Рішення
від 18.09.2019 по справі 300/1297/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" вересня 2019 р. справа №300/1297/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківського окружного адміністративного суду в складі судді Гундяка В.Д., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до виробничо-торгового підприємства «КЛМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

18.06.2019 року Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до виробничо-торгового підприємства «КЛМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення податкового боргу.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.06.2019 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв`язку з несплатою податкових зобов`язань з податку на додану вартість, земельного податку та податку на прибуток приватних підприємств в сумі 73 721,37 грн. Оскільки, заборгованість станом на день звернення до суду не погашена, її слід стягнути в судовому порядку.

25.06.2019 року відповідач отримав копію ухвали суду про відкриття провадження в даній адміністративній справі, що підтверджується витягом із сайту Укрпошти. Заяв чи клопотань суду не подав, правом на подання відзиву на позов не скористався, суд про поважність причин ненадання такого відзиву не повідомив.

Згідно частини 6 статті 162, частини 2 статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 КАС України, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних мотивів.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового Кодексу України (далі - Кодекс) податковим боргом є сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Підпунктом 16.1.3. пункту 16.1. статті 16 Кодексу визначено, що платники податків і зборів зобов`язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Підпункт 16.1.4 п.16.1 ст.16 Кодексу визначає, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та в розмірах, передбачених податковим законодавством. Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 Кодексу).

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Кодексу у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Судом встановлено, що податковим органом проведено камеральну перевірку відповідача щодо порушення правил сплати (перерахування) податків (зборів) за період з 01.06.2013 по 26.06.2018 за результатами якої складено акт від 10.08.2018 року за №12459/09-19-52-01/32198431.

На підставі вказаного акту винесено податкове повідомлення-рішення від 27.08.2018 року за №0031075201, якими на відповідача покладені податкові зобов`язання зі сплати податку на додану вартість в розмірі 12 478,21. Дане податкове повідомлення-рішення було отримано відповідачем, однак заборгованість ним сплачена не була (а.с. 16-17).

Окрім цього судом встановлено, що відповідно до акту перевірки від 25.06.2018 року за №10076/09-19-52-01/32198431 податковим органом проведено перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з плати за землю відповідача за 2018 рік.

За результатами вказаної перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0022265201 від 27.06.2018 року про застосування штрафних санкцій в розмірі 1 020 грн., за неподання податкової декларації з плати за землю за 2018 рік, яке отримано відповідачем 30.06.2018 року.

Також контролюючим органом проведено камеральну перевірку відповідача щодо порушення правил сплати (перерахування) податків (зборів) за період з 01.06.2018 по 24.09.2018 за результатами якої складено акт від 24.09.2018 року за №15373/09-19-52-12/32198431.

На підставі вказаного акту винесено податкове повідомлення-рішення від 09.10.2018 року за №0038955212, якими на відповідача покладені податкові зобов`язання зі сплати земельного податку в розмірі 1 365,83 грн. Дане податкове повідомлення-рішення було отримано відповідачем, однак заборгованість ним сплачена не була.

Судом також встановлено, що відповідачем подано до податкового органу податкові декларації з плати за землю за 2016, 2017, 2018 роки.

Так відповідач самостійно визначив податкові зобов`язання шляхом подання податкових декларацій з плати за землю за вказані періоди та несплачена сума яких складає 7 299,89 грн., в тому числі листопад-грудень 2016 року - 383,74 грн., за 2017 рік 2 440,91 грн. та за 2018 рік 4 475,24 грн.

Згідно пункту 287.3 статті 286 Кодексу податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Також за відповідачем рахується заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств.

Так відповідно до акту перевірки від 12.04.2018 року за №5605/09-19-52-01/32198431 податковим органом проведено перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на прибуток приватних підприємств відповідача за 2017 рік.

За результатами вказаної перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0015305201 від 05.05.2018 року про застосування штрафних санкцій в розмірі 170 грн., за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на прибуток приватних підприємств за 2017 рік, яке отримано відповідачем 21.04.2018 року.

Судом встановлено, що відповідачем подано до податкового органу податкову декларації з податку на прибуток приватних підприємств за 2016 рік .

Так відповідач самостійно визначив податкові зобов`язання шляхом подання податкової декларації з податку на прибуток підприємства від 30.01.2017 року на суму 66 грн.

Згідно пункту 120.1 статті 120 кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно пункту 57.1 статті 57 Кодексу платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У відповідності до приписів п. 56.11 ст.56 Кодексу податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків, не підлягає оскарженню.

У відповідності до приписів п.п.129.1.1 п.129.1 ст. 129 Кодексу після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом, а при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом нараховується пеня.

Судом встановлено, що у зв`язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов`язань контролюючим органом було нараховано відповідачу пеню в розмірі 47 380,78 грн. з податку на додану вартість та 3 940,66 грн. з земельного податку.

Згідно п. 59.1, 59.5 ст.59 Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення рішення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

На підставі вищенаведеного податковим органом було надіслано відповідачу податкову вимогу форми Ю за №750 від 30.11.2011 року на суму 543,15 грн., яка отримана відповідачем, однак податкові зобов`язання в повному обсязі ним сплачені не були (а.с. 12).

Враховуючи вищенаведене заборгованість виробничо-торгового підприємства «КЛМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю з податку на додану вартість, земельного податку та податку на прибуток приватних підприємств становить 73 721,37 грн. (59 858,99 грн. + 13 626,38 грн. + 236 грн. = 73 721,37 грн.).

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність та взаємний зв`язок суд погоджується з підставністю виникнення та розміром заборгованості, заявленої до стягнення. Наявність податкового боргу відповідача підтверджується довідкою про борг від 12.06.2019 року, розрахунком податкового боргу, податковими повідомленнями-рішеннями, обліковими картками платника податку, податковими деклараціями та іншими письмовими доказами, наявними в матеріалах справи.

Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості судом не встановлено.

Наявність податкового боргу та його розмір відповідач не спростував, доказів сплати грошових зобов`язань суду не представив, чим фактично не заперечив суму, стягнення якої є предметом спору в даній справі.

Згідно п.95.1 ст.95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги(п.95.2 ст.95 Кодексу).

Відповідно до п.95.3 ст.95 Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. У відповідності з п.95.4 ст.95 Кодексу орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

З огляду на вказане, позовні вимоги про стягнення з виробничо-торгового підприємства «КЛМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю податкового боргу в сумі 73 721,37 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі статті п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.59.1 ст.59. ст. 95 ПКУ, керуючись ст. ст. 244-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків виробничо-торгового підприємства «КЛМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю у банках та за рахунок належної відповідачу готівки в дохід Державного бюджету України 73 721 (сімдесят три тисячі сімсот двадцять одну) грн. 37 коп.

Згідно ст. 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з 18.09.2019 року, як дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників справи:

позивач: Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018;

відповідач: виробничо-торгового підприємства «КЛМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю, код ЄДРПОУ 32198431, вул. Лесі Українки, 4, с. Матеївці, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78267.

Суддя /підпис/ Гундяк В.Д.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2019
Оприлюднено23.09.2019
Номер документу84358034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1297/19

Рішення від 18.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 20.06.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні