Рішення
від 04.09.2019 по справі 926/1723/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я

04 вересня 2019 року Справа № 926/1723/19

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Букоімпекс ЛТД»

до Виконавчого комітету Чернівецької міської ради (відповідач 1)

Управління освіти Чернівецької міської ради (відповідач 2)

про визнання зобов`язання позивача за договором № 48 від 10.05.2017 року та договором № 62 від 05.03.2018 року такими, що виконані сторонами в належний спосіб в повному обсязі, та припиненими у зв`язку з їх виконанням

Суддя Тинок О.С.

Секретар судового засідання Марущак Л.В.

Представники:

від позивача - Лютікова Н.О., ордер ЧЦ №00317 від 10.05.2019 року, довіреність від 10.05.2019 року

від відповідачів 1,2 - Шиба О.М., довіреність №01/02-05/1117 від 01.10.2018 року, довіреність від 16.05.2019 року

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Букоімпекс ЛТД» звернулося до Господарського суду Чернівецької області з позовною заявою до Виконавчого комітету Чернівецької міської ради та Управління освіти Чернівецької міської ради про визнання зобов`язання позивача за договором № 48 від 10.05.2017 року та договором № 62 від 05.03.2018 року такими, що виконані сторонами в належний спосіб в повному обсязі, та припиненими у зв`язку з їх виконанням.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що з 2016 року позивачем надаються послуги Управлінню освіти Чернівецької міської ради з надання в користування водних доріжок басейну для реалізації місцевої бюджетної цільової Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки, затвердженої Рішенням Чернівецької міської ради 2 сесії VІІ скликання II пленарне засідання № 49 від 24.12.2015 року.

Позивач зазначає, що п. 8.3. Паспорту Програми визначений графік поетапної її реалізації та щорічні обсяги її фінансування, виходячи з кількості задіяних в неї дітей. Паспортом Програми передбачено оплату за рахунок місцевого бюджету вартості оренди водної доріжки басейну для групових уроків плавання в групі за академічну годину. Оплата послуг тренера та організації процесу навчання відбувається за рахунок коштів батьків. Для формування обсягу закупівлі позивач щорічно доводить до відома розпорядника бюджетних коштів відомості про вартість оренди однієї водної доріжки басейну за академічну годину, визначає графік, обсяг часу та кількість водних доріжок, які можуть бути надані ним для забезпечення навчального процесу в межах Програми. Виходячи з цих даних та визначених Програмою обсягів фінансування Управління освіти формує бюджетний запит, в бюджеті міста визначається обсяг асигнувань на фінансування реалізації програми на відповідні роки. В 2016 році виходячи з обсягу фінансування програми на 2016 рік процедура закупівлі не проводилась. Для реалізації Програми між Управлінням освіти Чернівецької міської ради та TOB Букоімпекс ЛТД було укладено Договір № 4/2016 від 31.03.2016 року та Договір № 14/170 від 14.09.2016 року , пунктами п. 1.2., 1.4. вказаних Договорів передбачено для реалізації Програми за рахунок коштів місцевого бюджету здійснювати оплату оренди водних доріжок басейну з розрахунку 300,00 грн. за одну водну доріжку протягом академічної години.

На 2017 рік на фінансування Програми для оплати оренди водних доріжок басейну місцевим бюджетом було виділено 300000,00 грн. з розрахунку 300,00 грн. за одну академічну годину оренди однієї доріжки. Виконавчими органами Чернівецької міської ради було проведено тендерні процедури, по наслідках проведених процедур закупівлі за бюджетні кошти, між позивачем, Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради та Управлінням освіти був укладений Договір № 48 від 10.05.2017 року. Пунктом 1.2. Договору було визначено, найменування послуги: оренда плавального басейну; кількість: 1000 академічних годин. Пунктом 3.1. визначено ціну Договору у сумі 300000,00 грн.. з розрахунку ціни за одну академічну годину - 300,00 грн. Пунктом 5.2. Договору передбачено, що виконавець надає послуги щоденно, крім неділі та святкових днів відповідно до узгодженого графіку. На виконання Договору Управління освіти та позивач щомісячно, виходячи з Паспорту Програми та з кількості дітей, що задіяні в навчальному процесі, погоджували графік користування водними доріжками в басейні з зазначенням академічних годин та кількості задіяних в тренувальному процесі доріжок . На підставі затверджених графіків позивачем виставлялися акти виконаних робіт та визначалась сума наданих послуг, виходячи з кількості використаних протягом місяця водних доріжок та вартості однієї доріжки за 1 академічну годину. Оплата наданих послуг проводилась Управлінням освіти відповідно до паспорту бюджетної програми - за оренду водних доріжок, як зазначено в платіжних дорученнях.

Місцевим бюджетом та бюджетним розписом Управління освіти Чернівецької міської ради на 2018 рік передбачено фінансування Програми з навчання дітей плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівці в сумі 420000,00 грн. з розрахунку 1200 академічних годин та повідомленої TOB Букоімпекс ЛТД вартості оренди однієї доріжки за одну академічну годину 350,00 грн.

В межах фінансування Управлінням освіти було проведено закупівлю послуг з оренди плавального басейну за бюджетні кошти, по наслідках якої між TOB Букоімпекс ЛТД та Управлінням освіти був укладений Договір № 62 від 05.03.2018 року. Пунктом 1.2. Договору визначено назву послуги, що закупається: послуги з оренди плавального басейну; кількість 1200 академічних годин. Пунктом 3.1. визначено ціну Договору у сумі 420000,00 грн. з розрахунку ціни за одну академічну годину 350,00 грн. Пунктом 5.2. Договору визначений графік надання послуг : понеділок-субота - з 13-00 до 13-45 (3 доріжки); з 14-00 до 14-45 (3 доріжки). На підставі цього, за графіком надання водних доріжок позивачем складались щомісячні акти виконаних робіт, виходячи з вимог Паспорту Програми за кількістю використаних протягом однієї академічної години водних доріжок , помножених на вартість оренди доріжки за годину - 350,00 грн.

Оплата наданих послуг проводилась Управлінням освіти відповідно до паспорту бюджетної програми - за оренду водних доріжок /оренду басейну, як зазначалось в платіжних документах.

В травні 2019 року позивачу стало відомо, що в Управлінні освіти Чернівецької міської ради проводилась ревізія Держаудитслужби, був складений Акт ревізії від 01.04.2019 року № 03-33/8, в якому службові особи Держаудитслужби тлумачать умови Договорів № 48 від 10.05.2017 року та № 62 від 05.03.2018 року таким чином, що оплата за академічну годину використання водної доріжки у сумі, визначеної в Договорах, повинна відбуватися за весь басейн, а не кожну фактично використану за академічну годину водну доріжку басейну для навчання дітей за бюджетною Програмою. На думку ревізорів, незалежно від того скільки фактично водних доріжок басейну було зайнято протягом академічної години для зайняття дітей по Програмі, оплата повинна проводитись в сумі 300,00 грн. (350,00 грн.) за годину. Тобто, одна доріжка коштує 300,00 грн. (350,00 грн.) і весь басейн - три доріжки , так само коштує 300,00 грн. (350,00 грн.) за годину. По наслідках ревізії Управлінню освіти було надано Вимоги Управління Західного офісу Управління Держаудитслужби в Чернівецькій області № 13-24-03-15/2128 від 24.04.2019 року про усунення порушення законодавства, в пункті 3 яких зазначено, що Управлінням порушено вимоги ч. 1 ст.49 Бюджетного кодексу України та умови Розділу І та III договорів про закупівлю послуг за бюджетні кошти від 10.05.2017 року № 48 та від 05.03.2018 року № 62, внаслідок чого, оплачено TOB Букоімпекс ЛТД грошові кошти у сумі 410950,00 грн. за неотримані академічні години послуги з оренди плавального басейну , чим завдано шкоду місцевому бюджету на наведену вище суму. На Управління освіти покладається обов`язок забезпечити відшкодування шкоди (збитків), на користь місцевого бюджету заподіяних внаслідок оплати послуг з оренди плавального басейну, що фактично не надані в сумі 410950,00 грн (559 академічних годин у 2017 року та 564 - у 2018 році) відповідно до норм статей 216-229 ГКУ, статей 22, 215-216, 610-625,1212 ЦКУ.

Оскільки цим актом контролюючого органу ставиться під сумнів факт належного та повного виконання позивачем своїх зобов`язань за укладеними договорами на виконання бюджетної програми позивач звернувся з повозом до суду щодо визнання зобов`язань за Договорами № 48 від 10.05.2017 року і № 62 від 05.03.2018 року такими, що виконані в належний спосіб та в повному обсязі та визнання зобов`язань за вказаними договорами припиненими у зв`язку із їх виконанням.

Провадження у справі відкрито ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 16 липня 2019 року, якою встановлено, що дану справу слід розглядати за правилами загального позовного провадження зі стадії підготовчого провадження, яке призначив на 05 серпня 2019 року.

05 серпня 2019 року до початку судового засідання надійшло клопотання позивача про долучення до матеріалів справи додаткових доказів, а саме: копій платіжних доручень за 2017, 2018 роки, копій звітів та рішень сесії Чернівецької міської ради про затвердження звітів про хід виконання Програми з навчання плаванню в закладах освіти м. Чернівці на 2016-2020 роки за 2016,2017,2018 роки, копії листа від 15.04.2019 року №01-34/814, копій запитів адвоката, копій запиту на проведення судової економічної експертизи з відміткою експерта про отримання, копії висновку судової економічної експертизи, копій клопотання з відміткою представника відповідачів про отримання. Суд задовольнив вищевказане клопотання.

Ухвалою суду від 05 серпня 2019 року відкладено підготовче засідання на 14 серпня 2019 року.

Відповідачі у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відзиви на позовну заяву не надали.

Однак, 13 серпня 2019 року останні подали до суду заяву та письмові пояснення з додатками, а саме: розпорядження №604-К від 27.05.2019 року про службове розслідування, акт службового розслідування стосовно посадових осіб міської ради по питанню складання тендерної документації від 29 травня 2019 року.

В поданих відповідачами заяви та письмових пояснень останні вказують, що укладення Договорів № 48 від 10.05.2017 року і № 62 від 05.03.2018 року з TOB Букоімпекс ЛТД відбувалось на виконання Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки , затвердженої Рішенням Чернівецької міської ради 2 сесії VІІ скликання II пленарне засідання № 49 від 24.12.2015року. Формування суми закупівлі, ціни договорів та проведення оплати наданих послуг здійснювалось відповідно до п. 8.3. Паспорту Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки, виходячи з вартості оренди однієї водної доріжки басейну за академічну годину та кількості водних доріжок , фактично задіяних для навчання дітей по Програмі. Обсяг наданих позивачем за послуг за Договорами № 48 від 10.05.2017 року і № 62 від 05.03.2018 року та проведена Управлінням освіти оплата повністю відповідають умовам Паспорту цільової бюджетної Програми, витрат бюджету не завдано.

Ухвалою від 14 серпня 2019 року суд закрив підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 04 вересня 2019 року.

В судовому засіданні 14 серпня 2019 року представник позивача підтримав заявлений позов, в доповнення до обставин наведених в позові додав, що Розділом 6 тендерної документації на закупівлю послуги на 2017 рік визначені технічні та якісні характеристики предмету закупівлі та зазначено, що вони повинні відповідати технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством та виконуватися відповідно до Програми з навчання плаванню в загально освітніх навчальних закладах м. Чернівці на 2016-2010 роки. Аналогічна умова міститься в Тендерній документації на 2018 рік, що доводить необхідність тлумачення умов вказаних договорів та визначення повноти обсягів наданих послуг та проведеної оплати у відповідності до умов п.8.3. Паспорту Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки.

Представник відповідачів в судовому засіданні підтримав надані ними суду письмові пояснення та зазначив, що виконання та оплата Договорів № 48 від 10.05.2017 року і № 62 від 05.03.2018 року відбувалась в повній відповідності до умов реалізації бюджетної Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки та порядку розрахунків, визначених п.8.3. паспорту вказаної Програми. Зазначив, що Договори № 48 від 10.05.2017 року і № 62 від 05.03.2018 року укладались на виконання місцевої цільової Програми затвердженої Рішенням Чернівецької міської ради 2 сесії VІІ скликання II пленарне засідання № 49 від 24.12.2015 року, отже відповідно до ст. 648 ЦК України умови цих Договорів повинні в повній мірі відповідати Паспорту Програми. Зазначив, що проведеним службовим розслідування за розпорядженням міського голови перевірено повноту виконання послуг за Договорами, що є предметом позову, встановлено, втрат бюджету не заподіяно, оскільки обсяг наданих послуг і проведена оплата повністю відповідають умовам п.8.3. паспорту Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки.

Так, заслухавши пояснення представників сторін у судовому засіданні, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини справи, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, що регулює спірні правовідносини між сторонами, суд встановив наступне.

Рішенням Чернівецької міської ради 2 сесії VІІ скликання II пленарне засідання № 49 від 24.12.2015 року було затверджено Програму з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки та зобов`язано Управління освіти міської ради спільно з фінансовим управлінням міської ради щороку при формуванні бюджетів передбачати видатки на реалізацію Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців, виходячи з бюджетних можливостей. Хід виконання Програми заслуховувати щороку на сесії міської ради у грудні місяці, починаючи з 2016 року.

Відповідно до Паспорту Програми відповідальними особами за її виконання є виконавчі органи міської ради та Федерація плавання України. Джерелами фінансування є міський бюджет, державний бюджет, кошти інвесторів, власні кошти батьків дітей тощо. Програма розрахована на 2016-2020 роки. Програма розрахована на 24 уроки і передбачає групове навчання тренерами Федерації плавання України учнів загальноосвітніх начальних закладів м. Чернівці навичкам поведінки на воді та плаванню.

Відповідно до п. 8.1. Паспорту Програми фінансування проектів в рамках Програми буде здійснюватися за рахунок міського бюджету в межах асигнувань, передбачених на відповідний рік, позабюджетних коштів, власних коштів батьків.

Відповідно до п. 8.2. Програми до завершення робіт з введення в експлуатацію плавальних басейнів міста, що знаходяться в стадії реконструкції або будівництва, як пілотний проект, задіяний плавальний басейн спортивного клубу Титан . На базі даного басейну відпрацьовується модель охоплення декількох шкіл навчальним процесом.

Пунктом 8.3. Програми визначений графік її поетапної реалізації та щорічні обсяги фінансування, виходячи з кількості задіяних в неї дітей. Приклад: курс навчання плаванню включає в себе 24 уроки по ціні 50 грн. за один урок. Загальна вартість курсу навчання на одну дитину складає 1200 грн. Розподіл фінансових витрат на навчання між містом та батьками в реалізації навчання дитини становить співвідношення 60% і 40%. Міський бюджет виділяє на одну дитину 30 грн. (60%)/720 грн. за курс на (середня ціна оренди доріжки басейну при плаванні в групі); батьки сплачують 20 грн.(40%)/480 грн. ( організація процесу навчання).

Відповідно до наведених вище умов Паспорту Програми до видатків місцевого бюджету на її фінансування віднесена оплата оренди водних доріжок басейну для погодинних занять учнів.

На виконання зазначеної Програми в 2016 році між сторонами справи було укладено Договір № 4/2016 від 31.03.2016 року та Договір № 14/170 від 14.09.2016 року, в 2017 році Договір № 48 від 10.05.2017 року, в 2018 році Договір № 62 від 05.03.2018 року.

Пов`язаність наведених вище Договорів з виконанням затвердженої Рішенням Чернівецької міської ради 2 сесії VІІ скликання II пленарне засідання № 49 від 24.12.2015 року Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки підтверджується листом Управління освіти № 01-34/814 від 15.04.2019 року, рішеннями сесії Чернівецької міської ради № 1584 від 20.12.2018 року, № 534 від 12.01.2017 року про затвердження звітів про виконання Програми.

За Договором № 4/2016 від 31.03.2016 року та Договором № 14/170 від 14.09.2016 року, які було укладено між позивачем та Управлінням освіти Чернівецької міської ради, для реалізації Програми за рахунок коштів місцевого бюджету у сумі 28800,00 грн. та 57600,00 грн. відповідно здійснювалась оплата оренди водних доріжок басейну з розрахунку 300,00 грн. за одну доріжку протягом академічної години ( п. 1.2., 1.4. Договорів). Вартість наданих послуг визначалась виходячи з кількості водних доріжок, задіяних для навчання дітей протягом академічної години.

У зв`язку із незначною кількістю дітей, що було залучено до участі в Програми в 2016 році, обсяг фінансування не вимагав проведення тендерних процедур. Факт проведення розрахунків між сторонами за надані послуги, виходячи з кількості задіяних для проведення занять по Програмі водних доріжок та вартості оренди однієї доріжки за академічну годину підтверджений актами виконаних робіт , рахунками та платіжними документами.

На фінансування Програми для оплати оренди водних доріжок басейну на 2017 рік місцевим бюджетом було виділено 300000,00 грн. з розрахунку 300,00 грн. за одну академічну годину оренди однієї доріжки.

Відповідно до затвердженої Рішенням Чернівецької міської ради 2 сесії VІІ скликання II пленарне засідання № 49 від 24.12.2015 року Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки та вимог Закону України Про публічні закупівлі відповідачами було підготовлено тендерну документацію та проведено тендерні процедури. В тендерній документації в якості предмету договору було зазначено послуги з оренди плавального басейну в кількості 1000 академічних годин, з розрахунку 300,00 грн. за одну академічну годину. Детальний опис послуги в Додатку № 1. В пункті 6 розділу Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що технічні та якісні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством і виконуватися відповідно до Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівці на 2016-2020 роки. Пунктом 1 Додатку № 1 до тендерної документації визначена обов`язкова відповідність предмету закупівлі вимогам Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівці на 2016-2020 роки.

По наслідках проведених процедур закупівлі за бюджетні кошти, між TOB Букоімпекс ЛТД , Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради та Управлінням освіти Чернівецької міської ради був укладений Договір № 48 від 10.05.2017 року.

Пунктом 1.2. Договору № 48 від 10.05.2017 року визначено найменування послуги: оренда плавального басейну; кількість: 1000 академічних годин. Пунктом 3.1. визначено ціну Договору у сумі 300000,00 грн. з розрахунку ціни за одну академічну годину - 300,00 грн. Пунктом 5.2. Договору передбачено, що виконавець надає послуги щоденно, крім неділі та святкових днів відповідно до узгодженого графіку. На виконання Договору Управління освіти та позивач щомісячно, виходячи з кількості дітей, що задіяні в навчальному процесі, погоджували та затверджували графіки користування водними доріжками в басейні з зазначенням академічних годин та кількості задіяних в тренувальному процесі доріжок з10 травня по 31 травня 2017 року, з 01 червня по 27 червня 2017 року, з 01 липня по 31 липня 2017 року, з 01 серпня по 14 серпня 2017 року, з 11 вересня по 30 вересня 2017 року, з 01 жовтня по 31 жовтня 2017 року, з 01 листопада по 30 листопада 2017 року.

На підставі затверджених графіків позивачем виставлялися акти виконаних робіт, в яких сума наданих послуг визначалась виходячи з кількості фактично використаних в навчальному процесі протягом місяця водних доріжок та вартості оренди однієї доріжки за 1 академічну годину, а саме: акт № 1 приймання-передачі наданих послуг від 01.06.2017 року, акт № 2 приймання-передачі наданих послуг від 04.07.2017 року, акт № 3 приймання-передачі наданих послуг від 01.08.2017 року, акт № 4 приймання-передачі наданих послуг від 14.08.2017 року, акт № 5 приймання-передачі наданих послуг від 03.10.2017 року, акт № 6 приймання-передачі наданих послуг від 26.10.2017 року, акт № 7 приймання-передачі наданих послуг від 06.12.2017 року.

Відповідно до платіжних доручень на оплату наданих послуг оплата проводилась за оренду водних доріжок басейну, а саме: платіжне доручення № 1027 від 02.06.2017 року, платіжне доручення № 1271 від 05.07.2017 року, платіжне доручення № 1431 від 02.08.2017 року, платіжне доручення № 1499 від 15.08.2017 року, платіжне доручення № 1775 від 04.10.2017 року, платіжне доручення № 1907 від 27.10.2017 року, платіжне доручення № 2248 від 07.12.2017 року.

Відповідно до графіків користування водними доріжками, актів наданих послуг за 2017 рік позивачем надано в користування для виконання Програми 1000 водних доріжок протягом 1000 академічних години, за які відповідно до п. 8.3. паспорту Програми та п. 3.1. Договору № 48 від 10.05.2017 року проведено оплату 300000,00 грн. з розрахунку 300,0 грн. за користування однієї водною доріжкою протягом академічної години.

Листом № 107 від 19.10.2017 року позивач довів до відома відповідача 2 , що у зв`язку із збільшенням розміру мінімальної заробітної плати та подорожчанням електроенергії та витратних матеріалів для забезпечення діяльності басейну вартість оренди однієї водної доріжки на одну академічну годину в басейні оздоровчого комплексу Титан з 01.01.2018 року буде становити 350,00 грн. та просив врахувати наведене вище при формуванні обсягів фінансування програми з навчання дітей плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівці на 2018 рік.

Відповідно до місцевого бюджету на 2018 рік на фінансування Програми з навчання дітей плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівці передбачено 420000,00 грн. з розрахунку 1200 академічних годин та вартості оренди за одну академічну годину однієї доріжки 350,00 грн.

Відповідно до затвердженої Рішенням Чернівецької міської ради 2 сесії VІІ скликання II пленарне засідання № 49 від 24.12.2015 року Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки в межах фінансування Управлінням освіти Чернівецької міської ради було проведено закупівлю послуг з оренди плавального басейну за бюджетні кошти, по наслідках якої між TOB Букоімпекс ЛТД та Управлінням освіти був укладений Договір № 62 від 05.03.2018 року, а 23 червня 2018 року додатковий договір № 1 до договору № 62 віл 05.03.2018 року.

Тендерна документація на 2018 рік щодо предмету закупівлі та його характеристик в Додатку № 1 та пункті 6 розділу Інструкції з підготовки тендерної пропозиції містить ті самі умови, що і тендерна документація за 2017 рік, щодо обов`язкової відповідності закупівлі умовам Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівці на 2016-2020 роки.

Пунктом 1.2. Договору № 62 від 05.03.2018 року визначено назву послуги, що закупається: послуги з оренди плавального басейну; кількість 1200 академічних годин, ціна Договору 420000,00 грн. з розрахунку ціни за одну академічну годину 350,00 грн. (п.3.1.). Пунктом 5.2. Договору визначений графік надання послуг : понеділок-субота - з 13-00 до 13-45 (3 доріжки); з 14-00 до 14-45 (3 доріжки).

На підставі цього, позивачем складались щомісячні акти виконаних робіт, виходячи з кількості фактично використаних протягом однієї академічної години в навчальному процесі водних доріжок, помноженої на вартість оренди доріжки за годину - 350,00 грн., а саме: акт № 1 приймання-передачі наданих послуг від 04.04.2018 року, акт № 2 приймання-передачі наданих послуг від 08.05.2018 року, акт № 3 приймання-передачі наданих послуг від 01.06.2018 року, акт № 4 приймання-передачі наданих послуг від 08.06.2018 року, акт № 5 приймання-передачі наданих послуг від 04.07.2018 року, акт № 6 приймання-передачі наданих послуг від 06.08.2018 року, акт № 7 приймання-передачі наданих послуг від 03.11.2018 року, акт № 8 приймання-передачі наданих послуг від 13.11.2018 року, акт № 9 приймання-передачі наданих послуг від 28.11.2018 року

Відповідно до наведених в платіжних документах призначень платежу, оплата проводилась за використання спортивних споруд/водні доріжки/послуги з оренди плавального басейну/дог. № 62 від 05.03.18р./акт п.п. №…., а саме: платіжне доручення № 595 від 05.04.2018 року, платіжне доручення № 893 від 10.05.2018 року, платіжне доручення № 1153 від 04.06.2018 року, платіжне доручення № 1249 від 11.07.2018 року, платіжне доручення № 1494 від 05.07.2018 року, платіжне доручення № 1669 від 07.08.2018 року, платіжне доручення № 2267 від 06.11.2018 року, платіжне доручення № 2327 від 14.11.2018 року, платіжне доручення № 2525 від 04.12.2018 року.

Графіками та актами наданих послуг підтверджується факт надання позивачем в 2018 році в користування 1200 водних доріжок для навчання за Програмою, загальний час користування - 1200 академічних години, за які відповідно до п. 8.3. Паспорту Програми та п. 3.1. Договору № 62 від 05.03.2018 року проведено оплату 420000,00 грн. з розрахунку 350,00 грн. за користування однією водною доріжкою протягом академічної години.

Так, при визначенні норм матеріального права, якими необхідно керуватися при вирішенні спору суд виходить з того, що розрахунки за послуги, надані за Договорами № 48 від 10.05.2017 року та № 62 від 05.03.2018 року проводились за рахунок коштів місцевого бюджету, отже відносяться до видатків місцевого бюджету.

Оскільки предметом Договорів, належність та повнота виконання зобов`язань за якими ставиться під сумнів, є витрачання бюджетних коштів та виконання бюджету, норми Бюджетного кодексу України підлягають застосуванню, як спеціальні норми, що регулюють вказані правовідносини.

Зазначене слідує з змісту ст. 61 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відповідно до якої органи місцевого самоврядування самостійно складають та схвалюють прогнози відповідних місцевих бюджетів, розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України.

Пунктом 22 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до повноважень місцевих рад віднесено затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 2 ч. 1 п. 4, 13 Бюджетного кодексу України бюджетну програму визначає сукупність заходів, спрямованих на досягнення єдиної мети, завдань та очікуваного результату, визначення та реалізацію яких здійснює розпорядник бюджетних коштів відповідно до покладених на нього функцій (п. 4). Кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом складають видатки бюджету (п. 13).

Статтею 20 БК України унормовано застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі, який передбачає наявність бюджетних програм, які визначаються головними розпорядниками бюджетних коштів, визначення відповідальних виконавців бюджетних програм, паспортів бюджетних програм, результативних показників бюджетних програм.

Відповідальний виконавець бюджетних програм у процесі їх виконання забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень (ч. 4 ст. 20 БК України). Результативні показники бюджетної програми використовуються для оцінки ефективності бюджетної програми і включають кількісні та якісні показники, які визначають результат виконання бюджетної програми, характеризують хід її реалізації, ступінь досягнення поставленої мети та виконання завдань бюджетної програми. Такі показники мають підтверджуватися офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю, даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку ( ч. 5 ст. 20 БК України).

Оцінка ефективності бюджетних програм здійснюється на підставі аналізу результативних показників бюджетних програм, а також іншої інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм ( ч. 6 ст. 20 БК України).

Згідно ст. 70 БК України видатки місцевих бюджетів включають бюджетні призначення, встановлені рішенням про місцевий бюджет, на конкретні цілі, пов`язані з реалізацією програм та заходів згідно із статтями 89-91 цього Кодексу.

Суд виходить з того, що ч. 1 ст. 144 Конституції України , ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначена обов`язковість виконання актів органу місцевого самоврядування, прийнятих в межах його повноважень, всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Отже, затверджена Рішенням Чернівецької міської ради 2 сесії VІІ скликання II пленарне засідання № 49 від 24.12.2015 року Програма з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки є обов`язковим до виконання актом органу місцевого самоврядування. Порядок реалізації, кількісні та якісні показники її виконання визначаються Паспортом вказаної Програми.

Пунктом 8.1. Паспорту джерелами фінансування проектів в рамках Програми визначений міський бюджет в межах асигнувань, передбачених на відповідний рік, позабюджетні кошти, власні кошти батьків.

Відповідно до п. 8.2. Програми до завершення робіт з введення в експлуатацію міських басейнів, що знаходяться на стадії реконструкції або будівництва, як пілотний проект, задіяний плавальний басейн спортивного клубу Титан . На базі даного басейну відпрацьовується модель охоплення декількох шкіл навчальним процесом .

Пунктом 8.3. Програми визначений графік поетапної її реалізації та щорічні обсяги її фінансування, виходячи з кількості задіяних в неї дітей. Так, на 2016 рік передбачені орієнтовні обсяги фінансування за рахунок місцевого бюджету у сумі 100000,00 грн., в 2017 році - 300000,00 грн., в 2018 році - 1000000,00 грн. Приклад: курс навчання плаванню включає в себе 24 уроки по ціні 50 грн. за один урок. Загальна вартість курсу навчання на одну дитину складає 1200 грн. Розподіл фінансових витрат на навчання між містом та батьками в реалізації навчання дитини становить співвідношення 60% і 40%. Міський бюджет виділяє на одну дитину 30 грн. (60%)/720 грн. за курс на (середня ціна оренди доріжки басейну при плаванні в групі); батьки сплачують 20 грн.(40%)/480 грн. ( організація процесу навчання) .

Отже, відповідно до паспорту Програми за рахунок міського бюджету передбачено здійснювати оплату оренди водних доріжок басейну для погодинних занять учнів.

Статтями 626, 638 Цивільного кодексу України договір визначається, як домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.

Відповідно до ч. 1 ст. 648 ЦК України зміст договору, укладеного на підставі правового акту органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін договору, має відповідати цьому акту.

Виходячи з наведеного вище, умови Договорів № 48 від 10.05.2017 року, № 62 від 05.03.2018 року, як таких, що укладені на виконання затвердженої рішенням Чернівецької міської ради № 49 від 24.12.2015 року Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки, повинні повністю відповідати умовам Паспорту вказаної бюджетної Програми.

Статтею 48, 112, п. 4 ч. 1 БК України на органи казначейства України покладений обов`язок контролю прийнятих розпорядниками бюджетних коштів бюджетних зобов`язань та платежів паспорту бюджетної програми у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі.

Згідно п. 40 ст. 2 БК України паспорт бюджетної програми - документ, який визначає мету, завдання, напрями використання бюджетних коштів, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми відповідно до бюджетного призначення, встановленого рішенням про місцевий бюджет.

Факт проведення державним казначейством платежів за надані позивачем послуги за умовами Договорів № 48 від 10.05.2017 року, № 62 від 05.03.2018 року свідчить про відповідність прийнятих Управлінням освіти, як розпорядником бюджетних коштів, зобов`язань за актами виконаних робіт вимогам Паспорту Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах м. Чернівців на 2016-2020 роки.

Відповідно до ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Статтею 637 ЦК України визначений порядок тлумачення умов договору відповідно до статті 213 цього Кодексу. У разі тлумачення умов договору можуть враховуватися також типові умови (типові договори), навіть якщо в договорі немає посилання на ці умови.

Відповідно до ч. 1 ст. 213 ЦК України зміст правочину може бути витлумачений стороною (сторонами).

Як вбачається зі змісту заяв та письмових пояснень відповідача 1 та відповідача 2 по суті заявленого позову сторони Договорів № 48 від 10.05.2017 року та № 62 від 05.03.2018 року надають однакове тлумачення умов вказаних договорів щодо визначення ціни договору виходячи з вартості оренди однієї водної доріжки басейну за академічну годину та фактичної кількості задіяних в реалізації навчальної програми водних доріжок, а саме умови визначення обсягу фінансування Програми за рахунок коштів місцевого бюджету п. 8.3. паспорту Програми.

Відповідно до листа Виконавчого комітету Чернівецької міської від 19.06.2019 року № 01/02-25/1601 за Розпорядженням міського голови було створено комісію, щодо проведення службового розслідування відносно посадових осіб Управління освіти Чернівецької міської ради щодо складення тендерної документації. По наслідках роботи комісії було встановлено, що умови тендерної документації за 2017, 2018 рік та п. 1.2., 1.3. Договору № 48 від 10.05.2017 року, № 62 від 05.03. 2018 року містять формулювання, які не конкретно відтворюють умови фінансування Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах міста Чернівці на 2016-2020 роки, наведені в п. 8.3. Паспорту програми. Комісія дійшла висновку про факт повного виконання зобов`язань за умовами Договорів № 48 від 10.05.2017 року та № 62 від 05.03.2018 року та відсутності втрат бюджету, а також вказала на необхідність приведення тендерної документації та договорів у відповідність до Програми з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах міста Чернівці на 2016-2020 роки.

Вищевказаний документ на думку суду підтверджує волевиявлення сторін на укладення Договорів № 48 від 10.05.2017 року та № 62 від 05.03.2018 року за умовами, що відповідають п. 8.3. Паспорту програми.

Також суд зазначає, що за заявою представника позивача судовим експертом Перепелюк С.М. була проведена економічна експертиза, результати якої оформлено висновком № 43 від 02.08.2019 року.

За наслідками дослідженням документів, пов`язаних із виконанням сторонами умов Договорів № 48 від 10.05.2017 року та № 62 від 05.03.2018 року, експерт дійшов висновку, що порядок обліку наданих послуг та проведені між сторонами розрахунки на виконання вказаних договорів відповідають умовам бюджетного фінансування, визначеного Програмою з навчання плаванню в загальноосвітніх навчальних закладах міста Чернівці на 2016-2020 роки, зобов`язання сторін за вказаними договорами виконані повністю відповідно до умов бюджетного фінансування, визначеного Програмою.

Статтею 213 ЦК України визначені загальні правила тлумачення змісту правочину. За приписами частин 3, 4 ст. 213 ЦК України при тлумаченні змісту правочину беруться до уваги однакове для всього змісту правочину значення слів і понять, а також загальноприйняте у відповідній сфері відносин значення термінів. Якщо буквальне значення слів і понять, а також загальноприйняте у відповідній сфері відносин значення термінів не дає змоги з`ясувати зміст окремих частин правочину, їхній зміст встановлюється порівнянням відповідної частини правочину зі змістом інших його частин, усім його змістом, намірами сторін. Якщо за правилами, встановленими ч. 3 цієї статті, немає можливості визначити справжню волю особи, яка вчинила правочин, до уваги беруться мета правочину, зміст попередніх переговорів, усталена практика відносин між сторонами, звичаї ділового обороту, подальша поведінка сторін, текст типового договору та інші обставини, що мають істотне значення.

Виходячи з презумпції правомірності правочину визначеної ст. 204 Цивільного кодексу України, правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 21.03.2018 року у справі N 760/14438/15-ц зазначає, що у статті 204 ЦК України закріплено презумпцію правомірності правочину. Ця презумпція означає, що вчинений правочин вважається правомірним, тобто таким, що породжує, змінює або припиняє цивільні права й обов`язки, доки ця презумпція не буде спростована, зокрема, на підставі рішення суду, яке набрало законної сили. Таким чином, у разі неспростування презумпції правомірності договору всі права, набуті сторонами правочину за ним, повинні безперешкодно здійснюватися, а створені обов`язки підлягають виконанню.

Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 598 ЦК України зобов`язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Згідно ст. 599 зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 ГПК України юридичні особи мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також на вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до норм ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

В якості способів захисту порушеного права ст. 16 ЦК України визначає визнання права та припинення правовідношення.

Відповідно до ст. 5 ГПК України здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права чи інтересу особи, яка звернулась до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.

Наявність вимоги Управління Західного офісу Управління Держаудитслужби в Чернівецькій області № 13-24-03-15/2128 від 24.04.2019 року, пунктом 3 якої ставиться під сумнів належність та повнота виконання позивачем зобов`язань за Договорами № 48 від 10.05.2017 року та № 62 від 05.03.2018 року надає позивачу підстав для обрання способу захисту своїх майнових прав, шляхом встановлення цих обставин судом.

Отже, з огляду на вищезазначені обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

В порядку ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідачів.

Керуючись статтями 2, 4, 5, 123, 129, 130, 220, 222, 232, 233, 236, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Букоімпекс ЛТД» (58029, м. Чернівці, пр-кт Незалежності, 111, код 14290390) до Виконавчого комітету Чернівецької міської ради (58000, м. Чернівці, пл. Центральна, 1, код 04062216) та Управління освіти Чернівецької міської ради (58029, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 176, код 02147345) про визнання зобов`язання позивача за договором № 48 від 10.05.2017 року та договором № 62 від 05.03.2018 року такими, що виконані сторонами в належний спосіб в повному обсязі, та припиненими у зв`язку з їх виконанням, задовольнити.

2. Визнати зобов`язання позивача за договором № 48 від 10.05.2017 року та договором № 62 від 05.03.2018 року такими, що виконані сторонами в належний спосіб в повному обсязі, та припиненими у зв`язку з їх виконанням.

3. Стягнути з Виконавчого комітету Чернівецької міської ради (58000, м. Чернівці, пл. Центральна, 1, код 04062216) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Букоімпекс ЛТД» (58029, м. Чернівці, пр-кт Незалежності, 111, код 14290390) судовий збір у сумі 960,50 грн.

4. Стягнути з Управління освіти Чернівецької міської ради (58029, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 176, код 02147345) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Букоімпекс ЛТД» (58029, м. Чернівці, пр-кт Незалежності, 111, код 14290390) судовий збір у сумі 960,50 грн.

У судовому засіданні 04 вересня 2019 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 233 ГПК України, повне рішення складено та підписано 16 вересня 2019 року.

Строк і порядок набрання рішенням законної сили та його оскарження.

Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст. 257 ГПК України).

Інформацію по справі можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://cv.arbitr.gov.ua/sud5027/

Суддя О.С. Тинок

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення04.09.2019
Оприлюднено18.09.2019
Номер документу84284073
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/1723/19

Судовий наказ від 08.10.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Судовий наказ від 08.10.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Рішення від 04.09.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Ухвала від 14.08.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Ухвала від 05.08.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

Ухвала від 16.07.2019

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Тинок Олександр Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні