Справа №295/13547/19
1-кс/295/7010/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.09.2019 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 розглянувши клопотання слідчого СВ Житомирського ВП ГУ НП в Житомирській області лейтенант поліції ОСОБА_3 , погоджене процесуальним керівником у справі прокурором Житомирської місцевої прокуратури про надання тимчасового доступу до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся з клопотанням, де зазначено, що у провадженні СВ Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019061020000075 від 16.05.2019 року, з приводу того, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 в інтересах третіх осіб з використанням влади та службового становища всупереч інтересам служби в порушення вимог законодавства передано в оренду земельні ділянки державної власності на території Житомирського району, чим завдано істотної шкоди охоронюваним законом правам та інтересам держави.
Так, відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо земельної ділянки кадастровий номер 1822082100:01:000:0770, між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_4 29.03.2019 укладено договір оренди №16/57-19-ДО земельної ділянки за кадастровим номером 1822082100:01:000:0770, площею 22 га.
Також, згідно відомостей Публічної кадастрової карти України, розміщеної на Інтернет сторінці ІНФОРМАЦІЯ_2 , земельні ділянки, які розміщенні разом із вищезгаданою земельною ділянкою єдиним масивом за кадастровими номерами: 1822086500:05:000:0853; 1822086500:05:000:0850; 1822086500:05:000:0851; 1822086500:05:000:0855; 1822086500:05:000:0854; з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства перебувають у приватній власності.
Згідно наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» №6-3889/14-16-СГ від 19.10.2016, що розміщенні на даному ресурсі відносно земельної ділянки кадастровий номер 1822086500:05:000:0855, фізичній особі надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Житомирського району, за межами населених пунктів Сінгурівської сільської ради орієнтовний розмір земельної ділянки 2,585га, із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства (01.02).
Наказом ІНФОРМАЦІЯ_1 «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» №6-4607/14-17-СГ від 19.07.2017, що також розміщений на даному ресурсі, затверджено проект землеустрою щодо відведення у власність вказаної земельної ділянки площею уже 5,5082 га та передано її у власність для ведення фермерського господарства фізичній особі.
Аналогічні розбіжності наявні і в наказах щодо розпорядження земельною ділянкою кадастровий номер 1822086500:05:000:0854.
Усі переліченні вище земельні ділянки знаходяться в єдиному масиві земель та були переданні із державної власності у приватну наказами ІНФОРМАЦІЯ_1 від 19.07.2017.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про фермерське господарство», надання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або користування для ведення фермерського господарства здійснюється в порядку, передбаченому Земельним кодексом України.
Відповідно до ч. 1 ст.134 Земельного кодексу України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
У ч. 2 даної статті відсутня така підстава для не проведення земельних торгів, як передача земельної ділянки у власність для ведення фермерського господарства.
Згідно ч. 3 даної статті, земельні торги не проводяться при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам у випадках, передбаченихстаттями 34, 36 та 121 цього Кодексу, а також передачі земель загального користування садівницькому товариству та дачному кооперативу. Земельні торги не проводяться при безоплатній передачі земельних ділянок особам, статус учасника бойових дій яким надано відповідно допунктів 19і20частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Відповідно дост.121Земельного кодексуУкраїни,громадяни Українимають правона безоплатнупередачу їмземельних ділянокіз земельдержавної абокомунальної власностів такихрозмірах: а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району.
Проте, середній розміри земельної частки (паю) на території Сінгурівської сільської ради становить 2,32 га та 2,585 га.
Враховуючи викладене, земельні ділянки кадастровий номер 1822086500:05:000:0853; 1822086500:05:000:0850; 1822086500:05:000:0851; 1822086500:05:000:0855; 1822086500:05:000:0854 могли бути передані у власність для ведення фермерського господарства лише за результатами проведення земельних торгів.
Згідно ч. 3 ст. 137 ЗК України, виконавець земельних торгів після отримання документів та матеріалів на лот забезпечує опублікування на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а також, за бажанням організатора земельних торгів, у друкованих засобах масової інформації оголошення про проведення земельних торгів.
За результатами огляду офіційного веб-сайту ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , встановлено, що будь-яка інформація про проведення торгів на право оренди даної земельної ділянки на веб-сайті відсутня.
На даний час, для перевірки викладених обставин вчинення кримінального правопорушення та встановлення обставин передачі у власність та оренду земельних ділянок виникла необхідність у вилученні та дослідженні документів на підставі яких прийнято ІНФОРМАЦІЯ_1 накази про передачу в оренду та власність даних земель.
У ході досудового розслідування встановлено, що указані документи перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Враховуючи вищевикладене та враховуючи, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вищевказані документи, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, їх можливо використати як докази та немає можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, необхідно отримати тимчасовий доступ до вказаних документів, з можливістю вилучення їх оригіналів, які знаходяться в приміщенні
ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Можливість здійснення виїмки пов`язана з необхідністю досягнення мети отримання доступу до документів, оскільки, по-перше, у слідства може виникнути необхідність у проведені експертних досліджень, а по-друге, у відповідності до ст. 99 КПК України сторона кримінального провадження зобов`язана надавати суду для дослідження оригінали документів.
Окрім цього, вказане клопотання необхідно розглянути за відсутністю сторони, у володінні якої знаходяться вказані вище документи, так як виклик у судове засідання службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , призведе до передчасного розголошення відомостей, які безпосередньо стосуються суті кримінального провадження та процесуальних дій, які заплановано провести з метою збирання доказів, у зв`язку з чим існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів.
У судове засідання слідчий не з`явився, надав заяву про розгляд справи у його відсутність, клопотання підтримує та просить його задовольнити.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Згідно вимог ст. 107 КПК України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснювалось.
Розгляд клопотання проведено за відсутності особи, у володінні якої перебували речі, з урахуванням достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза їх змін, переховування або знищення.
По даному факту слідчим 16.05.2019 розпочато кримінальне провадження, що обліковане за №42019061020000075, за ознаками злочину передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотання доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Беручи до уваги викладене вище, з метою повного та неупередженого розслідування кримінального правопорушення, встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження, враховуючи, що документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ мають значення для встановлення істини по справі, слідчий суддя вважає клопотання обґрунтованим та таким, що піддягає до задоволення.
Керуючись ст. ст. 159, 160, 162, 163 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати прокурорам Житомирської місцевої прокуратури ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 слідчим СВ Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 або за дорученням прокурора чи слідчого співробітникам оперативних підрозділів Національної поліції України тимчасовий доступ до документів, що знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 з можливістю вилучення їх оригіналів, а саме: наказів ІНФОРМАЦІЯ_1 про надання дозволів на розроблення документацій із землеустрою щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1822086500:05:000:0853; 1822086500:05:000:0850; 1822086500:05:000:0851; 1822086500:05:000:0855; 1822086500:05:000:0854 та документів на підставі яких вони прийняті (заяви чи клопотання з додатками, документи, що посвідчують право на отримання даних земель в оренду, обґрунтування необхідності збільшення площ земель, погодження на передачу у власність даних земель тощо); наказів ІНФОРМАЦІЯ_1 про затвердження документацій із землеустрою та надання земельних ділянок у власність щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1822086500:05:000:0853; 1822086500:05:000:0850; 1822086500:05:000:0851; 1822086500:05:000:0855; 1822086500:05:000:0854 та документів на підставі яких вони прийняті (заяви чи клопотання з додатками, документи, що посвідчують право на отримання даних земель в оренду, погодження на передачу у власність даних земель, копії документацій із землеустрою тощо).
Строк дії ухвали встановити один місяць з дня її постановлення.
Роз`яснити, що відповідно до ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 84292889 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Перекупка І. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні