Рішення
від 17.09.2019 по справі 260/1074/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

17 вересня 2019 року м. Ужгород№ 260/1074/19 Закарпатський окружний адміністративний суд в складі головуючого Плеханової З.Б. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Ужгородської місцевої прокуратури Закарпатської області (вул. Небесної Сотні, буд. 6,м. Ужгород,Закарпатська область,88000) до Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області, (с. Волосянка, буд. 301 а,Великоберезнянський район, Закарпатська область,89030), треті особи: ДНЗ №1 села Волосянка Великоберезнянського району, ДНЗ села Луг Великоберезнянського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Керівник Ужгородської місцевої прокуратури Закарпатської області звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області,треті особи: ДНЗ №1 села Волосянка Великоберезнянського району, ДНЗ села Луг Великоберезнянського району Закарпатської області , яким просить:

1. Прийняти дану позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

2. Визнати бездіяльність Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області щодо тривалого не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку орієнтовною площею 0,20 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад с. Луг, який розташований в с. Луг, 98 Великоберезнянського району Закарпатської області та земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад №1 с. Волосянка, що розташований в с. Волосянка, 343 Великоберезнянського району Закарпатської області протиправною.

3.Зобов`язати Волосянківську сільську раду Великоберсзнянського району Закарпатської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, орієнтовною площею 0,20 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад с. Луг, який розташований за адресою с. Луг, 98 Великоберезнянського району району Закарпатської області та земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад №1 с. Волосянка, який розташований за адресою с. Волосянка, 343, Великоберезнянського району Закарпатської області шляхом виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації речових прав на зазначені земельні ділянки площею 0,20 і 0,10 га.

4. Про день, час та місце слухання справи повідомити сторони та прокуратуру Закарпатської області.

1. Позиції сторін

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним вивчено інформацію Волосянківської сільської ради від 06.05.2019 №21 1/02-08, в якій зазначено, що на території Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району діють 2 дошкільні навчальні заклади, а саме: Дошкільний навчальний заклад №1 с. Волосянка та дошкільний навчальний заклад с. Луг, які згідно рішення ХVІІ сесії УП скликання від 19.10.2017 №115 з 01.01.2018 передані її оперативне управління Великоберезнянського відділу освіти Великоберезнянської РДА.

Також встановлено, що у 2012 році було прийнято рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо виготовлення документів на право власності на земельні ділянки ДНЗ №1 с. Волосянка та с. Луг однак державні акти та будь - які інші правовстановлюючі документи на земельні ділянки та майно сільською радою не виготовлялись. Документи на будівлі дошкільних навчальних закладів відсутні, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування ДНЗ та здійснення виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. Бездіяльність відповідача, яка полягає у безпідставному зволіканні в оформленні правовстановлюючих документів на земельну ділянку може призвести до нецільового використання цієї земельної ділянки, що є порушенням ст. 80 Закону України Про освіту .

Таким чином, Волосянківська сільська рада, будучи засновником вищевказаних ДНЗ, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства у сфері дошкільної освіти, не виконала покладені на неї законом обов`язки та не вжила всіх необхідних заходів щодо проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно цього закладу. Вказане свідчить про бездіяльність з боку відповідача щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яку використовує дошкільний навчальний заклад.

Підставами звернення прокурора до суду стало порушення вимог земельного законодавства, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження земельною ділянкою, ризики нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей, що, у свою чергу, є не виконання гарантій держави у сфері освіти.

За цим позовом прокурор набуває: статусу позивача, оскільки орган, уповноважений здійснювати функції щодо визнання незаконною бездіяльності та зобов`язання оформити належним чином право користування земельними ділянками дошкільних навчальних закладів №1 с. Волосянка та с. Луг Великоберезнянського району Закарпатської області (далі - ДПЗ) відсутній. З огляду на що просив задовольнити позовні вимоги.

23 серпня 2019 року відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому проти позову частково заперечив . Відзив обґрунтований тим, що сільською радою вживалися дії у вигляді укладених договорів від 14.06.2019 року щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, орієнтовною площею 0,20 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад с. Луг, який розташований за адресою с. Луг, 98 Великоберезнянського району району Закарпатської області та земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад №1 с. Волосянка, який розташований за адресою с. Волосянка, 343, Великоберезнянського району Закарпатської області шляхом виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації речових прав на зазначені земельні ділянки площею 0,20 і 0,10 га та прийняття Рішення сесії № 197 від 14.08.2019 року, яким спрямовано 40000,00 гривень на оплату послуг по проведенню таких робіт. З приводу позовної вимоги, щодо зобов`язання Волосянківську сільську раду Великоберсзнянського району Закарпатської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки то в цій частині Волосянківська сільська рада погоджується з позовом.

02 вересня 2019 року, позивачем надано відповідь на відзив, відповідно до якого в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту , правовстановлюючі документи на земельні ділянки, які використовує ДНЗ села Луг та ДНЗ №1:с. Волосянка не оформлені, державні реєстрації права постійного користування не проведені. Відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки під дошкільними навчальними закладами створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеними земельними ділянками, ризики для нормального функціонування закладів та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. З огляду на наведене, вказані порушений свідчать про допущену бездіяльність і боку засновника ДНЗ с. Луг та ДНЗ №1 с. Волосянка Великоберезнянського району Закарпатської області. Крім цього, Волосянківською сільською радою укладення договорів від 14.06.2019 про оформлення правовстановлюючих документів та реєстрації речових прав на зазначені земельні ділянки під дошкільними навчальними, закладами відбулося тільки після запитів поданих місцевою прокуратурою в порядку ст. 23 Закону України Про прокуратуру . Враховуючи наведене, просить позов задовольнити.

2. Обставини, встановлені судом.

Судом встановлено, що в ході вивчення інформації Волосянківської сільської ради від 06.05.2019 №21 1/02-08, встановлено, що на території Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району діють 2 дошкільні навчальні заклади, а саме: Дошкільний навчальний заклад №1 с. Волосянка та дошкільний навчальний заклад с.Луг, які згідно рішення ХУІІ сесії УП скликання від 19.10.2017 №115 з 01.01.2018 передані її оперативне управління Великоберезнянського відділу освіти Великоберезнянської РДА.

Так, дошкільний навчальний заклад села Луг, зареєстровано як юридичну особу 24.03.2003 року, та знаходиться за адресою: 89030, Закарпатська область, Великоберезнянський район, село Луг, буд.98, код ЄДРПОУ 26327589, що підтверджується випискою із Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.33-34).

Відповідно до п. 1.2 Статуту дошкільного навчального закладу загального розвитку села Луг, затвердженого рішенням виконкому Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області №2 від 08.01.2014, Волосянківська сільська рада є засновником вказаного дошкільного закладу та здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування і медичне обслуговування дітей.(а.с.27).

Відповідно до п.п. 1.5, 1.6 Статуту ДНЗ, головною метою дошкільного закладу є задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку. Головне завдання дошкільного закладу є реалізація державної політики у галузі освіти, забезпечення фізичного та психічного здоров`я дітей, розвиток творчих здібностей та інтересів дитина, надання кваліфікованої допомоги її корекції недоліків розвитку дитини, формування вмінь та навичок, необхідних для навчання у школі.(а.с. 27).

Згідно до п.п. 6.1, 6.2. Статуту ДНЗ управління дошкільним закладом здійснюється його засновником - Волосянківською сільською радою.(а.с.30)

Безпосереднє керівництво роботою дошкільного навчального закладу здійснює його завідуюча, яка призначається і звільняється з посади відділом освіти з дотриманням чинного законодавства.

Згідно п. 1.7 Статуту ДНЗ є юридичною особою комунальної власності, має печатку і штамп встановлено зразка.(а.с.27).

Пунктом 9.3 Статуту ДНЗ визначено, що дошкільний навчальний заклад користується приміщенням, обладнанням, відведеною територією, розпоряджається ними у передбачених чинним законодавством, Положенням про дошкільник заклад України, установчими документами.(а.с.32).

Крім цього, судом встановлено, що дошкільний навчальний заклад №1 села Волосянка, також зареєстровано як юридичну особу 24.03.2003 року, та знаходиться за адресою: с. Волосянка, буд. 343 Великоберезнянського району, Закарпатської області , індекс 89030,код ЄДРПОУ 26327595, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.19).

Відповідно до п. 2 Статуту дошкільного навчального закладу №1 села Волосянка, погодженого начальником відділу освіти Великоберезнянської райдержадміністрації від 24.03.2003, Волосянківська сільська рада є засновником вказаного дошкільного закладу та здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування і медичне обслуговування дітей.(а.с.21).

Відповідно до п.п. 5, 6 Статуту ДНЗ, головною метою дошкільного закладу є задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку. Головне завдання дошкільного закладу є реалізація державної політики у галузі освіти, забезпечення фізичного та психічного здоров`я дітей, розвиток творчих здібностей та інтересів дитина, надання кваліфікованої допомоги в корекції недоліків розвитку дитини, формування вмінь та навичок, необхідних для навчання у школі.(а.с.21)

Згідно п. 6 Статуту ДНЗ є юридичною особою комунальної власності, має печатку і штамп встановлено зразка.

Згідно до п. 30 Статуту ДНЗ безпосереднє керівництво роботою дошкільного навчального закладу здійснює його завідуюча, яка призначається і звільняється з посади відділом освіти з дотриманням чинного законодавства.(а.с.22).

Пунктом 40 Статуту ДНЗ визначено, що дошкільний навчальний заклад користується приміщенням, обладнанням, відведеною територією, розпоряджається ними у передбачених чинним законодавством, Положенням про дошкільний заклад України, установчими документами.(а.с.40).

Також встановлено, що у 2012 році було прийнято рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо виготовлення документів на право власності на земельні ділянки ДНЗ №1 с. Волосянка та с.Луг. Однак державні акти та будь - які інші правовстановлюючі документи на земельні ділянки та майно сільською радою не виготовлялись. Документи на будівлі дошкільних навчальних закладів відсутні.

Згідно відповіді Великоберезнянської районної державної адміністрації від 16.05.2019 за №04-36/250 на запит місцевої прокуратури надано копії рішення сесії Волосянківської сільської ради X сесії УІ скликання №108 від 17.01.2012 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування на земельну ділянку для обслуговування дошкільного навчального закладу с.Волосянка надано дозвіл Волосянківській сільській ралі на розроблення документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування на земельну ділянку для обслуговування дитячого навчального закладу в с. Волосянка орієнтовною площею 0,10 га .(а.с.37-39).

Крім цього, згідно рішення Волосянківської сільської ради X сесії УІ скликання №107 від 17.01.2012 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування на земельну ділянку для обслуговування дошкільного навчального закладу с. Луг, 98 надано дозвіл Волосянківській сільській раді на розроблення документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування на земельну ділянку для обслуговування дитячого навчального закладу в с. Луг, 98 орієнтовною площею 0,20 га.(а.с.39).

14.06.2019 року між замовником -Волосянківською сільською радою та виконавцем - ПП ТІСА укладено договори про розроблення технічної документації із землеустрою щодо вказаних земельних ділянок.

14 серпня 2019 року відповідачем прийнято рішення № 197 щодо збільшення обсягу по КЕКВ 2240 (Оплата послуг крім комунальних) - 40000 грн.

3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядженнями землями територіальних громад.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" № 280/97-ВР від 21 травня 1997 року (далі - Закон №280/97).

Приписами статті 2 вказаного Закону визначено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно зі статтею 25 Закону №280/97 , сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Положеннями п.30 ч.1 статті 26 вказаного вище Закону , визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються зокрема, питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об`єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема, щодо надання у користування земельних ділянок та здійснення контролю за додержанням земельного законодавства, використанням та охороною земель.

Відповідно до вимог чинного законодавства України земельна ділянка, на якій розміщено майно ДНЗ повинна бути оформлена на праві постійного користування з обов`язковою державною реєстрацією цього права.

Так, частиною 2 ст. 80 Закону України Про освіту визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Відповідно до п. ґ ч. 2 ст. 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Відповідно до ч. 1,3 ст. З Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав. Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до, цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" , загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Проте, з часу державної реєстрації ДНЗ, тобто з 2003 року Волосянківська сільська рада Великоберезнянського району Закарпатської області будучи суб`єктом, який відповідає за матеріально-технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства у сфері дошкільної освіти, не виконав покладені на нього законом обов`язки та не вжив необхідних заходів щодо укладення договору із суб`єктами діяльності, які мають ліцензію на проведення землевпорядних робіт щодо виготовлення технічної документації на земельну ділянку щодо передачі її у постійне користування ДНЗ,проведення державної реєстрації прав на земельну ділянку за цими закладами.

Санітарним Регламентом для дошкільних навчальних закладів, який затверджено наказом Міністерства охорони здоров`я України 24.03.2016 № 234 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.04.2016 за № 563/28693 визначено вимоги до облаштування дошкільного закладу.

Зокрема, пунктом 2 розділу І Санітарного регламенту передбачено, що використання території, будівель, приміщень, споруд, обладнання дошкільних навчальних закладів іншими юридичними та фізичними особами з метою, що не пов`язана з навчально-виховним процесом та життєдіяльністю дітей, забороняється.

Відповідно до ст. 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Частиною 3 ст. 22 Закону України Про освіту визначено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Аналіз правових норм свідчить на користь висновку, що право власності на будівлю виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому, державна реєстрація таких прав є обов`язковою.

Відповідно до ч.3 ст. 66 Закону України Про освіту , сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечують діяльність та розвиток закладів освіти, здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Згідно ч. 2 ст. 19 Закону України Про дошкільну освіту органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти, здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України Про місцеве самоврядування в Україні , ;Про освіту , цього Закону та положень про них.

Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ належить право комунальної власності на заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права. Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності здійснюють органи місцевого самоврядування.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Аналіз правових актів та матеріалів справи, дає підстави вважати, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під 2 дошкільними навчальними закладами, а саме: Дошкільний навчальний заклад №1 с. Волосянка та дошкільний навчальний заклад с. Луг.

Вищевказане свідчить про допущену бездіяльність з боку засновника дошкільних навчальних закладів с. Волосянка №1 та с. Луг Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під ДНЗ і дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог. Оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов`язковій державній реєстрації відповідно до Закону № 1952 і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку на якій знаходиться вказані вище дошкільні навчальні заклади, створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування ДНЗ, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Посилання відповідача на відсутність факту бездіяльності відповідача з огляду на укладені у червні 2019 року договори та прийняття у серпні 2019 року рішення щодо виділення додаткових коштів не спростовує позицію позивача щодо наявного факту бездіяльності протягом тривалого часу, а виправлення ситуації мало місце вже безпосередньо після звернень прокуратури та під час судового розгляду.

За наведених обставин, суд приходить до висновку, що адміністративний позов є таким, що належить до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 242-250 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

1.Позов керівника Ужгородської місцевої прокуратури Закарпатської області (вул. Небесної Сотні, буд. 6,м. Ужгород,Закарпатська область,88000, код ЄДРПОУ 02909967) до Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області, (с. Волосянка, буд. 301 а,Великоберезнянський район, Закарпатська область, 89030 , код ЄДРПОУ 04349121), треті особи: ДНЗ №1 села Волосянка Великоберезнянського району, ДНЗ села Луг Великоберезнянського району Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

2. Визнати бездіяльність Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області щодо тривалого не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку орієнтовною площею 0,20 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад с. Луг, який розташований в с. Луг, 98 Великоберезнянського району Закарпатської області та земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад №1 с. Волосянка, що розташований в с. Волосянка, 343 Великоберезнянського району Закарпатської області - протиправною.

3.Зобов`язати Волосянківську сільську раду Великоберзнянського району Закарпатської області (с. Волосянка, буд. 301 а, Великоберезнянський район, Закарпатська область,89030, код ЄДРПОУ 04349121) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, орієнтовною площею 0,20 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад с. Луг, який розташований за адресою с. Луг, 98 Великоберезнянського району району Закарпатської області та земельну ділянку орієнтовною площею 0,10 га, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад №1 с. Волосянка, який розташований за адресою с. Волосянка, 343, Великоберезнянського району Закарпатської області шляхом виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації речових прав на зазначені земельні ділянки площею 0,20 і 0,10 га.

4. Стягнути на користь Ужгородської місцевої прокуратури Закарпатської області (вул. Небесної Сотні, буд. 6,м. Ужгород,Закарпатська область,88000, код ЄДРПОУ 02909967) сплачений судовий збір в розмірі 3842,00 (три тисячі вісімсот сорок дві грн.) грн. згідно платіжного доручення №619 від 18 липня 2019 року за рахунок бюджетних асигнувань Волосянківської сільської ради Великоберезнянського району Закарпатської області, (с. Волосянка, буд. 301 а, Великоберезнянський район, Закарпатська область,89030, код ЄДРПОУ 04349121).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення повного судового рішення через Закарпатський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

СуддяЗ.Б. Плеханова

Дата ухвалення рішення17.09.2019
Оприлюднено19.09.2019
Номер документу84328135
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/1074/19

Рішення від 17.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні