ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 серпня 2009 року 12:30 № 11/491
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Винокурова К.С. при секретарі судового засідання Давиденко Д.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
За позовомОСОБА_1 до Третя особа Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві Головне управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області проперерахунок пенсії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві (далі відповідач), третя особа без самостійних вимог на стороні позивача Головне управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області про зобов`язання здійснити перерахунок пенсії з дати її призначення -з 15.10.2006 р., виходячи з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії.
Позовні вимоги викладені з урахуванням заяви про часткову відмову від позовних вимог, подану позивачем 21.01.2009 р., у якій він відмовився від вимоги про визнання неправомірними дій посадових осіб відповідачів.
Ухвалою суду від 10.12.2008 року відкрито провадження в адміністративній справі за зазначеним позовом, призначено попереднє судове засідання.
У судовому засіданні 22.01.2009 р. за згодою сторін розпочато судовий розгляд.
Під час судового розгляду позивач підтримав позов у повному обсязі. В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на ч. 3 ст. 43 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , якою передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством. Дана частина статті 43 цього Закону викладена у редакції Закону України Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців від 04.04.2006 р. № 3591-IV і була чинною на момент звільнення позивача та призначення пенсії.
Представник відповідача позов не визнав, подав заперечення проти позовних вимог, де зазначив, що пенсія позивачу була розрахована з урахуванням положень статті 40 Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік`від 20.12.2005 р., якими встановлювалось, що пенсія особам звільненим у 2006 році розраховується з грошового забезпечення, що визначаються за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Третя особа підтримала позовні вимоги позивача, представником надані пояснення по суті спору, в яких повідомила, що позивачу було надано довідку про грошове забезпечення від 08.01.2008 р. № 21/5-1/1, з якого має бути обчислена пенсія відповідно до статті 43 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб . Представник третьої особи вважає, що відмова у призначенні пенсії позивачу, виходячи з положень зазначеного Закону, є неправомірною.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 -полковник запасу Служби безпеки України, звільнений з військової служби в органах Служби безпеки України згідно з наказом Голови СБ України від 10.10.2006 року з посади офіцерського складу СБ України у зв`язку з виходом на пенсію за вислугою років та станом здоров`я.
Після звільнення, з 15.10.2006 року позивачу призначено пенсію за вислугу років на підставі Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб .
Разом з тим, пенсія позивачу обчислена відповідно до ст. 40 Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік , у якій встановлено, що при звільненні у 2006 році для обчислення пенсій особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб , та членам їх сімей до грошового забезпечення враховуються відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентна надбавка за вислугу років у розмірах, встановлених за останньою штатною посадою перед звільненням, а також щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірі, що визначаються за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому при обчисленні пенсій у розрахунок грошового забезпечення не включаються щомісячні надбавки (доплати), встановлені особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі.
Згідно з ст. 1-1 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб`законодавство про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, базується на Конституції України і складається з цього Закону, Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" та інших нормативно-правових актів України, прийнятих відповідно до цих законів.
Зміна умов і норм пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону та Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
04.04.2006 року було прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців , яким внесені зміни до Закону України Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб і, зокрема, стаття 43 цього Закону викладена у новій редакції. Ч. 3 ст. 43 Закону передбачає, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством.
Таким чином, положення Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік`не можуть застосовуватись при обчисленні пенсії.
В матеріалах справи наявна довідка, видана Фінансово-економічною службою СБ України від 08.01.2008 р. № 21/5-1/1, яка свідчить про те, що позивач станом на день звільнення з військової служби отримував грошове забезпечення у розмірі:
- посадовий оклад -270 грн.;
- підвищення посадового окладу -50% в сумі 135 грн.;
- оклад за військове звання у розмірі 135 грн.;
- процентна надбавка за вислугу років 40% - 216 грн.;
- надбавка по Указу Президента України № 939 від 31.07.2000 р. -756 грн.;
- за особливі умови служби 50% - 270 грн.;
- робота з таємними документами 15% - 60,75 грн.;
- надбавка військовослужбовцям, які мають право на пенсію і яких залишено на службі -50% в сумі 270 грн.;
- надбавка за інформаційно-аналітичне забезпечення 20 % - 81 грн.;
- за безперервну службу 90% в сумі 1974,38 грн.;
- премія 33,3%, що дорівнює 1387,99 грн.
Таким чином, загальна сума грошового забезпечення, яку отримував позивач на день звільнення становить 5 556,12 грн.
Позивач звернувся із заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві щодо правильності призначення пенсії відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб .
У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 р. № 1522 Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян`встановлено, що функції призначення і виплати пенсій категоріям осіб відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб`з 01 січня 2007 року передаються органам Пенсійного фонду України.
Відповідач відмовив позивачу у перегляді розрахунку пенсії листом № 6503/12 від 25.02.2008 р., посилаючись на ст. 40 Закону України Про Державний бюджет України на 2006 рік .
Суд вважає, що відмова відповідача здійснити обчислення пенсії позивача згідно з вимогами ст. 43 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб`не ґрунтується на нормах чинного законодавства, є безпідставною.
У частині 2 статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
У відповідності до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Суд звертає увагу, що згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності відмови у призначенні пенсії позивачу згідно з вимогами ст. 43 Закону України Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб`у редакції Закону України від 04.04.2006 р. № 3591-IV.
За таких обставин, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 ґрунтуються на нормах діючого законодавства та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 71, 94, 160-163, 167, 254 КАС України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з дати її призначення згідно вимог ст. 43 Закону України Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб у редакції Закону України від 04.04.2006 р. № 3591-IV, виходячи з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством та виплатити недоотриману суму пенсії.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.С. Винокуров
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -27.08.2009.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2009 |
Оприлюднено | 19.09.2019 |
Номер документу | 84344971 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Винокуров К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні