, визначає умови ліцензій на мовлення, яке ліцензується за реєстраційним принципом.

План розвитку складається з двох частин:

а) Плану використання радіочастотного ресурсу, виділеного для телебачення і радіомовлення;

б) основних вимог щодо змістовного наповнення та співвідношення форматів мовлення у кожному з територіальних сегментів телерадіоінформаційного простору.

Згідно з ч. 7 ст. 22 Закону перехід від аналогового до цифрового мовлення здійснюється відповідно до Плану розвитку, крім територій з особливим режимом мовлення.

Виходячи з аналізу встановлених фактичних обставин справи на підставі наведених норм законодавства, суд погоджується з доводами відповідача про те, що, приймаючи оскаржуване рішення про втрату чинності ліцензіями позивача на аналогове мовлення на виконання Плану використання радіочастотного ресурсу, що є складовою частиною Плану розвитку, Національна рада діяла у відповідності з вимогами законодавства, оскільки строк використання аналогового телевізійного мовлення сплинув.

Стосовно доводів позивача про відсутність підстав для анулювання ліцензії суд зазначає, що спірним рішенням відповідача ліцензія не була анульована, а визнана такою, що втратила чинність в частині, а тому положення ст.37 Закону, які визначають виключні підстави для анулювання ліцензії, на спірні правовідносини не поширюються.

Строк дії ліцензії на мовлення визначає ст. 36 Закону, положеннями якої передбачено, що ліцензія на мовлення видається на строк, визначений Національною радою відповідно до заяви про видачу ліцензії, але не менш як: для ефірного мовлення та багатопрограмного мовлення в багатоканальних телемережах - на 7 років; для супутникового, проводового, кабельного мовлення - на 10 років. Після закінчення строку дії ліцензія на мовлення втрачає чинність, за винятком випадків, коли вчасно подана ліцензіатом заява про продовження дії ліцензії на мовлення не була розглянута Національною радою у визначені цим законом строки. У цих випадках ліцензія залишається чинною до прийняття Національною радою рішення про продовження дії ліцензії або про відмову у продовженні дії ліцензії відповідно до вимог цього Закону.

У спірних правовідносинах ліцензії на мовлення НР №00373-м від 29.11.2011 та №00102-м від 15.10.2013 ПрАТ Телеканал ТЕТ , м. Київ, втратили чинність з 01 серпня 2018 року в частині докладних характеристик каналу (мережі) мовлення у м. Київ та Кіровоградській області на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 13.06.2018, якою внесено зміни до Плану використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 №815, а саме встановлено строк припинення використання радіо технології аналогового телевізійного мовлення 31.08.2018 для м. Києва та Кіровоградської області 31.07.2018 у зв`язку з переходом на цифрове мовлення.

Стосовно посилання позивача на позбавлення представників телекомпанії права на участь у прийнятті спірного рішення через неповідомлення про засідання ради, суд зазначає, що згідно з положеннями ч. 5 ст. 24 Закону України Про Національну раду з питань телебачення та радіомовлення розгляд на засіданнях Національної ради питань про видачу, продовження, переоформлення ліцензії на телерадіомовлення або питання про застосування санкцій до ліцензіатів відбувається у присутності повноважних представників відповідних ліцензіатів, про що їх письмово повідомляє Національна рада не пізніш як за три дні до засідання. Таке засідання може проводитися без участі цих осіб тільки за умови, якщо є відомості про вручення їм повідомлення про час та місце проведення засідання та в разі відсутності поважних причин для перенесення засідання.

З наведеного вбачається, що при розгляді питання про вимкнення аналогового телебачення, що було предметом розгляду спірних правовідносинах, запрошення представників ліцензіатів не є обов`язковим.

Обґрунтованими є посилання відповідача щодо того, що позивач уже має цифрову наземну ефірну ліцензію (багатоканальне мовлення) із загальнонаціональною територією розповсюдження програм - ліцензія НР №00103-м від 26.08.2011, що дозволяє здійснювати телекомпанії свою діяльність, з огляду на що посилання позовної заяви на необхідність переоформлення ліцензій на аналогове мовлення є помилковим.

Стосовно неправильного зазначення в оскаржуваному рішення назви організаційно-правової форми Телекомпанії ТЕТ , то рішенням від 22.08.2018 № 1246 було внесено зміни до оскаржуваного рішення, замінивши слова ТОВ Телеканал ТЕТ на ПрАТ Телеканал ТЕТ , з огляду на що, враховуючи всі обставини спірних правовідносин, підстави для скасування оскаржуваного рішення відсутні.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, за правилами, встановленими статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України, проаналізувавши матеріали справи, надані сторонами докази та пояснення їх представників, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно із ч. ч. 1-3 ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у зв`язку із відмовою у задоволенні позову не підлягають відшкодуванню.

Керуючись статтями 77, 90, 241 - 247, 255, 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позову Приватного акціонерного товариства Телекомпанія ТЕТ (вул. Фрунзе, 23, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 16391959) до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (вул. Прорізна, 2 м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00063928) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Н.М. Шевченко

Дата ухвалення рішення13.09.2019
Оприлюднено18.09.2019

Судовий реєстр по справі —826/14457/18

Рішення від 13.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні