РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
17 вересня 2019 року м. Рівне №460/1181/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д.П., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області доУправління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Рівненській області про скасування рішення, - В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області (далі - тертя особа на стороні позивача) звернувся до суду з позовом до Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Рівненській області (далі - відповідач), в якому просив суд скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області - Цимбалюка Олега Володимировича від 15.02.2019 за №12 про зупинення дії будівельного паспорта від 21.03.2017 №229/12-08/18 на об`єкт будівництва: Будівництво садового будинку, господарських будівель та споруд в урочищі Козелець земельна ділянка НОМЕР_1 на території Старорафалівської сільської ради, Володимирецького району Рівненської області (за межами населеного пункту), кадастровий номер №5620889300:04:001:1012.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у рішенні Рівненського окружного адміністративного суду від 09.08.2018 у справі №817/1136/18 стверджено, що відсутність детального плану забудови території не визначено як підставу для відмови у видачі будівельного паспорта відповідно до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011 №103, а відповідна земельна ділянка позивача з кадастровим №5620889300:04:001:1012 в межі міста Вараш не входить, як і не передбачена до віднесення до меж міста Вараш у встановленому порядку. Маючи у власності земельну ділянку, маючи намір будівництва, позивач отримав будівельний паспорт та направив повідомлення про початок виконання будівельних робіт належному органу та розпочав будівництво. Виконавши об`єм будівельних робіт з будівництва садового будинку, ОСОБА_1 правомірно очікував на те, що право розпорядження належним йому на праві власності майном, в майбутньому, не буде порушено чи обмежено, під час здійснення суб`єктом владних повноважень заходів з державного архітектурно-будівельного нагляду. Відтак, відповідачем під час проведення планової перевірки Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово - комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області, безпідставно прийнято рішення від 15.02.2019 за №12 про зупинення дії будівельного паспорта без врахування всіх обставин справи, що мають значення для прийняття рішення. З підстав наведених у відзиві, позивач просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі(а.с.4-7).
Ухвалою суду від 21.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду. Відкрито провадження в адміністративній справі №460/1181/19. Вирішено розгляд справи провести за правилами загального позовного провадження.
Відповідачем не подано до суду відзив на адміністративний позов. А тому враховуючи приписи ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою суду від 12.06.2019 клопотання ОСОБА_1 про залучення третьої особи на стороні позивача - задоволено. Залучено Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача.
Від третьої особи на стороні позивача надійшло пояснення по справі, в якому вказано, що будівельний паспорт виданий на виконання рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 09.08.2018 у справі №817/1136/18(а.с.51).
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином. В матеріалах справи наявна заява від 10.07.2019 про розгляд справи без участі позивача.
Представник третьої особи на стороні позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином. 03.09.2019 надійшло клопотання про розгляд справи без їхньої участі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином. На адресу суду 03.09.2019 надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку із тим, що відповідно до наказу Держархбудінспекції №356 "ОС" від 09.08.2019 звільнено з посади завідувача сектору правової роботи Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Рівненській області. Зважаючи на це, відсутня особа, яка могла б належним чином здійснювати представництво інтересів відповідача.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 205 КАС України, суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку у разі першої неявки в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними.
Суд не визнав причини неприбуття представника відповідача в судове засідання поважними, оскільки державний орган наділений повноваженнями забезпечити представництво вказаної справи іншому представнику, а тому прийшов до висновку про відсутність підстав для відкладення розгляду справи.
Враховуючи приписи п. 2 ч. 2 ст. 205 КАС України, ч.9 ст.205 КАС України, суд ухвалою від 04.09.2019 вирішив розгляд справи № 460/1181/19 провести у письмовому провадженні.
Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки від 14.07.2017 є власником земельної ділянки для індивідуального садівництва, площею 0,1 га, кадастровий номер 5620889300:04:001:1012, яка розташована: Рівненська область, Володимирецький район, Старорафалівська сільська рада(а.с.17-18).
21.03.2018 позивач звернувся до відповідача з заявою про видачу будівельного паспорту забудови земельної ділянки площею 0,1 га, яка розташована на території Старорафалівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області, урочище "Козелець", земельна ділянка НОМЕР_1 , за межами населеного пункту.
Листом від 02.04.2018 №355/12-12/18 Управлінням будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області відмовлено у видачі будівельного паспорта, оскільки відповідно до Схеми планування території Старорафалівської сільської ради та Генерального плану м. Кузнецовськ дана територія передбачена під перспективну забудову м. Кузнецовськ.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 09.08.2018 у справі №817/1136/18, адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області про зобов`язання вчинення певних дій - задоволено повністю. Визнано протиправними дії Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області щодо відмови ОСОБА_1 у видачі будівельного паспорта на будівництво садового будинку на земельній ділянці загальною площею 0,1 га, кадастровий номер №5620889300:04:001:1012, яка розташована урочище Козелець , земельна ділянка НОМЕР_1, Старорафалівська сільська рада, Володимирецький район, Рівненська область (за межами населеного пункту). Зобов`язано Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області видати будівельний паспорт на будівництво садового будинку на земельній ділянці загальною площею 0,1 га, кадастровий номер №5620889300:04:001:1012, яка розташована урочище Козелець , земельна ділянка НОМЕР_1, Старорафалівська сільська рада, Володимирецький район, Рівненська область (за межами населеного пункту)(а.с.11-15).
Вказане рішення суду 11.09.2018 набрало законної сили.
У рішенні суд зазначив, що відсутність детального плану забудови території не визначено як підставу для відмови у видачі будівельного паспорта відповідно до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011 №103, а відповідна земельна ділянка позивача з кадастровим №5620889300:04:001:1012 в межі міста Вараш не входить, як і не передбачена до віднесення до меж міста Вараш у встановленому порядку. Тому, відмова у видачі позивачу будівельного паспорта з таких підстав, враховуючи подання позивачем при цьому усіх необхідних документів, є протиправною.
На виконання рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 09.08.2018 по справі №817/1136/18, 17.09.2018 Управлінням будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово - комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації видано ОСОБА_1 будівельний паспорт будівництва садового будинку, господарських будівель та споруд в урочищі Козелець , земельна ділянка НОМЕР_1 на території Старорафалівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області (а.с.16).
Згодом, головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області - Цимбалюком Олегом Володимировичем, під час проведення планової перевірки встановлено, що рішення щодо видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки №229/12-08/18 на об`єкт будівництва: Будівництво садового будинку, господарських будівель та споруд в урочищі Козелець земельна ділянка НОМЕР_1 на території Старорафалівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області , замовник - ОСОБА_1 , виданий управлінням будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації, в особі в.о. заступника начальника управління - начальника відділу містобудування та архітектури, будівництва та інфраструктури, головного архітектора району управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Бортник Віти Василівни, прийнято з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Зазначено, що будівельний паспорт видано в порушення вимог п.1.4 та п. 2.4 Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки затвердженого наказом Мінрегіонбуду №103 від 05.07.2011, а саме: розроблення будівельного паспорта здійснюється: за населених пунктів - відповідно до детальних планів територій та планувальних проектів садівницьких та дачних товариств. Пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з підстав невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
В схемі планування території Старорафалівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області відсутня інформація про вказану земельну ділянку, детальний план території відсутній.
Як вказано в постанові Верховної Ради України від 18.11.2003 № 1247-1V Про зміну меж міста Кузнецовськ Рівненської області : Включити міста Кузнецовськ Рівненської області 274.76 гектара земель, які знаходяться у віданні Заболотівської сільської ради, 4.11 гектара земель - Лозківської сільської ради, 473,07 гектара земель, які знаходяться у віданні Старорафалівської сільської Володимирецького району, і затвердити межі міста загальною площею 1130.94 гектарів.
Земельна ділянка, що розмішена в урочищі Козелець на території Старорафалівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області, перебуває у власності гр. ОСОБА_1 з цільовим призначенням для індивідуального садівництва, згідно схеми планування території Старорафалівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області входить до території, що передбачена під розширення меж м. Кузнецовськ (на даний час м. Вараш ).
Враховуючи наведене, уповноваженою особою відповідача 15.02.2019 за №12 прийнято рішення про зупинення дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки від 21.03.2017 №229/12-08/18 на об`єкт будівництва: Будівництво садового будинку, господарських будівель та споруд в урочищі Козелець земельна ділянка НОМЕР_1 на території Старорафалів, сільської ради Володимирецького району Рівненської області , замовник ОСОБА_1 (далі - рішення №12 від 15.02.2019 про зупинення дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки)(а.с.9).
Не погодившись з прийнятим рішенням відповідача від 15.02.2019 за №12 про зупинення дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з наступного.
Відповідно до ст. 2 Земельного кодексу України, земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).
Згідно із ч. 1 ст. 22 Земельного кодексу України, землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Землі сільськогосподарського призначення, у відповідності до пункту "а" частини третьої статті 22 Земельного кодексу України, передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.
Як свідчать матеріали справи, цільове призначення земельної ділянки, розташованої на території Старорафалівської сільської ради, Володимирецького району, Рівненської області площею 0,1000 га, і яка належить позивачу - для індивідуального садівництва (а.с.19).
Згідно із ч. 1-4 ст. 35 Земельного кодексу України, громадяни України із земель державної і комунальної власності мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва. Іноземці та особи без громадянства, а також юридичні особи можуть мати земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва на умовах оренди.
Земельні ділянки, призначені для садівництва можуть використовуватись для закладання багаторічних плодових насаджень, вирощування сільськогосподарських культур, а також для зведення необхідних будинків, господарських споруд тощо.
До земель загального користування садівницького товариства належать земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування. Землі загального користування садівницького товариства безоплатно передаються йому у власність за клопотанням вищого органу управління товариства до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування на підставі документації із землеустрою, за якою здійснювалося формування земельних ділянок або технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Частина 1 ст.26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VІ (далі - Закон №3038) передбачає, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.
Положення ч.1 ст.27 Закону №3038 закріплюють, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки. Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів. За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.
Вказану норму також дублює пункт 1.2 Розділу І Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011 №103, в редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.02.2013 №66 (надалі - Порядок).
Тобто, факту забудови земельної ділянки передує факт отримання будівельного паспорта.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону №3038 надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Згідно із пунктом 1.4 Розділу ІІ Порядку, розроблення будівельного паспорта здійснюється: в межах населених пунктів - відповідно до наявної містобудівної документації на місцевому рівні; за межами населених пунктів - відповідно до детальних планів територій та планувальних рішень проектів садівницьких та дачних товариств.
Пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього, згідно із пунктом 2.4 Розділу ІІ Порядку, повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав: неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу; невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Зі змісту пункту 2.3 Розділу ІІ Порядку вбачається, що уповноважений орган містобудування та архітектури на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Тобто, однією із підстав для видачі будівельного паспорту є відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Зі змісту положень ч.1 ст. 19 Закону №3038 вбачається, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
Детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів. Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації, що передбачає ч.2 зазначеної норми Закону.
Згідно з ч.ч. 5, 6 ст. 19 Закону №3038 детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів. Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Матеріали детального плану території на підставі ч. 7 ст.19 Закону №3038 не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується шляхом його розміщення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у місцевих друкованих засобах масової інформації, а також у загальнодоступному місці у приміщенні такого органу. Матеріали детального плану території надаються за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Абзацом 2 ч.8 ст. 19 Закону №3038 передбачено, що детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.
Відповідно до частин 3, 4 статті 25 Закону №3038 режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, за межами населених пунктів встановлюється відповідними районними державними адміністраціями, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Севастопольською міською державними адміністраціями. Узгодження питань щодо забудови визначених для містобудівних потреб територій суміжних територіальних громад здійснюється на підставі відповідних угод, відображається у схемах планування зазначених територій та генеральних планах населених пунктів.
Так, постановою Верховної Ради України "Про зміну меж міста Кузнецовськ Рівненської області" від 18.11.2003 №1247-IV в межі міста Кузнецовськ Рівненської області включено 274,76 га земель, які знаходяться у віданні Заболотівської сільської ради, 4,11 га - земель Лозківської сільської ради, 473,07 га - земель, які знаходяться у віданні Старорафалівської сільської ради Володимирецького району, і затверджено межі міста загальною площею 1130,94 га.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 09.08.2018 у справі №817/1136/18, яке набрало законної сили, визнано протиправними дії та зобов`язано Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області видати будівельний паспорт на будівництво садового будинку на земельній ділянці загальною площею 0,1 га, кадастровий номер №5620889300:04:001:1012, яка розташована урочище Козелець , земельна ділянка НОМЕР_1, Старорафалівська сільська рада, Володимирецький район, Рівненська область (за межами населеного пункту).
Судовим рішенням встановлено, що детальний план території, де знаходиться земельна ділянка позивача загальною площею 0,1 га, кадастровий №5620889300:04:001:1012, яка розташована: Рівненська область, Володимирецький район, Старорафалівська сільська рада, відсутній, а як зазначено у відмові відповідача, розробити його не видається можливим, оскільки відповідно до Схеми планування території Старорафалівської сільської ради та генерального плану м. Кузнецовськ (Вараш) дана територія передбачена під перспективну житлову забудову м. Кузнецовськ (Вараш).
Таким чином, суд дійшов висновку, що відсутність детального плану забудови території не визначено як підставу для відмови у видачі будівельного паспорта, відповідно до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011 №103, а відповідна земельна ділянка позивача з кадастровим №5620889300:04:001:1012 в межі міста Вараш не входить, як і не передбачена до віднесення до меж міста Вараш у встановленому порядку. Тому суд звернув увагу, що відмова відповідача у видачі позивачу будівельного паспорта ОСОБА_1 з таких підстав, враховуючи подання позивачем при цьому усіх необхідних документів, була протиправною.
Як вбачається із змісту спірного рішення №12 від 15.02.2019 про зупинення дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки, підставою для його прийняття є те, що будівельний паспорт видано в порушення вимог п.1.4 та п. 2.4 Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки затвердженого наказом Мінрегіонбуду №103 від 05.07.2011, а саме: розроблення будівельного паспорта здійснюється: за населених пунктів - відповідно до детальних планів територій та планувальних проектів садівницьких та дачних товариств. Пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з підстав невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
В оскаржуваному рішенні зазначено, що земельна ділянка, що розмішена в урочищі Козелець на території Старорафалівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області, перебуває у власності гр. ОСОБА_1 з цільовим призначенням для індивідуального садівництва, згідно схеми планування території Старорафалівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області входить до території, що передбачена під розширення меж м. Кузнецовськ (на даний час м. Вараш ).
Відтак, можна дійти висновку, що оскаржуване у даній справі позивачем рішення №12 від 15.02.2019 про зупинення дії будівельного паспорта забудови земельної ділянки, прийняте з аналогічних підстав, що і відмова Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області у видачі ОСОБА_1 будівельного паспорта на будівництво садового будинку.
Необхідно звернути увагу, що ч.4 ст.78 КАС України визначено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до цього, судом приймаються без доказування та без оспорювання обставини встановлені у рішенні Рівненського окружного адміністративного суду від 09.08.2018 у справі №817/1136/18, в частині правомірності видачі Управлінням будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області для ОСОБА_1 будівельного паспорта на будівництво садового будинку на земельній ділянці загальною площею 0,1 га, кадастровий номер №5620889300:04:001:1012, яка розташована урочище Козелець , земельна ділянка НОМЕР_1, Старорафалівська сільська рада, Володимирецький район, Рівненська область (за межами населеного пункту).
Відтак, рішення №12 від 15.02.2019 про зупинення дії будівельного паспорта, який виданий на виконання у рішенні Рівненського окружного адміністративного суду від 09.08.2018 у справі №817/1136/18 - є безпідставним та таким, що не відповідає критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, встановленим у частині другій статті 2 КАС України, та порушує права та законні інтереси позивача.
З огляду на наведене, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати вказані дій відповідача протиправними та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області - Цимбалюка Олега Володимировича від 15.02.2019 за №12 про зупинення дії будівельного паспорта від 21.03.2017 №229/12-08/18 на об`єкт будівництва: Будівництво садового будинку, господарських будівель та споруд в урочищі Козелець земельна ділянка НОМЕР_1 на території Старорафалівської, сільської ради Володимирецького району Рівненської області (за межами населеного пункту), кадастровий номер №5620889300:04:001:1012.
Згідно із ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач - Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області, як суб`єкт владних повноважень не обґрунтував обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, а позивач довів ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.
Оскільки факт наявності у позивача порушеного права знайшов своє підтвердження у ході розгляду справи, то поданий позов необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи вищенаведене, на користь ОСОБА_1 слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області, судові витрати на суму 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40коп., сплачені згідно із квитанцій від 15.05.2019 №46(а.с.2).
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_2 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Управління будівництва та інфраструктури, надзвичайних ситуацій та житлово-комунального господарства Володимирецької районної державної адміністрації Рівненської області (код ЄДРПОУ 41895842, вул. Грушевського, 56, смт. Володимирець, Рівненської області, 34300) до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області (вул. 16-го Липня, буд.38, м. Рівне, 33028) про скасування рішення - задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області - Цимбалюка Олега Володимировича щодо прийняття рішення від 15.02.2019 за №12 про зупинення дії будівельного паспорта від 21.03.2017 №229/12-08/18 на об`єкт будівництва: Будівництво садового будинку, господарських будівель та споруд в урочищі Козелець земельна ділянка НОМЕР_1 на території Старорафалівської, сільської ради Володимирецького району Рівненської області (за межами населеного пункту), кадастровий номер №5620889300:04:001:1012.
Скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області - Цимбалюка Олега Володимировича від 15.02.2019 за №12 про зупинення дії будівельного паспорта від 21.03.2017 №229/12-08/18 на об`єкт будівництва: Будівництво садового будинку, господарських будівель та споруд в урочищі Козелець земельна ділянка НОМЕР_1 на території Старорафалівської, сільської ради Володимирецького району Рівненської області (за межами населеного пункту), кадастровий номер №5620889300:04:001:1012.
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) суму судового збору у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 (сорок) коп., за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 17 вересня 2019 року.
Суддя Зозуля Д.П.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2019 |
Оприлюднено | 18.09.2019 |
Номер документу | 84290783 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Зозуля Д.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні