УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження
16 вересня 2019 року
Київ
справа №460/277/19
адміністративне провадження №К/9901/25654/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Чиркіна С.М.,
суддів: Саприкіної І.В., Кравчука В.М.,
перевіривши касаційну скаргу Державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія Енергоатом , від імені якого діє відокремлений підрозділ Рівненська атомна електрична станція на ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 10.06.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.08.2019 у справі № 460/277/19 за позовом Державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія Енергоатом , від імені якого діє відокремлений підрозділ Рівненська атомна електрична станція , до Заболоттівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області, виконавчого комітету Вараської міської ради Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
У 2019 році Державне підприємство Національна атомна енергогенеруюча компанія Енергоатом , від імені якого діяв відокремлений підрозділ Рівненська атомна електрична станція , звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Заболоттівської сільської ради, виконавчого комітету Вараської міської ради в якому, враховуючи заяву про уточнення змісту позовних вимог, просило:
- визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Вараської міської ради, що полягає у не встановленні для відокремленого підрозділу Рівненська атомна електрична станція тарифу на теплову енергію згідно поданої заяви від 30.03.2018, яка тривала до 28.02.2019.
Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 10.06.2019, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.08.2019, клопотання виконавчого комітету Вараської міської ради про залишення позовної заяви без розгляду задоволено в зв`язку з пропуском позивачем строку звернення до суду.
06.09.2019 на адресу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга Державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія Енергоатом , від імені якого діє відокремлений підрозділ Рівненська атомна електрична станція , надіслана 04.09.2019, у якій скаржник просить скасувати ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 10.06.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.08.2019 і направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Перевіривши матеріали касаційної скарги, суд встановив, що у відкритті касаційного провадження слід відмовити, з огляду на таке.
В порядку, передбаченому частиною першою статті 120 Кодексу адміністративного судочинства України, перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Відповідно до частини першої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з частиною другою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Як встановлено Восьмим апеляційним адміністративним судом, Державне підприємство Національна атомна енергогенеруюча компанія Енергоатом звернулося до суду з позовом з приводу визнання протиправною бездіяльності виконавчого комітету Вараської міської ради, що полягає у не встановленні для відокремленого підрозділу Рівненська атомна електрична станція тарифу на теплову енергію, згідно поданої відокремленим підрозділом Рівненська атомна електрична станція заяви від 30.03.2018, яка тривала до 28.02.2019.
30.03.2018 від Державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія Енергоатом , від імені якого діє відокремлений підрозділ Рівненська атомна електрична станція звернувся до Заболоттівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області із заявою про встановлення тарифу на теплову енергію, її транспортування та постачання згідно з доданим до заяви економічно обґрунтованим розрахунком на вказані послуги.
Згідно з пунктом 49 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України від 01.06.2011 № 869 (далі - Порядок), для встановлення одноставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання ліцензіат подає уповноваженому органові відповідної територіальної громади, на території якої ліцензіат провадить (має намір провадити) ліцензовану діяльність з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, у друкованому та електронному вигляді заяву і розрахунки тарифів на планований період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися під час їх проведення.
Пунктом 106 Порядку встановлено, що розгляд розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, поданих ліцензіатом (підприємством), здійснюється уповноваженим органом протягом одного календарного місяця, а у разі коригування тарифів - протягом десяти календарних днів з дня отримання відповідної заяви у порядку, встановленому Мінрегіоном.
За приписом даної норми закону Заболоттівська сільська рада зобов`язана була в строк до 30.04.2018 розглянути подані розрахунки тарифів на теплову енергію та прийняти відповідне рішення згідно чинного законодавства. Таких дій орган місцевого самоврядування не вчинив, допустивши бездіяльність, протиправність якої оскаржує позивач.
Отже, позивач повинен був дізнатися про допущення відповідачем спірної бездіяльності щодо затвердження тарифів на теплову енергію з 01.05.2018, тобто після закінчення одного календарного місяця з дня подання позивачем заяви про затвердження таких тарифів.
Як правильно зазначено судом першої інстанції, після закінчення вказаного вище строку, позивач не був позбавлений можливості звернутися до відповідача з метою отримання інформації щодо суті прийнятого останнім рішення за наслідками розгляду поданої заяви та своєчасно оскаржити його бездіяльність в суді.
Аналогічну правову позицію в частині того, що днем, коли позивач повинен був дізнатися про бездіяльність відповідача, яка є предметом оскарження, є дата закінчення встановленого законом строку (в справі, що розглядається один місяць) для розгляду заяви, сформована Верховним Судом у постанові від 31.07.2019 (справа №808/1920/18).
Таким чином, перебіг шестимісячного строку для звернення позивача до суду з вказаним позовом розпочався з 01.05.2018 та закінчився 01.11.2018 року, однак позов у цій справі був поданий позивачем до відділення поштового зв`язку лише 06.02.2019 року, тобто після спливу шестимісячного строку для звернення до суду, встановленого статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до пункту 8 частини першої статті 240 КАС України, суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.
Відповідно до частини третьої 123 КАС України, якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Вказане узгоджується з приписами пункту 1 частини другої статті 183 КАС України, згідно з якими за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без розгляду.
З огляду на зазначене, суд першої та апеляційної інстанції дійшли вірного висновку про наявність підстав для про залишення позовної заяви без розгляду на підставі пункту 8 частини першої статті 240 КАС України, оскільки факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і підстави, вказані ним у заяві, визнані судом неповажними.
В порядку передбаченому пунктом 5 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо суд у порядку, передбаченому частиною другою та третьою цієї статті, дійшов висновку, що касаційна скарга є необґрунтованою.
За змістом пункту 2 частини другої статті 333 КАС України у справах розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), а також у випадку оскарження ухвали (крім ухвали, якою закінчено розгляд справи), суд може визнати касаційну скаргу необґрунтованою та відмовити у відкритті касаційного провадження, якщо правильне застосовування норми права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення.
За такого правового регулювання та обставин справи у відкритті касаційного провадження необхідно відмовити.
Керуючись статтями 169, 296, 298, 333, 359 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія Енергоатом , від імені якого діє відокремлений підрозділ Рівненська атомна електрична станція на ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 10.06.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.08.2019 у справі № 460/277/19 за позовом Державного підприємства Національна атомна енергогенеруюча компанія Енергоатом , від імені якого діє відокремлений підрозділ Рівненська атомна електрична станція , до Заболоттівської сільської ради Володимирецького району Рівненської області, виконавчого комітету Вараської міської ради Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії.
Копію ухвали разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами направити заявникові.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач: С. М. Чиркін
Судді: І.В. Саприкіна
В.М. Кравчук
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2019 |
Оприлюднено | 18.09.2019 |
Номер документу | 84298139 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Чиркін С.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні