Ухвала
від 16.09.2019 по справі 760/25913/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/25913/19

1-кс/760/13334/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2019 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ 3-го відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області ОСОБА_2 про призначення експертизи матеріалів, речовин та виробів,

в с т а н о в и в:

13 вересня 2019 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого з ОВС 3-го ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_2 про призначення експертизи матеріалів, речовин та виробів.

Клопотання обґрунтовується тим, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Київській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12018110190000356 від 24.08.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 204 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на території Київської області здійснюється реалізація паливо-мастильних матеріалів з незаконно встановлених газових та дизельно-бензинових заправок.

Підставами для внесення відомостей до ЄРДР слугувала заява від директора БР МГО «АЛЬТЕРНАТИВНИЙ КРОК» ОСОБА_3 вх. № 3385 від 23.08.2018, щодо незаконної реалізації паливо-мастильних матеріалів на території міста Києва та Київської області.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що на прибудинковій ділянці розташований пункт продажу скрапленого газу та дизельного палива АГЗП (АГЗС) за поштовою адресою: Київська обл., м. Бориспіль, вул. Поповича, 15 здійснюється незаконна реалізація паливо-мастильних матеріалів.

В період з 20.08.2019 по 22.08.2019 проведено обшук за адресою: АДРЕСА_1 , за якою здійснювалася незаконна реалізація паливо-мастильних матеріалів, в ході якого вилучено дизельне паливо в кількості 2 378,05 л. з якого було відібрано зразки дизельного палива, які поміщено в скляні колби об`ємом 1 літр кожна та опечатано пломбами № 313121 та № 313122, також було вилучено бензин марки «А-95» в кількості 1 148 л. з якого було відібрано зразки бензину марки «А-95», які поміщено в скляні об`ємом 1 літр кожна та опечатано пломбами № 313626 та № 313581.

Крім того, в за вказаною вище адресою здійснено огляд місця розташування АЗС. За результатом огляду встановлено, що вказана АЗС перебуває у аварійному стані, що в свою чергу створює загрозу загибелі людей та настання інших тяжких наслідків.

Також, в ході огляду здійснено виміри від місця розташування АЗС до найближчої забудови (об`єкту нерухомості) за результатом якого встановлено, що відстань до найближчої забудови становить 40 м., чим саме порушили п. 2.5.5 (таблиця 4, п. 1) Інструкції щодо вимог пожежної безпеки під час проектування автозаправних станцій, затвердженої Наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій № 376 від 06.12.2005, відповідно до якого відстань між АЗП та об`єктами нерухомості повинна становити не менше 50 м.

Відповідно до п. 1 п.п. 13 Розділу IV Правил пожежної безпеки для об`єктів зберігання, транспортування та реалізації нафтопродуктів, затверджених Наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2008 № 658, на АЗС повинен міститися замір опору ізоляції електромережі. В порушення зазначеної норми, на АЗП, відсутній замір опору ізоляції електромережі.

Відповідно до п. 3 Порядку здійснення постійного та обов`язкового аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання, галузей та окремих територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 11.01.2017 № 5, на АЗС повинен міститися договір на аварійно-рятувальне обслуговування. В порушення зазначеної норми, на АГЗП, відсутній договір на аварійно-рятувальне обслуговування. Також, на АЗП відсутні будь-які інші дозвільні документи на зайняття діяльністю з реалізації паливо-мастильних матеріалів.

Крім того, оглядом встановлено, що на АЗП відсутні засоби протипожежної безпеки, чим саме порушено вимоги п. 2 п.п. 1 Розділу II Правил пожежної безпеки для об`єктів зберігання, транспортування та реалізації нафтопродуктів, затверджених Наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2008 № 658.

Таким чином, виникла необхідність призначити у кримінальному провадженні № 12018110190000356 від 24.08.2018, експертизу з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Фактичною підставою для призначення експертизи є потреба в наукових, технічних або інших спеціальних знаннях, які необхідні для вирішення певних питань у кримінальному провадженні.

Слідчий навів перелік питань, які вважає за необхідне поставити на вирішення експертизи.

У судове засідання слідчий не з`явився. Відповідно до ч. 3 ст. 244 КПК України його неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання.

Дослідивши матеріали, на які посилається слідчий, обґрунтовуючи доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного.

Згідно ч.1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Відповідно до ст. 244 КПК України у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Клопотання розглядається слідчим суддею місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, не пізніше п`яти днів із дня його надходження до суду. Особа, яка подала клопотання, повідомляється про місце та час його розгляду, проте її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання, крім випадків, коли її участь визнана слідчим суддею обов`язковою.

Слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

З матеріалівклопотання вбачається,що призначенняекспертизи матеріалів,речовин тавиробів має істотне значення для кримінального провадження та подальшого проведення досудового розслідування.

З огляду на наведене, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 242-244 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в:

Клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ 3-го відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області ОСОБА_2 про призначення експертизи матеріалів, речовин та виробів задовольнити.

Призначити по кримінальному провадженню № 12018110190000356 від 24.08.2018 року експертизу матеріалів, речовин та виробів, проведення якої доручити експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

На вирішення експертам поставити наступні питання:

-Чи відповідає обладнання виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210500000:04:006:0005, за адресою: Київська обл.,м.Бориспіль,вул.Поповича, вимогам правил охорони праці та безпеки життєдіяльності?

-Чи відповідає стан обладнання виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210500000:04:006:0005, за адресою: Київська обл.,м.Бориспіль,вул.Поповича, вимогам правил охорони праці та безпеки життєдіяльності?

-Чи відповідає стан обладнання виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210500000:04:006:0005, за адресою: Київська обл.,м.Бориспіль,вул.Поповича, вимогам правил електробезпеки?

-Чи у справному стані перебувають запобіжні механізми блокування обладнання виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210500000:04:006:0005, за адресою: Київська обл.,м.Бориспіль,вул.Поповича від виникнення нештатних умов його функціонування?

-Чи у відповідності з вимогами нормативних актів з питань охорони праці було введення в експлуатацію нового устаткування виявленого під час огляду місця події від 22.08.2019року на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210500000:04:006:0005, за адресою: Київська обл., м. Бориспіль, вул. Поповича?

-Чи належить об`єкт на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210500000:04:006:0005, за адресою: Київська обл.,м.Бориспіль,вул.Поповича до об`єктів з підвищеною небезпекою?

-Чи створює дане технологічне устаткування на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210500000:04:006:0005, за адресою: Київська обл.,м.Бориспіль,вул.Поповича загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків?

-Які нормативно-правові акти порушили своїми діями невстановлені особи, здійснюючи свою діяльність на АЗС, розташованій на території земельної ділянки з кадастровим номером: 3210500000:04:006:0005, за адресою: Київська обл., м. Бориспіль, вул. Поповича - з урахуванням фактів, встановлених в ході огляду?

-Які наслідки за собою тягнуть за собою викладені вищі порушення чинного законодавства, чи виникла при цьому реальна небезпека настання небезпечних неконтрольованих процесів, що можуть призвести до пожежі, вибуху, дії термічних факторів, інших факторів, які створюють реальну загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків?

Попередити експерта про кримінальну відповідальність за статтями 384, 385 КК України.

Для ознайомлення експертам надати при необхідності матеріали кримінального провадження № 12018110190000356 від 24.08.2018 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.09.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу84377478
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —760/25913/19

Ухвала від 16.09.2019

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні