Рішення
від 16.09.2019 по справі 826/5462/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 вересня 2019 року № 826/5462/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Адвокатського об`єднання Головань і партнери

до Міністерства юстиції України

Державного підприємства Національні інформаційні системи

про зобов`язання чинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Адвокатське об`єднання Головань і партнери (далі - позивач та/або АО Головань і партнери з позовом до Міністерства юстиції України (далі - відповідач - 1 та/або Мінюст), Державного підприємства Національні інформаційні системи (далі - відповідач - 2) та просить суд:

- зобов`язати Міністерство юстиції України вижити організаційних заходів, пов`язаних із забезпеченням функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в частині відображення у цьому реєстрі достовірних, актуальних та точних відомостей про організаційно-правові форми юридичних осіб, з урахуванням змісту наказу Мінекономрозвитку №615 від 19.06.2015 року;

- зобов`язати Державне підприємство Національні інформаційні системи доопрацювати програмне забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з метою уможливлення відображення у цьому реєстрі достовірних, актуальних та точних відомостей про організаційно-правові форми юридичних осіб, з урахуванням змісту наказу Мінекономрозвитку №615 від 19.06.2015 року;

- зобов`язати Міністерство юстиції України, Державне підприємство Національні інформаційні системи подати звіт про виконання судового рішення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.04.2016 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/5462/16 суддею Данилишиним В.М.

Надалі, на підставі розпорядження №361 від 13.02.2017 року Щодо призначення повторного автоматичного розподілу судових справ , протоколу повторного автоматичного розподілу судових справ між суддями від 13.02.2017 року адміністративну справі №826/5462/16 передано на розгляд судді Федорчука А.Б.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.03.2017 року адміністративну справу №826/5462/16 прийнято до провадження суддею Федорчуком А.Б.

В подальшому, на підставі розпорядження №3986 від 10.10.2017 року Щодо призначення повторного автоматичного розподілу судових справ , протоколу повторного автоматичного розподілу судових справ між суддями від 10.10.2017 року адміністративну справі №826/5462/16 передано на розгляд судді Амельохіну В.В.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.11.2017 року адміністративну справу №826/5462/16 прийнято до провадження суддею Амельохіним В.В.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.09.2019р. відмовлено у залишені позовної заяви без розгляду.

Як свідчать матеріли адміністративної справи мотивуючи позовні вимоги позивач, серед іншого, зазначає, що станом на час звернення до суду відповідачами вчинено протиправну бездіяльність, яка полягає у невжитті організаційних заходів, пов`язаних із забезпеченням функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та й відповідно доопрацювання програмного забезпечення в частині відображення у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань достовірних, актуальних та точних відомостей про організаційно-правові форми юридичних осіб, з урахуванням змісту наказу Мінекономрозвитку №615 від 19.06.2015 року.

Представник Міністерства юстиції України проти позову заперечив з підстав, які викладені в письмових запереченнях, що долучені до матеріалів справи.

Представник Державного підприємства Національні інформаційні системи просив відмовити у задоволення адміністративного позову з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву, який долучений до матеріалів справи.

В судовому засіданні 26.04.2018 року судом ухвалено про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 19.06.2015 року №615 Про затвердження зміни до національного класифікатора України ДК 002:2004 (далі - Наказ №615).

Згідно Наказу №615 класифікатор було доповнено такими організаційно-правовими формами як: Адвокатське об`єднання (280), Адвокатське бюро (281), Органи адвокатського самоврядування (710).

Адвокатське об`єднання Головань і партнери (далі - позивач та/або АО Головань і партнери стверджує про порушення своїх прав та охоронюваних законом інтересів, оскільки в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не відображена достовірні, актуальні та точні відомості про організаційно-правові форми юридичних осіб, з урахуванням змісту Наказу №615.

Вирішуючи спір по суті суд враховує наступне.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 року №755-IV (далі - Закон №755-IV).

Згідно частини 1 вказаного закону у редакції чинній на час звернення позивача до суду виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - документ, що містить відомості про юридичну особу або її відокремлені підрозділи, або фізичну особу - підприємця, визначені цим Законом.

Разом з цим, пунктом 1 частини 1 статті 1 Закону №755-IV у редакції чинній на час вирішення спору по суті виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - виписка) - документ в електронній або у випадках, передбачених цим Законом, у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу - підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та державної фіскальної служби, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи, а також про проведену реєстраційну дію.

Приписами частини 1 статті 11 Закону №755-IV визначено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в розрізі частини 2 статті 11 Закону №755-IV, надаються у вигляді:

1) безоплатного доступу через портал електронних сервісів до:

відомостей з Єдиного державного реєстру, які актуальні на момент запиту, необхідних для видачі документів дозвільного характеру та ліцензій, а також про видані документи дозвільного характеру та ліцензії, для укладення цивільно-правових договорів, у тому числі щодо наявності запису про державну реєстрацію припинення або перебування юридичної особи у стані припинення, державну реєстрацію припинення чи перебування у процесі припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про місцезнаходження, види діяльності, центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному капіталі юридичної особи, якщо така частка становить не менше 25 відсотків, про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа, про юридичних осіб - правонаступників, про відокремлені підрозділи юридичної особи, про осіб, які можуть вчиняти дії від імені особи, у тому числі відомості про розпорядника майна, санатора, голову комісії з припинення, ліквідатора, управителя майна, наявність обмежень щодо представництва, про відкриття виконавчого провадження, - шляхом їх пошуку за повним чи скороченим найменуванням, іменем, ідентифікаційним кодом, реєстраційним номером облікової картки платника податків, серією та номером паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), перегляду, копіювання та роздрукування;

основних відомостей про громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, які актуальні на момент запиту, - шляхом їх пошуку за найменуванням та видом громадського формування, перегляду, копіювання та роздрукування;

результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі виписки та установчих документів, - шляхом їх пошуку за кодом доступу, перегляду, копіювання та роздрукування;

2) оприлюднення публічної інформації з Єдиного державного реєстру у формі відкритих даних відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації";

3) безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих юридичною особою, фізичною особою - підприємцем та громадським формуванням, що не має статусу юридичної особи, для проведення реєстраційних дій, відомостей про результати їх розгляду, документів, що містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які актуальні на момент запиту та на визначену дату, - шляхом їх перегляду, копіювання та роздрукування;

4) документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;

5) виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;

6) витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;

7) суб`єктам приватного права може надаватися прямий доступ до Єдиного державного реєстру в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.

Кабінет Міністрів України може визначати інші форми надання відомостей з Єдиного державного реєстру та розмір плати за їх надання.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру у формі відкритих даних відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації судом вбачається, що в останньому зазначено організаційно-правові форми, зокрема, як - Адвокатське об`єднання (280).

Тобто, Єдиний державний реєстр приведений у відповідність до вимог Наказу №615.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Приписами частини 1 статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Як вже було зазначено судом вище, в ході розгляду справи встановлено приведення Єдиного державного реєстру у відповідність до вимог Наказу №615, а відтак на даний час відсутній предмет адміністративного позову, з огляду на що позовні вимоги не підлягають до задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Оскільки адміністративний позов не підлягає до задоволення, то судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 72, 77, 139, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Адвокатського об`єднання Головань і партнери (01054, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, б. 33-Б, код ЄДРПОУ 24639623) до Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, б. 13, код ЄДРПОУ 00015622), Державного підприємства Національні інформаційні системи (04053, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, б. 4, код ЄДРПОУ 39787008) відмовити.

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.09.2019
Оприлюднено23.09.2019
Номер документу84329477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5462/16

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Рішення від 16.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 15.03.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні