ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
17 вересня 2019 року м. Ужгород№ 260/932/19 Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Микуляк П.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Хустської місцевої прокуратури до Лисичівської сільської ради Закарпатської області, третя особа - Лисичівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку Лисичівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні, -
В С Т А Н О В И В :
Заступник керівник Хустської місцевої прокуратури звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лисичівської сільської ради Закарпатської області, третя особа Лисичівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку Лисичівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області, якою просить визнати бездіяльність Лисичівської сільської ради Закарпатської області щодо тривалого не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться Лисичівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку Лисичівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області протиправною та зобов'язати Лисичівську сільську раду Берегівського району Закарпатської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, площею 0,5 га, на якій знаходиться Лисичівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку Лисичівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області, який розташований за адресою: с.Лисичово, Іршавського району, Закарпатської області.
Позовні вимоги мотивовано тим, що Хустською місцевою прокуратурою вивчено отриману інформацію від Лисичівської сільської, в якій зазначено, що у зв'язку з відсутністю коштів правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташований ДНЗ за адресою: с.Лисичово, Іршавського району, Закарпатської області не виготовлялися, Лисичівською сільською радою рішення про виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки не приймалися. Вказаний факт додаткового підтверджуються листами Лисичівської сільської ради за №01-57/18 від 27.05.2019 року та №02-06/106 від 27.05.2019 року .
Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом може створити передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування ДНЗ та здійснення виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду у відповідності до КАС України, судом прийнято рішення про проведення розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження та запропоновано відповідачу надати відзив на позовну заяву.
Відповідач, належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження, правом на подачу відзиву не скористався, про наслідки не подання відзиву був попереджений, згідно наявного у матеріалах справи рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, яке відправлено на адресу, яка була зазначена у позовній заяві, останнє повернулося з відміткою "відмови адресата від одержання".
Згідно ч.11 ст.126 КАС України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Зважаючи на вимоги ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що розгляд справи може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ст.38 Закону України "Про дошкільну освіту" матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки , комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно - правовими актами.
У ч.3 ст.22 Закону України "Про освіту" передбачено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
Відповідно до ч.2 ст.80 Закону України "Про освіту" порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Відповідно до ч.1 ст.92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Відповідно до п. ґ ч.2 ст.92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.
Відповідно до ч.1 та 2 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до ст.125 та 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ч.1,3 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Судом встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Лисичівський дошкільний (ясла-садок) загального розвитку є комунальною організацією (установою, закладом), видом діяльності якої є дошкільна освіта.
Листом наданим Лисичівським ДНЗ (ясла-садок) загального розвитку від 27.05.2019 року №01-57/18 встановлено, що правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований дошкільний заклад - немає, рішення Лисичівською сільською радою про виготовлення документації на землю, що під ДНЗ не виносилися.
Листом з відділу Держгеокадастру в Іршавському районі встановлено, що згідно державної статистичної звітності по формі 6-ЗЕМ на останню звітну дату станом на 01.01.2016 року за дошкільним навчальним закладом с. Лисичово обліковується земельна ділянка площею 0,5 га.
Відповідно до п.7 ст. 1 Закону України Про освіту засновник закладу освіти - орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов'язків засновника.
Встановлено, що відповідно до п. 1.3 Статуту ДНЗ, погодженого начальником відділу освіти та затвердженого рішенням сесії сільської ради від 1.6.11.2017 року, Лисичівська сільська рада є засновником вказаного дошкільного закладу.
Відповідно до п.п. 1.7, 1.8 Статуту ДНЗ, головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей; формування їх особистості; розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
Згідно до п.п. 8.1, 8.2 Статуту ДНЗ управління дошкільним закладом здійснюється його уповноваженим органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.
Безпосереднє керівництво роботою дошкільного навчального закладу здійснює його завідуючий, який призначається і звільняється з посади уповноваженим органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.
Згідно п. 9.1 відповідно до наказу відділу освіти Іршавської РДА від 20.01.2016 року №36 Лисичівському дошкільному навчальному закладу (ясла садок) загального розвитку передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивний та ігрові майданчики.
Відповідно до п.10.1 Статуту ДНЗ джерелом фінансування шкільного закладу є кошти: засновника; бюджету Іршавського району, у розмірі, передбаченому нормативами фінансування; батьків, або осіб, які їх змінюють; добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб.
Юридична адреса дошкільного закладу: с. Лисичово, 397, Іршавського району, Закарпатської області, індекс 90150 та перебуває на балансі сільської ради.
Відповідно до вимог чинного законодавства України земельна ділянка, на якій знаходиться Лисичівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) загального розвитку повинна бути оформлена на праві постійного користування з обов'язковою державною реєстрацією цього права .
Як визначено ст.52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.
Саме до відання виконавчих органів міських рад належить, зокрема, підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад (ст.33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Таким чином, виконавчий комітет Лисичівської сільської ради являючись суб'єктом, який відповідає за матеріально-технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, не виконав покладені на нього вищезазначеними нормами повноваження, не вжив необхідних дій для оформлення права користування на земельну ділянку, на якій знаходиться ДНЗ, допускаючи протиправну бездіяльність.
Рішення щодо відведення ДНЗ земельної ділянки відповідачем не виносилося, дозвіл на виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, замовлення проекту відводу земельної ділянки та виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, технічна документація із землеустрою не виготовлялася, правовстановлюючі документи на земельну ділянку не оформлювалися, а це є виключними повноваженнями засновника - Лисичільської сільської ради.
Така бездіяльність Лисичівської сільської ради у вигляді невиконання вимог Земельного кодексу України, Законів України може призвести до нецільового використання земельної ділянки закладу освіти.
Відповідно до ст. 2 КАС завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Ст. 78 КАС України визначено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд немає обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.
Ст. 105 КАС України визначено, що адміністративний позов може містити вимоги про: скасування рішення суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень; зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.
Враховуючи вищенаведене, а також те, що відповідач та третя особа не заперечують щодо задоволення даного позову, суд приходить до висновку, що діяльність навчального закладу підлягає приведенню у відповідність до законодавства, а відтак позов підлягає до задоволення.
На підставі наведеного та керуючись ст. 2, 77, 78, 105, 183, 189, 242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Заступника керівника Хустської місцевої прокуратури Закарпатської області до Лисичівської сільської ради Закарпатської області, третя особа - Лисичівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) загального розвитку Лисичівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити .
Визнати протиправною бездіяльність Лисичівської сільської ради щодо тривалого неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,5 га, на якій знаходиться Лисичівський дошкільний навчальний заклад (ясла садок) загального розвитку Лисичівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області код ЄДРПОУ - 34417606.
Зобов'язати Лисичівську сільську раду вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,5 га, на якій знаходиться Лисичівський дошкільний навчальний заклад (ясла садок) загального розвитку Лисичівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області код ЄДРПОУ 34417606.
Стягнути на користь позивача (вул. 900-річчя, буд. 16, м. Хуст, Закарпатська область, 90400) за рахунок бюджетних асигнувань Лисичівської сільської ради( с.Лисичово, 373, Іршавський район, Закарпатська область, 90150) судові витрати у розмірі 1921,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.255 КАС України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя П.П. Микуляк
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2019 |
Оприлюднено | 18.09.2019 |
Номер документу | 84289918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Микуляк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні