ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" вересня 2019 р. справа № 300/1552/19
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Олафсон" про стягнення податкового боргу в сумі 201712,09 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС в Івано-Франківській області 22.07.2019 звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Олафсон" про стягнення податкового боргу в сумі 201712,09 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетом у розмірі 201712,09 грн., який виник внаслідок несплати ним податкових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємств, податку на додану вартість, адміністративних штрафів та інших санкцій і пені.
Ухвалою від 23.07.2019 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Ухвала суду про відкриття провадження вручена відповідачу належним чином за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.52-58, 62).
Відповідач правом на подання відзиву у встановлений судом строк не скористався. Поважності причин ненадання відзиву у встановлений судом строк відповідач не повідомив.
Згідно частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин, керуючись частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Олафсон" відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, знаходиться на податковому обліку в Державній податковій інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області з 16.08.1995 (а.с.52-58).
На підставі направлень від 21.08.2017 №1236 та від 20.11.2017 №1902, пункту 20.1 статті 20, статті 77, пункту 82.1 статті 82 Податкового кодексу України, плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків за 3 квартал 2017 року, на підставі наказів №1379 від 11.08.2017, №1455 від 22.08.2017 та №1929 від 17.11.2018 державними ревізорами-інспекторами відділів перевірок Головного управління ДФС в Івано-Франківській області було проведено документальну планову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "Олафсон" податкового та валютного законодавства, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 по 31.12.2016.
За результатами перевірки складено акт за №1389/09-19-14-01-01/13657960 від 14.12.2017 (а.с.14-34), відповідно до якого встановлено порушення товариством з обмеженою відповідальністю "Олафсон": п.44.1, 44.2 ст.44, пп.134.1.1. п.134.1 ст.134, п.135.1, 135.2, п.п.135.4.1, п.135.4 ст.135, п.138.1, 138.2, п.п.138.10.2 п.138.10 ст.138 Податкового кодексу України, п.17, 18, 19, 20 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 63387 грн., в тому числі по періодах: 2014 рік в сумі 3191 грн.; 2015 рік - 24436 грн., 2016 рік - 35760 грн.; п.198.3, 198.6 ст.198 Податкового кодексу України в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 41546 грн., в тому числі по періодах: лютий 2014 року - 883 грн., червень 2015 року - 16090 грн., липень 2015 року - 3992 грн., серпень 2015 року - 4008 грн., лютий 2016 року 3791 грн., березень 2016 року - 11174 грн., грудень 2016 року -1608 грн.
На підставі акту перевірки №1389/09-19-14-01-01/13657960 від 14.12.2017 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0010901401 від 28.12.2017, яким товариству збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на 50829 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням 40663 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 10166 грн. З врахуванням часткової сплати, що підтверджується інтегрованою карткою платника податку, залишок за податковим зобов`язанням відповідача по даному податковому повідомленні-рішенні становить 12680,99 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 10166 грн. (а.с.46).
На підставі акту перевірки №1389/09-19-14-01-01/13657960 від 14.12.2017 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0010891401 від 28.12.2017, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на 73125 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням 63387 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 9738 грн. З врахуванням часткової сплати, що підтверджується інтегрованою карткою платника податку, залишок за податковим зобов`язанням відповідача по даному податковому повідомленні-рішенні становить 63239,24 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 9738 грн. (а.с.47).
Дані податкові повідомлення-рішення вручені керівнику відповідача 28.12.2017, що підтверджується підписом на них (а.с.35, 36).
На підставі акту перевірки №10715/09-19-55-01-13657960 від 10.07.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення (форми "Ш") №0047855501 від 11.07.2018, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України за затримку 160, 160, 160, 59 календарних днів сплати грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств в сумі 3100 грн. зобов`язано відповідача сплатити штраф у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу в сумі 620 грн. (а.с.37, 38). Дане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручене уповноваженій особі відповідача 16.07.2018, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.39).
На підставі акту перевірки №8142/09-19-55-01/13657960 від 31.05.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення (форми "Ш") №0031165501 від 31.05.2018, яким на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України за неподання звітів про суми податкових пільг за перше півріччя 2017 року, три квартали 2017 року, 2017 рік та перший квартал 2018 року за платежем адміністративні штрафи та інші санкції зобов`язано відповідача сплатити штрафні санкції в сумі 4080 грн. (а.с.40-42).
На підставі акту перевірки №13308/09-19-55-01/13657960 від 11.09.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення (форми "Ш") №0060205512 від 11.09.2018, яким на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України за неподання звітів про суми податкових пільг за півріччя 2018 року за платежем адміністративні штрафи та інші санкції зобов`язано відповідача сплатити штрафні санкції в сумі 1020 грн. Дане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручене уповноваженій особі відповідача 14.09.2018, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.43-45.).
19.11.2018 відповідач подав декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2018 року на суму 32726 грн. (а.с.11).
28.02.2018 відповідач подав декларацію з податку на прибуток приватних підприємств за 2017 рік на суму 13542 грн. (а.с.12, 13).
Відповідно до інтегрованих карток платника податку за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість в сумі 89177,50 грн., у тому числі: 45406,99 грн. податкових зобов`язань, 10166 грн. штрафних санкцій, 33604,51 грн. пені; з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 107434,59, у тому числі: 76781,24 грн. податкових зобов`язань, 10358 грн. штрафних санкцій, 20295,35 грн. пені; з адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 5100 грн. (а.с.46-51).
Позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" за №17721-17 від 02.10.2017 згідно з якою загальна сума податкового боргу відповідача станом на 01.10.2017 становила 2948,81 грн., у тому числі основний платіж - 2948,81 грн., штрафні (фінансові санкції) - 0 грн., пеня - 0 грн. Вимога направлялася на адресу місцезнаходження відповідача, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та повернулася з відміткою УДППЗ «Укрпошта» від 03.11.2017 - «за закінченням встановленого строку зберігання» (а.с.10).
У відповідності до довідки про борг за платежами податок на додану вартість, податок на прибуток приватних підприємств, адміністративні штрафи та інші санкції і пеня, загальна сума боргу відповідача складає 201712,09 грн., у тому числі податкові зобов`язання 122188,23 грн., штрафні санкції в розмірі 25624,00 грн. та пеня в розмірі 53899,86 грн. (а.с.9).
Головне управління ДФС в Івано-Франківській області просить винести рішення суду про стягнення вказаного боргу з відповідача.
Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, який зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Частиною 3 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи. Відтак, при вирішенні даного спору суд керується законом, який був чинний на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до пунктів 37.1, 37.2 статті 37 Податкового кодексу України підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.
Виникнення, зміна і припинення податкового обов`язку визначені статтею 37 Податкового кодексу України, згідно з пунктами 37.7, 37.2 якого, підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов`язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.
Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Пунктом 38.2 статті 38 Податкового кодексу України передбачено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.
Відповідно до підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, Податковим кодексом України визначено, що платники податків зобов`язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У відповідності до пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно з статтею 8 Податкового кодексу України, в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних податків та зборів належать податок на прибуток підприємств, податок на додану вартість, які є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (підпункти 9.1.1, 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 цього Кодексу).
Відповідно до підпункту 14.1.165 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податок, платник податку, оподаткування, оподатковуваний прибуток для цілей розділу III цього Кодексу - податок на прибуток підприємств, платник податку на прибуток підприємств, оподаткування податком на прибуток підприємств, прибуток, який підлягає оподаткуванню.
Пунктом 133.1 статті 133 розділу III Податкового кодексу України визначено, що платниками податку - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу (пункт 134.1. статті 134 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 135.1 статті 135 Податкового кодексу України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.
Підпунктом 14.1.178 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податок на додану вартість є непрямим податком, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.
Для цілей оподаткування платником податку, серед іншого є: 1) будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу; 2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку (пункт 180.1 статті 180 Податкового кодексу України).
Пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України встановлено, що об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Згідно з пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (підпункт 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України).
Як встановлено, на підставі акту перевірки №1389/09-19-14-01-01/13657960 від 14.12.2017 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0010901401 від 28.12.2017, яким товариству збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на 50829 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням 40663 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 10166 грн. З врахуванням часткової сплати, що підтверджується інтегрованою карткою платника податку, залишок за податковим зобов`язанням відповідача по даному податковому повідомленні-рішенні становить 12680,99 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 10166 грн. (а.с.46).
На підставі вказаного акту перевірки від 14.12.2017 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0010891401 від 28.12.2017, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на 73125 грн., у тому числі за податковим зобов`язанням 63387 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 9738 грн. З врахуванням часткової сплати, що підтверджується інтегрованою карткою платника податку, залишок за податковим зобов`язанням відповідача по даному податковому повідомленні-рішенні становить 63239,24 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 9738 грн. (а.с.47).
Дані податкові повідомлення-рішення вручені керівнику відповідача 28.12.2017, що підтверджується підписом на них (а.с.35, 36).
На підставі акту перевірки №10715/09-19-55-01-13657960 від 10.07.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення (форми "Ш") №0047855501 від 11.07.2018, яким на підставі статті 126 Податкового кодексу України за затримку 160, 160, 160, 59 календарних днів сплати грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств в сумі 3100 грн. зобов`язано відповідача сплатити штраф у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу в сумі 620 грн. (а.с.37, 38). Дане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручене уповноваженій особі відповідача 16.07.2018, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.39).
На підставі акту перевірки №8142/09-19-55-01/13657960 від 31.05.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення (форми "Ш") №0031165501 від 31.05.2018, яким на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України за неподання звітів про суми податкових пільг за перше півріччя 2017 року, три квартали 2017 року, 2017 рік та перший квартал 2018 року за платежем адміністративні штрафи та інші санкції зобов`язано відповідача сплатити штрафні санкції в сумі 4080 грн. (а.с.40-42).
На підставі акту перевірки №13308/09-19-55-01/13657960 від 11.09.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення (форми "Ш") №0060205512 від 11.09.2018, яким на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України за неподання звітів про суми податкових пільг за півріччя 2018 року за платежем адміністративні штрафи та інші санкції зобов`язано відповідача сплатити штрафні санкції в сумі 1020 грн. Дане податкове повідомлення-рішення направлене відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вручене уповноваженій особі відповідача 14.09.2018, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованому повідомленні УДППЗ «Укрпошта» про вручення поштового відправлення (а.с.43-45.).
Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
19.11.2018 відповідач подав декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2018 року на суму 32726 грн. (а.с.11), 28.02.2018 відповідач подав декларацію з податку на прибуток приватних підприємств за 2017 рік на суму 13542 грн. (а.с.12, 13).
Вказані суми грошових зобов`язань відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України вважаються узгодженими.
У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пункту 59.5 даної статті Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" за №17721-17 від 02.10.2017 згідно з якою загальна сума податкового боргу відповідача станом на 01.10.2017 становила 2948,81 грн., у тому числі основний платіж - 2948,81 грн., штрафні (фінансові санкції) - 0 грн., пеня - 0 грн.
У відповідності до пункту 42.2 статті 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Вимога направлялася на адресу місцезнаходження відповідача, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та повернулася з відміткою УДППЗ «Укрпошта» від 03.11.2017 - «за закінченням встановленого строку зберігання» (а.с.10).
Відповідно до інтегрованих карток платника податку за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість в сумі 89177,50 грн., у тому числі: 45406,99 грн. податкових зобов`язань, 10166 грн. штрафних санкцій, 33604,51 грн. пені; з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 107434,59, у тому числі: 76781,24 грн. податкових зобов`язань, 10358 грн. штрафних санкцій, 20295,35 грн. пені; з адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 5100 грн. (а.с.46-51).
У відповідності до довідки про борг за платежами податок на додану вартість, податок на прибуток приватних підприємств та з адміністративні штрафи та інші санкції та пеня, загальна сума боргу відповідача складає 201712,09 грн., у тому числі податкові зобов`язання 122188,23 грн., штрафні санкції в розмірі 25624,00 грн. та пеня в розмірі 53899,86 грн. (а.с.9).
Даний податковий борг до моменту розгляду справи не переривався та є непогашеним. Вимогу відповідач отримав та залишив без реагування, а податковий борг за нею, на момент виникнення вищевказаних податкових зобов`язань, не сплатив.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно пункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом утворюють податковий борг.
Податковий борг відповідача зі сплати податкових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємств, податку на додану вартість, адміністративних штрафів та інших санкцій і пені підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями, розрахунками штрафних санкцій, актами перевірки, податковими деклараціями, корінцем податкової вимоги, довідкою позивача про борг, витягами з облікової картки платника податку (а.с.9-51).
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, або оскарження податкових повідомлень-рішень чи податкової вимоги відповідач суду не надав.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 95.4. статті 95 Податкового кодексу України).
Таким чином, враховуючи, що на час розгляду справи заборгованість зі сплати податку на додану вартість, податку на прибуток приватних підприємств, адміністративних штрафів та інших санкцій і пені відповідачем в добровільному порядку не сплачена, відповідних доказів, які б підтверджували погашення такого боргу чи спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про стягнення з відповідача податкового боргу є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (код 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) до товариства з обмеженою відповідальністю "Олафсон" про стягнення податкового боргу в сумі 201712,09 грн. - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Олафсон" (код 13657960, площа Ринок, 7, м. Івано-Франківськ, 76018), в дохід бюджету податковий борг в сумі 201712 (двісті одна тисяча сімсот дванадцять) грн. 09 коп. з розрахункових рахунків у фінансових установах, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю "Олафсон", та за рахунок належних йому готівкових коштів.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2019 |
Оприлюднено | 23.09.2019 |
Номер документу | 84358022 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні