СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 вересня 2019 р. Справа № 480/2910/19
Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Діски А.Б., розглянувши у спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства "Лутищанський агролісгосп" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И В:
Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі по тексту - позивач) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства "Лутищанський агролісгосп" (далі по тексту - відповідач, КП "Лутищанський агролісгосп") про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 35 000,00 грн. та пені в розмірі 21,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не виконаний встановлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. За 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідач до 15.04.2019 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 36 500,00 грн., самостійно визначені у Звіті про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2018 рік від 22.01.2019 року, але 12.04.2019 року сплатив лише 1500,00 грн. У зв`язку з несплатою вказаних коштів була нарахована пеня в розмірі 21,00 грн. Але вказана сума відповідачем в добровільному порядку не сплачена, тому позивач просить її стягнути в судовому порядку.
Ухвалою суду від 31.07.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін.
З рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення вбачається, що відповідачем отримано ухвалу суду від 31.07.2019 року про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі - 08.08.2019 року (а.с.14).
Ухвалою суду від 06.09.2019 року було призначено у справі судове засідання на 18.09.2019 року.
Копію вказаної ухвали відповідач отримав 12.09.2019 року (а.с.18).
Всупереч вимог, передбачених статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України, станом на 18.09.2019, відповідачем не надано відзиву на позов.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У судове засідання сторони не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, представник позивача подав заяву про розгляд справи без його участі, до якої додано на підтвердження як доказ невиконання вимог ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" №875-XII від 21.03.1991 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон №875-XII) щодо забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю копію листа Охтирської міськрайонної філії Сумського обласного центру зайнятості №02/158 від 22.04.2019 року (а.с.19-20).
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 22.01.2019 року відповідачем поданий до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік (форма №10-ПІ), згідно якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу фактично за рік становить 14 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до вимог чинного законодавства встановлена інвалідність - 0; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, встановлених відповідно до вимог ст. 19 Закону №875-XII - 1 (а.с. 7).
Тобто, 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда, залишилося не зайнятим, у зв`язку з чим, на думку позивача, відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, виходячи з середньорічної заробітної плати штатного працівника.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 17 Закону №875-XII з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.
Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів у разі потреби створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей осіб з інвалідністю.
Статтею 18-1 Закону №875-XII особа з інвалідністю, яка не досягла пенсійного віку, не працює, але бажає працювати, має право бути зареєстрованою у державній службі зайнятості як безробітна.
Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.
За приписами статті 19 Закону №875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Відповідно до статті 20 Закону №875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Частиною 2 статті 218 Господарського кодексу України передбачено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Судом встановлено, що у КП "Лутищанський агролісгосп" протягом 2018 року кількість працюючих за основним місцем роботи склала 14 осіб.
Отже, підприємство, відповідно до 4% нормативу, повинно було створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів.
Проте, відповідачем у 2018 році не було створено жодного робочого місця для працевлаштування інвалідів.
Із поданого КП "Лутищанський агролісгосп" Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2018 рік форма №10-ПІ вбачається, що фонд оплати штатних працівників складає 1022,00 тис. грн. за рік., середньорічна заробітна плата штатного працівника - 73 000,00 грн. За невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідачем самостійно обрахована сума адміністративно-господарських санкцій складає 36 500,00 грн. (а.с.7).
Тобто, сума адміністративно-господарських санкцій, виходячи із нормативу робочих місць для інвалідів в сумі 36 500,00 грн. не були сплачені у встановлені законом строки та розмірі, самостійно сплачено лише 1500,00 грн. що підтверджується розрахунком суми заборгованості, борг складає 35 000,00 грн. (а.с. 8).
Згідно із ч. 2 ст. 20 Закону №875-XII порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Як вбачається із розрахунку суми заборгованості, за порушення строків сплати відповідачу нарахована пеня, яка станом на 16.04.2019 року склала 21,00 грн. (а.с.8).
Крім того, представником позивача на підтвердження як доказ невиконання відповідачем вимог ст. 18 Закону №875-XII було надано суду копію листа Охтирської міськрайонної філії Сумського обласного центру зайнятості №02/158 від 22.04.2019 року по те, що до центру зайнятості Інформація про попит на робочу силу (вакансії) за формою № 3-ПН про наявність вакантних посад для працевлаштування осіб з інвалідністю від КП "Лутищанський агролісгосп" в 2018 році не надходила (а.с.20).
Враховуючи те, що на момент розгляду справи сума заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 35 000,00 грн. та 21,00 грн. пені відповідачем не сплачені, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 257, 262, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства "Лутищанський агролісгосп" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства "Лутищанський агролісгосп" (вул. Шевченко, 68, с. Лутище, Охтирський район, Сумська область, 42751, код ЄДРПОУ 34753849) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Горького, 2, м. Суми, 40011, код ЄДРПОУ 14004771, одержувач УК у м. Сумах/м.Суми/50070000, банк одержувача: ГУДКСУ у Сумській області, рахунок № НОМЕР_1 , МФО 837013, ЄДРПОУ 37970593) адміністративно-господарські санкції в сумі 35 000,00 грн. (тридцять п`ять тисяч грн.) та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 21,00 грн. (двадцять одна грн.).
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя А.Б. Діска
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2019 |
Оприлюднено | 20.09.2019 |
Номер документу | 84358643 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
А.Б. Діска
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні