Справа № 203/2762/19
Провадження № 3/0203/1813/2019
П О С Т А Н О В А
іменем України
12.09.2019 року Кіровський районний суд м. Дніпропетровська
в складу: судді Смольнякова О.О.
секретаря Сердягіній О.Ю.
за участю: прокурора Дідікової А.О.
особи, що притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1
розглянувши матеріали, які надійшли з Управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця ст. Тбіліська, Тбіліського району, Краснодарського краю, депутат Дніпропетровської обласної ради, директор ПП Укррічбуд , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , за ч.2 ст.172-6 КУпАП, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_2 , будучи депутатом Дніпропетровської обласної ради, згідно з п.п. б п. 1 ч. 1 ст. 3 ч.1 ст.45, ч.2 ст. 52 Закону, приміткою до ст. 172-6 КупАП, є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупції, та суб`єктом декларування відповідно до ст.1 Закону. ОСОБА_1 будучі депутатом Дніпропетровської обласної ради, будучи згідно з підпунктом б пункту1 частини 1 статті 3 ЗУ Про запобігання корупції суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані із корупцією та суб`єктом декларування, 27.07.2018 року уклав договір міни земельних ділянок, серія та номер 2717, що здійснюється відповідно до положень ст. 715, 716 ЦКУ, який посвідчено приватним нотаріусом Запорізького міського нотаріального округу ОСОБА_3 , в результаті якого набув право власності на земельну ділянку, кадастровий номер: 1225482000:01:003:0357, площею 5,59 гектарів, яка знаходиться на території Томасівського району, Дніпропетровської області. Оціночна вартість якої на момент вчинення нотаріальної дії становила 200 000,00 гривень (двісті тисяч) гривень 00 копійок, що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року, тобто на суму, що перевищує 88100 року. Оскільки договір міни земельних ділянок від 27.07.2018 року був підписаний особисто ОСОБА_1 , це свідчить про те, що останній особисто був ознайомлений зі містом вказаного договору та засвідчив вказаний факт своїм підписом. Таким чином, 27.07.2018 року ОСОБА_1 придбав нерухоме майно- земельну ділянку оціночною вартістю 200000, 00 гривень, що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених на 1 січня 2018 року.27.07.2018 року у ОСОБА_1 , як суб`єкта декларування відбулись суттєві зміни у майновому стані. ОСОБА_1 являючись особою, на яку розповсюджується дія Закону України Про запобігання корупції , був зобов`язаний до 24:00 06.08.2018 року подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані шляхом заповнення форми повідомлення на офіційному веб-сайті НАЗК. Водночас, до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на офіційному сайті НАЗК встановлено, що ОСОБА_1 , не повідомив про суттєві зміни у майновому стані, що відбулись 27.07.2018 року.
Окрім того, ОСОБА_1 будучи депутатом Дніпропетровської обласної ради, згідно п.п. б п.1 ч.1 ст. 3 ч.1 ст.45 , ч.2 ст. 52 Закону, приміткою до ст. 172-6 КУпАП, є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, та суб`єктом декларування відповідно до ст. 1 Закону. 27.07.2018 року ОСОБА_1 уклав договір міни земельних ділянок, серія та номер 2716, посвідченого та зареєстрованого в реєстрі №1454361512254 приватним нотаріусом Запорізького міського нотаріального округу ОСОБА_4 Ю ОСОБА_5 ., в результаті якого набув право власності на земельну ділянку, кадастровий номер 1225482000:01:004:0680, площею 8,586 гектарів, яка знаходиться на території Томасівського району, Дніпропетровської області, та оціночна вартість якої на момент вчинення нотаріальної дії становила 307380, 00 гривень (триста сім тисяч триста вісімдесят) гривень 00 копійок., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня 2018 року, тобто на суму, що перевищує 88100 грн. Оскільки договір міни земельних ділянок був підписаний особисто ОСОБА_1 , це свідчить про те, що останній особисто був ознайомлений зі містом вказаного договору та засвідчив вказаний факт своїм підписом. Таким чином, 27.07.2018 року у ОСОБА_1 , як суб`єкта декларування відбулись суттєві зміни у майновому стані. ОСОБА_1 являючись особою, на яку розповсюджується дія Закону України Про запобігання корупції , був зобов`язаний до 24:00 06.08.2018 року подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані шляхом заповнення форми повідомлення на офіційному веб-сайті НАЗК. Водночас, до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на офіційному сайті НАЗК встановлено, що ОСОБА_1 , не повідомив про суттєві зміни у майновому стані, що відбулись 27.07.2018 року. Таким чином, депутат Дніпропетровської ради ОСОБА_1 , своєчасно, тобто у 10-диненний строк з 27.07.2018 року, з дня придбання майна у власність- набуття на підставі договору земельних ділянок від 27.07.2018 року, права власності на земельну ділянку кадастровий номер 1225482000:01:004:0680, вартістю 307380, 00 гривень, яка перевищувала 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня 2018 року, не виконав обов`язок щодо вчинення обов`язок щодо вчинення активних дій, спрямованих на письмове повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про вищевказану суттєву зміну у майновому стані шляхом заповнення та подачі відповідних форм на офіційному веб-сайтi Національного агентства з питань запобігання корупції використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Таким чином, депутат Дніпропетровської обласної ради Дніпропетровської області ОСОБА_2 не повідомив Національне агентство про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, за яке передбачено ч.2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Окрім того, ОСОБА_1 , будучи депутатом Дніпропетровської обласної ради, будучи згiдно з підпунктом б пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язана з корпуцією та суб`єктом декларування, 31.07.2018 уклав договір міни земельних ділянок, серія та номер: 2781, посвідченого та зареєстрованого в реєстрі №1235695012254 приватним нотаріусом Запорізького міського нотаріального округу ОСОБА_4 Ю ОСОБА_5 ., в результаті якого набув право власності на земельну ділянку, кадастровий номер 1225482000:01:004:0546, площею 5,5374 гектарів, яка знаходиться на території Томасівського району, Дніпропетровської області, та оціночна вартість якої на момент вчинення нотаріальної дії становила 200000, 00 (двісті тисяч) гривень 00 копійок., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня 2018 року, тобто на суму, що перевищує 88100 грн. Оскільки договір міни земельних ділянок від 31.07.2018 року був підписаний особисто ОСОБА_1 , це свідчить про те, що останній особисто був ознайомлений зі містом вказаного договору та засвідчив вказаний факт своїм підписом. Таким чином, 31.07.2018 року у ОСОБА_1 , як суб`єкта декларування відбулись суттєві зміни у майновому стані. ОСОБА_1 являючись особою, на яку розповсюджується дія Закону України Про запобігання корупції , був зобов`язаний до 24:00 10.08.2018 року подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані шляхом заповнення форми повідомлення на офіційному веб-сайті НАЗК. Водночас, до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на офіційному сайті НАЗК встановлено, що ОСОБА_1 , не повідомив про суттєві зміни у майновому стані, що відбулись 31.07.2018 року. Таким чином, ОСОБА_1 своєчасно, тобто у десятиденний строк з 31.07.2018 року, з дня придбання майна у власність- набуття на підставі договору міни земельних ділянок від 31.07.2018 року, права власності права власності на земельну ділянку кадастровий номер 1225482000:01:004:0546 вартістю 200000,00 гривень (двісті тисяч) 00 копійок, яка перевищувала 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осiб на 1 січня 2018 року, не виконав обов`язок щодо вчинення активних дій, спрямованих на письмове повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про вищевказану суттєву зміну у майновому стані шляхом заповнення та подачі відповідних форм на офiцiйному веб-сайтi Нацiонального агентства з питань запобігання корупції використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Таким чином, депутат Дніпропетровської обласної ради Дніпропетровської області ОСОБА_2 не повідомив Національне агентство про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, за яке передбачено ч.2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
27.08.2019 року до суду надійшло клопотання прокурора про об`єднання вищевказаних матеріалів відносно ОСОБА_1 на підставі ст. 36 КУпАП в одне провадження.
Відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП , якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь яке з вчинених правопорушень.
З огляду на вищевикладене, вважаю за необхідне об`єднати вищевказані матеріали справи відносно ОСОБА_1 за ст. 172-6 ч.2 КУпАП, в одне провадження.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав та просив провадження у справі закрити за відсутністю складу правопорушення, оскільки відповідальність за ст. 172-6 КУпАП настає лише за умови, що особа усвідомлювала протиправний характер своїх дій i мала прямий умисел, спрямований на ухилення вiд подання чи несвоєчасне подання декларації, керуючись при цьому особистим інтересом чи інтересами третіх oci6, або мала непрямий умисел, свідомо допускаючи наслідки у вигляді неподання або несвоєчасного подання декларації, вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності. Враховуючи, що він не мав жодного наміру приховувати або не декларувати майно, а лише вважав про те, що договір мiни не є придбанням в розумiннi ст. 52 ЗУ Про запобiгання корупції вважаю, що очевидним є те, що в його діях вiдсутнiй умисел на вчинення правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, а недекларування у десятиденний строк вчинене з необережності та зумовлено не чiткостю формулювань в Законі, якi він невiрно витлумачив. Вважає, що в його дiях вiдсутнiй умисел, а отже вiдсутня суб`єктивна сторона правопорушення та як наслідок склад в його діях адміністративного правопорушення, передбачений ч. 2 ст. 172-6 КУпАП. Також наголосив на тому, що строк притягнення його до адміністративної відповідальності на даний час також сплив.
Прокурор просила визнати винуватим ОСОБА_1 у вчинені адміністративного правопорушення передбаченого ст. 172-6 ч.2 КУпАП , оскільки в його діях вбачається склад правопорушення.
Вислухавши учасників судового розгляду, вивчивши надані матеріали, приходжу до наступного.
ОСОБА_1 , будучи депутатом Дніпропетровської обласної ради, в порушення вимог ч. 2 ст. 52 Закону не повідомив Національне агентство з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані суб`єкта декларування, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 статтi 172-6 Кодексу України про адміністративне правопорушення (далi -КУпАП), за наступних обставин.
Згідно з витягом з протоколу першої сесії скликання Дніпропетровської обласної ради вiд 16 грудня 2015 року було обрано депутатом Дніпропетровської обласної ради та визнано повноваження ОСОБА_1 .. 3i змістом Дніпропетровської обласної ради №вих.-1767/0/2-19 від 27.05.2019 року ОСОБА_1 був депутатом Дніпропетровської обласної ради і станом на 27.07.2018 року.
Вiдповiдно до п.п.б п.1 ч.1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції депутатiв місцевих рад віднесено до суб`єктів на яких поширюється дія вказаного закону.
ОСОБА_1 , будучи депутатом Дніпропетровської обласної ради, згідно з п.п. б п.1 ч.1 ст. 3 ст. 45, ч.2 ст. 52 Закону, приміткою 172-6 КУпАП, є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних із корупцією, та суб`єктом декларування відповідно до ст. 1 Закону.
Частиною другою ст. 52 Закону Про запобігання корупції передбачено, що у разі суттєвої зміни у майновому стані суб`єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних oci6, встановлених на 1 сiчня відповідного року, зазначений суб`єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов`язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій ociб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.
ОСОБА_1 набув обов`язку електронного декларування з 01.01.2017 року та з 01.01.2017 року зобов`язаний повідомляти Національне агентство з питань запобігання корупції про суттєві зміни в майновому стані.
Зі змісту Рішення національного агентства з питань запобігання корупції 10.06.2016 року №3 вбачається, що повідомлення про суттєві зміни в майновому стані подається після переходу права власності на таке майно: Під суттєвою зміною у майновому стані суб`єкта декларування розуміється отримання ним одноразового доходу або придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня, у якому подається повідомлення. Якщо вартість майна перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня, але була сплачена частинами, то повідомлення про суттєві зміни в майновому стані подається після переходу права власності на таке майно .
Так, таким чином, всупереч вимогам розділу VII Закону України Про запобігання корупції щодо фінансового контролю, в порушення вимог ч. 2 ст. 52 цього Закону щодо дотримання заходів здійснення фінансового контролю, Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осiб, уповноважених на виконання функцiй держави або місцевого самоврядування, який був затверджений рішенням Національного агентства № 3 вiд 10.06.2016 (зареєстровано в Міністерстві Юстиції України 15.07.2016 за № 959/29089), депутат Дніпропетровської обласної ради ОСОБА_2 , своєчасно, тобто у десятиденний строк з 27.07.2018, з дня придбання майна у власність - набуття на підставі договору міни земельних ділянок вiд 27.07.2018 права власності на земельну ділянку кадастровий номер 1225482000:01:003:0357 вартістю 200000,00 гривень (двісті тисяч) 00 копійок, за договором міни від 31.07.2018 року права власності на земельну ділянку кадастровий номер 1225482000:01:004:0546 вартістю 200000,00 гривень (двісті тисяч) 00 копійок, за договором міни від 27.07.2018 року- права власності на земельну ділянку кадастровий номер 1225482000:01:004:0680, вартістю 307380, 00 гривень, кожні перевищували 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осiб на 1 січня 2018 року. Водночас до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на офіційному сайті НАЗК встановлено, що ОСОБА_1 не повідомив про суттєві зміни у майновому стані, що відбулись 27.07.2018 та 31.07.2018. Таким чином, ОСОБА_1 не виконав обов`язок щодо вчинення активних дій, спрямованих на письмове повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про вищевказану суттєву зміну у майновому стані шляхом заповнення та подачі відповідних форм на офiцiйному веб-сайтi Нацiонального агентства з питань запобігання корупції використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, за яке передбачено ч.2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме не повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, що відбулись 27.07.2018, 31.07.2018 року.
Винуватість ОСОБА_1 підтверджується протоколами про адміністративне правопорушення № 1350 від 01.08.2019, № 1349 від 01.08.2019, №1351 від 01.08.2019, відповіддю з Дніпропетровської обласної ради №вих.-1767/0/2-19 від 27.05.2019, №вих.-2124/0/2-19 від 26.06.2019, результатами пошуку ЄДРД, інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, відповіддю приватного нотаріуса Горлової Ю.М. №327/01-16 від 20.05.2019, договорами міни, листом НАЗК, відповідно до яких ОСОБА_1 дійсно вчинив зазначене правопорушення.
Вивчивши матеріали справи , приходжу до висновку , що в діях ОСОБА_1 вбачається склад правопорушення , передбаченого ч.2 ст.172-6 КУпАП, а саме неповідомлення про суттєві зміни у майновому стані.
При визначені виду і розміру стягнення враховую характер скоєного правопорушення, особистість ОСОБА_1 , ступінь його вини, стан здоров`я, майновий стан.
Обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
На підставі викладеного та враховуючи, що ОСОБА_1 скоїв три адміністративних правопорушення, справи про які розглядаються одночасно, вважаю за необхідне накласти на останнього у відповідності до ч. 2 ст. 36 КУпАП стягнення у межах санкції ч.2 ст. 172-6 КУпАП.
На підставі вищенаведеного та керуючись Законом України Про запобігання корупції , ст.ст.36, 172-6, 283-285 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Справи №203/2762/19, провадження №3/0203/1813/2019 відносно ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, №203/2764/19, провадження №3/0203/1815/2019, відносно ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.2 ст. 172-6 КУпАП, №203/2763/19, 3/0203/1814/2019 відносно ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.2 ст. 172-6 КУпАП, об`єднати в одне провадження та присвоїти №203/2762/19, провадження №3/0203/1813/2019.
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушень, передбачених ч. 2 ст.172-6 КУпАП та на підставі ст. 36 КУпАП накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в доход держави у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) гривень.
Стягнути судовий збір з ОСОБА_1 на користь держави у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 копійок.
Постанова набирає чинності після закінчення строку на її оскарження.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Апеляційна скарга на постанову подається до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська.
Суддя О.О.Смольняков
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання чинності.
Постанова набрала чинності ___
Секретар:
Суд | Кіровський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2019 |
Оприлюднено | 18.09.2019 |
Номер документу | 84289092 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Кіровський районний суд м.Дніпропетровська
Смольняков О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні