Рішення
від 12.09.2019 по справі 300/1302/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" вересня 2019 р. справа № 300/1302/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Григорука О.Б.,

при секретарі Королевич О.В.,

за участю: представника позивача - Гоголь М.М, представник відповідача - не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області до приватного підприємства "Віталс" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області 18.06.2019 звернулося до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства "Віталс" про стягнення податкового боргу в сумі 164043,10 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетом у розмірі 164043,10 грн., який виник внаслідок несплати ним податкових зобов`язань з податку на додану вартість, збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, адміністративного штрафу та пені.

Ухвалою від 19.06.2019 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 17.07.2019 (а.с.66-69). Відповідно до відзиву представник відповідача щодо заявлених позовних вимог заперечив, у задоволенні позову просив відмовити. В обґрунтування своєї правової позиції зазначив, що постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12.06.2019 у справі №809/890/16 касаційну скаргу приватного підприємства «Віталс» задоволено. Постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2016 сковано, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.09.2016, якою скасовано рішення Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області №261/09-19/14-07/19402155 від 17.05.2016 про застосування до приватного підприємства "Віталс" фінансової санкції в розмірі 37335,02 грн., залишено в силі. Крім цього, зазначено, що позивач не надав розрахунку розміру пені.

01.08.2019 позивач подав до суду заяву про зменшення позовних вимог та розрахунок пені (а.с.74-77). Відповідно до даної заяви позивач просить стягнути з приватного підприємства "Віталс" податковий борг в сумі 126708,08 грн. Заява мотивована надходженням 24.06.2019 на адресу позивача постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12.06.2019 у справі №809/890/16.

Кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд (частина 3 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України). Позивач має право зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви (частина 1 статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України).

Судом продовжено розгляд справи за позовними вимогами про стягнення з приватного підприємства "Віталс" податкового боргу в сумі 126708,08 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги про стягнення відповідача податкового боргу в сумі 126708,08 грн. підтримав. Просив позов задовольнити з мотивів, викладених в позовній заяві та заяві про зменшення позовних вимог.

Повістка про виклик надсилалася та вручена відповідачу 05.08.2019 за адресою місцезнаходження: вул. І.Левинського, 3А, м. Івано-Франківськ, 76018, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.57, 85).

Згідно частини 2 статті 131 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, які не можуть з поважних причин прибути до суду, зобов`язані завчасно повідомити про це суд.

У відповідності до пункту 1 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки. Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті (частина 1 статті 205 цього Кодексу).

Враховуючи неявку в судове засідання представника відповідача та неповідомлення представником відповідача, належним чином повідомленого про судове засідання, причин неприбуття до суду, відповідно до статі 205 Кодексу адміністративного судочинства України судом продовжено розгляд справи за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали справи у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, з`ясувавши обставини справи та дослідивши докази, судом встановлено наступне.

Приватне підприємство "Віталс" відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, знаходиться на податковому обліку в Державній податковій інспекції в м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (а.с.57-59).

Згідно акту №341/09-19-55-13/19402155 від 22.01.2019, складеного за результатами проведеної старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб, контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів позивача, встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну - 1 день реєстрації податку на додану вартість на загальну суму 110 грн. (а.с.11).

На підставі акту перевірки №341/09-19-55-13/19402155 від 22.01.2019 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0007105512 від 22.01.2019, яким нараховано відповідачу штрафні санкції в сумі 11 грн. Дане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручене уповноваженій особі відповідача 28.01.2019, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ "Укрпошта" про вручення поштового відправлення (а.с.9, 10, 57).

На підставі акту планової виїзної перевірки №354/09-19-14-06/19402155 від 08.06.2016 Головним управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0000982207 від 23.06.2016, яким відповідно до розрахунку нараховано відповідачу збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства до 01.01.2015 в сумі 89340 грн., у тому числі 71472 грн. за податковими зобов`язаннями, 17868 грн. за штрафними (фінансовими санкціями) (а.с.12-48).

Відповідач оскаржував в судовому порядку податкове повідомлення-рішення №0000982207 від 23.06.2016, за результатом розгляду якого постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26.12.2018 у справі №809/1178/16 (веб-адреса: http://www.reestr.court.gov.ua/Review/78899958), яка набралазаконної сили з дати її прийняття, апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишено без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.05.2018 у справі №809/1178/16, яким відмовлено у задоволенні вимог в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 23.06.2016 за №0000982207 - без змін.

Відповідно до розрахунку контролюючим органом відповідачу нарахована пеня на суму грошового зобов`язання з збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства в розмірі 37357,08 грн. (а.с.76-77).

Відповідно до інтегрованої картки платника податку за відповідачем рахується податковий борг з податкових зобов`язань з податку на додану вартість у розмірі 11 грн., збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства - 71472 грн. та пені у розмірі 37357,08 грн. (а.с.53-55).

Позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" за №4044-55 від 19.02.2018 згідно з якою загальна сума податкового боргу відповідача станом на 18.02.2018 становила 37335,02 грн., у тому числі основний платіж - 0 грн., штрафні (фінансові санкції) - 37335,02 грн., пеня - 0 грн. Вимога направлена відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручена уповноваженій особі відповідача 26.02.2018, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ "Укрпошта" про вручення поштового відправлення (а.с.56, 57).

У відповідності до довідки про борг за платежами з податку на додану вартість, збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства адміністративного, загальна сума боргу відповідача складає 126708,08 грн., у тому числі податкові зобов`язання 71472 грн., штрафні санкції в розмірі 17879 (11+17868) грн. та пеня в розмірі 37357,08 грн. (а.с.8).

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області просить винести рішення суду про стягнення вказаного боргу з відповідача.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, який зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пунктів 37.1, 37.2 статті 37 Податкового кодексу України підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.

Виникнення, зміна і припинення податкового обов`язку визначені статтею 37 Податкового кодексу України, згідно з пунктами 37.7, 37.2 якого, підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.

Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Пунктом 38.2 статті 38 Податкового кодексу України передбачено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Відповідно до підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, Податковим кодексом України визначено, що платники податків зобов`язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

У відповідності до пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Згідно з статтею 8 Податкового кодексу України, в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних податків та зборів належить податок на додану вартість, який є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (підпункт 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 цього Кодексу).

Як встановлено, згідно акту №341/09-19-55-13/19402155 від 22.01.2019, складеного за результатами проведеної старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб, контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів позивача, встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну - 1 день реєстрації податку на додану вартість на загальну суму 110 грн. (а.с.11).

Відповідно до підпункту 120-1.1 пункту 120-1 статті 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

На підставі акту перевірки №341/09-19-55-13/19402155 від 22.01.2019 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0007105512 від 22.01.2019, яким нараховано відповідачу штрафні санкції в сумі 11 грн. Дане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручене уповноваженій особі відповідача 28.01.2019, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ "Укрпошта" про вручення поштового відправлення (а.с.9, 10, 57).

Відповідно до пункту 123.1. статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

На підставі акту планової виїзної перевірки №354/09-19-14-06/19402155 від 08.06.2016 Головним управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0000982207 від 23.06.2016, яким відповідно до розрахунку нараховано відповідачу збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства до 01.01.2015 в сумі 89340 грн., у тому числі 71472 грн. за податковими зобов`язаннями, 17868 грн. за штрафними (фінансовими санкціями) (а.с.12-48).

Відповідач оскаржував в судовому порядку податкове повідомлення-рішення №0000982207 від 23.06.2016, за результатом розгляду якого постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26.12.2018 у справі №809/1178/16 (веб-адреса: http://www.reestr.court.gov.ua/Review/78899958), яка набралазаконної сили з дати її прийняття, апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишено без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.05.2018 у справі №809/1178/16, яким відмовлено у задоволенні вимог в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення від 23.06.2016 за №0000982207 - без змін.

Відповідно до розрахунку контролюючим органом відповідачу нарахована пеня на суму грошового зобов`язання з збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства в розмірі 37357,08 грн. (а.с.76-77).

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.5 даної статті Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" за №4044-55 від 19.02.2018 згідно з якою загальна сума податкового боргу відповідача станом на 18.02.2018 становила 37335,02 грн., у тому числі основний платіж - 0 грн., штрафні (фінансові санкції) - 37335,02 грн., пеня - 0 грн. Вимога направлена відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручена уповноваженій особі відповідача 26.02.2018, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ "Укрпошта" про вручення поштового відправлення (а.с.56, 57).

Даний податковий борг до моменту розгляду справи не переривався та є непогашеним. Вимогу відповідач отримав та залишив без реагування, а податковий борг за нею, на момент виникнення вищевказаних податкових зобов`язань, не сплатив.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно пункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом утворюють податковий борг.

Податковий борг відповідача зі сплати податку на додану вартість у розмірі 11 грн., збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства 71472 грн. за податковими зобов`язаннями, 17868 грн. за штрафними (фінансовими санкціями) та пені у розмірі 37357,08 грн., підтверджуються актами перевірки, податковими повідомленнями-рішеннями, корінцем податкової вимоги форми, розрахунком розміру фінансових санкцій, розрахунком пені, витягами з облікової картки платника податку, довідкою про борг за платежами (а.с.8-48, 53-56).

Наявність заборгованості відповідач не спростував та не надав доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення суду.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 95.4. статті 95 Податкового кодексу України).

Таким чином, враховуючи, що на час розгляду справи заборгованість зі сплати податку 126708,08 відповідачем в добровільному порядку не сплачена, відповідних доказів, які б підтверджували погашення такого боргу чи спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про стягнення з відповідача податкового боргу є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (код 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) до приватного підприємства "Віталс" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства "Віталс" (код 19402155, вул. І. Левинського, 3А, м. Івано-Франківськ, 76018), в дохід бюджету податковий борг в сумі 126708 (сто двадцять шість тисяч сімсот вісім) грн. 08 коп. з розрахункових рахунків у фінансових установах, які обслуговують приватне підприємство "Віталс", та за рахунок належних йому готівкових коштів.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Григорук О.Б.

Рішення складене в повному обсязі 17.09.2019.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2019
Оприлюднено19.09.2019
Номер документу84289979
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1302/19

Рішення від 12.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Рішення від 12.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні