Рішення
від 25.07.2019 по справі 911/3064/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" липня 2019 р. Справа № 911/3064/17

Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.

при секретарі судового засідання Белишевій А. В.

за участю представників учасників справи:

від позивача: Ярова Я. І. (довіреність № 30 від 30.01.2019 р.);

від відповідача-1: не з`явились;

від відповідача-2: не з`явились;

від відповідача-3: не з`явились;

від третьої особи: не з`явились;

розглянувши матеріали справи

за позовом 7 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, м. Васильків

до:

1) Комунального підприємства „Центр розвитку та інвестицій Васильківського району", м. Васильків;

2) Глевахівської селищної ради, смт Глеваха, Васильківський район;

3) Головного управління Держгеокадастру у Київській області, м. Київ;

за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-2, - ОСОБА_1 , с. Зелений Бір, Васильківський район

про зобов?язання вчинити дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

7 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області звернувся в господарський суд Київської області із позовом до КП „Центр розвитку та інвестицій Васильківського району", Глевахівської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Київській області про зобов?язання КП „Центр розвитку та інвестицій Васильківського району" відновити межі земельної ділянки шляхом перезамірювання відповідно до державного акта на право постійного користування землею серії ІІ-КВ № 000687-273 за адресою: АДРЕСА_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані позивачем неправомірними діями відповідачів щодо безпідставного зменшення меж земельної ділянки, що перебуває у користуванні позивача згідно з державним актом на право постійного користування землею серії ІІ-КВ № 000687-273, виданим 01.09.2003 р. Глевахівською селищною радою та зареєстрованим в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 105.

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.10.2017 р. порушено провадження у справі № 911/3064/17 за позовом 7 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до КП „Центр розвитку та інвестицій Васильківського району", Глевахівської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Київській області про зобов?язання вчинити дії і призначено її розгляд у судовому засіданні за участю представників учасників процесу на 08.11.2017 р.

08.11.2017 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 29.11.2017 р.

27.11.2017 р. до канцелярії суду від позивача надійшла заява № 66/11/9874 від 27.11.2017 р. із доданими до неї документами, що долучені судом до матеріалів справи.

29.11.2017 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 13.12.2017 р.

13.12.2017 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 17.01.2018 р.

17.01.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 31.01.2018 р.

29.01.2018 р. до канцелярії суду від позивача надійшло клопотання б/н б/д, у якому він просить суд призначити у справі судову експертизу щодо порушення права власності на землю за адресою: АДРЕСА_1 .

31.01.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 21.02.2018 р.

21.02.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 14.03.2018 р. Також даною ухвалою суду залучено до участі у справі у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-2, - Романенка Романа Петровича .

14.03.2018 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 04.04.2018 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.04.2018 р. призначено справі № 911/3064/17 судову земельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України та зупинено провадження у справі № 911/3064/17 до завершення судової земельно-технічної експертизи та отримання господарським судом Київської області відповідного експертного висновку та матеріалів справи № 911/3064/17.

22.04.2019 р. до канцелярії суду від Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України надійшов лист № 12390/18-41 від 17.04.2018 р. із доданим до нього висновком експерта № 12390/18-41 від 17.04.2018 р. за результатами проведення судової земельно-технічної експертизи та матеріалами справи № 911/3064/17.

Ухвалою господарського суду Київської області від 26.04.2019 р. поновлено провадження у справі № 911/3064/17 і призначено її розгляд у судовому засіданні за участю представників учасників справи на 15.05.2019 р.

15.05.2019 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 05.06.2019 р.

05.06.2019 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 17.07.2019 р.

17.07.2019 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 25.07.2019 р.

25.07.2019 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представники інших учасників справи у судове засідання не з`явились, хоча про судове засідання були повідомлені належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомили.

За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням № 175-9-14 від 05.06.2003 р. Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області вирішено, у тому числі, затвердити технічну документацію по складанню державного акта на право постійного користування землею Управлінню Державної пожежної охорони ГУ МВС України в Київській області; надати в постійне користування земельну ділянку Управлінню Державної пожежної охорони ГУ МВС України в Київській області під існуючу пожежну частину площею 1, 298 га збудованих земель в АДРЕСА_1 , по фактичному користуванню.

01.09.2003 р. Глевахівською селищною радою Васильківського району Київської області на підставі рішення № 175-9-14 від 05.06.2003 р. було видано Управлінню Державної пожежної охорони ГУ МВС України в Київській області Загону протипожежної охорони м. Васильків № 5 Державний акт серії ІІ-КВ № 000687 на право постійного користування землею площею 1, 298 га під існуючу пожежну частину, що був зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право постійного користування землею за № 105.

Рішенням № 583-25-5 від 09.12.2008 р. Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області вирішено, у тому числі, передати у власність гр. ОСОБА_1 земельну ділянку площею 0, 5 га для ведення особистого селянського господарства в АДРЕСА_1 .

18.03.2009 р. Глевахівською селищною радою Васильківського району Київської області, Управлінням земельних ресурсів у Васильківському районі на підставі рішення № 583-25-5 від 09.12.2008 р. Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області було видано ОСОБА_1 Державний акт серії ЯЖ № 469568 на право власності на земельну ділянку площею 0, 500 га для ведення особистого селянського господарства в АДРЕСА_1 , що був зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010932600114.

Згідно з довідкою Головного управління у Київській області Державної служби України з надзвичайних ситуацій на теперішній час Головне управління ДСНС України у Київській області є правонаступником Управління державної пожежної охорони ГУ МВС України в Київській області, а 30 Державна пожежно-рятувальна частина (м. Фастів) 7 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Київській області (м. Васильків), є правонаступником 5 самостійної державної пожежної частини, м. Фастів УДПО ГУ МВС України в Київській області.

Як було зазначено вище, позивач у своїй позовній заяві просить суд зобов?язати КП „Центр розвитку та інвестицій Васильківського району" відновити межі земельної ділянки шляхом перезамірювання відповідно до державного акта на право постійного користування землею серії ІІ-КВ № 000687-273 за адресою: АДРЕСА_1 .

З приводу вказаної позовної вимоги позивача суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з ст. 92 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

2. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:

а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;

б) громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об`єднання), установи та організації.

Згідно з ч. 1, 2, 5 ст. 116 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

2. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

5. Надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Статтею 118 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.

2. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

3. Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель відповідно до сільської, селищної, міської ради або районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації.

4. Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.

5. Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.

6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. До заяви додаються матеріали, передбачені частиною п`ятою статті 151 цього Кодексу, а також висновки конкурсної комісії (у разі відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

7. Вибір місця розташування земельної ділянки та надання дозволу і вимог на розроблення проекту її відведення здійснюються у порядку, встановленому статтею 151 цього Кодексу.

8. Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

9. Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.

10. Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

11. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 125 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

2. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

3. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.

Статтею 152 Земельного кодексу України передбачено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю.

Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом:

а) визнання прав;

б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав;

в) визнання угоди недійсною;

г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;

ґ) відшкодування заподіяних збитків;

д) застосування інших, передбачених законом, способів.

У процесі розгляду справи судом встановлено, що згідно з Висновком експерта № 12390/18-41 за результатами проведення судової земельно-технічної експертизи, складеним 17.04.2019 р. та проведеним Київським науково-дослідним інститутом судових експертиз Міністерства юстиції України: По питанню № 1 - Між межами земельної ділянки з кадастровим номером 3221455300:01:017:0293, що розташована по АДРЕСА_1 та перебуває у постійному користуванні 7 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, та межами земельної ділянки з кадастровим номером 221455300:01:017:0194, що розташована по АДРЕСА_1 та перебуває у власності ОСОБА_1 , відповідно до координат поворотних точок меж даних земельну ділянок, визначених у поземельних книгах, перетини відсутні. Між межами земельної ділянки з кадастровим номером 3221455300:01:017:0293 (згідно координат поворотних точок меж, визначених Технічною документацією 2015), та межами земельної ділянки з кадастровим номером 3221455300:01:017:0194 (відповідно до координат поворотних точок меж, визначених у поземельній книзі), має місце перетин, площа під яким становить 0, 2473 га; По питанню № 2 - Між межами земельної ділянки з кадастровим номером 3221455300:01:017:0293, що розташована по АДРЕСА_1 та перебуває у постійному користуванні 7 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, та межами земельної ділянки з кадастровим номером 3221455300:01:017:0194, що розташована по АДРЕСА_1 та перебуває у власності ОСОБА_1 , відповідно до координат поворотних точок меж даних земельних ділянок, визначених у поземельних книгах, накладання відсутні. Земельна ділянка з кадастровим номером 3221455300:01:017:0194 (відповідно до координат поворотних точок меж, визначених у поземельній книзі) частково накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 3221455300:01:017:0293 (згідно координат поворотних точок меж, визначених Технічною документацією 2015), площа накладання становить 0, 2473 га.

Таким чином, у процесі розгляду справи судом встановлено, що між межами земельної ділянки з кадастровим номером 3221455300:01:017:0293 (згідно координат поворотних точок меж, визначених Технічною документацією 2015), та межами земельної ділянки з кадастровим номером 3221455300:01:017:0194 (відповідно до координат поворотних точок меж, визначених у поземельній книзі), має місце перетин, площа під яким становить 0, 2473 га, та земельна ділянка з кадастровим номером 3221455300:01:017:0194 (відповідно до координат поворотних точок меж, визначених у поземельній книзі) частково накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 3221455300:01:017:0293 (згідно координат поворотних точок меж, визначених Технічною документацією 2015), площа накладання становить 0, 2473 га.

Згідно з ст. 20 Господарського кодексу України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб`єктів господарювання та споживачів.

Кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом:

визнання наявності або відсутності прав;

визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб`єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб`єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом;

відновлення становища, яке існувало до порушення прав та законних інтересів суб`єктів господарювання;

припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення;

присудження до виконання обов`язку в натурі;

відшкодування збитків;

застосування штрафних санкцій;

застосування оперативно-господарських санкцій;

застосування адміністративно-господарських санкцій;

установлення, зміни і припинення господарських правовідносин;

іншими способами, передбаченими законом.

Порядок захисту прав суб`єктів господарювання та споживачів визначається цим Кодексом, іншими законами.

Відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:

1) визнання права;

2) визнання правочину недійсним;

3) припинення дії, яка порушує право;

4) відновлення становища, яке існувало до порушення;

5) примусове виконання обов`язку в натурі;

6) зміна правовідношення;

7) припинення правовідношення;

8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди;

9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди;

10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Суд може відмовити у захисті цивільного права та інтересу особи в разі порушення нею положень частин другої - п`ятої статті 13 цього Кодексу.

Статтею 13 цього ж кодексу передбачено, що цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства.

При здійсненні своїх прав особа зобов`язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

Не допускаються дії особи, що вчиняються з наміром завдати шкоди іншій особі, а також зловживання правом в інших формах.

При здійсненні цивільних прав особа повинна додержуватися моральних засад суспільства.

Не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція.

У разі недодержання особою при здійсненні своїх прав вимог, які встановлені частинами другою - п`ятою цієї статті, суд може зобов`язати її припинити зловживання своїми правами, а також застосувати інші наслідки, встановлені законом.

Отже, враховуючи вищевказані положення Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України та інших нормативно-правових актів, та за наслідками їх правового аналізу суд вважає, що відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, та відновлення її меж в результаті накладення іншою земельною ділянкою є передчасним та неможливим без оспорення рішення про надання у власність іншій особі земельної ділянки, що накладається на спірну земельну ділянку, та правовстановлюючого документу на таку земельну ділянку, виданого такій особі.

Отже, із аналізу вищевказаних норм вбачається, що вимога позивача до відповідача про зобов?язання КП „Центр розвитку та інвестицій Васильківського району" відновити межі земельної ділянки шляхом перезамірювання відповідно до державного акта на право постійного користування землею серії ІІ-КВ № 000687-273 за адресою: АДРЕСА_1, є передчасною та не відповідає встановленим законодавством України способам захисту прав і інтересів у спірних відносинах.

Отже, враховуючи вищевикладене та те, що, як було встановлено судом у процесі розгляду справи, позивачем при зверненні до відповідача із даним позовом в суд не вірно обрано спосіб захисту свого права у спірних відносинах, а тому позовна вимога позивача до відповідача про зобов?язання КП „Центр розвитку та інвестицій Васильківського району" відновити межі земельної ділянки шляхом перезамірювання відповідно до державного акта на право постійного користування землею серії ІІ-КВ № 000687-273 за адресою: АДРЕСА_1, є такою, що не ґрунтується на нормах законодавства України, а тому суд не вбачає підстав для задоволення позову.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини, викладені у позовній заяві позивача, не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи, його позовні вимоги є такими, що не ґрунтуються на нормах законодавства України, а тому суд не вбачає підстав для задоволення позову.

Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на позивача.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Відмовити у задоволенні позову повністю.

2. Судові витрати покласти на позивача.

3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.

Суддя В.М.Бацуца

Повний текст рішення складено і підписано

06 вересня 2019 р.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення25.07.2019
Оприлюднено18.09.2019
Номер документу84319664
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/3064/17

Рішення від 25.07.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 17.07.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 05.06.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 15.05.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 26.04.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 04.04.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 14.03.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 21.02.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 31.01.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 17.01.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні