Рішення
від 10.09.2019 по справі 260/847/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

10 вересня 2019 рокум. Ужгород№ 260/847/19

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Маєцької Н.Д.

при секретарі судового засідання - Кустрьо В.М.

за участю:

представника позивача -Ігнатенко О.В.

представника відповідача - Севч М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Маркет-Плюс" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 10 вересня 2019 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 16 вересня 2019 року.

Головне управління ДФС у Закарпатській області (далі - ГУ ДФС у Закарпатській області, позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Маркет-Плюс" (далі - ТОВ "Торговий дім "Маркет-Плюс"), якою просить: стягнути податковий борг у розмірі 1838179,75 грн., в тому числі пеня у розмірі 1448065,75 грн. по платежу 50 14040000 "акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 1838179,75 грн.,в тому числі пеня у розмірі 1448065,75 грн. по платежу 50 1404000 "акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання". Вказана заборгованість виникла на підставі самостійно поданих декларацій з акцизного податку, в яких відповідач задекларував суму податку, що підлягає сплаті. Проте самостійно задекларовані суми грошових зобов`язань відповідачем не сплачені. Крім того, позивачу відповідно до пп. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу нараховано пеню у розмірі 1449065,75 грн., яка також залишається не сплаченою.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав та просив задовольнити.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що пеня у розмірі 1448065,75 грн. нарахована безпідставно, оскільки суми податкового зобов`язання визначені податковими повідомленнями-рішеннями не були узгодженні до дня винесення Верховним Судом постанови від 13 березня 2018 року у справі № 807/717/17. Також зазначає, що самостійно задекларував у податкових деклараціях з акцизного податку 390114,00 грн. суми акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Відповідач частково сплатив суму податку, задекларовану у поданих деклараціях на суму 77441,51 грн. Однак, позивач вказані кошти зараховує в не рахунок оплати поточних платежів, задекларованих відповідачем в податкових деклараціях, а в рахунок оплати пені. У зв`язку з цим, позивач позов в частині стягнення 77441,51 грн. сум акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, які були самостійно задекларовані відповідачем в деклараціях з акцизного податку, однак не сплачені в строк, визначений законом не визнає. В частині стягнення 312676,49 грн. сум акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів позов визнає.

В судовому засіданні представник відповідача проти позову в частині стягнення пені у розмірі 1448065,75 грн. та боргу у розмірі 77441,51 грн. заперечив з мотивів, що викладені у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про часткове задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:

Судом встановлено Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Маркет-плюс" зареєстроване як юридична особа за адресою: Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Берегівська-об`їзна, буд. 11.

Станом на 14 червня 2019 року за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 1838179,75 грн., в тому числі пеня у розмірі 1448065,75 грн. по платежу 5014040000 "акцизний податок з реалізаціями суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів".

Вищевказаний борг виник на підставі наступного.

Судом встановлено, що Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників податків у м. Львові Міжрегіонального головного управління ДФС винесено наступні податкові повідомлення-рішення: від 21.12.2016р. №0003124602, від 21.12.2016р. №0002974602, від 21.12.2016р.; №0003134602, від 21.12.2016р. №0003184602, від 21.12.2016р. №0003044602, від 21.12.2016р. №0003004602, від 21.12.2016р. №0002984602, від 21.12.2016р. №0002964602, від 21.12.2016р. №0003164602, від 21.12.2016р. №0003144602.

Так, податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0003124602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 448 426,25 грн., у т.ч. 358 741 грн. - за податковими зобов`язаннями та 89 685,25 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Ужгородському районі/м. Ужгород/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0002974602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 142 072,50 грн., у т.ч. 113 658 грн. - за податковими зобов`язаннями та 28 414,50 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Воловецькому районі/м. Воловець/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0003134602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 152 643,75 грн., у т.ч. 122 115 грн. - за податковими зобов`язаннями та 30 528,75 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Виноградівському районі/м. Виноградів/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0003184602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 853 460 грн.. у т.ч. 682 768 грн. - за податковими зобов`язаннями та 170 692 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Мукачівському районі/м. Мукачево/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0003044602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 348 013,75 грн., у т.ч. 278 411 грн. - за податковими зобов`язаннями та 69 602,75 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Берегівському районі/м. Берегово/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0003004602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 124 090 грн., у т.ч. 99 272 грн. - за податковими зобов`язаннями та 24 818 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Тячівському районі/м. Тячів/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0002984602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 258 656,25 грн.. у т.ч. 206 925 грн. - за податковими зобов`язаннями та 51 731,25 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у м. Ужгороді/ м. Ужгород/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0002964602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 725 678,75 грн.. у т.ч. 580 543 грн. - за податковими зобов`язаннями та 145 135,75 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Свалявському районі/м. Свалява/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0003164602 фіскальний орган збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 278468,75 грн., у т.ч. 222 775 грн. - за податковими зобов`язаннями та 55 693,75 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Іршавському районі/м. Іршава/14040000.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2016р. №0003144602 фіскальний орган

збільшив підприємству суму грошового зобов`язання з акцизного податку на суму 1 175 025 грн., у т.ч. 940 020 грн. - за податковими зобов`язаннями та 235 005 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями на бюджетний рахунок УК у Мукачівському районі/м. Мукачево/14040000.

По вищевказаним податковим повідомленням-рішенням відповідачу проведено нарахування пені у розмірі 1499065,75 грн . по платежу 50 14040000 Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів .

В той же час, судом встановлено, що відповідач оскаржив вказані податкові повідомлення-рішення до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби протягом 10-ти календарних днів з дня їх отримання.

Рішенням Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 10.03.2017р. №14205/10/28-10-10-4-33 про результати розгляду скарги скарга відповідача була залишена без задоволення, а оскаржувані рішення без змін.

Відповідач оскаржив вказані податкові повідомлення-рішення до ДФС України.

Рішенням про продовження строку розгляду скарги від 06.04.2017р. №7143/6/99-99-11-01-02-25 ДФС України продовжила строк розгляду скарги до 19.05.2017р. (включно).

Рішенням про результати розгляду скарґи від 19.05.2017р. №10731/6/99-99-11-01-02-25 ДФС України, зокрема, залишила вказані податкові повідомлення-рішення без змін.

Рішення про результати розгляду скарги ДФС України від 19.05.2017р. №10731/6/99-99-11-01-02-25 відповідач отримав 25.05.2017р.

01 червня 2017р. відповідач оскаржив вказані податкові повідомлення-рішення до Закарпатського окружного адміністративного суду.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 27.07.2017 року по справі №807/717/17, залишеною без змін Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 жовтня 2017 р. по даній справі, позов Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Маркет-плюс до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Львові Міжрегіонального головного управління ДФС було задоволено повністю. Скасовано податкові повідомлення - рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Львові Міжрегіонального головного управління ДФС від 21.12.2016р. №0002944602, №0003054602, №0003074602, №0003104602. №0003064602. №0002914602, №0003114602, №0002934602, №0002884602, №0003124602. №0002974602. №0003134602, №0003154602, №0003184602, №0003044602, №0002921400, №0003174602. №0003004602, №0002904602, №0003034602, №0003024602, №0003094602, №0003084602, №0002894602, №0002984602, №0002964602, №0003164602, №0003144602, №0002994602. №0002954602, №0003014602.

Постановою Верховного Суду України від 13.03.2018р. по справі №807/717/17 касаційну скаргу Офісу великих платників Державної фіскальної служби України було задоволено. Постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 липня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 жовтня 2017 року у справі №807/717/17 скасувало та прийнято нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Маркет-Плюс".

Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 56.1 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п. 56.2 ст. 56 ПК України у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Згідно з п. 56.15 ст. 56 ПК України скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Відповідно до п. 56.18 ст. 56 ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Враховуючи вищенаведене, суми податкового зобов`язання, визначені вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями були неузгодженими до дня винесення Верховним Судом постанови від 13.03.2018р. по справі №807/717/17.

Згідно з пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Згідно з пп. 129.1.1 п. 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Таким чином, об`єктом нарахування пені є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплачена платником податків у встановлений строк. Відтак, обов`язковими умовами нарахування пені є їх сукупність, а саме наявність у платника податку обов`язку по сплаті узгодженого грошового зобов`язання та порушення строків його сплати.

В той де час, відповідно до п. 58.1. ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов`язання та/або зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, або заниження чи завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов`язань платника податків; суму грошового зобов`язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеною бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення результатів господарської діяльності або від`ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов`язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про необхідність складення та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної / розрахунку коригування до неї або про необхідність виправлення помилок, допущених під час зазначення реквізитів податкової накладної, у випадках, передбачених цим Кодексом; попередження про наслідки несплати грошового зобов`язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

У податкових повідомленнях-рішеннях від 21.12.2016р. №0003124602, від 21.12.2016р. №0002974602, від 21.12.2016р. №0003134602. від 21.12.2016р. №0003184602. від 21.12.2016р. №0003044602, від 21.12.2016р. №0003004602, від 21.12.2016р. №0002984602, від 21.12.2016р., №0002964602, від 21.12.2016р. №0003164602, від 21.12.2016р. №0003144602 вказано, що сума грошового зобов`язання підлягає сплаті протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання цього податкового повідомлення-рішення (при проведенні адміністративного або судового оскарження - протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження), відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що відповідач 22 та 23 березня 2018 року сплатив суми грошових зобов`язань, визначених у вищевказаних податкових повідомленнях-рішеннях.

Відтак, оскільки відповідач суми податкового зобов`язання, визначені вказаними вище податковими повідомленнями-рішеннями, сплатив у строки, встановлені Податковим кодексом України, суд приходить висновку про відсутність підстав для застосування до відповідача пені за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання.

Відтак, позовні вимоги в частині стягнення з відповідача пені у розмірі 1448065,75 грн. задоволенню не підлягають.

Щодо стягнення з відповідача податкового боргу у розмірі 390114,00 грн. по платежу 50 14040000 "Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів", суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що відповідачем самостійно подано до Мукачівської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області (Воловецьке відділення):

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9048017800 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4662,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.04.2018 №9070167532 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4922,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096062651 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 7614,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122719111 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 6748,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145803870 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4172,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.08.2018 №9174222111 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 6585,00 грн.;

- Декларацію акцизного податку від 19.09.2018 №9201856965 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5896,00 грн.;

Також відповідачем самостійно подано до Мукачівської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області (Свалявське відділення):

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9048017805 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 9971,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.04.2018 №9070167245 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 10658,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096062615 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 13920,00 грн.;

-декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122719197 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 13754,00 грн.;

- Декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145803867 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 11296,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.08.2018 №9174260098 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 13532,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.09.2018 №9201887406 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 3241,00 грн.;

Крім того, відповідачем самостійно подано до Мукачівської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області (м.Мукачево):

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9048062880 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 18011,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.04.2018 №9070239318 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 18550,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096062531 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 22907,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122718505 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 20752,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145841813 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 14762,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.08.2018 №9174289665 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 12467,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 20.09.2018 №9202404862 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 231,00 грн.;

Відповідачем самостійно подано до Мукачівської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області (Мукачівський район):

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9048017804 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 3312,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.04.2018 №9070240545 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 3761,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096062574 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5671,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122719110 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5107,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145803849 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 2769,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.08.2018 №9174256585 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 3823,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.09.2018 №9201876164 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4994,00 грн.;

Також судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідачем самостійно подано до ДПІ у Тячівському районі ГУ ДФС у Закарпатській області:

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9048017825 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5158,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.04.2018 №9070167139 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5462,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096062593 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 7860,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122719187 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 7143,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145841818 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4653,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.08.2018 №9174265866 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4839,00 грн.;

- Декларацію акцизного податку від 19.09.2018 №9201890770 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 2544,00 грн.;

Крім того, відповідачем самостійно подано до Ужгородської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області (відділення у м.Ужгороді):

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9048017744 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4073,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 30.04.2018 №9070166938 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4404,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096064069 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5284,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122718548 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5213,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145841812 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1347,00 грн.;

Відповідачем самостійно подано до Виноградівської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області:

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №904863055 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1104,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.04.2018 №9070167151 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1380,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096062563 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 2193,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122718524 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 2113,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145803853 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1236,00 грн.;

-декларацію акцизного податку від 17.08.2018 №9174218645 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1299,00 грн.;

-декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9201849153 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1982,00 грн.;

Крім того, судом встановлено, що відповідачем самостійно подано до Хустської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області (Іршавське відділення):

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9048017812 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 2968,00 грн.;

-декларацію акцизного податку від 17.04.2018 №9070167256 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 3239,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096062525 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5784,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122719126 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5114,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145803861 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 2320,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.08.2018 №9174252145 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 4274,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.09.2018 №9201872130 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 3487,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.10.2018 №9227193402 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 132,00 грн.;

Відповідачем самостійно подано до Ужгородської ОДПІ ГУ ДФС у Закарпатській області (Ужгородський район):

- декларацію акцизного податку від 19.03.2018 №9048017765 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5653,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.04.2018 №9070167110 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 6189,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.05.2018 №9096062699 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 6601,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.06.2018 №9122719148 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 7102,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 15.07.2018 №9145841807 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5032,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 17.08.2018 №9174266038 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5405,00 грн.;

- декларацію акцизного податку від 19.09.2018 №9201894484 із самостійно задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 3739,00 грн.

В той же час судом встановлено, що позивачем частково сплачував суму податку, задекларованого по вищезазначених деклараціях, а саме: 5 162,00 грн., 11 491,50 грн., 19 511,00 грн.; 4 812,00 грн.; 5677, 02 грн., 5573, 52 грн., 3 902, 00 грн., 11 020,40 грн., 7173,00 грн., 3 119,07 грн., що в загальному становить 77 441,51 грн.

Однак, судом встановлено та не заперечується позивачем, що вказані суми зараховані не в рахунок поточних платежів, задекларованих відповідачем в податкових деклараціях, а в рахунок оплати пені.

Відповідно до п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 132. 1 ст. 132 ПК України при погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.

Враховуючи вищенаведене та оскільки судом встановлено відсутність підстав для нарахування пені, суд приходить висновку, що сплачені відповідачем кошти у розмірі 77441,51 грн. повинні бути зараховані в рахунок оплати сум акцизного податку, що самостійно задекларовані відповідачем у податкових деклараціях з акцизного податку.

Відтак, позовні вимоги підлягають задоволенню в частині стягнення з відповідача 312676,49 грн. (390114,00 грн. - 77441,51 грн.).

Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.19 ПК України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.34 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене та з огляду на те, що податковий борг відповідача у розмірі 312676,49 грн., підтверджується матеріалами справи та визнається відповідачем, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги ГУ ДФС у Закарпатській області в цій частині підлягають задоволенню. При цьому, в задоволенні позову в іншій частині необхідно відмовити з вищенаведених підстав.

Сплачений позивачем судовий збір з відповідача не стягується, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Рішень про залучення свідків, проведення експертиз у судовому провадженні не приймалось.

Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 243, 246, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву Головного управління ДФС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, будинок 52, код ЄДРПОУ 39393632) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Маркет-Плюс" (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Берегівська-об`їзна, буд. 11, код ЄДРПОУ 37958115) про стягнення податкового боргу - задовольнити частково.

2. Стягнути з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Маркет-Плюс" (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Берегівська-об`їзна, буд. 11, код ЄДРПОУ 37958115) податковий борг у розмірі 312676,49 грн. (триста дванадцять тисяч шістсот сімдесят шість гривень сорок дев`ять копійок) по платежу 50 14040000 "Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів".

3. В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені пп. 15.5 п. 15 Розділу VII КАС України).

СуддяН.Д. Маєцька

Дата ухвалення рішення10.09.2019
Оприлюднено18.09.2019
Номер документу84289884
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —260/847/19

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Рішення від 10.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні