Ухвала
від 16.09.2019 по справі 820/2840/17
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

16 вересня 2019 р.Справа № 820/2840/17 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Судді-доповідача: Макаренко Я.М.,

Суддів: Лях О.П. , Мінаєвої О.М. ,

розглянувши клопотання про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 08.05.2019 року по справі № 820/2840/17

за позовом Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України"

до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 08.05.2019 року задоволено позов Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень.

На зазначене рішення суду Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області подано апеляційну скаргу.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 19.06.2019 року апеляційну скаргу залишено без руху через не сплату судового збору та надано строк для усунення недоліків апеляційної скарги протягом десяти днів з дня вручення копії ухвали про залишення її без руху.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2019 року задоволено заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 26.07.2019 року задоволено заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 19.08.2019 року частково задоволено заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.

10.09.2019 на адресу суду надійшло клопотання про продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги.

В обґрунтування вказаного клопотання відповідач зазначає, що фінансування січня - серпня 2019 за КЕКВ 2800 не охопило нагальні потреби (безспірне списання коштів по арештам та сплату судового збору). Також зазначає, що на даний час, в зв`язку з безспірним списанням коштів з рахунків Головного управління ДФС у Харківській області, не має можливості сплатити судовий збір у встановлений судом строк.

До клопотання про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги скаржником додано копії листів ГУ ДФС у Харківській області щодо вирішення проблемних питань при супроводженні справ та довідок про відсутність коштів для сплати судового збору.

Розглянувши клопотання відповідача, колегія суддів вважає, що воно не підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до ч.2 ст. 121 КАС України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

В обгрунтування клопотання відповідач зазначає про не можливість сплати судового збору у строк, встановлений судом, у зв`язку з відсутністю коштів.

Між тим, колегія суддів не приймає до уваги доводи відповідача щодо продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги через відсутність на рахунках ГУ ДФС у Харківській області коштів на сплату судового збору та у зв`язку з тим, що на даний час, в зв`язку з безспірним списанням коштів з рахунків Головного управління ДФС у Харківській області, не має можливості сплатити судовий збір у встановлений судом строк з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 6 частини п`ятої статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи зобов`язані виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки.

Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 справ Креуз проти Польщі право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.

Органи доходів і зборів є державними органами, що здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, тобто, суб`єктом, що реалізує свою владну компетенцію.

Фінансування витрат на оплату судового збору для державних органів із державного бюджету передбачено за кодом економічної класифікації 2800 Інші поточні платежі , розмір яких щорічно затверджується відповідним кошторисом.

Враховуючи викладене та беручи до уваги, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, суд вважає, що невжиття суб`єктом владних повноважень заходів щодо виділення коштів для сплати судового збору чи перерозподілу наявних кошторисних призначень не може вважатися підставою невиконання рішення суду у встановлений судом строк.

Крім того, колегія суддів зазначає, що відповідні строки скаржнику вже продовжувались і при повторному зверненні з клопотанням ним не надано доказів того, що після продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги відпадуть обставини, які позбавляють скаржника можливості сплатити судовий збір. Колегія суддів вважає, що безпідставне продовження строків на усунення недоліків апеляційної скарги призведе до затягування строку набрання законної сили рішенням суду першої інстанції, що може свідчити про надання незаконних переваг одному з учасників справи.

Відповідно до частини 2 статті 298 КАС України, до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Згідно з частиною 2 статті 169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Частиною 2 статті 121 КАС України передбачено, що встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Отже, КАС України визначено максимальну тривалість строку, який встановлюється судом для усунення недоліків апеляційної скарги. Цей строк, який за своєю суттю є процесуальним, може бути продовжений судом з власної ініціативи або за заявою учасника справи.

У той же час, продовження процесуального строку є правом, а не обов`язком, суду і повинно здійснюватись за наявності для цього обґрунтованих підстав.

Також, слід врахувати, що умовою продовження строку усунення недоліків апеляційної скарги є наявність достатніх доказів того, що після такого продовження строку відпадуть обставини, які перешкоджають виконанню ухвали суду про залишення апеляційної скарги без руху.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про відмову у задоволенні клопотання ГУ ДФС у Харківській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги.

Наведені висновки відповідають правовій позиції Верховного Суду, наведеної в ухвалі Верховного Суду від 22.07.2019 року в справі № 240/6168/18.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Керуючись ст.121 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги по справі № 820/2840/17 - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач (підпис)Макаренко Я.М. Судді (підпис) (підпис) Лях О.П. Мінаєва О.М.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2019
Оприлюднено19.09.2019
Номер документу84294683
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/2840/17

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні